Apakah Manfaat dan Kesan Potensi Sumbangan Bitcoin terhadap Amal?

Derma Bitcoin adalah kaedah terbaik untuk badan amal untuk mendorong lebih banyak penderma untuk mengambil bahagian. Bagi penderma, menghantar dana dalam Bitcoin adalah mudah, selagi badan amal mempunyai dompet dalam talian. Dan untuk badan amal, mereka dapat menerima dana dari seluruh dunia, dari jenis penderma moden, yang lebih suka kaedah pembayaran ini.

“Bitcoin adalah mata wang digital baru yang menarik yang membolehkan pembayaran global berlaku 24/7, 365 hari setahun dengan bayaran nominal,” kata Christopher Moussa, Ketua Pegawai Pelaburan di Pelaburan Modal Crypto. “Badan amal mulai menyedari banyak potensi keuntungan dalam menerima sumbangan Bitcoin. Menjadi barisan hadapan dalam menerima sumbangan Bitcoin membuka organisasi anda kepada komuniti penderma baru yang lebih suka berurusan secara eksklusif dengan Bitcoin. ”

Kedengarannya hebat, bukan? Dan ia adalah. Tetapi, seperti perkara lain dalam hidup, anda harus membaca cetakannya terlebih dahulu. Sekiranya anda seorang amal, dan anda ingin menerima sumbangan Bitcoin, ada beberapa perkara yang harus anda ketahui. Anda tidak membiarkan masalah seperti pematuhan cukai, turun naik, dan keselamatan sumbangan bitcoin anda menyekat anda. Tetapi lakukan kajian anda terlebih dahulu.

Setelah anda mengetahui kemungkinan risiko dan mengetahui cara memproses sumbangan bitcoin dengan betul, menerima jenis pembiayaan ini dapat memberi manfaat besar untuk amal anda. Mari kita lihat beberapa dari mereka di sini.

Kolam Penderma Lebih Luas

Badan amal menghadapi beberapa persaingan yang cukup sengit dalam usaha menarik penderma. Mereka bukan sahaja harus meyakinkan para penderma untuk memberikan wang dari poket mereka sendiri, tetapi mereka juga harus bersaing dengan ribuan sebab lain juga.

Di Amerika Syarikat sahaja terdapat 1.5 juta bukan untung berdaftar. Meyakinkan penderma untuk memilih milik anda berbanding yang lain bukanlah suatu pencapaian yang mudah.

Menerima sumbangan Bitcoin bukan sahaja membuka kumpulan penderma yang berpotensi, tetapi juga memberi anda persaingan yang tidak menerima cryptocurrency. Lebih mudah bagi penderma antarabangsa untuk menghantar wang juga. Dan bagi penderma yang lebih suka tanpa nama, menghantar Bitcoin adalah insentif tambahan.

Cuba fikirkan Dana Nanas yang menyumbangkan Bitcoin bernilai $ 55 juta kepada badan amal tanpa nama. Itu tidak mungkin berlaku tanpa Bitcoin.

Perunding bukan untung, Paul Lamb menunjukkan, “Satu keuntungan jelas adalah bahawa, apabila semakin banyak individu mengetahui dan selesa menggunakan Bitcoin dan cryptocurrency lain, semakin besar kemampuan badan amal untuk menangkap aliran dana baru.”

Merayu kepada Demografi Milenium

Badan amal permulaan sangat sukar untuk menarik perhatian penderma. Mereka biasanya tidak mempunyai dana untuk memasarkan diri mereka sendiri dan tidak dikenali oleh orang ramai. Apabila kebanyakan orang menderma, ini adalah untuk badan amal terbesar dan nama-nama yang biasa mereka lihat di media.

Memohon kepada milenium harus menjadi sebahagian daripada keutamaan amal. Millennials lebih meminati sebab dan lebih altruistik daripada generasi sebelumnya (rata-rata milenium menyumbang hampir $ 600 setahun kepada badan amal). Millennials juga merupakan generasi yang paling aktif menggunakan Bitcoin. Mereka bersedia memberi sumbangan untuk tujuan anda sekiranya anda mempermudah mereka.

Terdapat beberapa platform crowdfunding yang memudahkan badan amal kecil untuk membuat mereka dikenali, termasuk bitgive dan bithope. Sebaik sahaja anda membuat amal di hadapan khalayak yang tepat dan memudahkan mereka untuk menderma dengan menerima Bitcoin, anda akan menambah daya tarikan anda.

