Apa itu Cindicator?

Cindicator menggabungkan pembelajaran mesin dan analisis pasaran untuk pengurusan aset dan analisis kewangan. Pasukan Cindicator menjuluki model ramalan manusia / mesin ini Hybrid Intelligence, kerana menggabungkan kecerdasan buatan dengan pendapat penganalisis manusia “untuk pengurusan modal pelabur yang cekap dalam pasaran kewangan dan kripto tradisional.”

Ekosistem Cindicator terdiri daripada lebih daripada 50,000 penganalisis kewangan dengan kepakaran yang merangkumi pasaran mata wang, saham, dan cryptocurrency. Penganalisis ini diajukan soalan melalui platform projek, dan jawapan mereka ditimbang dan dinilai menggunakan pembelajaran mesin. AI kemudian merumuskan analisis pasaran yang kemudian dapat dimanfaatkan oleh anggota komuniti Cindicator melalui pelbagai alat perdagangan.

Anggota komuniti dan peramal menguruskan operasi mereka menggunakan aplikasi platform, dan syarikat Cindicator menguruskan penyatuan aset dan dana untuk memberi ganjaran kepada penyumbangnya dengan adil. Syarikat itu mempunyai ICO pada bulan September, yang mengecualikan pelabur AS kerana alasan peraturan, tetapi aplikasinya telah disiarkan sejak 2015.

Pada masa ini, model Cindicator hanya digunakan untuk tren dan ramalan pasaran, tetapi sebagai model projek kertas putih menggariskan, ia mempunyai aplikasi teori untuk analisis saintifik, penyelesaian korporat dan perniagaan, dan ramalan peristiwa politik.

Sekarang anda sudah siap dengan maklumat tulang kosong, mari kita bungkus sedikit daging.

Bagaimana ia berfungsi

Seperti yang kita kaji secara ringkas di atas, model Cindicator terdiri daripada dua komponen utama: analisis manusia dan kecerdasan buatan. Secara bersama, kecerdasan buatan Cindicator memproses ramalan penganalisis untuk memberikan ramalan peristiwa yang lebih tepat kepada penggunanya. Pada hakikatnya, Kecerdasan Hibridnya nampaknya memanfaatkan kekuatan intelektual manusia dengan kekuatan pengkomputeran pembelajaran mesin untuk memberikan analisis pasaran yang lebih tepat.

Oleh itu, kita mungkin melihat ekosistem Cindicator mempunyai struktur trifold. Penganalisis profesional menyediakan asas ekosistem ini, kecerdasan buatan membina produk yang kuat di atas asas ini, dan pemegang token Cindicator (masyarakat luas) mendapat manfaat daripada karya ini dengan menggunakan produk akhir.

ekosistem cindicator

Bahagian 1: Lelakicindicator meramalkan

Platform Cindicator mempunyai komuniti terdesentralisasi yang terdiri daripada kira-kira 52,000 penganalisis profesional dan bukan profesional. Penganalisis ini terdiri daripada tulang belakang anatomi Cindicator, tanpa siapa seluruh badan tidak dapat berfungsi.

Di bawah sistem Cindicator, penganalisis mengewangkan usaha intelektual, analisis pasaran, dan ramalan kewangan mereka dengan menyumbang kepada ekosistem. Pasukan ini menjuluki lapisan ekosistem ini sebagai Platform Perisikan Kolektif. Platform ini menarik ramalan dari pelbagai sudut pandang untuk mengurangkan ramalan subjektif atau berat sebelah dan pemikiran kumpulan.

