Simona Pop bukan jenis gadis biasa anda. Tetapi sekali lagi, bercakap dengan sesiapa sahaja yang terlibat dalam mengembangkan ekosistem Ethereum jarang mengubah perbualan menjadi cuaca. Sebagai Ketua Pemasaran dan Komuniti untuk Projek ConsenSys The Bounties Network, dia harus memaksanya melewati beberapa halangan.

Bukan hanya wanita yang adil 5 peratus dari industri blockchain, tetapi Pop tidak mempunyai latar belakang pengaturcaraan, bukan dari ruang media sosial. Tambahkan konsep itu, membina konsep yang belum ada, dan seperti merasakan perjalanan anda dalam kegelapan. Tanpa lampu suluh.

Oleh itu, apa yang membuatnya menjadi blockchain dan mengapa dia begitu meminati ConsenSys yang ideal? Sebenarnya, apa itu The Bounties Network dan seperti apa sebenarnya ‘world on bounties’?

“Salah satu bidang utama blockchain yang saya sangat tertarik adalah kenyataan bahawa ia berpotensi untuk meratakan lapangan permainan,” katanya. “Saya dapati bahawa sifat terdesentralisasi dan fakta bahawa dapat digunakan oleh siapa saja tanpa mengira geografi atau infrastruktur dalam masyarakat tertentu benar-benar menarik.”

Berusaha Mengubah Dunia

Rangkaian Bounties

Rangkaian Bounties

Selalunya dikatakan bahawa inovator sejati mempunyai kekuatan untuk melihat perkara yang belum diketahui oleh orang lain. Seperti telefon pintar atau internet. Tetapi ini bukan suatu kejayaan yang mudah untuk meyakinkan orang untuk melakukan lompatan keimanan ke dalam perkara yang tidak diketahui – lebih-lebih lagi ketika hendak menggegarkan status quo atau berusaha mengubah dunia.

“Sejak sekian lama, terutama di Barat, kita anggap salah bahawa ini adalah norma. Tetapi kemudian anda bercakap dengan orang yang berlainan dari kawasan yang berbeza seperti Amerika Latin atau Afrika atau Timur Tengah. Anda menyedari bahawa halangan untuk mengakses ekonomi global sebenarnya cukup tinggi seperti sekarang, ”kata Pop.

“Semakin banyak anda membaca, semakin banyak anda memikirkan kemungkinan dan menjadi sangat teruja untuk membuat sesuatu berlaku. Di sinilah blockchain benar-benar memberi anda platform itu kerana memberikan kuasa kepada individu. Sekiranya anda ingin melakukan sesuatu, anda sebenarnya boleh. “

[The Bounties Network] adalah “tentang mengubah cara dunia berfungsi. Dan saya rasa itulah sebabnya kami menetapkan matlamat yang sangat bercita-cita tinggi ini, tetapi saya benar-benar berfikir bahawa ia boleh dilakukan … Anda memanfaatkan kumpulan kreativiti dan inovasi global ini dan inisiatif yang sangat mulia yang ingin menjadi sebahagian orang dan terlibat. Mari kita lihat sejauh mana kita dapat memperluasnya, sejauh mana kita dapat membinanya. “

Menembusi Halangan

Pop membuat pemasangan pengalaman Bounties Network di acara Ethenal ConsenSys di New York pada bulan Mei ini. Ia dipanggil Hive of Ideas di Ethereal kerana dia ingin membuat orang berfikir tentang kemungkinan blockchain. Tetapi juga untuk menyampaikan fakta bahawa anda tidak perlu menjadi programmer untuk bekerja di blockchain jika anda mempunyai visi dan idea.

“Matlamat utama kami untuk tahun ini,” katanya, “adalah untuk memperkenalkan blockchain kepada orang-orang yang tidak teknikal, bukan pemaju, yang bahkan belum banyak meneliti atau mengetahui banyak perkara mengenai node dan hash dan kriptografi. Ini mengenai meletakkannya dalam istilah yang sangat jelas. “

Apa itu Rangkaian Bounties?

Rangkaian Bounties membolehkan pengguna membuat dan memenuhi tugas di semua menegak. Walaupun hadiah secara tradisional telah digunakan dalam pengembangan untuk pangkalan pengetahuan atau bug, Pop menjelaskan, “ini adalah format yang sangat sederhana yang membolehkan anda membuat tugas dan menyelesaikannya. Dan ia akan menghasilkan token apa pun di Ethereum. “

Dengan komuniti yang semakin meningkat dan pangkalan pengguna yang kuat menjadi ribuan, rangkaian mula terbentuk. Sesiapa sahaja boleh mengakses karunia langsung atau dan membuat karunia baru dengan mudah dengan memasang pelanjutan MetaMask ke penyemak imbas mereka.

Tetapi seperti apa karunia itu?

Kurniaan

Karunia Langsung

“Mereka dapat sesederhana atau sesederhana yang Anda inginkan. Dari terjemahan bahan mengenai blockchain … hingga reka bentuk. Kami sebenarnya memberikan banyak kerja untuk platform yang sebenarnya. Sangat mudah untuk pergi dari A ke B. “

Sekiranya anda berfikir bahawa anda telah melihat alternatif lain yang serupa, itu kerana The Bounties Network baru sahaja bermula. Di luar tugas sederhana dan tradisional, Pop sedang meneroka banyak proses, atau bahkan jabatan.

