Amal mempunyai cukup sukar. Seolah-olah tidak cukup sukar untuk meyakinkan orang asing secara rawak untuk memasuki dompet mereka untuk melakukan perbuatan dermawan, organisasi nirlaba juga harus bersaing satu sama lain. Mereka menghadapi keletihan penderma, sikap tidak peduli, kemerosotan ekonomi, dan kritikan terhadap pilihan perbelanjaan mereka secara berkala. Jadi, menerima sumbangan bitcoin boleh menjadi aliran pendapatan selamat datang untuk badan amal yang berusaha untuk terus bertahan.

Tetapi bagaimana ia berfungsi?

Mendengar di Ruang Orang Ramai

Sebilangan besar orang yang layak percaya menderma untuk tujuan yang baik, sekurang-kurangnya sekali-sekala. 61 peratus daripada Brits memberi sumbangan pada tahun 2016, misalnya, dan 2015 adalah tahun yang paling murah hati di Amerika Syarikat, dengan sumbangan hanya malu $ 4 bilion. Tetapi, pembiayaan ini jauh tidak sama.

Disana ada 1.5 juta bukan keuntungan berdaftar di AS sahaja, yang bermaksud bahawa badan amal beroperasi di tempat yang sesak. Mereka juga sangat terdedah kepada faktor persekitaran makro, terutamanya politik, sosial, dan ekonomi.

Sejak landskap politik berubah di AS pada tahun 2016, begitu juga cara pemberi hadiah wang mereka. Dan ini mencerminkan perbezaan sosioekonomi yang meluas di seluruh dunia. Orang kaya (badan amal) terus bertambah kaya dan yang miskin (badan amal) semakin miskin.

Menariknya, badan amal yang tidak memihak kepada pentadbiran semasa, seperti Planned Parenthood, melihat sejumlah besar dana. The ACLU (American Civil Liberties Union) juga menerima sumbangan dalam talian hampir $ 80 juta selama tiga bulan selepas hari pilihan raya. Itu lebih daripada 60 peratus perbelanjaan keseluruhan badan amal untuk keseluruhan tahun 2016!

Tetapi sementara badan amal yang lebih besar nampaknya meningkat, yang lain melihat dengan tidak berdaya ketika sumbangan mereka berkurang. Dan ini tidak akan dibantu oleh pemotongan belanjawan baru-baru ini.

Amal Kecil Berjuang untuk Mendapat Penderma

Badan amal yang menyokong sebab dan amal yang kurang dikenali memulakan perjuangan untuk mendapatkan dana. Mereka terperangkap dalam situasi catch-22 sejak awal. Milenial yang ragu-ragu memandang perbelanjaan yang terlalu banyak untuk pemasaran sebagai perkara buruk. Namun, jika mereka tidak menghabiskan cara kreatif untuk menarik perhatian, mereka tetap tidak dapat dilihat oleh penderma.

Untuk memburukkan lagi keadaan, badan amal permulaan menganggapnya lebih berat. Perlu tujuh tahun sebelum mereka dapat dinilai oleh Charity Navigator, yang menggunakan umur panjang sebagai penanda utama untuk kestabilan.

Badan amal kecil juga berjuang untuk mendapatkan ruang di fikiran orang ramai. Orang Amerika cenderung memikirkan amal mereka atau menyumbang kepada nama yang mereka lihat di papan iklan atau televisyen. Sebenarnya, hanya 4.2 peratus dari semua pemberian pada tahun 2015 didedikasikan untuk tujuan antarabangsa, di mana satu dolar dapat memberikan kesan yang jauh lebih tinggi daripada di AS.

Dalam konteks yang rumit ini, badan amal, terutama yang lebih kecil, memerlukan sebanyak mungkin cara untuk menarik penderma sebanyak mungkin.

Menerima Sumbangan Bitcoin

derma bitcoin

Derma dalam talian semakin popular, terutama di kalangan milenium. Semua badan amal harus menyedari bahawa satu cara utama untuk menarik lebih banyak penderma adalah dengan menjadikannya semudah mungkin untuk menderma. Bagi penderma hari ini, itu bermaksud membenarkan mereka memberi secara dalam talian dan menerima sebanyak mungkin kaedah pembayaran.

Menurut kajian WorldPay, Kaedah Pembayaran Alternatif (APM) semakin mendapat tempat di seluruh dunia. Menjelang 2021 sebenarnya, lebih daripada separuh dari semua pembayaran dalam talian akan dibuat menggunakan APM. Oleh itu, walaupun sumbangan dalam talian anda disiapkan, jika badan amal anda hanya menerima pembayaran dengan kad kredit, anda akan kehilangan bakal penderma.

Perkara yang sama berlaku untuk menerima sumbangan bitcoin. Ini dapat memberi dorongan yang sangat diperlukan bagi para pemula muda untuk menarik penderma milenium moden. Bagaimanapun, mania bitcoin tidak semestinya berkaitan dengan keuntungan kewangan individu.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, lebih banyak amal telah menerima bitcoin, termasuk nama besar, seperti Save the Children dan Palang Merah. Pemberian Bitcoin meningkat, walaupun turun naik mata wang. Dan lebih mudah bagi badan amal menerima sumbangan bitcoin daripada yang anda fikirkan.

Setelah badan amal menyediakan dompet dalam talian mereka, mereka dapat menerima sumbangan bitcoin dengan mudah dan menukarnya dengan mata wang fiat. Banyak dompet dalam talian juga menawarkan kos pemprosesan sifar, yang bermaksud bahawa 100 peratus sumbangan diberikan kepada tujuan yang baik.

Bagi penderma, berita baiknya ialah sumbangan bitcoin boleh ditolak cukai. Amal dapat elakkan membayar cukai keuntungan modal juga.

