Salah satu tokoh paling inovatif dan bayangan sepanjang hayat kita ialah pencipta BTC Satoshi Nakamoto. Sangat sedikit yang diketahui mengenai Satoshi, dan teori banyak mengenai identitinya. Individu ini, kumpulan individu, atau program AI membawa dunia cryptocurrency pertama mereka, Bitcoin. Banyak yang berlaku sejak sembilan tahun terakhir sejak pengenalan BTC ke dunia. Hari ini, Encik Nakamoto sedang duduk dalam kekayaan BTC di blok Genesis, alamat pertama di blockchain. Mari kita lihat dengan lebih mendalam betapa Satoshi benar-benar bernilai.

Berapa Banyak Token Adakah Satoshi Nakamoto Asalnya Tambang?

Soalan ini telah dibahaskan mungkin sama seperti identiti sebenar Satoshi. Terdapat banyak kajian dijalankan mengenai topik ini, dan tiada jawapan yang konsisten dapat disimpulkan. Boleh dikatakan paling tepat belajar yang dilakukan setakat ini menyimpulkan bahawa Satoshi mempunyai sekitar satu juta BTC. Pengkaji, Sergio Demian Lerner, menggunakan teknik penambahan medan extraNonce untuk menyimpulkan penemuannya.

Carta Menunjukkan Keuntungan Perlombongan BTC Awal Melalui Bitcointalk

Carta Menunjukkan Keuntungan Perlombongan BTC Awal Melalui Bitcointalk

Lerner dapat menyimpulkan bahawa satu komputer bertanggungjawab untuk majoriti BTC pertama yang dilombong. Dengan mengesan transaksi Coinbase, yang merupakan penciptaan BTC baru, Lerner dapat menunjukkan bahawa dari blok Genesis hingga blok 36288 terdapat satu penambang yang beroperasi. Penemuan ini sepadan dengan penyelidikan sebelumnya yang menjadikan jumlah duit syiling dilombong pada 1,148,800.

Berapa Banyak Satoshi Yang Bernilai Hari Ini?

Menambah kekayaan Satoshi adalah tugas yang menarik kerana tidak ada yang tahu pasti alamat mana dari Satoshi. Demi hujah, katakan Satoshi yang awalnya memiliki 1,148,800 BTC ditambah 16,7 BTC sebagai petua. Ini memberi kita sejumlah 1,148,816,7 BTC ($ 8,807,977,638.9). Tambahkan dalam Satoshi’s BCH dan anda mempunyai $ 10,112,428,550.90. Ini tidak termasuk semua garpu keras yang telah berlaku.

Garpu Keras

Anda juga mesti mempertimbangkan semua garpu keras yang berlaku semasa menambahkan kekayaan sebenar Satoshi. Satoshi akan mempunyai BCH bernilai sekitar $ 1,304,450,912 menggunakan nilai pasaran pada masa penulisan iaitu $ 1,135.49 per BCH. Sebaik sahaja anda mula menumpuk sejumlah besar garpu keras baru seperti Bitcoin Gold ($ 51,765,680.502), Bitcoin Diamond ($ 3,320,080.263), Bitcoin God ($ 26,181,532.593), Super Bitcoin, Bitcoin Platinum, dan lain-lain, hanya sekilas pandang di pasaran untuk melihat keuntungan mula mendapat perhatian.

Carta Menunjukkan 2017 BTC Forks melalui Anton Bukov

Carta Menunjukkan 2017 BTC Forks melalui Anton Bukov

Yang paling menggila adalah kenyataan bahawa tren garpu keras baru sahaja bermula. Terdapat hampir 20 garpu keras dijadualkan untuk tahun ini. Sekarang bayangkan dalam sepuluh tahun. Hard forking menjadi kerjaya bagi banyak peminat Bitcoin, dan Satoshi berada di kedudukan yang tepat untuk meraih keuntungan.

Berapa Banyak Nilai Satoshi di Tertinggi Sepanjang Masa?

