Bitcoin Cash (BCH) baru-baru ini mengalami kemerosotan mutlak.

Kembali pada akhir Oktober ia menguji sokongan ~ $ 320.00. Pada awal jam 12 November, ia sampai tertinggi sepanjang masa baru pada ~ $ 2,400. Sementara itu, Bitcoin (BTC) mengalami penurunan besar, turun dari paras tertinggi $ 7,700 beberapa hari lalu ke paras terendah di bawah $ 6,000 semalam.

Bagi banyak orang dalam komuniti kripto, ini kelihatan seperti BCH dan BTC berperanan sebagai raja bukit, dan perlumbaan senjata ini telah mengundang spekulasi dari kedua belah pihak mengenai apa yang akan terjadi dari turun naik ini.

Peminat Bitcoin mengatakan ini hanya pam dan dump, sementara Penyokong Bitcoin Cash mengatakan bahawa BCH akan mengatasi BTC sebagai mata wang Bitcoin yang sebenarnya.

Jadi sebelah mana yang betul?

Oleh itu, BCH telah melakukan pembetulan besar sejak kenaikan sepanjang waktu pada malam yang lalu, dengan melihat harga turun ke serendah ~ $ 1,050 semalam. Tetapi 13 November penyesuaian kesukaran hasrat BCH dan penyusutan berterusan BTC membuat kami berfikir bahawa pertandingan gusti ini belum berakhir

Walaupun kami bukan nabi kripto, kami dapat memberikan hujah mengapa kedua-dua belah duit syiling ini berpendapat bahawa mata wang mereka akhirnya akan menang. Oleh itu, masukkan selera analitikal itu – akan menjadi pedas.

The Flippening

Untuk lebih memahami masalah ini, anda perlu memahami The Flippening dan konteksnya (nota: flippening ini tidak berkaitan dengan Ethreum, yang merupakan konspirasi lain dalam dirinya sendiri).

Kembali pada bulan Ogos, khabar angin mula tersebar di forum Bitcoin bahawa BCH mempunyai peluang untuk mengatasi nilai BTC dan keseluruhan pasaran. Logiknya bahawa kerana perlombongan BCH lebih menguntungkan, pelombong akan mula memproses transaksi BCH melalui BTC, sehingga menandakan pergeseran kekuatan hash dari satu koin ke yang lain.

Di samping itu, BCH menawarkan masa transaksi yang lebih pantas dengan penyelesaian skala blok 8mb berbanding dengan ukuran blok 1mb BTC.

Kumpulkan kedua-dua faktor ini dan anda mempunyai hujah kuat untuk kelebihan BCH.

Tetapi gembar-gembur itu tidak sama dengan apa-apa dan The Flippening tidak pernah berlaku. Sebenarnya, BCH menderita lebih banyak daripada BTC pada akhirnya. Setelah mendapat 300% dalam masa beberapa hari dan meningkat pada tahap $ 900.00, BCH menyaksikan penurunan yang stabil kembali ke tahap $ 300.00.

Penurunan ini hanya mengesahkan kecurigaan pemain pertahanan BTC. Nampaknya hype The Flippening adalah pam dan pembuangan yang jelas oleh pelombong Korea dan China yang pertukarannya menyaksikan sebahagian besar jumlah syiling meningkat.

Tetapi Bagaimana dengan Sekarang?

Terdapat sebilangan besar penyokong Bitcoin Cash yang mengatakan bahawa Flippening sebenarnya ada pada kami.

Skeptis dan peminat Bitcoin menyebut pam dan pembuangan bulan Ogos sebagai peringatan bahawa Bitcoin adalah raja dan ini hanyalah satu lagi serangan sia-sia di tempat # 1 koin. Mereka juga berpendapat bahawa kemasukan wang yang sama dari Asia Timur mendorong kenaikan harga, dengan sejumlah besar jumlah duit syiling ditransaksikan melalui pertukaran Korea Bithumb.

