Apakah Halvening Bitcoin dan Mengapa Penting

Bitcoin Halvening (atau separuh) adalah detik penting dalam sejarah Bitcoin. Bitcoin’s Halvening adalah acara pra-program yang melindungi Bitcoin daripada inflasi dan membantu memastikan tahap kekurangan aset digital.

Sebelum kita membahas perbincangan Bitcoin Halvening, mari kita luangkan dua minit untuk membincangkan beberapa soalan pembelahan cepat. Kemudian, kita boleh masuk ke dalam makanan berair.

Apakah Halving Bitcoin?

Bitcoin Halving adalah acara yang ditentukan sebelumnya oleh pengaturcaraan Bitcoin di mana ganjaran perlombongan dipotong separuh. Pada dasarnya, jumlah pelombong BTC dapat memperoleh sebagai ganjaran untuk mengesahkan blok Bitcoin seterusnya dipotong separuh.

Pada separuh tahun 2020, subsidi perlombongan akan dipisahkan dari 12.5 BTC hingga 6.25 BTC.

Mengapa Bitcoin Halving Penting?

Banyak acara Halving Bitcoin bertujuan untuk memberi aset sebagai unsur “kelangkaan” untuk melindungi nilai jangka panjangnya. Bitcoin akan menjadi hampir seperti emas.

Peristiwa Bitcoin Halving ini akan menyebabkan kadar inflasi aset turun kepada 1.8%, menjadikannya lebih rendah daripada kadar inflasi Dolar A.S. Hal ini sangat terkenal pada tahun 2020, kerana Amerika Syarikat telah mencetak trilyun dolar pakej rangsangan ekonomi untuk mengatasi kekacauan ekonomi yang disebabkan oleh wabak COVID.

“The Halving adalah peristiwa penting untuk Bitcoin, tetapi itu hanya satu elemen dalam ribut sempurna yang sedang dinikmati oleh BTC pada masa ini,” komen Alex Mashinsky, CEO Celsius Network. “Pemerintah di seluruh dunia menerapkan rangsangan fiskal yang belum pernah terjadi sebelumnya, yang berisiko menyebabkan inflasi tinggi di seluruh mata wang fiat, yang memperkuat cadangan nilai Bitcoin sebagai aset deflasi. Hasilnya, banyak pelabur runcit pertama kali masuk ke BTC sebagai cara untuk melindungi kekayaan mereka. “

Setiap Halving yang akan datang akan menjadikan Bitcoin semakin sukar. Oleh kerana kami melihat nilai BTC sebagai hubungan dengan USD, kami mempunyai dua kekuatan yang bertentangan yang menunjukkan harga Bitcoin yang lebih tinggi.

Acara Halving cenderung datang dengan banjir spekulasi harga industri, yang kebanyakannya menganggap peristiwa Halving akan menyebabkan lonjakan harga Bitcoin.

Berapa Banyak Halvings Bitcoin ada?

Penurunan berlaku setiap 210,000 blok sehingga subsidi penambangan blok mencapai 1 satoshi, unit bitcoin terkecil (0,00000001 BTC). Sebaik sahaja acara akhir Halving berlaku, subsidi blok seterusnya akan menjadi sifar, dan pelombong tidak lagi akan diberikan subsidi blok perlombongan tetapi masih dapat mengumpulkan yuran transaksi.

Pembahagian Bitcoin terakhir dijangka pada 2140. Pastikan anda membaca artikel kami mengenainya– jangan lupa!

Berapa banyak bitcoin yang ada?

Terdapat sekitar 18,355,462 BTC dalam edaran sekarang.

Perhatikan sedikit keluk kerana penurunan bitcoin sebelumnya

Perhatikan sedikit keluk kerana penurunan bitcoin sebelumnya

Bilakah Pengambilan Bitcoin Bext?

Acara Halving seterusnya Bitcoin dijangka berlaku pada Mei 2020, dengan pelbagai sumber menyasarkan julat tarikh 12 Mei hingga 16 Mei.

Sejarah Tarikh Separuh Masa Bitcoin

Terdapat dua Halvings Bitcoin – satu pada tahun 2012 dan satu pada 2016.

Separuh Tahun 2012

Halving pertama berlaku pada 28 November 2012. Blok bahagian itu dilombong oleh SlushPool oleh pelombong menggunakan pelombong Radeon HD 5800.

Ganjaran blok BTC turun dari 50 BTC setiap blok menjadi 25 BTC setiap blok.

Harga Bitcoin pada Hari Separuh Tahun 2012: $ 12.35

Harga Bitcoin Harga 150 Hari Kemudian: $ 127.00

Kenaikan harga: 928.34%

Separuh 2016

Halving kedua berlaku pada 9 Julai 2016.

