Chris Keshian, Rakan Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Apex Token Fund

chris keshian

Steven Buchko dari Coin Central baru-baru ini berkesempatan untuk berbincang dengan Chris Keshian, Rakan Pengurus dan Ketua Pegawai Eksekutif Apex Token Fund, mengenai “dana dana” baru yang dilambangkan. Dengan jenis aset yang unik ini, Keshian dan pasukannya ingin memasukkan kecairan ke dalam pasaran dana lindung nilai crypto sambil menjadikannya lebih mudah diakses oleh pelabur yang lebih kecil.

Sekiranya anda berminat untuk mempelajari lebih lanjut, lihat laman web rasmi Apex Token Fund.

Nota Editor: Sayangnya, Apex tidak mencapai soft capnya dan terpaksa angin turun.

Temu Bual

SB: Sebelum kita masuk ke Apex, bagaimana anda mula-mula terlibat dengan cryptocurrency?

CK: Saya terlibat sekitar lima tahun yang lalu – hanya ada komuniti Bitcoin pada masa itu. Dan, saya membina salah satu pintu masuk fiat pertama ke Ethereum pada tahun 2014. Saya telah bekerja di pelbagai bidang di seluruh ruang, berunding dengan syarikat yang lebih besar mengenai aplikasi blockchain dan secara aktif memperdagangkan aset kripto sepanjang masa.

Saya melancarkan Neural Capital, dana lindung nilai jangka pendek yang berpusat di San Francisco kira-kira satu setengah tahun yang lalu, dan sejak itu saya terus berkembang dengan pesat. Baru-baru ini, saya melancarkan Apex Token Fund, yang merupakan dana kripto token pertama.

SB: Adakah anda keberatan untuk menjelaskannya – bagaimana Apex berfungsi?

CK: Dana dana, dalam erti kata tradisional, adalah dana induk yang dilaburkan di pelbagai dana portfolio yang berbeza dan bukannya aset itu sendiri. Dalam contoh kami, Apex Token Master Fund dilaburkan di sepuluh dana lindung nilai aset crypto yang berprestasi tinggi.

Untuk komponen yang diberi token, dan bukannya mengumpulkan modal melalui pelabur yang bergabung dengan Master Fund, kami menjual Token Apex yang mewakili bahagian pecahannya. Token apex adalah perwakilan pemilikan tidak langsung dalam Dana Induk dan Dana Induk kemudian dilaburkan di sepuluh dana lindung nilai crypto berprestasi terbaik.

struktur dana token apeks

Terdapat beberapa kelebihan unik untuk struktur ini. Satu, Token Apex dapat diperdagangkan secara bebas, yang bermaksud bahawa anda dapat memperdagangkan saham anda dalam dana ketika dilancarkan. Tidak ada tempoh lokap. Ini berbeza dengan dana tradisional di mana biasanya ada tempoh lokap selama setahun, sekurang-kurangnya, pada modal yang dilaburkan.

Manfaat lain ialah kita dapat mendemokrasikan akses ke dana lindung nilai ini. Sebahagian besar, dana lindung nilai mempunyai keperluan minimum yang tinggi, sekurang-kurangnya satu juta dolar, yang menghalangi sebahagian besar pelabur rata-rata untuk mengambil bahagian dalam dana ini. Bagi kami, anda boleh memiliki banyak saham dalam dana lindung nilai dan merangkumi sekumpulan pelabur yang lebih kecil.

SB: Bagaimana anda memilih dana mana yang termasuk dalam Dana Induk?

CK: Kami melihat prestasi, kesesuaian pasaran pengasas, penglibatan mereka di ruang angkasa, dan strategi mereka untuk melabur dalam aset kripto – semua ciri tersebut. Kerana kita menjalankan dana di luar sana, kita tahu apa yang harus dicari dan bagaimana untuk memeriksa dana.

Kami juga membantu melancarkan Protocol Ventures, dana pertama dana di ruang tersebut. Itu bukan tanda, tetapi kami adalah penasihat kepada mereka. Oleh itu, kami telah berjaya melakukannya dengan satu dana dana dan telah memeriksa semua dana lindung nilai ini secara individu.

SB: Kami kini berada di pasar beruang yang cukup buruk. Bagaimana anda melindungi masa-masa seperti ini ketika pasar bertukar ke selatan?

CK: Semua dana lindung nilai kami secara individu mempunyai strategi mereka sendiri untuk melindungi nilai tersebut. Ini berbeza-beza bergantung pada strategi, tetapi membuat kes yang menarik untuk menggunakan Apex dalam hal ini.

Mana-mana pelabur yang mahukan pendedahan kepada kelas aset ini tidak akan aktif berdagang, dan mereka tidak mengambil posisi pendek di ruang tersebut. Mereka mungkin tidak mempunyai kepakaran teknikal atau kemampuan untuk melakukannya.