Untuk mengumpulkan respons, aplikasi Cindicator menghasilkan serangkaian soalan harian untuk penganalisisnya. Setiap penganalisis diajukan soalan berdasarkan bidang minat / kepakaran mereka. Contohnya, jika anda menggunakan broker saham cindicator untuk profesionalCindicator, anda mungkin melihat soalan seperti “Apa yang akan S&Harga P 500 sampai akhir minggu? ” atau “Adakah stok Netflix akan jatuh di bawah $ 250 sebelum mencapai $ 255?”. Sekiranya anda seorang peniaga cryptocurrency aktif, anda mungkin mendapat soalan seperti “Adakah harga Ethereum akan jatuh atau naik 10% dalam dua hari akan datang?” atau “Adakah Stellar Lumens akan memasuki 5 mata wang teratas berdasarkan had pasaran pada akhir bulan?”.

Penganalisis di platform Intelligence Kolektif diberi insentif untuk memberikan ramalan yang paling tepat dan tepat kerana jawapan yang betul dapat memberi ganjaran. Peringkat boleh meningkat atau menurun berdasarkan ketepatan ramalan, dan semua penilaian diselesaikan setiap bulan. Pada akhir setiap bulan, hadiah wang tunai dari kumpulan dana Cindicator dibagikan antara peramal dengan penilaian tertinggi bulan itu. Peringkat kemudian ditetapkan semula sehingga bulan depan untuk meletakkan semua penganalisis pada tahap persaingan yang sama.

Bahagian 2: Mesin

Kecerdasan buatan memproses ramalan dari Platform Perisikan Kolektif. Pembelajaran mesin (ML) kemudian menjalankan data mentah ini bersama dengan data pasaran umum menjadi ribuan model untuk meramalkan pergerakan pasaran kewangan dengan lebih tepat.

Untuk melakukannya, AI mengukur apa yang dinamakan berat keyakinan setiap penganalisis. Pengukuran ini diambil dari ketepatan kolektif dan rekod prestasi ramalan penganalisis, margin keuntungan atau kerugian dari setiap “perdagangan” yang diramalkan dan model ramalan yang membandingkan kemungkinan ramalan berbanding peramal lain. Pembelajaran mesin platform juga dinamik dan sentiasa mengembangkan modelnya untuk memanfaatkan data mentah yang dikumpulkannya dengan sebaik-baiknya. Ini termasuk menguji pelbagai strategi dan hipotesis perdagangan, serta terus menguji pelbagai model untuk menyesuaikan diri dengan pasaran yang selalu berubah.

Pada dasarnya, model yang dihasilkan Cindicator’s ML dan AI dapat dibahagikan kepada dua kategori: model superforecasting dan kebijaksanaan model orang ramai.

Dengan yang pertama, Cindicator menggabungkan peramal dan ramalan mereka menjadi kelompok. Untuk merumuskan kelompok ini, AI mengumpulkan peramal berdasarkan kesamaan ramalan (mis. Ramalan kenaikkan harga berbanding ramalan menurun, mereka yang menggunakan analisis asas berbanding mereka yang menggunakan analisis teknikal, dll.). AI juga melihat corak tingkah laku dalam kumpulan ini, seperti seberapa sering penganalisis melakukan kesalahan atau bagaimana reaksi dia terhadap perubahan tren pasaran.

Untuk kebijaksanaan model orang ramai, Cindicator membina pelbagai model menggunakan ramalan semua peramal. Analisis konglomerat ini diperhitungkan menjadi analisis trend masa nyata pasaran, dan kekuatan setiap model disahkan melalui kadar kejayaan mereka untuk menyingkirkan yang tepat dari yang tidak tepat..

Bahagian 3: Komuniti

Setelah Cindicator AI memproses data mentah ke dalam model pembelajaran mesinnya, pemegang token Cindicator dapat memanfaatkan hasil kerja Hybrid Intelligence.

Bergantung pada berapa banyak token Cindicator yang dimiliki ahli komuniti, dia dapat mengakses produk analitik, petunjuk, isyarat perdagangan, dan sistem penilaian platform. Ini merangkumi petunjuk kebarangkalian untuk peristiwa pasaran, indeks pasaran, analisis pasaran, dan sumber perdagangan seperti bot dan API.