Anda mungkin ingin tahu berapa kekayaan Satoshi yang diukur pada bulan Disember 2017, ketika cryptomarket menunjukkan tahap tertinggi sepanjang masa. Mari kita lihat apa yang bernilai Satoshi ketika BTC berada pada tahap tertinggi sepanjang masa $ 19,783.06 sehingga kita dapat benar-benar memahami potensi pendapatannya. Lakukan matematik dan anda akan mendapat $ 22,726,779,328. Tidak buruk sama sekali Encik Nakamoto.

Mungkinkah Satoshi Menjadi Lelaki Terkaya di Dunia?

BTC perlu mencapai nilai pasaran $ 60,000 setiap duit syiling untuk menjadikan Nakamoto sebagai orang terkaya di dunia. Pada masa ini, dia bahkan tidak menduduki peringkat 1000 orang terkaya teratas menurut Forbes “Orang KayaKedudukan.

20 Jutawan terkaya melalui Google

20 Jutawan terkaya melalui Google

Apa Yang Akan Dilakukan Satoshi Dengan BTC-nya?

Tidak ada yang tahu apa yang akan dilakukan Satoshi dengan BTC yang berharga. Satu-satunya perkara yang benar-benar diketahui oleh semua orang ialah BTC ini tidak pernah bergerak. Besarnya pegangan ini telah membuat banyak orang bimbang tentang kesan 1 juta BTC ini di pasaran jika, misalnya, Satoshi memutuskan untuk menjualnya satu hari.

Kekayaan Satoshi sangat besar sehingga dia dapat menghabiskan harga BTC jika dia memutuskan untuk melepaskan syilingnya ke pasar. Profesor cryptocurrency Universiti John Hopkins, Matt Green, telah menulis secara meluas mengenai kesan tindakan tersebut terhadap nilai pasaran BTC. Dalam karya-karyanya, dia menyatakan keprihatinan nyata atas fakta bahawa pengaruh Satoshi belum pernah dirasakan di pasar sejak dia pergi.

Orang Terus Menghantar BTC Satoshi

Ironinya, Satoshi’s BTC dompet terus berkembang. Atas sebab yang tidak diketahui, orang ramai terus menghantar Satoshi BTC. Dalam satu kejadian yang sangat terkenal, Mt. Gox menghantar Satoshi 1.23 BTC. Secara keseluruhan, Satoshi telah menerima 16.7 BTC tambahan sebagai petua ke alamat Kejadian.

Oleh kerana BTC dikodkan, dana ini tidak dapat dibelanjakan kerana blok Genesis tidak pernah ditambahkan ke blockchain. Oleh itu, inilah sebab mengapa blok ini juga disebut blok 0. Setiap orang yang telah menghantar Satoshi BTC, mengirimkan dana mereka ke dalam apa yang pada dasarnya adalah blockchain limbo. Itulah pemikiran yang penting, betul?

Jutawan Tanpa Wajah

Siapa sahaja Satoshi yang sebenarnya, dan di mana sahaja dia berada sekarang (mungkin membaca ini?), Pantas mendapat sambutan. Seluruh dunia ingin tahu siapa yang memiliki kekayaan BTC. Kerajaan bahkan telah meneliti Satoshi. Laporan berbeza-beza mengenai hasil usaha ini, dengan beberapa yang menyatakan bahawa mereka dapat mengenal pasti dia, tetapi, seperti sekarang ini, tidak ada yang tampil ke depan dan dapat membuktikan bahawa mereka adalah pemilik sebenar kekayaan BTC.

Pemikiran Akhir – Dia Mendapatnya

Teknologi blockchain mengubah ekonomi global dengan menyediakan cara yang selamat dan cekap untuk menjalankan perniagaan. Sukar untuk mengatakan jika teknologi ini, atau harga BTC, akan berkembang dengan kadar yang sama sekiranya Satoshi mendedahkan identitinya sejak awal. Satu-satunya perkara yang anda boleh yakin adalah bahawa pada hari salah satu BTC bergerak dari dompet Satoshi, seluruh dunia akan menonton.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me