Anda mendengarnya ke mana sahaja anda pergi:

“Bitcoin sudah mati”

“Cryptocurrency adalah mode”

Jangan dengar pembenci dan penipu. Cryptocurrency masih hidup dan sihat. Tidak ke mana-mana. Setiap pasaran mempunyai tempoh bull and bear. Adalah wajar dan wajar bagi pasaran untuk membetulkan dirinya sendiri setelah berlakunya kenaikan besar-besaran. Selamat datang ke keadaan crypto sekitar Ogos 2018.

Imej Melting Bitcoin. Tetapi jangan risau, Bitcoin masih hidup dan sihat.

Adakah penurunan Bitcoin – atau sedang meningkat?

Mari Letakkan Perkara Menjadi Perspektif

Bitcoin turun adalah 65% dari tahap tertinggi sepanjang masa! Industri cryptocurrency berada dalam tahap kematian.

Tidak begitu pantas.

Kita hanya perlu mempertimbangkan aspek tingkah laku pelabur dan juga mempunyai kesabaran dan pandangan jauh untuk memanfaatkan kesan yang mendasari yang akhirnya akan ada di seluruh dunia. Industri cryptocurrency masih bersedia untuk pertumbuhan yang besar.

Keperluan yang mendasari

Yang paling penting, keperluan asas untuk cryptocurrency tetap tidak berubah. Saya akan menyelamatkan anda dari kesedihan mendengar pelajaran sejarah mengenai dasar kewangan yang buruk yang menyebabkan kejatuhan kerajaan Rom atau bagaimana penapisan media telah menimpa negara selama berabad-abad.

Dari segi kewangan, keperluan untuk menyimpan nilai yang terdesentralisasi di luar kawalan kerajaan dan bank pusat telah membuktikan dirinya sebagai krisis kewangan setelah krisis kewangan. Berjuta-juta orang di seluruh dunia tetap tidak tersimpan kerana kekurangan akses ke bank tradisional.

Cryptocurrency mempunyai kekuatan untuk mengatasi dan memperbaiki kegagalan sistem kewangan semasa di dunia.

Dari segi sosial, teknologi cryptocurrency dan blockchain menawarkan penyelesaian baru untuk banyak masalah dunia. Dari catatan tidak berubah yang dapat digunakan untuk pilihan raya hingga aplikasi terdesentralisasi yang tidak dapat disekat oleh pihak ketiga mana pun, crypto memiliki kemampuan untuk memperbaiki dan menghubungkan dunia dengan cara yang sama seperti yang awalnya dilakukan oleh internet.

Harga

Bagi mereka yang tidak menggunakan cryptocurrency untuk teknologi, ini bukan kali pertama pasaran cryptocurrency melalui pasaran beruang yang mengerikan. Bitcoin melalui pasaran turun yang serupa untuk semua tahun 2014.

Mari kita meletakkan harga dalam perspektif. Sekiranya anda melabur dalam Bitcoin setahun yang lalu pada $ 2500, hari ini anda masih akan melipat gandakan pelaburan anda. Itu adalah pulangan sukar dipercayai yang tidak dapat ditandingi oleh kelas aset lain.

Walaupun mustahil untuk menentukan saat tepat pasaran beruang Bitcoin akan berakhir, tahap harga semasa sangat menarik untuk pelaburan jangka panjang baru dalam cryptocurrency.

Bitcoin Bear Market - grafik ini menunjukkan perkembangan BItcoin, bertindih dengan garis masa 2013-2015 dan 2017-2018 untuk perbandingan.

Melihat Bitcoin sahaja, penonton mungkin mendapati pasaran sedikit menurun.

Masa Depan Industri Cryptocurrency

Masa depan cryptocurrency bergantung terutamanya pada dua komponen: pengaruh institusi dan penggunaan secara besar-besaran.

Pemain Institusi

Wang baru dari pelabur institusi mungkin akan menjadi batu loncatan yang menyalakan pasaran lembu baru di ruang cryptocurrency.

Pakar seperti Michael Strutton telah meramalkan bahawa tambahan $ 100 hingga $ 400 bilion akan memasuki pasaran jika SEC akhirnya menyetujui ETF Bitcoin. Aliran wang yang meningkat ini dengan mudah akan meletakkan harga Bitcoin melebihi paras tertinggi sepanjang masa.

Walau apa pun, jika SEC meluluskan ETF Bitcoin atau cryptocurrency, terdapat banyak pemain institusi utama yang mengelilingi pasaran crypto seperti hiu yang menunggu saat yang tepat untuk terlibat dengan bijak dalam kelas aset menguntungkan yang berkembang pesat seperti itu.

Bukan persoalan sama ada pelabur institusi akhirnya akan terlibat dalam pasar cryptomarket, tetapi bila?

Adopsi yang meluas

Boleh dikatakan paling penting bagi kejayaan jangka panjang industri cryptocurrency adalah penggunaannya secara meluas oleh orang ramai. Kemudian salah satu masalah besar dengan crypto adalah penggunaannya di dunia nyata, jadi membelanjakannya di kedai dll, tetapi sekarang ada kad debit yang dipanggil CryptoPay yang membolehkan anda membelanjakan cryptocurrency di mana sahaja jadi ini adalah lonjakan besar dalam hal ini.

Vitalik Buterin baru-baru ini menekankan perlunya crypto lebih berguna oleh pengguna biasa di twitternya:

Cryptocurrency masih hidup dan sihat, walaupun dalam tweet ini dari Vitalik mengenai bagaimana memudahkan orang ramai mengakses cryptocurrency akan lebih bermanfaat daripada memberi tumpuan kepada ETF.

Pemikiran jangka panjang – di mana kripto jika tidak dapat diakses secara meluas?

Keadaan Anak Angkat Semasa

Berikut adalah Model Adopsi Kitaran Hidup Teknologi yang sering digunakan dalam pemasaran untuk menyatakan keadaan penerimaan terkini untuk teknologi atau produk yang baru muncul. Industri cryptocurrency masih di peringkat awal. Seperti yang ditunjukkan oleh grafik, ia gagal melintasi “jurang” ke penerapan arus perdana.

Saat ini cryptocurrency masih dalam fasa penggunaan awal, kerana turun naik harga dan kerumitan teknikalnya terus menghalangi banyak syarikat dan peruncit utama daripada menerima crypto sebagai pembayaran.

Walaupun terdapat risiko perniagaan untuk menerima cryptocurrency, syarikat-syarikat besar seperti Overstock, Expedia, dan Subway telah melangkah maju untuk menerimanya dengan harapan dapat menarik pangkalan pelanggan yang baru dan berkembang.

Lama kelamaan, kita semestinya mengharapkan lebih banyak syarikat besar dan juga kedai yang lebih kecil untuk mula menerima cryptocurrency sebagai cara untuk mengatasi persaingan mereka.

Cryptocurrency kemungkinan akan mengikuti sistem penggunaan teknologi. Gambar menunjukkan grafik kitaran hidup penggunaan teknologi, yang berbentuk seperti loceng.

Langkah seterusnya Crypto harus melintasi jurang.

Kesimpulannya

Walaupun mustahil untuk menentukan saat yang tepat pasaran beruang cryptocurrency akan berakhir, pasaran pada masa ini berada pada kedudukan untuk pertumbuhan jangka panjang apabila pelabur institusi memasuki industri ini, dan peruncit besar mula menerimanya sebagai bentuk pembayaran.

Jangan panik. Pasaran bull Cryptocurrency akhirnya akan kembali.

Catatan editor: Mungkin. Ini bukan nasihat kewangan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me