Da Hongfei mengenai Masa Depan NEO dan Dunia Cryptocurrency

Bagi komuniti NEO, Da Hongfei memerlukan sedikit pengenalan. Namun, bagi mereka yang belum menyelami NEO, beberapa maklumat asas adalah tepat. Da Hongfei adalah pengasas NEO (dahulunya dikenali sebagai Antshares), platform blockchain untuk aplikasi yang diedarkan. Dia juga merupakan pengasas dan CEO Onchain, sebuah syarikat pengembangan blockchain untuk syarikat dan institusi peringkat perusahaan.

Hongfei secara meluas dianggap sebagai salah satu tokoh utama dalam dunia cryptocurrency, terutama mengenai masalah penggunaan blockchain di China.

Di sebalik keperibadiannya yang ramah dan lelucon jujur ​​pada hari-hari awal cryptocurrencynya yang gemuk dan rendah hati adalah salah satu strategi utama di sebalik cryptocurrency dengan had pasaran sepanjang masa melebihi $ 10.5 bilion, dan ekosistem usahawan dan pemaju yang berkembang pesat.

Temubual berikut dengan Da Hongfei dilakukan di NEO DevCon oleh Alex Moskov, Colin Harper, dan Bennett Garner. Kami merangkumi beberapa topik mengenai visi Hongfei untuk NEO, dunia cryptocurrency pada umumnya, dan juga beberapa persoalan mengenai jiwa lelaki yang menerajui gerakan berbilion dolar dan revolusi teknologi.

Da Hongfei CoinCentral

Colin Harper, Alex Moskov, Da Hongfei, dan Bennett Garner di NEO DevCon.

CoinCentral: Fokus persidangan ini adalah pada visi NEO dan inisiatif masyarakat dan berusaha memupuk ekosistem yang mantap. NEO nampaknya sangat berhati-hati dengan perkongsian ICO dan perkongsiannya secara amnya. Bolehkah anda memikirkan apa yang terlintas dalam fikiran pasukan NEO ketika mereka memeriksa projek dan memutuskan untuk menyokongnya? Apa yang membuat anda berfikir, “Ini adalah projek yang bagus.

Hongfei: Pada peringkat awal ini, kita tidak terlalu selektif. Kami akan memeriksa latar belakang mereka dan melihat visi itu. Sebilangan besar projek yang mendekati kami adalah projek yang sah, jadi kami tidak mempunyai standard yang sangat ketat sama ada untuk menyokong atau tidak. Kami secara beransur-ansur menjadi lebih selektif.

Bolehkah anda memberi komen mengenai psikologi peribadi anda dalam mengawasi keseluruhan ekosistem NEO? Seperti apa hari dalam kehidupan di kepala Da Hongfei?

Perkara berlaku. Kadang-kadang anda terdorong untuk melakukan sesuatu sehingga tidak seperti saya merancang semuanya. Cryptoworld adalah 24/7. Apabila saya bangun, saya meraih telefon saya dan mungkin ada 200 mesej di WeChat saya yang perlu saya periksa. Bukannya saya melakukan pekerjaan semua orang, tetapi orang akan datang kepada saya untuk membuat keputusan. Sekiranya anda melihat banyak perkara, anda akan mempunyai pemahaman yang lebih baik mengenai industri ini dan apa arahnya.

Awal bulan ini, anda melakukan wawancara dengan Bloomberg. Dalam wawancara itu, anda mengatakan bahawa anda menganggap peraturan adalah perkara yang baik dan anda juga pernah mengatakannya sebelumnya. Apa pendapat anda mengenai peraturan AS dan EU? Sekiranya anda membuat peraturan, apa yang anda ingin lihat di pasar tersebut?

Itu soalan sukar. Saya rasa semuanya turun untuk ditukar. Spekulasi adalah perniagaan yang diatur di sebagian besar negara, Anda tidak dapat menjalankan pertukaran terpusat secara bebas. Jadi, jika negara ingin mengatur cryptocurrency atau token, cara terbaik untuk melakukannya adalah dengan mengatur pertukaran.

Khususnya, pintu masuk Fiat atau secara umum?

Malah pertukaran token ke token adalah spekulasi, ya. Terdapat dua cara untuk menjana kekayaan. Salah satu cara adalah dengan mencipta nilai, cara yang lain adalah membahagikan nilai. Spekulasi adalah permainan jumlah sifar. Ini bukan untuk membuat sesuatu, ini mengenai berapa banyak yang harus saya miliki dan berapa banyak yang tinggal untuk anda. Sekiranya semua orang melakukan spekulasi, itu bermakna tidak ada yang menciptakan nilai baru. Sifat manusia suka melakukan spekulasi dan itulah sebabnya saya percaya spekulasi diatur di hampir setiap negara.

Bercakap mengenai spekulasi, orang sangat menyukai Tether kerana pelaburan mereka tidak berubah dari pasaran. Tether telah melihat banyak tolakan dari beberapa anggota masyarakat dan mereka ragu-ragu dengannya. Adakah anda mempunyai komen mengenai Tether dan keadaan mereka semasa dengan audit Bitfinex?