“Millennials adalah demografi yang paling aktif menggunakan Bitcoin,” kata Lamb, “dan ketika badan amal berusaha untuk merekrut penderma yang lebih muda, cryptocurrency adalah kawasan peluang penggalangan dana yang belum pernah terjadi sebelumnya dan berkembang. Juga, kemampuan untuk menerima Bitcoin mempunyai sejenis cache terdahulu, yang dapat menarik perhatian penderma moden dan lebih berorientasikan inovasi. “

Aliran Pendapatan Global Yang Penting

Pada bulan Mac, Ripple menderma $ 29 juta kepada DonarsChoose.org supaya mereka dapat menyumbang kepada permintaan setiap guru di laman web ini. Ini adalah salah satu contoh cryptocurrency yang menjadi lebih proaktif dalam dermawan.

Ia bukan sahaja bermanfaat untuk badan amal tetapi membantu syarikat blockchain menangani beberapa tekanan negatif mengenai cryptocurrency dan tuduhan bahawa kebanyakan orang di dalamnya adalah penjenayah atau hanya untuk keuntungan peribadi. Badan amal bersedia memanfaatkan muhibah ini untuk mendorong lebih banyak sumbangan.

Mendapatkan Manfaat Keseluruhan Derma

Walaupun badan amal menerima sumbangan melalui cara tradisional, seperti kad kredit atau PayPal, dikenakan bayaran, dengan sumbangan Bitcoin, dana tersebut dapat dikurangkan dengan ketara. Walaupun bayaran transaksi masih ada, ia jauh lebih rendah.

“Ini membolehkan organisasi bukan untung untuk merealisasikan manfaat penuh dari sumbangan tersebut dan secara signifikan mengurangkan masa pemprosesan,” jelas Moussa. “Sumbangan dengan Bitcoin dapat diterima dari individu di seluruh dunia. Kelebihan sumbangan Bitcoin adalah bahawa urus niaga berlaku dengan cepat, biasanya dalam masa 15 minit. ”

Menerima sumbangan bitcoin bermaksud anda tidak perlu membayar keuntungan modal, yang membolehkan badan amal mendapat keseluruhan keuntungan dari sumbangan itu – selagi badan amal memahami turun naik nilai Bitcoin dan potensi implikasi cukai.

Pengambilan utama adalah bahawa anda mesti patuh. Oleh itu, jangan terima sumbangan dan kemudian HODL secara sembrono. “Untuk organisasi amal,” nasihat Moussa, “penting untuk diperhatikan bahawa memegang sumbangan Bitcoin sebagai pelaburan mungkin memerlukan mereka membayar cukai pendapatan perniagaan yang tidak berkaitan dengan apa-apa pendapatan yang mungkin dapat direalisasikan. Profesional cukai meningkatkan tumpuan mereka pada percukaian Bitcoin dan akan dapat membantu organisasi menavigasi sempadan baru ini. “

Jeromy Spence, Pengarah Kewangan di iComply Investor Services Inc. menambah, “Di A.S. di mana keuntungan modal menggunakan kaedah pertama dalam kaedah keluar pertama, adalah bermanfaat untuk menderma lebih cepat daripada kemudian sehingga mereka dapat memperoleh resit cukai pada crypto mereka yang paling banyak dikenakan cukai. Terdapat faedah tambahan untuk penderma kali pertama yang juga perlu diberi perhatian. ”

Namun, dia menyimpulkan bahawa “Pada akhirnya badan amal harus bersemangat dan belajar bagaimana memasarkan kepada mereka yang berminat dalam pemberian kripto sehingga dapat menjadi kemenangan bagi penderma dan badan amal.”

Menutup Fikiran mengenai Sumbangan Bitcoin

Terdapat banyak faedah daripada menerima sumbangan Bitcoin untuk amal anda. Terutama jika anda ingin memperbanyak kumpulan penderma anda dan membuatnya semudah mungkin untuk memberi.

Menerima Bitcoin memberi amal anda kemungkinan besar, yang dapat memberi kesan yang tidak terhitung pada pekerjaan yang anda lakukan. Berhati-hatilah, patuh, dan buka pintu untuk lebih banyak dana dan masa depan yang lebih cerah.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me