Sejak abad ke-17, cerita mengenai Terbang Belanda telah popular di seluruh dunia. Kapal hantu legenda tidak pernah berjaya mendarat. Ia ditakdirkan untuk berlayar di laut selamanya. Jadi, di dunia crypto, adakah Dutch Coin mempunyai nasib yang serupa? Adakah projek ini mempunyai kemampuan untuk berkembang maju? Dalam artikel ini, kita akan melihat faktor-faktor seperti spesifikasi teknologi, kes penggunaan, dan trend harga Koin Belanda untuk menjawab soalan-soalan ini dengan lebih baik.

Apa itu Syiling Belanda (DUTCH)?

Dutch Coin (DUTCH) adalah cryptocurrency yang bertujuan untuk digunakan di Belanda. Sebagai contoh, pada laman web projek, tujuannya termasuk “mengumpulkan sebanyak mungkin kedai web Belanda untuk berhubung”. Projek ini juga mempunyai aspirasi untuk mendapatkan penggunaan pengguna di peringkat antarabangsa. Ia menggunakan algoritma konsensus Proof-of-Work, Proof-of-Stake hibrid. Mirip dengan Litecoin, Dutch Coin menggunakan algoritma hash Scrypt.

Misi Projek Syiling Belanda

Menurut laman web projek, “Koin Belanda adalah altcoin yang dibuat oleh rakan-rakan Belanda. Kami berharap dapat menjadi altcoin Belanda terbesar yang pernah dibuat. ” Ya, terdapat banyak kesalahan tatabahasa pelik seperti ini di laman web projek. Dari ini, tidak jelas apakah Dutch Coin merancang untuk memfokus pada kes penggunaan di luar sempadan Belanda. Walaupun kita telah melihat beberapa cryptocurrency yang berbeza untuk digunakan di negara-negara tertentu, ini sering menjadi kontroversi. Projek seperti Petro di Venezuela dan Turcoin di Turki memberikan contoh yang baik. Estonia Estonia mungkin merupakan cadangan projek cryptocurrency nasional yang paling menjanjikan. Namun, kerajaan Estonia mengurangkan rancangannya pada bulan Jun 2018.

Logo Syiling Belanda

Dutch Coin bertujuan untuk membawa crypto ke Belanda.

ICO Syiling Belanda?

Mengenai pengumpulan dana, tidak jelas sama ada projek ini benar-benar menjalankan ICO atau tidak. Tidak ada maklumat mengenai usaha penggalangan dana yang tercantum di laman Twitter projek atau laman web. Juga tidak jelas apa sebenarnya cap pasaran Coin Belanda. Sebagai contoh, di laman web seperti CoinMarketCap, ini jumlahnya tidak disenaraikan. Walau bagaimanapun, kita dapat melihat bahawa Koin Belanda masih diperdagangkan.

Ciri-ciri teknikal

Melihat laman web projek, tidak banyak butiran teknikal disenaraikan. Selain itu, tidak ada kertas putih atau pautan ke platform media sosial yang popular selain Twitter. Terdapat beberapa butiran asas seperti bekalan DUTCH maksimum (440 juta) dan ganjaran sekatan (50 syiling). Di samping itu, 83.6 juta DUTCH ditambang, kira-kira 19% daripada bekalan maksimum. Projek ini mendapat beberapa pujian Forum Taman Bitcoin untuk keputusannya menggunakan Proof-of-Stake dan Proof-of-Work. Namun, ada yang mengadu bahawa ganjaran itu tidak mencukupi untuk mendorong penyertaan perlombongan.

Foto spesifikasi teknologi Dutch Coin

Dutch Coin melakukan pra-lombong dan menampilkan algoritma persetujuan PoW / PoS hiprid.

Harga Syiling Belanda

Ya, harga Koin Belanda turun seperti hampir semua kripto lain di seluruh kawasan. Kita harus menjangkakan ini di pasaran beruang. Walau bagaimanapun, nilai Koin Belanda jauh lebih rendah daripada kebanyakan kripto lain. Sebagai contoh, harga Koin Belanda semasa mengalami penurunan 59.6% dalam 60 hari terakhir (28 Julai hingga 28 September). Sebagai perbandingan, Bitcoin hanya turun 20.6% dalam jangka masa yang sama. Sementara itu, XRP sebenarnya meningkat 18.8%.

