BitClave: Token Media Digital Baru di Blok

BitClave menawarkan enjin carian terdesentralisasi yang menghilangkan perantara pengiklanan pihak ketiga dengan tujuan menjalin hubungan yang kuat dan lebih berkesan antara perniagaan dan pengguna.

BitClave memperjuangkan “mengambil internet kembali” dari oligarki teknologi semasa dan membawanya kepada semua orang dalam satu platform yang padu.

bitclave

Mesin carian yang terdesentralisasi ini akan membantu pengguna melindungi data mereka dan mencari yang lebih baik dengan apa yang mereka cari, sementara perniagaan akan dapat beriklan dengan kadar yang lebih jimat dan efektif.

Apa itu BitClave?

BitClave bertujuan untuk mewujudkan pasaran carian terbuka untuk memastikan harga iklan telus dan adil. Sistem yang dicadangkan oleh BitClave akan memotong perantara pihak ketiga seperti Google AdWords yang memisahkan pengguna dan pemasar.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZQlQv4zi6YI]

Dalam dunia pencarian BitClave, perniagaan dapat menjangkau khalayak sasaran mereka dengan tahap kekhususan yang sangat tinggi. Penyasaran berfokus hiper ini akan membolehkan perniagaan mendapatkan lebih banyak keuntungan untuk iklan mereka, dan juga mula menunjukkan kepada pengguna iklan yang sangat relevan. Sebagai contoh, jika anda adalah studio yoga, anda pada dasarnya dapat mencari sesiapa sahaja yang melakukan yoga dan menghantar iklan anda kepada mereka.

Walaupun fungsi ini dapat dilakukan dengan menggunakan kaedah PPC tradisional (bayar per klik), ia tetap menyebabkan banyak pembaziran. Perniagaan akhirnya menayangkan banyak iklan di khalayak umum dan berharap yang terbaik. Sistem BitClave akan lebih tepat.

bitclave

Sistem BitClave akan menggunakan bentuk carian insentif, di mana orang hanya akan melihat iklan jika mereka mempunyai minat yang jelas untuk melihatnya. Dengan cara ini, bukan sahaja khalayak sasaran perniagaan lebih mudah dijangkau, tetapi mereka juga dihangatkan dan lebih dekat dengan membuat pembelian.

Sebagai contoh, katakan anda sedang mencari rumah baru. Anda akan memulakan carian anda di platform BitClave, dan kemudian mula melihat iklan dari broker barang yang sesuai dengan kriteria anda. Anda bukan sahaja mempunyai iklan yang diselaraskan dan khusus, anda juga akan memperoleh CAT, token BitClave, ketika anda terlibat dengan iklan tersebut.

Oleh kerana kos pada dasarnya membuat penjualan jauh lebih rendah di bawah sistem BitClave, perniagaan akan dapat memberikan lebih banyak nilai dalam bentuk tawaran percubaan, sampel, dan potongan. Insentif ini juga akan mendapat kadar tindak balas yang lebih tinggi, memperkuat hubungan antara perniagaan dan pengguna.

ekosistem carian aktif bitclave

Semua ini akan berlaku tanpa perantara pihak ketiga memperoleh keuntungan besar dalam peratusan perbelanjaan iklan atau data pengguna. Ekosistem BitClave akan membantu pengguna mengawal data mereka, dan memberi mereka pilihan untuk mendedahkan maklumat peribadi kepada perniagaan.

Pertandingan

BitClave bergabung dengan segelintir token berasaskan media digital yang lain dalam usaha mengatasi dunia digital.

Industri pengiklanan sahaja bernilai $ 550 bilion, dengan Facebook dan Google mengambil bahagian utama. Nampaknya sangat bercita-cita tinggi untuk berusaha mengatasi syarikat seperti Google, Facebook, Microsoft, dan Baidu, tetapi itu adalah catatan umum dalam revolusi crypto.

Apabila anda tidak fokus hanya pada BitClave sebentar dan menyedari projek lain di ruang tersebut, anda mungkin mula melihat percikan api.

Steemit: Platform ini ingin mengganggu ruang pembuatan kandungan, di mana pengguna diberi insentif melalui pampasan untuk menulis dan terlibat dengan kandungan Steemit.com.

BAT: Basic Attention Token juga ingin mengatasi dunia periklanan dan menawarkan platform di mana pengguna diberi perhatian ketika menonton iklan, dan penerbit menerima sebahagian besar pendapatan iklan secara langsung.

AdEx: Pertukaran iklan berasaskan blockchain ini bertujuan untuk mengganggu landskap iklan dalam talian untuk memerangi penipuan iklan, privasi, dan persetujuan untuk menerima mesej tajaan tertentu.

Walaupun projek di atas secara teknis dapat dianggap sebagai persaingan, mereka semua dalam misi untuk mencabut pemandangan iklan saat ini. Dengan Facebook dan Google menerima 73% daripada semua dolar iklan dalam talian, sasarannya jelas.

Pasukan Bitclave

BitClave ditubuhkan pada tahun 2016 dan beribu pejabat di Mountain View, California. Untuk menjadikan perkara lebih menarik, ia beroperasi di luar kampus utama Google. Ini memberi peluang kepada BitClave untuk merekrut bakat peringkat tinggi dari kawasan sekitarnya.

pasukan biteclave

Ketua Pegawai Eksekutif adalah Alex Bessonov. Bessonov mempunyai pengalaman bekerja dengan pemecut permulaan serta bekerja sebagai jurutera perisian dengan Microsoft, eBay, dan Informatica.

CTO BitClave adalah Patrick Tague. Tague mempunyai pengalaman dalam keselamatan mudah alih, tertanam, dan tanpa wayar.

Sejarah Dagangan BitClave (CAT)

Penulisan artikel ini menemui BitClave di tempat yang cukup menarik. Projek ini baru-baru ini mengumpulkan $ 25,547,000 USD dalam ICO yang berjaya yang berlangsung dari November hingga Disember. Ia kini disenaraikan di beberapa bursa kecil dan telah menunjukkan pertumbuhan yang besar.

bitclave CMC

Nilai tukar pada masa ICO adalah sekitar $ 0,07 / token dan telah melonjak dengan ketara dalam beberapa hari pertama di pasaran.

Walaupun BitClave belum mencapai beberapa pertukaran yang lebih besar, ia masih kelihatan seperti mempunyai banyak ruang untuk berkembang.

Pemikiran Akhir

BitClave kini memasuki tahap pasca-ICO, dan jika ICO-nya adalah petunjuk, nampaknya ia akan terus menarik perhatian bola salji di komuniti cryptocurrency.

antara muka bitclave

Lihat mereka kertas putih untuk mengetahui lebih lanjut mengenai projek dan tempatnya di dunia media digital secara keseluruhan.

Kejayaan BitClave dalam waktu dekat akan ditambatkan kepada kemampuannya untuk mengembangkan pangkalan penggunanya dan menunjukkan kegunaan lebih lanjut untuk tokennya.

Podcast: Main di tetingkap baru | Muat turun

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me