Beberapa contoh konkrit perkhidmatan ini termasuk Cindicator Bot 1.0 dan Cryptometer Bot 2.0. Bot ini memberikan pengguna mereka petunjuk perdagangan masa nyata, amaran pasaran sensitif masa, dan kedudukan aset antara faedah lain.

tahap cindicator

Pemegang token dapat mengakses perkhidmatan yang lebih kompleks berdasarkan kepentingan mereka dalam Cindicator melalui token CND. Pemegang token membayar yuran prestasi berbanding kejayaan analisis ramalan Cindicator. Bayaran ini kemudiannya diperuntukkan untuk kumpulan dana yang digunakan untuk pembayaran peramal Platform Perisikan Kolektif. Selain itu, kumpulan ini diisi kembali dari portfolio pelaburan syarikat berdasarkan model pembelajaran mesinnya serta pembayaran pengguna untuk alat perdagangan dan analitik tertentu.

Pasar Cindicator

Keluar dari ICO pada bulan September, Cindicator mempunyai kelahiran pasaran yang agak jinak, melonjak antara $ 0,01- $ 0,02 untuk sebahagian besar Q4 2017. Butuh pemukul pada bulan Januari semasa pembetulan Tahun Baru, jatuh ke $ 0,05 dari tertinggi sepanjang masa $ 0.20 pada 7 Januari.

cndmarket

Namun, ia kembali dengan cepat, dan ia berada pada harga $ 0,23 yang selesa pada saat penulisan ini setelah menyentuh tahap tertinggi baru sepanjang masa $ 0.33. Kenaikan harga ini mempunyai aset yang melampaui 70 teratas setelah memasuki 100 teratas minggu lalu.

Tempat Beli, Tempat Simpan

Cindicator kini berdagang di Binance, HitBTC, dan Mercatox untuk BTC dan ETH, walaupun Binance menyumbang lebih dari 96% daripada jumlah dagangan (78.13% untuk BTC dan 18.41% untuk ETH).

Duit syiling itu adalah token ERC20, jadi dompet yang serasi dengan ERC20 semestinya anda tutupi, seperti MyEtherWallet, Meta Mask, atau Parity. Sekiranya anda mempunyai Ledger Nano S atau Trezor, ini juga berfungsi, dan kami mencadangkannya sebagai pilihan penyimpanan paling selamat.

Pemikiran Akhir

Pada umumnya, Cindicator adalah salah satu daripada beberapa projek unik dalam crypto-sfera sehingga kini. Tidak banyak yang menyukainya, dan model Kecerdasan Hibridnya sangat baru sehingga mengejutkan kerana tidak mendapat lebih banyak pendedahan dalam komuniti.

Lebih-lebih lagi, projek ini bukan vapourware – anda boleh mula menggunakan platformnya hari ini jika anda mahu. Aplikasi Cindicator telah disiarkan sejak tahun 2015, dan ahli komuniti secara aktif memanfaatkan analisis pasaran dan bot perdagangannya.

Pasukan itu menerbitkan peta jalan yang dikemas kini di blog Medium mereka pada akhir Disember, dan 2018 akan hadir dengan pengembangan alat dan produk perdagangannya, bersama dengan kempen pemasaran yang diperbaharui.

Cindicator sedang berusaha untuk menyelaraskan industri bernilai $ 50 bilion dalam perkhidmatan data dan analisis pasaran. Mereka mempunyai produk yang berfungsi dan merancang untuk memperbaiki produk ini. Oleh kerana perdagangan cryptocurrency terus matang, harap Cindicator akan matang dengannya. Janji kewangan selain itu, ini adalah projek yang inovatif, dan selalu menyegarkan untuk mencari sesuatu yang sangat menarik di ruang yang, kadang-kadang, dapat memperoleh kelebihan.

Sumber tambahan:

Laman web

Kertas putih

Blog

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me