Bilakah Membeli Bitcoin: Panduan Menyusun Satoshi

Mendapatkan pemahaman yang lebih baik mengenai kapan membeli Bitcoin dapat membantu anda membawa strategi pelaburan anda ke tahap seterusnya. Ini merupakan tahun yang menarik bagi Bitcoin dan seluruh pasaran cryptocurrency. Pasaran kripto menurunkan sebahagian besar kenaikan 2017 tahun ini ketika pembetulan pasaran meningkat. Kerugian ini menyebabkan banyak pelabur membuat keputusan yang sukar untuk dibuat, seperti bila hendak menjual Bitcoin, dan adakah saya harus membeli Bitcoin sekarang? Perkara penting yang perlu diingat adalah bahawa tidak ada satu gaya pelaburan tertentu yang sesuai dengan semua orang.

Pilih Strategi Anda

Ketika melabur dalam Bitcoin, ada beberapa strategi popular yang harus diikuti. Pada akhirnya, anda mungkin mendapati bahawa kombinasi paling sesuai untuk anda. Ini adalah perkara biasa dan mencari keseimbangan yang tepat akan meningkatkan pulangan pelaburan (ROI) anda dan mengurangkan tahap tekanan anda semasa pembetulan pasaran. Mari kita terokai dua strategi perdagangan Bitcoin yang popular.

Jangka Panjang: HODL

Komuniti Bitcoin HODL (tahan untuk hidup sayang) kuat dan mengapa tidak? Bitcoin adalah cryptocurrency pertama yang berjaya di dunia. Selain kenyataan bahawa ia memperkenalkan dunia kepada teknologi blockchain, terdapat juga kebebasan sosial dan ekonomi yang berkaitan dengan cryptocurrency ini.

HODLers mempercayai usaha mendasar Bitcoin untuk membebaskan dunia dari sistem kewangan yang korup dan jahat. Selain itu, mereka percaya bahawa Bitcoin akan sentiasa melihat kenaikan nilai dalam jangka masa panjang. Memandangkan terdapat kurang dari empat juta Bitcoin yang masih ada untuk ditambang, kekurangan aset digital ini tidak dapat dinafikan.

Bitcoins yang belum ditamatkan melalui Bitcoinblockhalf

Bitcoins yang belum ditamatkan melalui Bitcoinblockhalf

Sejauh ini merupakan strategi pelaburan Bitcoin termudah untuk diikuti. Anda membeli Bitcoin apabila harganya turun dan menahannya. Itu sahaja. Sekiranya anda menyemak sejarah harga Bitcoin, sesiapa sahaja yang mengikuti strategi ini sebelum pertengahan 2017 berjaya.

Jangka Pendek: Perdagangan Hari

Perdagangan hari menggunakan pendekatan yang lebih aktif untuk cryptocurrency. Pedagang harian ingin memperoleh keuntungan berdasarkan pemahaman pasaran mereka, dan bukannya HODLing Bitcoin mereka. Bagi para pelabur ini, penggunaan alat pasaran terbaik adalah mustahak. Analisis pasaran lanjutan dan bot perdagangan adalah dua contoh sempurna alat perdagangan hari popular yang dapat meningkatkan ROI anda.

Kukuhkan Kedudukan Anda

Peniaga hari memperoleh keuntungan mereka semasa turun naik. Seorang peniaga yang berpengalaman tahu bagaimana membuat keuntungan, walaupun ketika pasaran sedang runtuh. Dalam senario pasaran beruang, peniaga ini akan mengukuhkan kedudukan mereka. Strategi perdagangan ini menghendaki anda menjual Bitcoin anda pada awal kejatuhan pasaran dan kemudian membeli semula Bitcoin pada harga yang lebih rendah setelah pasaran habis. Hasilnya: lebih banyak Bitcoin. Walau bagaimanapun, strategi ini lebih mudah diucapkan daripada dilakukan.

Kaedah Kombo

Banyak pelabur menggunakan gabungan taktik ini untuk mencapai tujuan meningkatkan pegangan Bitcoin mereka. Pelabur ini memegang Bitcoin mereka sehingga penyesuaian pasaran utama. Sebagai pelabur crypto, memantau perkembangan baru di pasaran crypto adalah penting. Secara teori, lebih mudah untuk meramalkan pasaran bear daripada market bull.

