5 Operasi Perlombongan Terbesar di Dunia

Perlombongan adalah salah satu prinsip utama ekonomi yang terdesentralisasi. Cryptocurrency seperti Bitcoin bergantung pada operasi perlombongan untuk mengesahkan transaksi dan meluluskan kemasukan mereka ke blockchain. Pelombong cryptocurrency diberikan kerana melengkapkan algoritma bukti kerja dan dengan itu, menambahkan blok seterusnya ke blockchain. Ganjaran ini boleh berbeza-beza bergantung pada kekuatan keseluruhan atau Hash Rate dari blockchain yang digunakan.

Perlombongan cryptocurrency tidak lagi dikawal selia oleh beberapa pembangun perisian dan pelantar peribadi mereka. Industri perlombongan telah mengalami pertumbuhan dan transformasi yang besar sejak tahun lalu sesuai dengan kenaikan nilai cryptocurrency. Oleh kerana nilai mata wang kripto telah meningkat secara mendadak, begitu juga dengan jumlah daya pemprosesan yang digunakan untuk perlombongan. Ini menyebabkan industri perlombongan berkembang pesat.

Hari ini, jika anda ingin menjadi pemain utama dalam bidang perlombongan cryptocurrency; lebih baik anda mempunyai beberapa poket dalam kerana anda akan bersaing dengan syarikat gergasi perisian dan juga pemerintah. Walaupun BTC dirancang untuk membawa ekonomi yang terdesentralisasi, aspek perlombongan cryptocurrency ini terus meningkat dengan berpusat kerana penciptaan lebih banyak kemudahan perlombongan mega. Kemudahan ini adalah ladang perlombongan berjuta-juta dolar yang memerlukan tenaga sebanyak bandar untuk beroperasi. Berikut adalah 5 operasi perlombongan cryptocurrency terbesar di dunia.

Bitmain Ordos, Mongolia

Jauh di kawasan pedalaman-Mongolia tinggal raksasa – lombong BTC gergasi yang. Kompleks perlombongan taman perindustrian Bitmain SanShangLiang adalah kemudahan perlombongan terbesar di dunia. Operasi perlombongan raksasa ini terdiri daripada 25,000 mesin yang memproses BTC bernilai $ 250K setiap hari.

Bitmain

Lombong Bitmain di Ordos, Mongolia Dalam, China, gambar melalui Quartz

Seperti yang anda duga, menjalankan operasi ini tidak murah dengan kos elektrik melebihi bandar kecil dengan harga sekitar $ 39,000 setiap hari. Kemudahan perlombongan yang luar biasa ini sangat besar sehingga mempekerjakan 50 pekerja sepanjang masa untuk memantau pelantar dan memastikan semuanya berjalan lancar. Semoga berjaya bersaing dengan Intel I5 anda menentang gergasi ini.

Giga Watt – Washington

Yang berpusat di Washington Giga Watt kemudahan perlombongan adalah antara yang terbesar di Amerika Utara. Lombong super ini menimbulkan hasrat 30 MW yang tidak masuk akal dan menggabungkan lebih dari 1,700 GPU. Pengasas lombong, Dave Carlson adalah bekas jurutera perisian Microsoft yang pertama kali memasuki perlombongan pada tahun 2010; hanya satu tahun selepas Satoshi menerbitkan Whitepaper Bitcoinnya yang kini terkenal.

Giga Watt

Kemudahan perlombongan Giga Watt.

Kemudahan ini dapat terus berdaya saing di pasaran yang dikuasai oleh China melalui penggunaan tenaga hidro murah yang tersedia di Washington State. Giga Watt ingin memperluas operasi mereka pada tahun 2018 dengan tujuan menguasai pasaran perlombongan Amerika Utara untuk tahun-tahun akan datang.

Hut 8 Mining Corp / Bitfury – Vancouver, Kanada

Pondok 8 Mining telah bekerjasama dengan Bitfury untuk mewujudkan salah satu kemudahan perlombongan terbesar yang pernah dibina di Amerika Utara. Operasi perlombongan ini terdiri daripada 22 pusat data yang menghasilkan daya hashing 24 MW. Hut 8 mencari pembiayaan awam melalui bursa saham Kanada untuk memperluas operasi ini ke tahap baru.

