Payfair adalah platform escrow peer-to-peer yang terdesentralisasi. Ini bermaksud bahawa pelanggan dari Payfair dapat memperdagangkan cryptocurrency dan FIAT antara satu sama lain dengan selamat dan tertutup tanpa perantara. Fikirkan Localbitcoin tetapi lebih dari sekadar BTC.

Escrow, secara umum, digunakan untuk memasang kepercayaan antara dua pihak yang berusaha memperdagangkan sesuatu yang bernilai. Inilah contoh, katakanlah Susan ingin membeli latihan kuasa baru dalam talian. Susan telah menemui latihan yang dia mahukan, tetapi untuk membelinya dia harus pergi terus ke pemiliknya, Tim, dan tidak melalui siapa pun yang menjualnya atas nama Tim.

Masalahnya ialah Susan dan Tim berdua tinggal di seluruh negara antara satu sama lain. Kedua-duanya yakin mereka ingin membuat perdagangan tetapi tidak boleh mempercayai bahawa mereka akan mendapatkan apa yang mereka kehendaki, Susan latihan baru dan Tim wang.

Oleh itu, untuk menyelesaikan masalah kepercayaan, Tim dan Susan akan menggunakan perkhidmatan escrow yang dipercayai untuk mengawasi bahawa transaksi ini berjalan dengan baik untuk semua orang. Pertama, Susan akan menghantar pembayarannya untuk latihan ke escrow di mana ia akan diadakan. Kemudian setelah Tim mengetahui bahawa pembayaran sudah siap, dia dengan yakin dapat menghantar latihan kuasa kepada Susan. Setelah Susan mendapat latihan baru, perkhidmatan escrow melepaskan pembayaran kepada Tim.

Payfair melakukan apa yang dilakukan oleh perkhidmatan escrow untuk Susan dan Tim tetapi pada blockchain.

Halaman Utama Payfair Escrow

Bagaimana Payfair Berfungsi

Ekosistem Payfair terdiri daripada empat pihak berkepentingan utama: pembeli, penjual, node Kepercayaan dan Escrow-node. Ringkasnya, pembeli dan penjual berunding antara manusia yang mengendalikan Escrow-node sementara Trust node bertindak secara pasif untuk mengamankan dan menstabilkan rangkaian.

Pembeli dan Penjual: Kontraktor perjanjian. Berkaitan dengan keselamatan transaksi dan menjual / membeli barang dan perkhidmatan (digital atau tidak),

Simpul kepercayaan: Pemegang token Payfair (PFR). Min. berjumlah 10,000 PFR

Escrow-node: Penjamin urus niaga. Min. pertaruhan 3,000 * PFR

*baru dikurangkan dari $ 250USD hingga 3,000 PFR kerana turun naik pasaran.

Nod Rangkaian

Node kepercayaan dan Escrow-node kedua-duanya memilih dan memerlukan penambahan token PFR anda ke dompet berasaskan web Playfair. Kedua-dua node bertindak sebagai orang tengah dalam transaksi antara pembeli dan penjual. Walau bagaimanapun, node Kepercayaan benar-benar pasif dan menangani tugas penting menjaga, mengemas kini, dan melindungi ekosistem. Node kepercayaan berperanan dalam urus niaga, seperti cryptocurrency, yang dapat diselesaikan secara automatik dengan kontrak pintar ERC-20.

Escrow-node, sebaliknya, adalah peranan aktif dalam ekosistem Payfair. Pengendali Escrow-node akan secara aktif menyelesaikan pertikaian antara kontraktor dengan meninjau log perdagangan. Escrow-node’s adalah sengketa berdasarkan reputasi mereka dalam sistem penilaian Payfair. Nod yang dinilai lebih baik mendapat lebih banyak pertikaian.

Sistem Ranking

Semua pemegang kepentingan dalam Payfair, selain dari node Amanah, akan dapat memberi peringkat satu sama lain ketika terlibat dalam transaksi. Ideanya adalah supaya simpul dan kontraktor yang berniat jahat atau tidak berfungsi dengan baik akan menyingkirkan dan meninggalkan ekosistem yang lebih sihat. Penilaian untuk kedua-dua kontraktor dan Escrow-node akan mempengaruhi yuran yang mereka bayar atau terima.

Yuran dan Komisen

Node kepercayaan dan Escrow-node, sama, menerima komisen untuk penyertaan mereka. Tidak menyesuaikan kedudukan, komisen diperoleh atas bayaran yang akan dibayar oleh pembeli atau penjual untuk transaksi.

Bayaran untuk urus niaga bukan escrow adalah satu peratus. Dari satu peratus yang dikumpulkan, lapan puluh peratus diedarkan ke node Amanah dan selebihnya dua puluh peratus akan disalurkan ke sokongan pemasaran dan rangkaian Payfair. Transaksi bukan eskrow adalah sebarang perjanjian antara pembeli dan penjual di rangkaian yang tidak mempunyai pertikaian.

Bayaran untuk transaksi escrow (pertukaran yang mempunyai pertikaian) dinaikkan menjadi satu setengah persen. Dalam kes ini, dari satu setengah peratus yang dikumpulkan, hanya satu peratus dari yuran yang diedarkan ke Trust-nodes, selebihnya sembilan puluh sembilan peratus diberikan kepada Escrow-node yang menentukan.

Token Payfair (PFR)

Peranan utama token Payfair (PFR) adalah untuk digunakan untuk meletakkan node dan memudahkan bayaran dan komisen. Jumlah token adalah 100,000,000 pra-ditambang dengan sebelas peratus diadakan untuk pasukan (dibekukan selama 12 bulan pertama). 86,000,000 dijual dalam dua peringkat ICO mereka dan 3,000,000 disediakan untuk program karunia mereka.

Lebih 96% daripada jumlah dagangan semasa PFR berada di FatBTC, namun pertukaran lain termasuk IDEX, ChaoEx, dan CryptalDash. Kaedah terbaik untuk menyimpan PFR anda adalah dalam dompet serasi ERC-20 seperti MyEtherWallet atau Metamask. Walaupun menyimpan PFR secara langsung di bursa adalah pilihan, menggunakan dompet anda sendiri adalah yang paling selamat.

Platform Playfair

Keseluruhan pertukaran berfungsi sebagai platform peer-to-peer di mana para peserta dapat berkomunikasi dan berdagang secara langsung dengan pengguna lain. Pengguna secara pseudo-anonim secara lalai kerana nama pengguna adalah semua yang disampaikan antara penjual dan pembeli. Menambah atau melepaskan maklumat pengenalan tambahan bergantung pada pengguna selama melakukan transaksi.

Platform Playfair mempunyai 40 cryptocurrency yang boleh dipasangkan dan diperdagangkan pada masa ini. Sudah ada beberapa pasangan yang menarik, termasuk satu pengguna yang menjual ETH untuk emas dalam permainan World of Warcraft.

Platform perdagangan Payfair

Platform perdagangan Playfair untuk pembeli dan penjual

Payfair Secara keseluruhan

Payfair mencipta semula kepercayaan terhadap escrow dengan menggantinya dengan kenalan pintar. Rangkaian pengguna dan penjamin yang dipermudahkan untuk diberi tindakan bersama; untuk kepentingan terbaik rangkaian dan diri mereka sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me