Ingat, pasaran crypto masih baru bagi banyak pelabur dan media yang buruk dapat menyebarkan FUD (ketakutan, ketidakpastian, dan keraguan), yang menyebabkan penjualan oleh pelabur yang risau. Contohnya, jika anda bangun esok dan memasukkan Bitcoin ke dalam enjin carian berita Google dan tiga halaman pertama cerita adalah negatif, kemungkinan ini akan menyebabkan harga Bitcoin turun. Berapa banyak? Tiada sesiapa yang tahu.

Membandingkan Kitaran Pasaran

Kitaran pasar seperti pasang surut laut. Walaupun tidak ada yang dapat menebak dengan tepat betapa kuatnya arus, mereka dapat merujuk pada aktiviti tahun sebelumnya untuk mendapatkan idea umum tentang kapan aktiviti pasar meningkat atau menurun. Bitcoin kini berusia 10 tahun dan terdapat satu dekad penyelidikan pasaran yang dapat dinilai untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik mengenai kitaran pasaran Bitcoin.

Bitcoin melalui CoinMarketCap

Bitcoin melalui CoinMarketCap

Pemantapan Pasaran Terkini

Pasaran nampaknya stabil dengan turun naik pada tahap terendah dalam beberapa tahun. Adakah ini bermaksud bahawa Bitcoin stabil? Mungkin tidak. Bitcoin biasanya mengalami turun naik berikutan tingkah laku pasaran jenis ini. Dalam kebanyakan kes, pasaran lembu berlaku.

Kebenaran Mengenai Kemerosotan

Beli rendah, jual tinggi. Inilah aksioma pelaburan yang digemari oleh para pakar di seluruh ruang crypto. Walaupun nampaknya cukup mudah, meramalkan kapan penurunan berada pada titik terendah adalah sukar, untuk sedikitnya. Salah satu strategi terbaik adalah mengkaji carta pasaran dan jika penurunan berada di dekat garis rintangan, beli. Garis rintangan pada carta pasaran mewakili titik di mana pasaran menunjukkan peningkatan dalam aktiviti membeli, sehingga menghentikan penurunan.

Paus Memercik

Mengikuti aktiviti perdagangan ikan paus dalam ruang Bitcoin adalah satu lagi kaedah hebat untuk menjadualkan usaha membeli anda. Paus Bitcoin adalah orang yang memiliki sejumlah besar Bitcoin. Laporan Bloomberg baru-baru ini mendedahkan bahawa hanya 1.000 orang memiliki lebih dari 40 peratus daripada semua Bitcoin yang ada.

Apabila ikan paus bergerak, seluruh pasaran bertindak balas. A lapor diterbitkan oleh Investopedia pada bulan September 2018 menyoroti senario ini. Laporan menunjukkan bagaimana satu ikan paus menyebabkan penjualan Bitcoin bernilai $ 53 bilion. Moral cerita, perhatikan ikan paus kerana boleh mempengaruhi harga secara mendadak.

Lelong Polis

Pegawai penguatkuasaan undang-undang meningkatkan penyitaan kripto mereka, dan jika anda ingin melabur banyak dalam cryptocurrency, senario ini sangat sesuai. Lelong kripto berskala besar memberi anda peluang terbaik untuk mendapatkan sejumlah besar kripto dengan harga potongan.

Pelabur crypto lama Tim Draper terkenal telah membeli hampir 30,000 Bitcoin yang dirampas dari pihak berkuasa berikutan serangan Silk Road Walaupun Draper enggan memberikan perincian harga tertentu yang dibayar, laporan oleh Rezeki majalah meletakkan harga purata yang dibayar untuk Bitcoin sekitar $ 334.

Bilakah Membeli Bitcoin

Belajar bila hendak membeli Bitcoin menjadi asas untuk mengetahui jenis pelabur crypto yang anda mahukan. Setelah anda memahami strategi anda, anda akan tahu bila masuk akal untuk membeli lebih banyak Bitcoin, HODL, menjual, atau mengukuhkan kedudukan anda. Dengan konsep ini, anda kini sudah bersedia untuk belajar bagaimana meningkatkan portfolio cryptocurrency anda seperti seorang profesional.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map