Projek ini masih dalam fasa satu kerana fasa dua dirancang untuk meningkatkan kuasa operasi perlombongan menjadi 38.5 MW kuasa. Bitfury dikhabarkan akan ditugaskan untuk membangun semua kemudahan baru yang diperlukan untuk pengembangan lombong mega ini. Setelah siap, lombong ini akan menjadi operasi perlombongan Bitcoin terbesar di Amerika Utara.

Bitfury Mines, Georgia

Bitfury adalah salah satu syarikat teknologi blockchain perkhidmatan penuh terkemuka di dunia dan tidak hairanlah bahawa operasi perlombongan mereka sama pentingnya dengan pasaran. Kemudahan perlombongan Bitfury di Georgia menggunakan iklim sejuk secara semula jadi untuk mengurangkan kos operasi dan memastikan pelantar perlombongan tetap sejuk.

bitfury

Lokasi BitFury.

Kerajaan Georgia dengan senang hati melakukan perlombongan Bitfury dalam komuniti mereka dan mereka telah melakukan segala daya untuk membantu Bitfury memperluas operasinya. Ini telah dibalas oleh syarikat, yang baru-baru ini memulakan blockchain pemilikan harta tanah untuk kerajaan Georgia. Kerjasama erat seperti ini hanya dapat membantu memperbaiki keadaan cryptomarket pada masa akan datang.

Bcause LLC – Pantai Virginia, Virginia

$ 65 juta Kerana kemudahan perlombongan baru saja diumumkan pada Januari 2018. Pantai Virginia umumnya tidak dianggap sebagai pusat kripto tetapi setelah pemerintah tempatan mengurangkan cukai untuk pusat data, ada alasan yang baik bagi syarikat perlombongan untuk memanggil rumah komuniti tepi laut ini.

Bcause LLC Operasi Perlombongan Virginia melalui cryptocurrency web

Bcause LLC Operasi Perlombongan Virginia melalui cryptocurrency web

Virginia Beach telah memberikan geran $ 500,000 kepada Bcause LLC untuk mengembangkan operasi mereka lebih jauh. Ini akan membolehkan syarikat itu menambah seratus pekerja tambahan ke lombong. Apabila siap sepenuhnya, kemudahan ini akan meliputi ruang seluas 84,000 kaki persegi yang menakjubkan; meletakkannya antara yang terbesar di benua.

Genesis Mining Enigma – Islandia

The Kejadian Kemudahan perlombongan didirikan pada tahun 2013 ketika menjadi berita utama sebagai salah satu kemudahan perlombongan pertama yang dikembangkan secara eksklusif untuk menambang Ethereum. Hari ini kemudahan perlombongan juga menambang duit syiling tambahan seperti Zcash, Dash, dan Monero.

Kemudahan perlombongan gergasi ini dikuasakan secara eksklusif oleh tenaga panas bumi dan dianggap sebagai platform perlombongan ETH terbesar di dunia. Eksekutif syarikat telah menyatakan bahawa mereka percaya bahawa ETH akan melihat keuntungan yang besar pada tahun-tahun mendatang dan pada masa ini, mereka dapat memperoleh keuntungan dua kali ganda yang akan dicapai oleh BTC perlombongan.

Pemikiran Akhir

Oleh kerana sifat pelombong yang berahsia dan nilai perlombongan cryptocurrency yang melampau, sukar untuk diberitahu jika anda tinggal berdekatan dengan operasi perlombongan BTC yang besar. Tidak syak lagi bahawa ketika nilai mata wang kripto terus meningkat, kita dapat melihat lebih banyak operasi perlombongan raksasa ini dilancarkan dalam waktu terdekat.

Akan menarik untuk melihat apa perkembangan teknologi yang membentuk operasi perlombongan di masa depan kerana kerepek perlombongan yang lebih khusus dan direka khas terus dikembangkan. Ini akan meningkatkan persaingan yang sudah sengit di sektor ini dan menjadikan cryptocurrency perlombongan, lebih-lebih lagi, kos yang menghalang.

Beberapa Altcoins sedang mengembangkan blockchain yang tidak membenarkan penggunaan pelombong ASIC untuk membantu mengurangkan pemusatan ini daripada berlaku di pasaran tetapi pada akhirnya, jika ada keuntungan yang terlibat, orang akan selalu mengembangkan cara yang lebih efisien untuk mencapainya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me