Dalam artikel ini, kami melihat beberapa peranti penambang ASIC USB teratas di pasaran serta menjelaskan kelebihan dan kekurangan penggunaan pelombong ASIC USB berbanding perkakasan perlombongan tradisional. Akhirnya, kami cuba menilai sama ada keuntungan membenarkan atau tidaknya kos membeli salah satu peranti ini.

Mengapa Menggunakan Perkakasan USB ASIC Miner Over Mining?

Sebelum memulakan, penting untuk bertanya kepada diri sendiri, “Mengapa saya harus membeli penambang USB ASIC?” Bergantung pada tujuan anda, kekurangannya jauh lebih besar daripada kelebihannya.

Kelebihan Penambang ASIC USB

Kos Lebih Rendah

Malah pelantar perlombongan ASIC berkualiti rata-rata boleh menelan belanja beberapa ratus dolar. Pelantar ASIC berkualiti tinggi berharga lebih dari $ 3,000. Sebagai perbandingan, pelombong ASIC USB berharga kurang dari $ 50 dalam kebanyakan kes. Terdapat beberapa unit seperti 21 Komputer Bitcoin berharga $ 150, yang secara teknikal boleh diklasifikasikan sebagai pelombong USB, tetapi ini berada di tahap tinggi.

Terdapat juga beberapa faktor pelaburan lain yang perlu dipertimbangkan. Sebagai contoh, projek mengubah algoritma konsensus untuk menjadi lebih tahan ASIC. Ini bermaksud bahawa pelantar perlombongan ASIC yang mahal boleh menjadi usang. Kerana mereka tidak dapat dikonfigurasi ulang untuk tujuan lain, ini boleh mengakibatkan kerugian yang besar. Ya, ini juga akan mempengaruhi pelantar ASIC USB. Walau bagaimanapun, kerugian pelaburan akan jauh lebih rendah jika dibandingkan.

Proses Penyediaan Lebih Mudah

Salah satu aspek yang paling sukar untuk memulakan operasi perlombongan yang berjaya adalah proses penyediaan. Sebahagian besarnya, pelantar perlombongan tidak disambungkan. Perlu beberapa saat untuk mengkonfigurasinya dan mula melombong cryptocurrency. Sebaliknya, proses penyediaan dengan pelombong ASIC USB cukup mudah, dan beberapa tutorial ada.

Mobiliti yang Lebih Besar

Sekiranya anda seorang pelombong berpengalaman atau bahkan seseorang yang baru dalam perlombongan, anda mungkin tahu tentang bagaimana operasi perlombongan yang luas. Dalam banyak kes, operasi kecil pun boleh memakan banyak ruang.

Bagi orang yang sering melakukan perjalanan atau tidak mempunyai cukup ruang untuk memasang rig perlombongan perkakasan, sukar untuk mengekalkan operasi perlombongan tradisional. Dengan pelombong ASIC USB, bagaimanapun, anda semestinya memiliki kemampuan untuk menggunakan komputer meja dan komputer riba. Ini membolehkan anda menambang dari praktikal di mana sahaja anda boleh menyambung ke internet.

gambar komputer riba

Bahkan boleh menggunakan komputer riba menggunakan pelombong ASIC USB.

Kelemahan Penambang ASIC USB

Kadar Hash Lebih Rendah

Dalam soal perlombongan cryptocurrency, kadar hash merupakan faktor yang paling penting. Kadar hash yang lebih rendah secara drastik mengurangkan peluang anda untuk mencari blok seterusnya dan menerima hadiah perlombongan. Bersaing dengan pelombong lain yang menggunakan pelombong perlombongan tradisional (atau beberapa) dengan pelombong USB ASIC yang sederhana bukanlah matlamat yang realistik.

Keuntungan Lebih Rendah

Anda harus menjangkakan keuntungan yang lebih rendah dengan pelombong ASIC USB. Walau bagaimanapun, sangat penting untuk melihatnya dari sudut ROI. Pelaburan yang lebih kecil bermaksud anda tidak akan mengalami defisit yang besar. Adakah mungkin membuat keuntungan bersih dari pelombong USB ASIC? Kami akan menerangkan lebih lanjut mengenai bahagian kos berbanding keuntungan di bawah.

Peranti Penambang USB ASIC Teratas

Terdapat banyak pilihan ASIC, GPU dan CPU di pasaran sekarang. Malangnya, tidak banyak syarikat yang menawarkan peranti penambang USB ASIC.

Mengapa perkara ini berlaku? Mari kita ketahui dengan melihat perincian teknikal dan ulasan pelanggan dari tiga unit paling popular yang terdapat pada tahun 2018. Perhatikan bahawa kos penghantaran tidak termasuk dalam kos berikut dan harga boleh berubah-ubah.

Bitmain Antminer U2

Kos: $ 49.97 (terpakai)

Bitmain adalah pemain terbesar di pasaran perlombongan crypto. Syarikat ini menghasilkan pelbagai jenis perlombongan perlombongan yang bertujuan untuk pelbagai algoritma konsensus PoW. Antminer U2 adalah satu lagi contoh hebat dari barisan produknya yang pelbagai. Pada 3 Oktober 2018, Antminer U2 hanya mempunyai dua ulasan di Amazon.