Ganjaran blok BTC turun dari 25 BTC setiap blok kepada 12.5 BTC setiap blok.

Harga Bitcoin pada 2016 Halving Day: $ 650.63

Harga Bitcoin 150 Hari Kemudian: $ 758.81

Kenaikan harga: 16%

  • 2009 – Blok 1-210,000 memperoleh 50 BTC sebagai ganjaran.
  • 2012 – Blok 210,001 – 420,000 memperoleh 25 BTC sebagai ganjaran.
  • 2016 – Blok 420,001 – 630,000 memperoleh 12.5 BTC sebagai ganjaran.
  • 2020 – Blok 630,001 – 740,000 akan mendapat ganjaran 6,25 BTC.
  • 2024 – Blok 740,001 dan seterusnya akan memperoleh 3.125 BTC sebagai ganjaran.
  • ~ 2140 – semua 21 juta bitcoin akan dilombong; ganjarannya akan menjadi 0.

Perlu diingat bahawa hanya kerana ganjaran BTC lebih rendah tidak menjadikan perlombongan menjadi kurang menarik. Harga Bitcoin telah meningkat sepanjang tahun. Memperolehi ganjaran blok pada tahun 2016 bernilai $ 16,250, sedangkan imbuhan blok baru selepas Setengah 2020 akan bernilai $ 53,125.

Mengapa Mengasingkan Bitcoin?

Soalan umum yang banyak ada ialah mengapa tidak menyimpan ganjaran bitcoin sama sepanjang kewujudannya? Jawapannya membawa kita kepada konsep kekurangan.

Kekurangan Bitcoin: Baki Yang Halus

Sekiranya Bitcoin mengekalkan ganjaran yang tetap pada 50 BTC, itu bermakna hanya 420,000 blok yang akan menawarkan ganjaran sehingga had 21 juta BTC terkena, yang akan berlaku pada suatu ketika pada tahun 2016.

Ini akan sangat memudaratkan penggunaan pengguna Bitcoin kerana teknologinya masih baru dan hanya sebilangan kecil penduduk yang memegang sebahagian besar Bitcoin.

Pada mulanya, penurunan aksesibiliti awal mungkin menjadikan Bitcoin nampaknya lebih berharga, tetapi akhirnya, ini akan menangkis banyak pengguna peringkat awal. Sekiranya terdapat lebih sedikit orang yang dapat menggunakannya, maka aset digital akan pada dasarnya terperangkap dalam sangkar yang mempunyai kecairan rendah.

Mengikuti jejak peristiwa, kecairan yang rendah akan meningkatkan risiko memegang aset tersebut, sehingga hilang nilai semula jadi.

Penawaran dan permintaan di antara sekumpulan kecil penimbun Bitcoin akan menentukan harganya.

Harga BTC akan meningkat secara artifisial dan menahan (menimbun BTC) menjadi permainan kentang panas. Mana-mana ikan paus individu dengan pegangan besar dapat meningkatkan harga pada bila-bila masa, meningkatkan lagi risiko turun naik aset tersebut.

Salah satu pemacu utama harga Bitcoin adalah penggunaan pengguna, dan dengan meletakkan rintangan yang tidak masuk akal kepada pengguna baru (turun naik dan kos tinggi untuk memasuki ekosistem Bitcoin), beberapa pendatang baru akan menceburkan diri dalam wilayah cryptocurrency yang agak asing.

Dengan begitu banyak aset digital yang setanding seperti Litecoin, penggunaan pengguna tidak akan memberi pertanda baik untuk Bitcoin.

Di sisi lain dari kelangkaan kekurangan, kita dapat melepaskan topi 21 juta untuk memahami mekanisme Bitcoin.

Sekiranya Bitcoin menyimpan ganjaran pada 50 BTC tetapi menghilangkan had 21 juta, akan ada teori BTC yang tidak terhingga tersedia di pasaran dalam jangka masa yang cukup lama. Ini akan membanjiri pasaran dalam jangka masa panjang mewujudkan aset digital yang tidak bernilai. Setiap tahun baru secara teorinya akan menurunkan nilai aset. Sekiranya anda memerlukan bukti dunia nyata, lihatlah keadaan cryptocurrency Venezuela dan mengapa begitu banyak orang Venezuela telah menggunakan Bitcoin.

Had 21 juta dan acara berkurang berkala membantu memastikan bahawa Bitcoin menawarkan kepada pengguna yang terbaik dari segi pengekalan nilai dan kebolehgunaan.