Alternatif untuk membeli dan memegang crypto sendiri adalah dengan melabur dalam sesuatu seperti Apex di mana anda hanya memegang satu token, tetapi token itu memberi anda pendedahan kepada dana yang diperdagangkan secara aktif. Setiap dana individu ini kekurangan, melakukan strategi arbitraj, atau perkara serupa yang masih menghasilkan wang di pasaran beruang. Pendedahan inilah yang menjadikan kesukaran untuk menggunakan Apex ketika kita berada di pasar beruang.

SB: Saya melihat di Puncak kertas putih bahawa anda mempunyai strategi empat kuadran untuk pasaran tertentu dan tidak pasti serta bull and bear. Apa kelebihan memisahkan strategi menjadi empat jenis keadaan pasaran?

apex token fund empat rajah keadaan pasaran

CK: Itulah yang kami perhatikan dengan melihat ruang selama lima tahun terakhir – keempat-empat keadaan pasaran. Mereka hampir merangkumi sebarang keadaan yang berpotensi di ruang tersebut.

Kami mempunyai pendedahan kepada strategi yang berkinerja baik tanpa mempedulikan keadaan pasar mana yang kami hadapi. Namun, ada yang berkinerja lebih baik daripada yang lain. Bagi kami, ini adalah tinjauan komprehensif mengenai bagaimana tingkah laku pasaran dalam dua hingga tiga tahun akan datang – kitaran hayat dana.

SB: Memperbanyakkan dana mempunyai kelebihannya, seperti yang anda katakan, dalam menambahkan kecairan dan mendemokrasikan pelaburan. Tetapi, apakah kelemahannya, jika ada, untuk itu?

CK: Sebenarnya tidak ada kelemahan. Kami akan mengeluarkan kemas kini setiap suku tahun mengenai nilai token. Token tersebut selalu dijamin sepenuhnya oleh pelaburan dalam dana portfolio yang mendasari, jadi token itu selalu mempunyai nilai sebenarnya.

Di antara laporan suku tahunan tersebut, token dapat diperdagangkan naik atau turun bergantung pada bagaimana orang melihat ruang dan pandangan mereka di pasaran kripto. Tetapi, itu tidak menjadi masalah akhirnya kerana token itu boleh ditebus apabila kita menurunkan dana untuk nilai sepadan dengan pelaburan yang mendasari. Jadi, pembayaran pada akhir pemegang token akan selalu sama, tetapi perdagangan token di antara penyata suku tahunan boleh naik atau turun.

Saya tidak semestinya menganggap perkara itu buruk; cuma aspek yang berbeza.

SB: SEC akan mengeluarkan lebih banyak maklumat setiap hari mengenai bagaimana mereka mengklasifikasikan token, tetapi mereka belum membuat banyak tindakan. Adakah itu sesuatu yang akan mempengaruhi Apex?

CK: Ini akan mempengaruhi dana portfolio yang mendasari. Tidak ada banyak komen mengenai struktur ini.

Kami memutuskan untuk bekerjasama dengan DLA Piper Global Law Firm, salah satu daripada lima firma undang-undang global teratas. Dan, kami menawarkan ini dengan cara yang sepenuhnya mematuhi undang-undang sekuriti di seluruh dunia berdasarkan bidang kuasa berdasarkan bidang kuasa. Sejauh SEC terlibat dalam ruang, saya rasa ia tidak akan mempengaruhi projek ini secara langsung.

SB: Apa yang ada di peta jalan untuk Apex pada tahun 2018?

CK: Kami telah menyelesaikan penjualan awam dan swasta kami. Jualan seterusnya kami akan berlangsung pada 1 Mei. Itulah jualan awam terakhir. Sesiapa sahaja boleh melayari laman web kami untuk mengetahui lebih banyak maklumat mengenainya.

SB: Dan dana mula melabur selepas penjualan itu?

CK: Dana dikerahkan selepas itu dan token akan dapat diperdagangkan mulai 1 Jun.

SB: Adakah perkara lain yang anda ingin pembaca tahu?

CK: Sekiranya ada pertanyaan lebih lanjut yang mungkin ada pada pembaca, kami menggalakkan mereka untuk bergabung dan bertanya di kami Saluran Telegram. Saya menghargai anda meluangkan masa untuk bercakap dengan saya.

Terima kasih

Terima kasih, Chris, kerana meluangkan masa daripada kesibukan anda untuk bercakap dengan kami. Selalu bagus untuk belajar mengenai projek yang menjadikan cryptocurrency lebih mudah diakses oleh pelabur biasa. Kami berharap dapat mengesan dana anda setelah dilancarkan.

Sekiranya anda berminat untuk menyertai penjualan akhir Dana Token Apex, anda boleh mendaftar di sini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me