Tanda tanya untuk cap pasaran di halaman CoinMarketCap Dutch Coin

Menurut CoinMarketCap, cap pasaran Dutch Coin tidak diketahui.

Peta Jalan Pasukan dan Projek

Tidak ada pasukan yang tersenarai di laman web projek. Juga sukar untuk mengetahui tahap mana projek ini sedang berlangsung. Ini kerana matlamat disenaraikan dalam tiga peringkat: peringkat awal, tahap kedua, dan tahap akhir. Tidak ada tarikh yang diberikan untuk peringkat ini, jadi mustahil untuk mengetahui dengan tepat kapan kita dapat mengharapkan pelbagai langkah untuk dimulakan atau berakhir. Berbanding dengan kebanyakan projek blockchain, Dutch Coin kurang memfokuskan pada kemas kini ciri teknikal, terutama dalam dua tahap terakhir peta jalannya. Sebagai contoh, kemas kini teknikal utama yang disebutkan di luar peringkat peringkat awal adalah “menghubungkan kedua-dua penambangan dan pemblokiran”.

Untuk sebagian besar, peta jalan berfokus pada pemasaran dengan tujuan seperti “mulai dengan kesadaran media sosial melalui Airdrop sosial” dan “bermula dengan pemasaran lokal kecil”. Ya, penting untuk memfokuskan usaha pemasaran, tetapi seseorang akan menjangkakan akan ada lebih banyak tujuan daripada apa yang ada dalam senarai semasa. Ia juga bermanfaat untuk melihat rancangan yang lebih terperinci dan khusus waktu. Ini dapat membantu Dutch Coin membina komuniti penyokong crypto dan mewujudkan penerapannya di seluruh Belanda serta negara-negara lain di seluruh dunia. Selain itu, kemas kini terakhir dari laman Twitter projek adalah pada bulan Disember 2017.

Foto Peta Jalan Syiling Belanda

Dutch Coin menyenaraikan usaha pemasaran pada tahap kedua peta jalan projeknya.

Pertukaran

Menurut CoinGecko, Coinexchange adalah satu-satunya pertukaran cryptocurrency yang menjual Koin Belanda. Ia juga hanya mempunyai satu pasangan perdagangan: DUTCH / BTC. Pasukan projek menyerahkan Koin Belanda kepada Yobit pada bulan Disember 2017, tetapi tidak berjaya disenaraikan di bursa itu atau bursa utama lain. Jumlah dagangan 24 jam sangat rendah. Sebagai contoh, pada 28 September, tanda ini berada pada $ 2,41 menurut CoinGecko. Ini bukan hanya disebabkan oleh pasaran beruang. Sebagai contoh, terdapat beberapa hari di mana tanda ini berada di bawah $ 10. Pada Januari 2018, jumlah jumlah dagangan 24 jam tertinggi hanya pada $ 11,500. Seperti yang disebutkan di atas, nilai-nilai Koin Belanda juga terus menurun sepanjang tahun 2018.

Di halaman Forum Taman Bitcoin projek, seorang pengguna bertanya sekiranya projek itu masih hidup pada bulan Mei 2017. Sehingga 1 Oktober 2018, pengguna tersebut masih belum mendapat jawapan. Oleh itu, projek ini mungkin boleh dianggap mati pada ketika ini. Ada kemungkinan ia dapat dihidupkan semula; namun, banyak penambahbaikan perlu dilakukan.

Kes Penggunaan Berpotensi dan Kesimpulan

Idea cryptocurrency yang berfokus secara nasional atau bahkan cryptocurrency yang berfokus pada wilayah bukanlah idea baru. Projek-projek ini kelihatan seperti konsep yang baik dalam teori. Namun, dalam praktiknya, kita melihat banyak halangan untuk diadopsi, bahkan dalam kes di mana projek itu disokong oleh pemerintah nasional. Dalam kes Coin Belanda, kami tidak melihat sokongan daripada pemerintah nasional atau bahkan tempatan di Belanda. Ini menjadikannya lebih sukar untuk mendapatkan penggunaan secara besar-besaran.

Faktor lain seperti kekurangan jumlah perdagangan dan kekurangan ketersediaan pertukaran kemungkinan menyebabkan penurunan besar nilai Coin Belanda berbanding dengan cryptocurrency lain pada tahun 2018. Adakah Dutch Coin ditakdirkan untuk menjadi Flying Dutchman? Menurut kemas kini (atau kekurangannya) pada tahun 2018, jawapannya adalah ya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me