Tether sangat menyerupai tukang emas lama dari zaman dahulu. Mereka akan memberikan kertas yang mengatakan bahawa anda mempunyai sejumlah emas yang disimpan di dalam peti besi. Secara beransur-ansur, para tukang emas itu mengetahui bahawa mereka dapat mencetak lebih banyak kertas daripada simpanan yang sebenarnya. Lebih selamat jika anda melakukannya dengan sederhana, dan itu menjadi sistem simpanan pecahan. Saya fikir bahawa Tether akan pergi ke arah yang sama. Saya tidak menuduh mereka melakukannya sekarang, saya hanya berfikir bahawa itu adalah arah perniagaan mereka. Walaupun mereka tidak mempunyai simpanan 100%, selagi ia banyak digunakan di bursa, orang akan tetap menggunakannya. Sekiranya kita mengetahui bahawa Tether hanya mempunyai simpanan 95%, adakah harganya akan turun menjadi 95 sen? Saya rasa tidak Saya rasa harganya akan tetap sama dengan $ 1.00. Secara beransur-ansur, ia akan menjadi sistem simpanan pecahan. Bukan kerana mereka tidak bermoral, ia hanya sifat perniagaan.

Izinkan saya menambah, alasan mengapa saya mengatakan ini adalah kerana baru-baru ini, saya mengunjungi bursa dan saya bertanya kepada CEO mengapa dia masih menerima USDT jika Tether berbahaya? Jawapannya adalah bahawa ia digunakan secara meluas oleh setiap pertukaran utama. Walaupun mereka mempunyai sifar dolar di bank, semua pertukaran tidak akan membiarkan Tether mati. Mereka akan menghormati Tether. Itulah sebabnya mengapa dia memutuskan untuk terus menggunakan USDT. Dia mengatakan bahawa walaupun Tether sebagai syarikat muflis, dia akan menghormati USDT penggunanya dengan USD. Selagi telah digunakan secara meluas, sukar untuk mati.

Semasa penilaian Weiss keluar, terdapat banyak token lain yang disenaraikan dengan penilaian yang serupa dan mereka juga merupakan projek yang sangat baik. Di luar NEO, apakah beberapa projek yang sangat anda sukai?

Saya fikir EOS sangat hebat. Kosmos hebat. Saya pernah berjumpa dengan Jed McCaleb di Stellar, dia melakukan banyak perkara.

Kami sangat menikmati banyak pembesar suara yang anda bawa Zhang Shoucheng, profesor fizik Stanford yang membincangkan wang sebagai simpanan tenaga. Nampaknya dia juga cukup terlibat dalam ekosistem NEO. Apakah beberapa perkara yang anda cari rakan kongsi untuk terlibat dengan NEO?

Kami sangat terbuka untuk mempunyai ahli akademik dan pemimpin industri untuk bekerjasama, berkawan dengan, atau menyumbang untuk projek kami. Kami menubuhkan yayasan, yang disebut Open Blockchain Foundation, didaftarkan di California. Yayasan ini akan menyumbang kepada universiti dan akan menyokong geran penyelidikan. Ia juga akan menyokong organisasi pelajar di kawasan blockchain.

Satu perkara yang jelas dari saya dari komen anda dan dari pembesar suara yang kami dengar di sini ialah NEO memainkan permainan panjang untuk pembangunan. Kami tahu anda mengambil masa beberapa tahun sebelum anda melancarkan Antshares dan mempelajari ruang tersebut. Bolehkah anda bercakap sedikit tentang kesabaran dan pentingnya kesabaran ketika berusaha membina sesuatu seperti platform?

Terdapat pepatah yang sangat terkenal di China di mana apabila ada angin, bahkan babi boleh terbang. Itu juga berlaku untuk industri ini.

Masalahnya ialah jika anda selalu mengejar arah angin, ia sangat sukar. Apa yang kami buat ialah kami menjumpai tempat dan menganggapnya bagus, pemandangan di sana bagus, dan kami ingin tinggal di sana dan melakukan kerja kami, dan tiba-tiba, angin datang. Itulah kesabaran kami. Kami tidak melakukannya kerana sangat popular. Kembali pada tahun 2014, tidak popular, sangat kontroversial. Kami melakukannya kerana kami suka melakukannya.

Vitalik dan Hongfei

Pengasas Ethereum Vitalik Buterin dan Pengasas NEO Da Hongfei.

Kesabaran itu nampaknya terbayar. Kami melihat NEO masuk ke dalam 10 teratas dan kami melihatnya menyerang pemain besar. Ia sering dijuluki sebagai “Ethereum Cina” dan keseluruhan fokus pada persidangan ini adalah ekonomi pintar NEO dan komuniti NEO. Adakah anda fikir bahawa menyebutnya “Ethereum Cina” sangat sesuai dan dengan cara apa anda merasakan NEO berbeza dan bagaimana anda membezakan diri anda?