Walau bagaimanapun, terdapat lebih banyak pemboleh ubah dalam permainan ini yang patut mendapat perhatian kita sebelum kita membuat keputusan tepat mengenai masa depan Bitcoin. Jadi apa yang membuat ancaman Flippening ini berbeza dari yang terakhir? Berikut adalah hujah-hujah untuk mempertahankan hak BCH ke takhta:

Augur Tanpa Nama

Baru-baru ini, pautan ke mesej pastebin.com mengenai The Flippening mula beredar di forum reddit, 4chan, dan crypto lain. Mesej ini bermula pada 30 Julai dan tepat sekali dengan ramalannya. Ia meramalkan pam BCH pada bulan Ogos dari kolam perlombongan yang lebih kecil, kegagalan dan penggantungan Segwit2x, dan akhirnya penggunaan BCH oleh kolam perlombongan nama besar di China.

Walau bagaimanapun, ramalan terakhirnya adalah yang paling memalukan bagi BTC dan yang paling penting bagi BCH untuk melihat penerapan dominan: iaitu, sebahagian besar kuasa perlombongan beralih dari BTC ke BCH. Pada asasnya, ini bermaksud lebih banyak pelombong memproses transaksi BCH daripada BTC, yang memberikan BCH sebahagian besar kuasa penambangan pada blockchain Bitcoin.

Dan pada hari Ahad, ramalan ini tampaknya memenuhi dirinya sendiri, seperti Hasrat BCH telah mengatasi BTC sendiri. Sekarang, ini bukan untuk mengatakan bahawa The Flippening dijamin pada masa ini – hashrates sentiasa berubah, dan sekarang bahawa kesukaran hasrat BCH meningkat, penyokong BTC berpendapat pelombong akan kembali ke BTC.

Tetapi keadaan ini menggambarkan bahawa penggunaan pelombong sangat penting untuk kelangsungan kedua-dua duit syiling dalam peraduan ini, dan memahami logik ini sangat penting untuk memahami pengaruh daya tambang terhadap penilaian pasaran.

Bail Bitcoin Classic dan Sokongan Gavin Andersen

Jumaat lalu, para pembangun di Bitcoin Classic mengumumkan bahawa mereka akan menurunkan sokongan kod untuk Bitcoin berikutan kegagalan Segwit2x. Catatan blog ditulis oleh Tim Zander, pengurus pelepasan Bitcoin Classic, memohon kepada sesiapa yang menjalankan Bitcoin Classic untuk berpindah ke nod alternatif sebelum Bitcoin Classic ditutup. Dia menggesa pengguna untuk masuk ke BCH, dengan menyatakan, “Paling lama 6 bulan, saya yakin kami hanya akan melepaskan” Tunai “dan memanggilnya” Bitcoin. “”

Bitcoin Classic tidak boleh dikelirukan dengan Bitcoin Core, pelanggan rujukan yang kini menjalankan BTC. Walau apa pun, banyak penyokong BCH melihat berita Bitcoin Classic sebagai pengesahan lebih lanjut bahawa BCH lebih sesuai dengan visi yang dimiliki oleh Satoshi Nakamoto untuk Bitcoin ketika dia menciptanya pada tahun 2009.

Cue Gavin Andersen. Satoshi meninggalkan Andersen untuk menjadi penggantinya sebagai pemaju utama ketika meninggalkan Bitcoin Core pada tahun 2017. Semalam, Andersen tweet Bitcoin Cash adalah apa yang ada di fikirannya ketika memulakan kerjanya di Bitcoin Core pada tahun 2010. Dengan pengumuman ini, Andersen mengikuti petunjuk Bitcoin Classic dalam menyokong BCH lebih sejajar dengan visi Satoshi untuk masa depan Bitcoin.

tweet gavin

Seperti pesan pastebin dan catatan blog Bitcoin Classic, banyak yang menganggap sokongan Andersen terhadap BCH sebagai tanda pasti bahawa The Flippening benar-benar nyata pada masa ini, tetapi ini tidak menghalang para penipu untuk menolak peristiwa ini sebagai konspirasi.

Jadi Mengapa Mereka Masih Tidak Berkeyakinan?