Terdapat pelbagai platform crowdfunding seperti bitgive dan bithope yang memudahkan penderma memberikan bitcoin dan badan amal menerimanya.

Apa yang Harus Diketahui Amal Sebelum Menerima Bitcoin

Jadi, ia kelihatan seperti situasi menang-menang di sekitar. Tetapi, adakah ia? Sebelum anda terus maju dan mula mendorong semua penderma anda untuk memberi anda wang digital, ada beberapa perkara yang harus anda ketahui terlebih dahulu.

Berhati-hati dengan Isu Cukai

Fishel Freund adalah pematuhan amal pakar di Kanada. Dia mengatakan, “Saya melihat cabaran pemberian Bitcoin bukan sebagai pertanyaan tentang menerimanya, atau juga mengenai potongan cukai. Pada pendapat saya, ia dianggap menurut undang-undang Kanada (CRA) sebagai jenis hadiah dalam bentuk Hadiah di mana anda memerlukan penilaian untuk mengeluarkan Potongan Pajak. “

Paul Lamb, perunding pengurusan bukan untung dengan fokus pada teknologi untuk kebaikan dan pakar mengenai topik crypto-filantropi mengatakan, “Badan amal harus mengetahui bahawa bitcoin diklasifikasikan sebagai harta oleh IRS, yang menjadikan pelaporan cukai untuk organisasi penderma dan penerima sedikit lebih kompleks.”

Memproses Derma Dalam Jenis:

Bitcoin dipandang sebagai harta atau derma dalam bentuk. Ini pada dasarnya adalah sumbangan yang bukan merupakan sumbangan tunai dan boleh merangkumi bekalan pejabat dan perabot, atau aset yang lebih kompleks seperti harta tanah atau stok dan bon. Oleh itu, badan amal perlu memprosesnya seperti itu.

Dan ada beberapa praktik penyimpanan rekod yang harus dipatuhi, termasuk mengeluarkan surat terima kasih dengan pernyataan, “Tidak ada barang atau perkhidmatan yang diterima sebagai ganti sumbangan ini.” Juga, tidak ada nilai yang harus diberikan untuk derma, kerana ini adalah beban penderma.

Sekiranya anda mempertimbangkan untuk menerima sumbangan bitcoin, masuk akal untuk berbicara dengan pakar pematuhan amal di kawasan anda terlebih dahulu, untuk memastikan bahawa penyimpanan rekod anda betul.

Turun naik

Ketidaktentuan Bitcoin adalah penghalang utama penggunaannya secara meluas, dan badan amal perlu mengingat faktor ini.

Lamb menasihati, “Badan amal perlu mengetahui bahawa, semasa menyiapkan dan menggunakan alat untuk menerima sumbangan bitcoin di laman web mereka cukup mudah, penukaran dari bitcoin ke dolar lebih kompleks. Dalam beberapa kes, penukaran dari bitcoin ke dolar tidak berlaku dengan segera, dan dengan pasaran cryptocurrency yang tidak menentu yang melihat penilaian bitcoin ke dolar meningkat dan turun dengan cepat, sumbangan utama bernilai lebih rendah daripada ketika dibuat pada asalnya.

Hamza Amir, Ketua Pegawai Eksekutif permulaan cryptocurrency Blurbiz dan Pengurus Dana Cypro Hedge menasihatkan, “Bitcoin terkenal dengan perubahan harganya. Mengingat hal ini, badan amal hanya boleh menukar menjadi fiat di pasar Bull untuk mendapatkan pulangan terbanyak dari pelaburannya. Sekiranya mereka mempunyai kesabaran untuk bertahan selama 3+ tahun, maka mereka mungkin akan mendapat ganjaran yang sangat baik. “

Anak domba mengingatkan kita, bagaimanapun, bahawa ini bisa menjadi strategi yang berbahaya, “keputusan untuk memegang bitcoin dan tidak menukarnya segera menjadi dolar mempunyai risiko,” katanya memberi amaran..

Keselamatan

Perlu diingat bahawa dompet Bitcoin tidak semestinya selamat. Walaupun bitcoin mempunyai nama untuk tidak berubah, dompet yang menyimpannya jauh dari begitu, (sebenarnya, kita mendengar tentang serangan penggodaman hampir setiap hari). Oleh itu, badan amal harus memahami bahawa keselamatan adalah penting untuk menjaga keselamatan sumbangan mereka.

Kata Hamza, “Hacks di dunia cryptocurrency sangat nyata. Agar selamat membeli dompet keras untuk cryptocurrency seperti nano ledger [Ledger Nano S] dan pindahkan semua bitcoin ke dalamnya dan letakkan di peti besi. PASTIKAN ANDA MENJAGA KATA KATA LALUAN DAN SELAMATKAN. ”

The Takeaway

Sekiranya badan amal anda memikirkan untuk menerima sumbangan bitcoin, itu adalah idea yang sangat baik. Dalam persekitaran persaingan canggih, di mana penderma terpengaruh oleh banyak tekanan dan badan amal berjuang untuk mendapatkan dana, menerima semua jenis sumbangan masuk akal untuk tujuan anda.

Tetapi ingat bahawa jika sesuatu kelihatan terlalu mudah, itu mungkin kerana ia berlaku. Menerima sumbangan bitcoin bukan tanpa cabarannya. Bercakap dengan pakar pematuhan. Pastikan bahawa, jika anda pergi ke HODL, anda faham bahawa ia boleh berlaku – dan bahawa menukar wang boleh memakan masa lebih lama daripada yang anda fikirkan.

Dan yang terakhir, pastikan bitcoin anda selamat. Ini adalah penjenayah hidup rendah yang akan mencuri wang dari badan amal. Tetapi jangan permudahkan mereka melakukannya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me