Cara Membayar Bil Anda dengan Bitcoin

Pasaran yang terdesentralisasi terus menyaksikan penggunaan besar-besaran dalam skala global tetapi banyak pelabur baru masih tidak menyedari cara menghabiskan crypto mereka dengan cara praktikal seperti membayar bil secara langsung. Pelabur baru berduyun-duyun ke pasar dengan jumlah yang banyak dan modal pelaburan ini dilaburkan semula ke pasaran perkhidmatan BTC.

Oleh kerana semakin ramai orang mengetahui tentang manfaat teknologi blockchain, ekonomi yang terdesentralisasi terus berkembang. Walaupun sebahagian besar perhatian media tertumpu pada bagaimana Bitcoin dapat membantu anda dalam memperoleh Lambo anda, banyak orang masih tidak menyedari banyak cara di mana mereka dapat menghabiskan penghasilan Bitcoin mereka pada item sehari-hari. Tidak ada kekurangan perkhidmatan yang membolehkan anda membayar bil anda secara langsung menggunakan Bitcoin dan platform baru dengan konsep yang lebih inovatif terus muncul di pasaran setiap hari.

Lamborghini Diablo

Lamborghini Diablo

Anda mendengar semua tentang HODLers BTC tetapi jarang sekali anda dapat mendengar cerita mengenai orang yang menggunakan cryptocurrency mereka untuk melakukan lebih banyak tugas biasa seperti membayar telefon bimbit atau bil elektrik mereka. Walaupun aktiviti ini tidak mempunyai kilau Lamborghini Diablo merah ceri, mereka sebenarnya lebih penting untuk skala penggunaan Bitcoin secara besar-besaran.

Pengguna Bitcoin dari seluruh dunia mencari cara yang unik dan inovatif untuk mengelakkan penggunaan mata wang fiat dalam kehidupan mereka dan jika anda sedikit lebih praktikal daripada Lambo merah terang, atau hanya ingin menggunakan Satoshi yang anda hasilkan dengan sukarela, terdapat banyak cara di mana anda boleh membelanjakan BTC anda untuk perbelanjaan sara hidup anda. Berikut adalah beberapa cara paling popular untuk membayar bil anda terus dari dompet BTC anda dan mengelakkan pembayaran yuran peralihan crypto-ke-fiat.

Kad Debit Bitcoin – Bayar Bil Anda dengan BTC

Kad Debit Bitcoin dianggap oleh banyak orang sebagai penghubung yang hilang antara cryptomarket dan ruang pasaran tradisional. Kad debit Crypto dapat berfungsi dalam beberapa cara yang berbeza tetapi kebanyakan menggunakan protokol yang mengubah crypto anda menjadi mata wang fiat pada saat anda menggesek kad anda. Anda akan membayar sedikit kos pemprosesan untuk transaksi tetapi dengan kebanyakan kad, ia jauh lebih rendah daripada yang dikenakan oleh Coinbase kepada anda.

Kad Debit Bitcoin yang Menampilkan Kad NFC

Kad Debit Bitcoin yang Menampilkan Kad NFC

Oleh kerana peniaga hanya menerima mata wang fiat, anda boleh menggunakan kad debit crypto anda di mana-mana peruncit yang menerima kad kredit seperti Visa. Ini menjadikan kad debit crypto sangat sesuai untuk membayar bil anda. Anda juga boleh mendaftar kad anda untuk pembayaran bil automatik seperti kad kredit atau debit tradisional.

Klik di sini untuk melihat senarai lengkap kad debit crypto yang kini ada di pasaran.

Welto.io

The Welto.io platform memberi pengguna kemampuan untuk membayar bil mereka terus dari dompet Bitcoin mereka. Platform ini mempunyai masa urus niaga segera dan bahkan membolehkan anda menggunakan kombinasi mata wang kripto dan fiat untuk membayar bil anda. Terdapat bayaran transaksi tetap 2% untuk perkhidmatan mereka; yang jauh lebih rendah daripada sistem pembayaran berasaskan fiat dan walaupun had pembayaran $ 300, Welto berkembang dengan cepat.

