Apa itu Einsteinium? Panduan Pemula

Anda mungkin menyedari duit syiling baru, Einsteinium, telah memasuki pasaran 50 teratas dari kedalaman kedudukan CoinMarketCap yang lebih rendah. Sebenarnya, ia lebih tepat ke tempat barunya, melonjak dari sokongan ~ $ 0.80 kepada lebih dari $ 2.00 dalam masa beberapa hari.

Mengambil petunjuk dari unsur sintetik dengan nama yang sama, Einsteinium adalah cryptocurrency yang direka untuk membiayai projek saintifik, teknologi, dan dermawan. Koin Einsteinium, yang disingkat EMC2, adalah sumber pembiayaan ini dan diedarkan menggunakan algoritma bukti kerja yang serupa dengan Bitcoin. Jadi dalam praktiknya, EMC2 berfungsi seolah-olah seseorang mengambil Bitcoin dan menggabungkannya dengan dana amal.

Oleh itu, bagaimana Einsteinium melaksanakan misi dermawannya dan apa yang menjadikannya begitu menarik bagi para pelabur? Mari sampai ke sana.

Einsteinium: Apa itu, Bagaimana Ia Berfungsi

Einsteinium bermula pada tahun 2014, tetapi tidak banyak tindakan sehingga musim bunga 2017. Pada 1 Mac, Yayasan Einsteinium secara rasmi dilancarkan, dan pada bulan April, ia secara rasmi mendaftar sebagai Organisasi Bukan Untung di Montreal, Kanada, menjadi penyelidikan pertama -fokus NPO di kriptosfera.

The Einsteinium Foundation adalah rakan organisasi koin Einsteinium, pusat dana amal dan penyelidikan projek. Berdasarkan bukti sistem perlombongan kerja, yayasan ini menerima 2.5% dari setiap ganjaran blok. Dari hasil ini, 0,5% digunakan untuk faucet, pemasaran, dan sumbangan, sementara 2% lainnya membiayai penyelidikan ilmiah.

EMC2foundation

Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana Yayasan Einsteinium memilih projek mana yang akan dibiayai dan berapa banyak dana yang mereka terima. Nah, untuk memahami perkara ini, anda perlu mengetahui bagaimana zaman berfungsi dalam bukti konsensus kerja EMC2.

Jadi Apa Itu Zaman?

Zaman adalah masa yang diperlukan para pelombong untuk membina 36,000 blok ke lejar umum Einsteinium, atau kira-kira 25 hari.

Setelah satu zaman selesai, hasil dari ganjaran blok Yayasan Einsteinium dari zaman itu akan membiayai penyelidikan atau projek dalam industri saintifik, teknologi, atau blockchain. Anggota komuniti Einsteinium diminta untuk memilih projek mana yang mereka percaya menunjukkan yang paling berpotensi dan paling layak untuk dibiayai.

keping syiling

Akan ada sejumlah 730 zaman di mana pelombong dapat menerima hadiah blok. Di bawah model Einsteinium, hasil imbalan blok menurun ke bawah apabila rangkaian lulus ke setiap era baru, jadi seiring dengan berjalannya waktu, jumlah syiling yang ditawarkan oleh setiap ganjaran akan berkurang. Dalam dua era pertama, misalnya, ganjaran blok adalah 1.024 EMC2. Menjelang zaman terakhir, ganjaran blok hanya akan menjadi satu token Einsteinium.

Anda mungkin bertanya, mengapa ada yang melombong sesuatu yang menawarkan lebih sedikit ganjaran ketika blockchain berkembang?

Dua Perkataan: Acara Lubang Cacingemcblockrewards

The Wormhole Event adalah sumbangan unik Einsteinium untuk bukti model kerja. Fenomena ini berlaku secara rawak dalam setiap zaman dan berlangsung selama 180 blok, dan pada masa itu ganjaran blok 2,973 EMC2 menggantikan ganjaran standard zaman itu. Sistem loteri ini seharusnya menjadikan penambangan menarik bagi komuniti perlombongan blockchain, dan ini juga bertujuan untuk mengimbangi penurunan ganjaran blok dengan setiap zaman berturut-turut.

Sebenarnya, pasukan Einsteinium percaya bahawa ia akan menjadikan perlombongan lebih menguntungkan pada masa akan datang. Semakin banyak nilai syiling EMC2 meningkat, semakin banyak Acara Wormhole yang menguntungkan. Dengan melihat bahawa ganjaran blok untuk acara ini berterusan, pelombong akan diberi insentif untuk menambang kejadian Wormhole sahaja, kerana mereka akan menghargai nilainya di samping mata wang itu sendiri.

