Apa itu ETHLend? | Panduan Permulaan

Apa itu ETHLend?

ETHLend adalah aplikasi pinjaman terdesentralisasi (DAPP) yang berjalan di Rangkaian Ethereum yang menawarkan Kontrak Pintar pinjaman peer to peer yang selamat. ETHLend berusaha untuk mendemokrasikan proses pinjaman dengan proses yang berat dengan menghilangkan kuasa dan kawalan yang dimiliki oleh bank tradisional dan institusi kewangan yang besar. Tidak seperti aplikasi pinjaman blockchain yang lain, ETHLend membolehkan peminjam dan pemberi pinjaman memutuskan butiran pinjaman penting tanpa memerlukan orang tengah. Pada dasarnya, ini bermaksud bahawa pemberi pinjaman dan pembeli di mana sahaja di dunia dapat membuat kontrak pinjaman dengan syarat mereka.

Pengetua ETHLend

Masalah Diselesaikan dengan Pinjaman Berpusat

Desentralisasi dapat menyelesaikan banyak masalah semula jadi yang berkaitan dengan sistem pinjaman terpusat kita sekarang. Inilah tiga sebab terbesar desentralisasi pinjaman masuk akal.

  1. Kepercayaan: Desentralisasi sepenuhnya menghilangkan keperluan untuk mempercayai penyedia pinjaman dan rakan niaga anda. Cagaran pinjaman dikunci dan dikendalikan oleh Kontrak Pintar yang disiarkan di blockchain awam.
  2. Ketelusan: Rangkaian Ethereum menyediakan lejar telus yang terbuka untuk diperiksa. Setiap transaksi direkodkan dan dapat disahkan. Perakaunan telus Ethereum menghilangkan kepercayaan buta yang diperlukan oleh transaksi antara dua institusi perbankan.
  3. Akses: Dengan menggunakan rangkaian Ethereum, pemberi pinjaman dan peminjam ETHLend dapat mengatur transaksi pinjaman dari mana saja di dunia. Urus niaga pinjaman berlaku dari alamat Ethereum ke alamat Ethereum yang membolehkan akses di seluruh dunia tanpa had. Tanpa batasan, kedua-dua peminjam dan pemberi pinjaman dapat mengakses kumpulan mudah tunai pinjaman yang jauh lebih luas.

Manfaat Pinjaman Berpusat

Bagaimana pinjaman ETHLend berfungsi?

ETHLend menghendaki peminjam memposting token serasi ERC-20 atau domain Ethereum Name Service (ENS) sebagai cagaran terhadap Pinjaman Ethereum sekiranya peminjam ingkar. Pada masa ini, hanya peminjam yang dapat membuat permintaan pinjaman di ETHLend. Untuk membuat permintaan pinjaman, peminjam mesti menetapkan data seperti panjang pinjaman, premium faedah, dan jumlah token yang diperlukan untuk jaminan. Sekiranya pemberi pinjaman bersetuju dengan syarat-syarat ini, perjanjian pinjaman akan dibuat. Hanya dua senario yang dapat dihasilkan dari penciptaan pinjaman:

  1. Peminjam membayar balik pinjaman. Pemberi pinjaman kemudian menerima pokoknya yang asal ditambah faedah. Atau
  2. Peminjam gagal melunaskan pinjamannya. Pemberi pinjaman kemudian akan menerima jaminan yang dipinjam oleh peminjam

Proses Pinjaman ETHLend

Jualan Token LEND dan Harga Semasa

Penjualan token ETHLend LEND berakhir pada 30 November 2017. Menurut ICODrops, ETHLend mengumpulkan $ 17,860,000 daripada matlamat $ 17,900,000. Pembekalan maksimum token LEND yang akan dibuat adalah 1,299,999,942 sementara bekalan token LEND yang beredar semasa adalah 1,032,154,231. Harga LEND turun dengan ketara untuk tempoh sepuluh hari bermula pada 7 Januari. Dalam tempoh sepuluh hari ini, harga Lend turun dari 40 sen hingga 10 sen.