Pada peringkat asas, pembela BTC percaya bahawa BTC terlalu berakar sebagai cryptocurrency yang dominan. Mereka berpendapat bahawa sudah menjadi standard emas untuk menukar crypto, dan sehingga bursa menyenaraikan lebih banyak pasangan perdagangan untuk BCH dan mata wang lain, ia akan tetap menjadi standard pasaran.

Inti hujah ini terletak pada kelebihan penggerak pertama yang dimiliki BTC berbanding BCH, yang pada dasarnya mengatakan bahawa, sejak BTC wujud pertama kali, ia akan selalu menjadi yang pertama dalam fikiran orang.

Preseden pasaran BTC adalah tonggak pertahanannya, dan preseden ini menyumbang kepada pemikiran bahawa kemasukan urus niaga dari bursa Korea menjadikan kenaikan harga saham BCH sebagai pengulangan bulan Ogos – hanya satu lagi tekanan dan penurunan. Ramai juga yang melihat kemunduran BTC menjadi pembetulan yang sihat dari apa yang telah berlaku bull bull yang luar biasa sejak Mac tahun ini.

Komuniti BTC tidak tergoyahkan dalam kesetiaan dan kuat dalam jumlahnya. Hingga kini, mereka melihat peralihan hashrate dan kenaikan BCH sebagai serangan lain terhadap duit syiling dan integriti mereka, kerana bagi mereka, hanya itu-satu lagi serangan yang akan gagal dan hanya menjadikan BTC lebih kuat.

Sehingga hari ini, sebahagian besar dunia cryptow akan mempercayai logiknya. Selepas penjualan besar-besaran di Bithumb lebih kurang jam 2:00 pagi CST, BCH menggoda dengan tahap sokongan $ 1,300- $ 1,400. Mungkin terlalu awal untuk mengira BCH sepenuhnya, terutamanya di tengah khabar angin bahawa pasaran ikan paus seperti Tim Draper telah memperuntukkan jutaan Bitcoin ke bursa AS yang popular.

Di Mana Perkara Ini Meninggalkan Kita?

November adalah masa yang sukar untuk Bitcoin dan dunia cryptocurrency yang lebih besar. Antara yang keluar dari garpu Bitcoin Gold pada bulan Oktober dan berita mengenai pembatalan Segwit2x, pasaran sangat tidak stabil dan masa depan Bitcoin berada dalam keseimbangan yang lemah.

Pada pendapat saya, beberapa hasil yang menjadi semakin mustahil dari peristiwa ini.

Ia adalah seperti berikut:

1). BCH melebihi BTC dalam had pasaran dan kos, menyebabkan nilai BTC runtuh dan memaksa pertukaran dan pasaran mengiktiraf BCH sebagai Bitcoin yang sebenarnya.

2). Ini benar-benar hanya pam dan dump, dan apabila mereka yang memanipulasi pasaran memutuskan untuk menghentikannya, harga BCH merosot, wang dibuang kembali ke BTC, dan BTC melihat kenaikan yang stabil sehingga $ 10,000.

3). Sekiranya percubaan untuk mengatasi BTC dengan BCH sungguh-sungguh tetapi akhirnya gagal, maka kita akan melihat pembetulan harga BCH tetapi tidak berlaku kemalangan yang sama seperti yang kita lihat dengan pam dan dump. Hasilnya, BTC terus naik lagi sementara BCH mengekalkan sokongan yang sihat setelah penarikan balik dan kedua-duanya wujud bersama.

Walaupun saya yakin ketiga-tiga senario ini mungkin berlaku memandangkan peristiwa tersebut, saya tidak menyokong satu hasil berbanding yang lain – ini hanyalah ramalan. Saya juga tidak menyokong BCH berbanding BTC atau sebaliknya. Artikel ini bertujuan untuk menganalisis dan menjelaskan keadaan semasa dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat kewangan / pelaburan.

Semua yang dikatakan, minggu-minggu akan datang akan menarik untuk cryptocurrency, jadi jagalah sedikit dan terus menonton.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me