Bagaimana Pengaruh Halving Mempengaruhi Harga Bitcoin?

Sekiranya anda membaca CoinCentral untuk sementara waktu, anda akan tahu bahawa kami tidak membuat spekulasi mengenai harga aset. Kami akan menyerahkannya kepada peniaga hari Twitter yang memadamkan ramalan tweet mereka tanpa sengaja. Trixy hobbitses.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa hujah logik yang boleh dibuat untuk harga Bitcoin bergerak ke arah mana pun. Harga Bitcoin meningkat selepas dua suku pertama, tetapi sukar untuk mengetahui sama ada ini hanya hubungan atau sebab.

Adakah kenaikan harga selepas bitcoin berkurang 2020? Hanya masa akan menentukan.

Adakah kenaikan harga selepas bitcoin berkurang 2020? Hanya masa akan menentukan.

Yang dikatakan, banyak tokoh yang berpengaruh dan terhormat di ruang itu telah membuat ramalan harga, yang banyak diprediksi pada Bitcoin sebagai aset yang langka.

Kapitalis teroka jutawan Tim Draper, misalnya, meramalkan $ 250,000 Bitcoin menjelang 2022.

Pengurus dana lindung nilai bekas Goldman Sachs, Raoul Pal, baru-baru ini mendakwa harga Bitcoin boleh mencecah $ 1 juta sebelum acara separuh seterusnya pada tahun 2024.

Tetapi, ambil ramalan di Internet dengan sesudu garam. John McAfee, misalnya, membuat banyak bunyi dengan ramalan bitcoin bernilai $ 1,000,000 tetapi segera mundur sekali terbukti salah dengan ujian masa.

Infografik disediakan oleh LunarCRUSH.

Dalam kekosongan yang murni di mana hanya kekuatan pasaran asas dan matematik yang berlaku, harga Bitcoin akan naik setelah berkurang kerana kekurangan, tetapi kenyataannya jauh lebih rumit daripada itu. Sebagai ganti kami melompat ke lubang arnab di sini, jangan ragu untuk menghantar e-mel kepada kami sekiranya anda mahu kami melihat lebih terperinci dalam artikel lain.

Pemikiran Akhir

Terlepas dari kesannya terhadap harga, pengurangan Bitcoin adalah sekeping unik sejarah aset digital. Dengan daya tahan semata-mata, Bitcoin telah membuktikan bahawa banyak penentang dan antagonis salah. Setiap kejayaan dalam pengaturcaraannya menjadikan Bitcoin terus menjadi kaedah pertukaran dan penyimpanan nilai yang berdaya tahan, terdesentralisasi, dan global.

Pada tahun 2016, saya tidak mengambil bahagian dalam separuh dan semua perkara yang dipertimbangkan, itu adalah acara kecil, ”komen Catherine Coley, Ketua Pegawai Eksekutif Binance.US. “Perhimpunan sebenar berlaku 18 bulan kemudian. Secara keseluruhan, saya yakin akan jangka panjang Bitcoin, sama ada peristiwa ini tidak mengubah harganya dengan ketara atau tidak. Dengan pengangguran dan dana rangsangan membanjiri sistem USD kami, saya rasa lebih banyak orang mencari pendedahan alternatif kepada pasaran yang tidak berkaitan dengan USD. “

Bahagian itu tidak memerlukan banyak tindakan atau tindakan anda. Sekiranya anda memegang aset digital, ada baiknya anda mengembangkan pemahaman yang lebih mendalam tentang bagaimana ia berfungsi. Mempelajari ini membuka pintu banjir untuk lebih memahami dasar monetari global dengan kemampuan teknologi yang semakin meningkat, pelajaran penting memandangkan keadaan ekonomi semasa.

“Walaupun kita tidak tahu bagaimana bahagian yang akan datang akan mempengaruhi harga bitcoin, kita tahu bahawa pelaburan mengalir ke pasaran institusi dan lebih banyak individu melabur dalam bitcoin daripada sebelumnya,” komen Ketua Pegawai Eksekutif Ledger Pascal Gauthier. Walaupun terdapat tekanan luaran di pasaran saham, kami mempunyai bulan April yang terbaik. Pasaran crypto terus meningkat, dalam tren yang hampir sama dengan yang kita lihat sebelum separuh pada tahun 2016. Terdapat peluang jangka panjang untuk pengguna baru yang bermula dengan pendidikan dan menekankan pentingnya bitcoin dapat diakses oleh orang, seperti dulu dirancang untuk menjadi. “

Untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik mengenai Bitcoin, baca panduan Bitcoin kami atau panduan Bitcoin untuk boneka.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map