Penurunan harga Lend secara besar-besaran mungkin disebabkan oleh khabar angin palsu bahawa pemerintah Korea Selatan merancang untuk melarang pertukaran bitcoin dan cryptocurrency. Berita ini seolah-olah menyebabkan keseluruhan pasaran tergelincir. Sejak turun, harga LEND telah stabil dan bergerak ke samping dalam julat 15 hingga 20 sen. Pasaran cryptocurrency nampaknya mengikuti trend sejarahnya yang merosot pada bulan Januari. Tidak menghairankan apabila melihat pasaran bergerak ke arah satu atau dua minggu lagi sebelum kembali ke pasaran lembu yang bergerak perlahan.

baseUrl = “https://widgets.cryptocompare.com/”;

var scripts = document.getElementsByTagName (“skrip”);

var embedder = scripts [scripts.length – 1];

(fungsi () {

var appName = encodeURIComponent (window.location.hostname);

jika (appName == “”) {appName = “tempatan”;}

var s = document.createElement (“skrip”);

s.type = “text / javascript”;

s.async = benar;

var theUrl = baseUrl + ’serv / v3 / coin / chart? fsym = LEND&tsyms = USD, EUR, BTC ’;

s.src = theUrl + (theUrl.indexOf (“?”) >= 0? “&”:”? “) +” App = “+ appName;

embedder.parentNode.appendChild (s);

}) ();

Fungsi Token LEND

Token LEND ETHLend adalah token yang serasi dengan ERC-20 yang dijual dalam penawaran pra-penjualan dan ICO. Token LEND mempunyai beberapa fungsi penting pada DAPP.

Bayaran Diskaun

Pengguna token LEND akan menerima pengurangan harga 25% pada yuran platform berbanding dengan pembayaran dengan Ethereum. Walaupun token LEND dapat dibeli dan dijual di bursa, penggunaan utama untuk LEND adalah membuat potongan ketika membayar yuran penggunaan DAPP ETHLend.

Airdrops

Pemberi pinjaman dan peminjam aktif akan dibayar dengan airdrops setiap suku tahun. ETHLend merancang untuk menggunakan 20% daripada yuran permohonan yang terdesentralisasi untuk membeli LEND dari pasaran dan “airdrop” LEND kepada semua pemberi pinjaman dan peminjam di ETHLend. Airdrops akan digunakan untuk meningkatkan penggunaan pengguna dan juga menambah jumlah buku pinjaman.

Fungsi Eksklusif

Perkhidmatan khusus di ETHLend hanya dapat diakses untuk dibeli oleh LEND. Contoh ciri ini termasuk senarai pinjaman yang disertakan dan juga kempen pemasaran e-mel.

Bonus Rujukan

ETHLend merancang untuk membeli LEND tambahan untuk memberi ganjaran kepada pemberi pinjaman dan peminjam yang menambahkan peserta baru ke platform pinjaman terdesentralisasi.

Penciptaan Penarafan Kredit Peminjam yang Tidak Terdesentralisasi

ETHLend juga merancang untuk menawarkan pinjaman tanpa jaminan ke pangkalan penggunanya akhirnya. Pinjaman Tidak Bercagar, pinjaman di mana peminjam tidak memberikan cagaran sekiranya berlaku kegagalan, jauh lebih berisiko bagi pemberi pinjaman. Untuk membantu pemberi pinjaman menangani kesukaran untuk menilai risiko asas pinjaman tanpa jaminan, ETHLend merancang untuk membuat penilaian kredit terdesentralisasi untuk semua penggunanya. Secara ringkasnya, peminjam Etlend akan mempunyai kemampuan untuk membina reputasi mereka dari masa ke masa kerana mereka berjaya membayar balik pinjaman.