Dia berkata, “Jadi, salah satu perkara yang sangat ingin saya terokai dalam ConsenSys sebenarnya adalah keseluruhan proses temu ramah. Cara yang biasa kita jalani adalah perekrut akan mendapat sejumlah besar CV yang mereka perlukan untuk diselesaikan. Kemudian anda akan mempunyai panggilan pengenalan, kemudian anda mempunyai panggilan lain, kemudian anda mempunyai panggilan lain dan seterusnya. Bagaimana jika kita membuat karunia untuk membuat senarai pendek calon? “

Dunia dengan Kurniaan

Rangkaian Bounties telah dijelaskan di Task Rabbit atau Fiverr dari blockchain, tetapi Pop percaya itu jauh lebih banyak daripada itu. Dan ketika kita bersiap sedia untuk Web 3.0 (pada dasarnya internet segala-galanya), karunia akan mengubah cara orang bekerja dan berinteraksi selama-lamanya.

Merdeka dari rumah, bekerja dari komputer boleh menjadi gaya hidup yang mengasingkan. Dengan jaringan dari segala-galanya dan di mana-mana sahaja, orang dapat menjalin semula hubungan manusia yang hilang. “Sebagai sebahagian daripada inisiatif ‘ConsenSys Cares’ yang kami jalankan di ConsenSys, kami sebenarnya ada seseorang menanam pokok,” katanya.

“Seseorang membuat karunia yang mengatakan,” lakukan sesuatu untuk komuniti anda. “Saya fikir ia adalah seseorang di San Francisco dan kemudian seseorang di Washington benar-benar pergi dan membeli pokok, menanamnya dan kemudian mengemukakan bukti yang dapat disahkan bahawa mereka menyelesaikan karunia tersebut. Ada foto pokok yang mereka beli, ada foto mereka menanam pokok dengan tarikhnya. Mereka mempunyai bukti tindakan yang dapat disahkan sepenuhnya. “

Jadi, selain menyelesaikan pekerjaan dalam talian seperti menulis dan reka bentuk, karunia akan meninggalkan skrin desktop anda di belakang dan keluar ke komuniti. “Sudah tentu, anda dapat mengatur perkara yang berpotensi memberi kesan sosial dan persekitaran. Itu adalah perkara besar yang kami fokuskan juga, “Pop bersemangat.

Jadi melalui karunia, keseluruhan komuniti dapat bekerjasama untuk menyelesaikan masalah, menyelamatkan hutan hujan, atau mengitar semula sampah mereka dengan cara yang betul, atau berhenti menggunakan plastik.

“Kami melihat dunia di Bounties. Dunia di mana kita sepenuhnya mengubah cara kita bekerja dan bekerjasama dalam projek. Jadi, sebagai contoh, saya membayangkan keseluruhan kerangka ini ketika saya berada di Ethereal di New York selama 10 hari dan berdasarkan kemahiran, masa dan lokasi saya, saya dapat diberitahu mengenai Bounties yang berlaku di seluruh New York dan dalam 10 hari tersebut , Saya boleh memilih untuk mengerjakan projek komuniti di Brooklyn, beberapa terjemahan, beberapa perundingan, mungkin juga projek seni! “

Ini bermaksud bahawa orang boleh bekerja di mana sahaja yang mereka mahukan, dari mana-mana bahagian dunia dan juga melakukan pekerjaan yang mereka rasa seperti tugas yang sama berulang setiap hari. Pada masa yang sama, memberi manfaat kepada masyarakat dan dunia pada umumnya.

“Orang-orang selalu dalam situasi ini kerana harus melakukan pekerjaan dari lokasi tertentu dalam jangka waktu tertentu kerana itulah cara kita melakukannya selama bertahun-tahun. Itulah cara penyediaannya. Mari kita hapuskannya. Mari beri orang kembali masa mereka, beri mereka penghargaan dengan nilai yang tepat untuk pekerjaan yang mereka lakukan dan mari kita membolehkan orang untuk berkolaborasi dari mana sahaja mereka berada di dunia, bukan hanya Eropah Barat, dan Amerika Utara. “

Pemikiran Akhir

Tidak mudah menyelesaikan perbualan dengan Simona Pop. Dia mempunyai daya tarikan yang menjadikan anda ingin berlama-lama, membincangkan perkara dengan lebih mendalam, dan benar-benar terlibat. Pop dirinya dengan bebas mengakui bahawa dia tidak dapat membicarakan kemungkinan blockchain.

Tetapi adakah pemikiran atau nasihat perpisahan dari penginjil Ethereum yang berusaha membina masa depan yang lebih baik dan lebih cerah?

“Nasihat saya selalu: terlibat! Sekiranya anda berminat dengan kod, ikut serta dalam membina. Untuk semua orang lain yang ingin meneroka kemungkinan blockchain dalam bidangnya, datang saja dan cubalah. Kami bersama ini. “

Terima kasih banyak Simona Pop!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me