Satu ulasan agak positif (5 bintang). Pengulas menyoroti fakta bahawa pengguna dapat belajar mengenai perlombongan, perlombongan awan, dan banyak lagi melalui peranti USB ASIC ini. Walau bagaimanapun, ulasan lain adalah negatif (1 bintang) dan mengeluh kerana peranti tersebut tidak dikenali di tiga komputer yang berbeza.

Menurut satu pertanyaan pelanggan yang dijawab pada bulan November 2017, peranti ini tidak berfungsi lagi kerana kesukaran BTC telah meningkat. Penting untuk diperhatikan bahawa Antminer U2 hanya menambang BTC dan, seperti banyak unit ASIC USB lain, tidak dapat menambang cryptocurrency lain.

gambar Bitmain Antminer U2

Bitmain Antminer U2

GekkoScience 2Pac

Kos: $ 44.95

Penerangan produk mendakwa bahawa GekkoScience 2-Pac adalah pelombong USB paling cekap yang pernah dibuat. Jangan biarkan nama itu mengelirukan anda. Ini hanya satu peranti dan bukan dua peranti dalam satu pek. Pelombong USB ASIC ini merangkumi dua cip Bitmain BM1384 (sama seperti cip dalam Bitmain Antminer S5) dan reka bentuk pengatur yang boleh disesuaikan sepenuhnya, yang memberi anda julat voltan teras 550mV hingga 800mV. Kadar hash biasa ialah 15 + GH / s, bergantung pada kadar jam. Kecekapan adalah .31-.35 watt per GH.

GekkoScience juga mengesyorkan agar orang menggunakan CGMiner bersama dengan peranti ini. Nampaknya kebanyakan ulasan realistik mengenai apa yang dapat dicapai oleh pelombong ASIC USB ini. Contohnya, kebanyakan tidak mempunyai aspirasi tinggi untuk ROI segera.

foto Rev 2 GekkoScience 2-Pac Compac USB Stick Bitcoin Miner 15gh / s + (BM1384x2)

Menurut keterangan produk, ini adalah pelombong USB paling cekap yang pernah dihasilkan.

NanoFury 2

Kos: $ 89

The NanoFury 2 pelombong dilengkapi dengan dua Bitfury ASIC Chips. Kelajuan per bit ialah 50 bit – 3.7-4.1 GH / s dan 53-55 bit – 4.7-5.4 GH / s. Ia juga merangkumi heat sink di bahagian belakang untuk menyebarkan haba dengan lebih baik. Ini bermaksud bahawa anda harus mengharapkan jangka hayat yang lebih baik untuk pelombong USB ASIC ini.

Bagi mereka yang prihatin dengan kemungkinan penyediaan yang sukar, peranti ini tidak memerlukan pemacu tambahan. Ia juga dilengkapi dengan Bfgminer & Sokongan Cgminer. Seseorang akan menjangkakan bahawa peranti ini berkinerja lebih baik dari masa ke masa berbanding unit penambang USB ASIC yang lebih murah. Selain itu, ada kemungkinan untuk melombong pelbagai syiling SHA256 selain BTC, beberapa di antaranya termasuk DigiByte dan Joulecoin.

foto tiga Nano Fury 2 Dual Chip USB Miner Bitfury NFY2 asic-miner

Nano Fury 2 mudah dipasang. Pemandu tidak diperlukan, dan ia termasuk Bfgminer & Sokongan Cgminer.

Kos berbanding Keuntungan

Malangnya, pelanggan mengatakan bahawa sukar / mustahil untuk mencapai ROI yang baik dengan unit-unit ini. Sebilangan besar mengatakan bahawa hasilnya tidak sepadan dengan pelaburan.

Sebagai contoh, seorang pengguna Rev 2 GekkoScience 2-Pac mengesyorkan menggunakan hab USB tujuh-port yang dapat menyokong stik USB. Pengguna ini juga mengesyorkan agar pengguna memilih cgminer dan menunjuk ke nod P2Pool. Secara keseluruhan, pengguna menganggarkan bahawa anda perlu membelanjakan $ 600 hingga $ 800, yang akan memberi anda waktu pulang modal selama 20 bulan. Namun, setiap kali pembayaran blok BTC menjadi separuh, ia memerlukan masa lebih lama untuk mencapai titik pulang modal. Penting juga untuk difahami bahawa nasihat ini disiarkan pada Januari 2018 ketika harga cryptocurrency berada pada atau sekitar titik tertinggi dalam sejarah. Dengan pasaran beruang, memperoleh keuntungan boleh menjadi lebih mencabar.

Anda juga harus mempertimbangkan jumlah masa dan sumber daya yang diperlukan untuk menambang setiap hari dan mengekalkan operasi perlombongan anda. Pada penghujung hari, adakah perlombongan ASIC USB bernilai? Sekiranya anda hanya melihat keuntungan, adalah lebih baik memilih perlombongan perkakasan tradisional. Namun, jika anda ingin mengurangkan biaya dimuka dan tidak ingin melalui proses penyediaan operasi berskala penuh, mencuba perlombongan USB mungkin merupakan pilihan yang lebih baik.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me