Setiap peminjam ETHLend akan mempunyai penilaian kredit terdesentralisasi yang dibuat dari beberapa sumber data. Sumber data utama untuk penilaian kredit ini adalah Credit Tokens (CRE) yang akan dikeluarkan dari ETHLend itu sendiri. Pinjaman berdasarkan reputasi akan membolehkan Ethlend memperkenalkan konsep pinjaman tanpa jaminan untuk pengguna serta memberikan lebih banyak maklumat untuk pemberi pinjaman yang dijamin. Selain itu, ETHLend merancang untuk membolehkan pengguna menyiarkan penilaian kredit mereka yang terdesentralisasi ke blok lain. Peminjam kemudian akan dapat menggunakan skor kredit mereka yang diperoleh dengan baik pada aplikasi di blockchain yang berbeza juga.

Token Kredit (CRE)

Token Kredit adalah token serasi ECR-20 yang akan digunakan secara eksklusif di ETHLend untuk mewakili reputasi peminjam. Token ini tidak dapat diperdagangkan atau bahkan dipindahkan ke alamat lain. Semakin banyak Token Kredit yang dikaitkan dengan akaun pengguna, akaun pengguna lebih dipercayai.

ETHLend akan menguruskan reputasi peminjam dengan mengeluarkan Token Kredit kepada pengguna yang berjaya membayar balik pinjaman. Untuk setiap 1 ETH pengguna berjaya membayar balik, pengguna akan menerima 0.1 CRE. Begitu juga, ETHLend merancang untuk “membakar” Token Kredit dari akaun yang gagal membayar balik pinjaman. Pengguna dengan jumlah CRE yang tinggi akan dapat pinjaman yang tidak dapat dilakukan oleh pengguna lain dengan jumlah CRE yang rendah. Pengguna dengan jumlah CRE yang lebih tinggi akan diberi ganjaran dengan kadar faedah yang lebih baik dan juga diminta untuk melampirkan tahap cagaran yang lebih rendah untuk pinjaman yang serupa berbanding dengan pengguna yang kurang CRE.

Pasukan ETHLend & Kemajuan

The ETHLend pasukan kini terdiri daripada kumpulan besar yang terdiri daripada dua puluh dua anggota dan enam penasihat. ETHLend kini dipimpin oleh pengasas dan CEOnya, Stani Kulechov. Anggota terkenal ETHLend’s team adalah Jordan Lazaro Gustave, Ketua Pengurusan, juga Martin Wichmann, Head of Token Sale, yang mengumpulkan hampir 100% matlamat ICO ETHlend. Selain itu, pasukan ETHLend mempunyai beberapa ahli yang sepenuhnya memfokuskan pemasaran dan korespondensi media. Akhirnya, pasukan ini mempunyai banyak penasihat teknikal dan bukan teknikal yang merangkumi hampir semua masalah perniagaan termasuk keselamatan, undang-undang, dan masalah pembangunan.

Pasukan ETHLend

Peta Jalan Kemajuan

Pasukan ETHLend telah menetapkan matlamat yang bercita-cita tinggi untuk dua tahun akan datang. Dalam masa terdekat, ETHLend merancang untuk menambahkan kedua-dua Bitcoin dan pinjaman tidak bercagar ke aplikasinya yang terdesentralisasi. Berikut adalah matlamat utama pasukan untuk dua suku pertama 2018.

Matlamat Suku 1

Matlamat ETHLend Quarter 1

Matlamat Suku 2

Matlamat ETHLend Quarter 2

Kesimpulannya

ETHLend menyediakan platform yang terdesentralisasi di mana pinjaman Ethereum yang dapat dijamin, dapat dicapai antara dua orang di dunia. Mengeluarkan politik dan perbatasan dari persamaan, ETHLend berharap dapat merevolusikan industri pinjaman. ETHLend akhirnya berhasrat untuk mewujudkan pasaran global yang benar-benar bermanfaat bagi semua peserta yang ingin memberi dan menerima pinjaman.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map