Kembali pada zaman saya, saya teringat ketika anda hanya dapat membeli tiga barang di Coinbase.

Mereka yang awal permainan pelaburan cryptocurrency akan ingat bahawa pertukaran paling mesra pengguna paling asas di dunia, Coinbase, hanya memiliki sebilangan kecil aset digital termasuk Bitcoin, Ethereum (ditambah Julai 2016), dan Litecoin (ditambah Mei 2017).

Pada masa ini, walaupun khabar angin samar-samar mengenai koin baru yang ditambahkan akan meroket harga koin itu dengan dua digit. Namun, apabila aset digital ditambahkan ke Coinbase, kesannya cenderung tidak sekata.

Ripple, misalnya, ditambahkan pada Februari 2019 dan harganya tetap stabil sekitar $ 0,30 per XRP.

XLM mengalami nasib yang serupa:

$ XLM ditambahkan ke Coinbase Pro tetapi pam dimulakan seminggu yang lalu &# 129300; pic.twitter.com/tmOFb3KEpk

– Rob “Crypto Bobby” Paone (@crypto_bobby) 13 Mac 2019

Inilah sebabnya mengapa banyak penganalisis dan pelabur menunjukkan kemerosotan “Kesan Coinbase. ” Wang syiling yang ditambahkan ke Coinbase menghasilkan kenaikan harga yang tidak semestinya, dan ini menunjukkan bahawa orang cenderung beli khabar angin dan jual berita, atau sekurang-kurangnya bahagian sebelumnya ungkapan.

Pada bulan Jun 2019, hujah Coinbase Effect diberi kehidupan baru. Projek yang agak tidak jelas yang disebut ChainLink ditambahkan ke Coinbase dan harganya melambung tinggi dari $ 2.26 hingga $ 4.15 setiap LINK pada keesokan harinya – keuntungan besar 83.6%.

Bagi banyak penganalisis sebelum ini memukul kuku dalam keranda Coinbase Effect, maklumat baru ini mengubah segalanya. Inilah yang kami hasilkan.

Apa itu ChainLink?

Chainlink pada dasarnya mengambil maklumat yang luaran untuk aplikasi blockchain dan meletakkannya dalam rantai. Dengan ChainLink, pengguna kontrak pintar dapat menggunakan oracle rangkaian untuk mengambil data dari antara muka program aplikasi luar rantai (API), kumpulan data, dan sumber lain dan mengintegrasikannya ke dalam blockchain. Pada asasnya, ChainLink.

Kesan Coinbase dibayangi oleh musim sejuk cryptocurrency. Tidak kira seberapa kuat kesan Coinbase terhadap pasaran jika pasaran secara keseluruhannya sangat lemah. Orang tidak rela memasukkan wang ke dalam BTC, salah satu aset digital yang lebih stabil, dan mereka pasti tidak mahu bertaruh besar pada altcoin yang lebih kabur.

Asas psikologi peniaga menentukan bahawa pelabur kadang-kadang cenderung beroperasi berdasarkan emosi, dan bukannya tindak balas logik. Inilah sebabnya mengapa banyak keputusan dibuat berdasarkan FOMO (takut hilang) atau percubaan untuk memulihkan kerugian besar dengan permainan yang semakin berisiko.

The psikologi duit syiling murah adalah cara lain yang terkenal untuk membingkai Coinbase Effect. Nilai syarikat atau projek tidak ada kaitan dengan harga token / syilingnya, tetapi orang (terutamanya pemula) cenderung bertindak balas terhadapnya seperti yang berlaku. Apa bunyi lebih baik – 0.8% daripada Bitcoin atau 1,000 Stellar Lumens (XLM)? Kedua-dua lot bernilai sekitar $ 100 USD, dan kebanyakan pemula lebih suka mendapatkan jumlah yang lebih tinggi dengan harapan kenaikan harga eksponensial. Sekali lagi, yang besar Apa JIKA altcoin ini menjadi LEBIH BESAR daripada Bitcoin? elemen psikologi peniaga akan mendorong orang membeli lebih banyak duit syiling yang lebih kecil.

Hukum pengurangan pulangan akan memberi kesan kepada Kesannya: Kini terdapat 15 aset digital, salah satunya adalah stablecoin, di Coinbase.

Nilai ketara dalam pertukaran adalah jumlah dan kecairan: Persoalan besar di sini untuk peniaga yang pandai adalah menghitung betapa berharganya untuk disenaraikan di Coinbase atau Binance tidak ada spekulasi pasaran.

Kami berada dalam industri yang sangat spekulatif, walaupun menurun, Terdapat sedikit jika ada kelas aset yang terlalu spekulasi homogen seperti mata wang kripto. Pasaran cryptocurrency masih belum matang hingga dapat menentukan nilai syarikat pada P&Penyata L dan laporan suku tahunan. Orang ramai, ini adalah industri yang sama di mana beberapa pengasas secara berkala mengumumkan bahawa mereka akan mengumumkan pengumuman pada masa akan datang – dan harga token mereka meningkat. Oleh itu, saya percaya pasaran tidak mempunyai pilihan selain matang dalam jangka panjang, dan masa depan ini akan kelihatan sangat berbeza daripada yang biasa kita lakukan dalam ledakan cryptocurrency terakhir (pertengahan 2017 hingga awal 2018) ).

Pemikiran Akhir – Tepi

Kesan Coinbase dianggap mati sebelum waktunya. Seperti yang dibuktikan oleh ChainLink menjadi aset digital berprestasi terbaik tahun ini * hanya berdasarkan satu pengumuman (ditambahkan ke Coinbase), Coinbase Effect masih mempunyai sejumlah gas di tangki.

Kami menggesa pembaca kami untuk meneroka aset digital dengan harga yang lebih rendah, bukan untuk melabur di dalamnya atau menjangkau spekulatif, tetapi untuk memahami bagaimana pasaran akan bertindak balas terhadap koin / token seterusnya yang ditambahkan ke Coinbase.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me