Terdapat banyak syarikat China yang disebut “Chinese This” dan “Chinese That”. Baidu, mesin pencari, dipanggil Google versi Cina. Terdapat beberapa versi Cina yang menjadi lebih baik daripada rakan-rakannya di dunia Barat. WeChat lebih baik dan lebih besar daripada WhatsApp. Alibaba setaraf dengan Amazon dan juga cukup besar. Saya tidak keberatan dipanggil “Ethereum Cina” kerana lebih mudah bagi orang untuk memahami apa itu NEO. Seiring berjalannya waktu, kami semakin bertambah baik, dan kami mempunyai teknologi dan ekosistem yang lebih baik. Pada masa itu, orang akan memanggil kami dengan nama sebenarnya.

Semasa anda menukar nama anda dari Antshares menjadi NEO, mungkin ada pertemuan di mana anda mempunyai nama lain. Apa beberapa nama yang NEO hampir dipanggil bahawa anda gembira tidak berlaku?

Pada dasarnya, NEO adalah idea saya. Antshares berasal dari nama Cina kami. Nama Cina diterjemahkan menjadi “Semut Kecil”. Kami tidak boleh memanggil kami Semut Kecil kerana pelik dan tidak dapat memperoleh domain, jadi kami memerlukan sesuatu yang unik, jadi kami membuat Antshares. Itu bukan nama Inggeris yang sangat semula jadi, dan terdapat konflik dengan jenama lain di China seperti Antfinancial, dan kamera aksi yang bersaing dengan GoPro yang mempunyai nama Cina yang sama seperti kita. Kami memutuskan untuk menjenamakan semula. Saya tidak ingat nama lain. Saya datang dengan NEO dan kemudian saya berusaha keras untuk ahli pasukan saya yang lain. Saya tidak akan mengatakan bahawa saya memaksa mereka, tetapi saya berusaha keras untuk meyakinkan mereka. Tidak semua orang menganggap kami memerlukan nama baru kerana kami sudah cukup terkenal di pasaran China.

Adakah anda pernah menjadi peminat Matrix?

Ya. Ini adalah filem yang sangat menarik. Nama kami NEO bukan dari Matrix.

Apa yang anda lakukan untuk bersenang-senang yang tidak berkaitan dengan blockchain / crypto? Apa yang anda buat untuk berehat?

Saya menonton MMA. Saya telah mengikuti UFC selama lebih kurang 15 tahun, cukup awal.

Adakah kos sistem akan diturunkan pada masa akan datang sekiranya harga Gas terus meningkat? Sekiranya tidak, adakah anda fikir ini akan menghalang pertumbuhan ekosistem sama sekali?

Pada akhirnya, bayaran sistem akan ditentukan oleh pemegang token NEO. Token NEO adalah kepentingan dalam sistem, jadi kami akan membiarkan pemegang token NEO memiliki kemampuan untuk menentukan berapa harga sistem yang harus dibiayai. Ia tidak diperbaiki selamanya. Pemegang token harus memutuskan struktur yuran yang dapat dibandingkan dengan rantaian blok lain.

Mengapa token yang tidak dapat dipisahkan dan adakah anda melihat ini menyebabkan sebarang geseran terus maju kerana NEO terus meningkat?

Saya fikir ia adalah masalah. Mari kita buat seperti ini. Setiap blok akan mempunyai lapan Gas yang tidak dikunci. Gas sudah ada, hanya tidak aktif. Terdapat satu Gas yang terikat dengan satu token NEO. Sekat demi blok, sejumlah kecil Gas akan dibuka. Bukan seperti anda mendapat dividen, bukan jaminan. Ia seperti pelepasan secara beransur-ansur dari sesuatu yang sudah anda miliki. Alasan bahawa token NEO tidak dapat dipisahkan adalah kerana kami mahu pelepasan itu segera. Di setiap blok, akan ada lapan Gas yang dilepaskan dan Gas tersebut akan dibahagi oleh pemegang token NEO. Sekiranya NEO boleh dibahagikan, ia akan menyebabkan beberapa masalah matematik. Kami sedang memikirkan untuk merancang mekanisme baru. Di bawah mekanisme baru, jumlah keseluruhan Gas adalah sekitar 100 juta, tetapi tidak tepat 100 juta. Dengan mekanisme itu, token NEO dapat dibahagikan.

Soalan terakhir, terus dari mulut kuda di Reddit. Adakah Da Hongfei menggunakan losyen istimewa pada waktu pagi atau semestinya ia cantik?

Haha. Rutin pagi saya, 80% masa, mencukur. Saya mesti mengekalkan bentuk janggut saya.

Ini hanyalah sorakan dari masyarakat. Pengguna ini mengatakan, “Saya tidak mempunyai pertanyaan untuk Da Hongfei,” tetapi pengguna ini ingin mengucapkan terima kasih kepada Antshares dan NEO dan apa yang dilakukannya untuk mengubah hidup mereka dan bahawa mereka sangat mempercayai visi dan kemampuan untuk melaksanakan . Hanya ingin berkongsi dengan anda. Anda mempunyai beberapa ahli komuniti yang benar-benar menyukai apa yang anda lakukan.

Terima kasih!

Untuk mengikuti Da Hongfei dan kejadian di dunia NEO, ikuti dia dan NEO di Twitter, dan juga Saluran NEO Discord.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me