Platform Welto kini sedang mengusahakan kemas kini berskala besar yang membolehkan penggunaan lebih banyak cryptocurrency pada masa akan datang. Pada masa ini, pengguna dapat membayar bil dengan BTC, LTC, ETH, ZEN, ETC, dan CRW. Terdapat juga aplikasi mudah alih yang boleh dimuat turun di sistem operasi Android.

Sekiranya itu tidak cukup mudah untuk anda, anda boleh memuat turun aplikasi Amazon Alexa dan membayar bil anda dengan arahan suara. Bahagian terbaik ialah platform Welto tidak bersendirian. Klik di sini untuk melihat senarai platform pembayaran bil crypto paling popular yang ada pada masa ini.

Ruang Tamu Satoshi

The Ruang Tamu Satoshi platform adalah sistem pembayaran bil cryptocurrency yang berpusat di Australia yang sudah banyak digunakan di negara ini. Permulaan 2014 ini kini memproses sekitar $ 1 juta seminggu dalam jumlah kecil untuk pengguna BTC di Australia. Sistem ini diintegrasikan dengan sistem tagihan BPAY untuk memberi pengguna akses ke penyedia perkhidmatan yang paling popular di daerah ini.

Platform ini sangat baik dalam kebolehannya dan rasa keseluruhan maklumat. Anda dapat melihat statistik pembayaran sebenar pengguna platform mengikut kategori selama 14 hari terakhir. Ulasan ringkas data ini benar-benar membuka mata. Bil kad kredit adalah bil # 1 yang dibayar di platform diikuti oleh internet, telefon, elektrik, dan gas. Platform ini bahkan membolehkan anda membayar sewa anda dengan crypto.

Ini benar-benar alat yang luar biasa untuk pengguna BTC Australia dan mudah-mudahan, mereka akan memperluaskan operasi mereka pada masa akan datang.

Bayar Bil Anda Secara Langsung

Anda harus selalu bertanya kepada penyedia perkhidmatan anda jika mereka menerima BTC secara langsung sebagai bentuk pembayaran. Anda mungkin terkejut apabila mengetahui bahawa mereka sudah melakukannya atau merancang untuk mengintegrasikannya dalam masa terdekat. Syarikat dan kerajaan dari seluruh dunia memanfaatkan manfaat penerimaan cryptocurrency dan anda mungkin tidak terlalu jauh dari hari anda bahkan boleh membayar cukai anda dalam crypto.

Dilaporkan pada bulan Februari tahun ini bahawa Arizona sedang mempertimbangkan untuk menjadi negara pertama yang menerima pembayaran cryptocurrency untuk cukai harta tanah. Ini akan menjadi langkah besar bagi ekonomi yang terdesentralisasi dan lebih banyak negeri pasti akan mengikuti contoh Arizona dalam beberapa bulan mendatang.

Bangunan Capitol Arizona

Bangunan Capitol Negeri Arizona

Adakah Mungkin Membayar Bil Anda Dengan Menggunakan Dompet Bitcoin?

Ya, sangat mudah untuk membayar bil anda dengan dompet Bitcoin anda dan terdapat ribuan orang yang melakukan ini setiap hari. Ini adalah individu yang memajukan ekonomi terdesentralisasi dengan memaksa peruncit untuk melihat mata wang kripto seperti BTC dan seperti yang anda mungkin sudah tahu, hanya melihat BTC yang cukup untuk membawa anda ke lubang arnab blockchain.

Apa pendapat anda semua? Adakah anda bersedia untuk meninggalkan mata wang fiat sama sekali? Beritahu kami Twitter dan pastikan untuk mendaftar buletin kami untuk terus mengetahui tentang semua berita crypto terkini dan terhebat di pasaran.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me