Einsteinium Sejarah Perdagangan

Sehingga semuanya berjalan lancar dengan Einsteinium Foundation pada awal 2017, jumlah dagangan pada dasarnya tidak berubah untuk EMC2. Dari 2014-2017, misalnya, ia diperdagangkan secara statik dengan harga kurang dari 10 sen sehingga terus naik menjadi $ 0,08.

Walau bagaimanapun, baru-baru ini, EMC2 menjadi parabola. Ini menghabiskan sebahagian besar bulan November dan Disember untuk mencapai $ 0,80 yang sihat, dan dalam dua hari terakhir, ia menembus $ 2,00 ke paras tertinggi sepanjang masa $ 2,77.

carta emc

Einsteinium sudah lama tertidur dan, memandangkan janji projek itu, ia dijangkakan kerana sekian banyak perhatian. Walau bagaimanapun, kemungkinan besar garpu keras EMC2 akan datang dan jangkaan berita 19 Disember telah mendorong peningkatan keyakinan pelabur ini.

Di mana untuk membeli Einsteinium

Sekiranya anda ingin membeli EMC2, lebih baik mendapatkan Bitcoin dan pergi ke Bittrex, Poloniex, atau Cryptopia. Ia juga diperdagangkan untuk Litecoin di Cryptopia, tetapi jumlah pasangan perdagangan ini hanya 0.01% dalam 24 jam terakhir. Selama 24 jam terakhir, sebahagian besar volume Bitcoinnya telah melalui Bittrex pada 82.98%, sementara Poloniex berada di tempat kedua pada 16.52%.

Laman web Einsteinium juga menyenaraikan Upbit sebagai pertukaran yang mungkin, tetapi pada penulisan ini, CoinMarketCap tidak mempunyai rekod pertukaran ini.

Tempat Simpan Einsteinium

Laman web Einsteinium menawarkan muat turun untuk dompet yang baru dikeluarkan untuk menampung garpu yang akan datang.

Koin ini mempunyai dompet teras untuk Windows dan Mac, dan dompet mudah alih tersedia melalui Coinomi untuk peranti Android. Seperti yang diperincikan dalam peta jalan projek mereka, pasukan EMC2 sedang mengerjakan web dan dompet mudah alih.

Tanpa Conomi, tidak ada dompet pihak ketiga yang menyokong EMC2.

einwallet

Peta Jalan dan Perkara Yang Akan Datang

Penggunaan utama Einsteinium akan menjadi platform penggalangan dana untuk amal dan penyelidikan ilmiah, tetapi Einsteinium peta jalan mendedahkan masa depan yang cerah untuk pengembangan koin dan perkhidmatannya.

Ini termasuk sebilangan platform yang terikat dengan koin EMC2, termasuk aplikasi media sosial dan pasaran dalam talian. Aplikasi media sosial akan merangkumi fungsi pesanan peribadi, umpan pengeposan awam, dan pilihan pembayaran bagi pengguna untuk mengirim EMC2 kepada rakan mereka, dan pasar hanya akan menjadi, pasar untuk membeli dan menjual barang secara dalam talian untuk EMC2.

Dalam bidang aplikasi perusahaan, pasukan pengembangan sedang mengerjakan Einsteinium SDK, sebuah API yang akan membolehkan perniagaan menerapkan model EMC2.

Dan seperti banyak cryptoasset lain, mereka juga menggunakan kad debit yang menyimpan EMC2 untuk pembayaran luar talian.

Pemikiran Akhir

Tidak ada cryptocurrency lain yang melakukan apa yang Einsteinium lakukan. Misi mereka unik, terhormat, dan penuh keyakinan, dan Yayasan Einsteinium berpotensi untuk benar-benar memberi impak dalam bidang penggalangan dana penyelidikan.

Sekiranya anda mempercayai EMC2, sekurang-kurangnya bernilai membeli untuk menyumbang kepada visi filantropiknya. Sekiranya anda ingin menjana sejumlah wang, pelaburan mungkin akan membuahkan hasil apabila syarikat itu berkembang dan menarik perhatian kepada projek yang dibiayai. Acara Wormhole koin juga akan menjadikannya prospek perlombongan yang menarik seiring berjalannya waktu.

Secara keseluruhan, anda tidak boleh mengatakan terlalu banyak terhadap Einsteinium. Kami berpendapat bahawa menggunakan crypto untuk membiayai usaha saintifik sangat bagus, dan kami sangat gembira melihat jenis penyelidikan yang akan dilakukan oleh Einsteinium pada masa akan datang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me