Dagangan Niaga Hadapan Bitcoin: Apa yang Perlu Anda Ketahui

Prospek perdagangan niaga hadapan bitcoin di bursa kewangan utama jelas menaikkan harga bitcoin. Harga pada awal minggu ini, melayang sekitar $ 15,000, adalah 145% lebih tinggi daripada ketika CME Group mengumumkan pada 31 Oktober bahawa ia akan melancarkan perdagangan niaga hadapan bitcoin pada akhir tahun ini, dan 53% lebih tinggi daripada ketika berita berita mengenai Kelulusan peraturan CFTC pasaran ini pada 1 Disember.

Tetapi bagaimana perdagangan niaga hadapan akan mempengaruhi harga bitcoin setelah dilancarkan, terutamanya jika modal institusi memasuki ruang tersebut? Untuk mengetahui, kami akan mengkaji cara kerja kontrak niaga hadapan, serta motivasi dan tingkah laku pelbagai pemain yang mungkin membuat spekulasi mengenai harga bitcoin menggunakan niaga hadapan.

Asas Perdagangan Niaga Hadapan

Pertama, petunjuk ringkas mengenai kontrak niaga hadapan dan bagaimana mereka berdagang. Kontrak niaga hadapan adalah derivatif kewangan di mana dua pihak bersetuju untuk memperdagangkan instrumen barang atau kewangan tertentu pada tarikh yang akan datang dan pada harga yang ditetapkan.

Contohnya, membeli kontrak niaga hadapan minyak selama 12 bulan dengan harga $ 60 bermaksud anda (pemegang kontrak) bersetuju untuk membeli minyak pada harga $ 60 / tong 12 bulan dari sekarang, tanpa mengira berapa harga minyak pada masa itu. Dengan bersetuju untuk membeli minyak, anda “kontrak” panjang, sementara orang yang bersetuju untuk memberikan minyak itu “pendek” kontrak. Perhatikan bahawa kontrak niaga hadapan boleh dijual pada bila-bila masa di bursa yang memperdagangkan kontrak tersebut, dan pembeli kontrak kemudian akan mewarisi kewajipan kontrak niaga hadapan.

Sebilangan kontrak dapat diselesaikan dengan menghantar minyak secara fizikal, ada yang memungkinkan untuk menyelesaikan dengan wang tunai untuk perbezaan antara harga niaga hadapan dan harga spot pada waktu itu, dan beberapa membenarkan kedua pilihan. Niaga hadapan Bitcoin yang akan diperdagangkan di CME adalah berstruktur untuk penyelesaian tunai.

Berikut adalah contoh bagaimana kontrak niaga hadapan bitcoin di CME akan diperdagangkan. Saya membeli kontrak 12 bulan niaga hadapan BTC dengan harga penyelesaian $ 15,000. Mari kita anggap bahawa pada hari itu 12 bulan dari sekarang, harga sebenar BTC adalah $ 18,000.

Daripada penjual kontrak menjual saya bitcoin dengan harga $ 15,000 dan saya membawanya ke bursa untuk menjualnya dengan harga $ 18,000, penjual kontrak hanya akan memberi saya perbezaan $ 3,000. Ini dikenali sebagai penyelesaian tunai, dan biasanya, hasil kewangannya sama dengan penghantaran fizikal.

Risiko: bolehkah pelabur besar berjangka pendek dan menambah harga BTC?

Walaupun pelabur crypto rata-rata memahami perdagangan niaga hadapan, mereka tidak akan memasuki arena ini dalam masa terdekat; setiap kontrak adalah untuk 5 bitcoin, dan sekatan kontrak minimum dalam perdagangan adalah 5 kontrak. Dengan harga $ 15,000 BTC, itu bermakna anda tidak akan melakukan perdagangan dengan harga kurang dari $ 375,000.

Ciri utama pasaran niaga hadapan adalah pasaran dua arah, yang bermaksud bahawa anda boleh memendekkan pasaran tanpa perlu terlibat dalam posisi pendek tradisional (iaitu mencari seseorang untuk meminjam aset dari).

Oleh kerana kontrak niaga hadapan bitcoin akan diselesaikan secara tunai, pertaruhan dengan bitcoin kini jauh lebih mudah (walaupun ada beberapa cara yang ada untuk mengurangkan bitcoin).

Modal institusi cenderung ragu-ragu terhadap bitcoin pada tahap terbaik, berdasarkan pernyataan dari Jamie Dimon, Warren Buffett, atau Mohamed El-Erian. Ini tidak mengejutkan kerana dalam banyak hal mata wang digital menjadi pesaing kepada rancangan perniagaan jangka panjang bank dan pelabur ini. Orang-orang ini sangat terdorong untuk bitcoin jatuh harga, atau gagal sepenuhnya.

Tambahkan semuanya, dan bull bitcoin mungkin mula sedikit gugup. Satu-satunya kumpulan yang mempunyai wang tunai yang cukup untuk memperdagangkan pasaran niaga hadapan baru adalah modal institusi, yang pada umumnya mempunyai pandangan bitcoin yang sangat negatif, dan mereka akan mula berdagang di bursa pertama yang boleh dipercayai yang akan membiarkan mereka pendek bitcoin pada skala!

Seseorang boleh berpendapat bahawa terdapat jurang minat dalam bermain di sini; jika anda seorang kripto percaya dengan modal, anda sudah mula memulakan salah satu daripada puluhan dana lindung nilai crypto yang beroperasi hari ini. Untuk skeptis bitcoin, pilihan anda untuk menyatakan pandangan itu semakin berkembang.

Titik balas: kes bull untuk niaga hadapan bitcoin

Oleh itu, jika niaga hadapan bitcoin adalah ancaman kepada bitcoin, mengapa harga bitcoin masih meningkat dengan begitu pantas? Mari kita lihat beberapa titik tolak tesis penurunan harga untuk niaga hadapan bitcoin.

Pertama, modal institusi dapat menganggap bitcoin adalah penipuan terbesar sejak Dot Com Bubble, tetapi sebahagian besarnya tidak dapat menyentuh pasaran ini sejak awal. The Peraturan Volcker Akta Dodd-Frank melarang bank seperti Jamie Dimon’s JP Morgan untuk terlibat dalam perdagangan spekulatif hampir semua jenis, di mana kekurangan mata wang digital pasti penting! Perpindahan beruang bitcoin ini bukanlah untuk mengurangkan bitcoin, menaikkan harganya, tetapi hanya menjauhkannya dan mata wang digital lain sama sekali.

Kedua, untuk setiap dana lindung nilai tradisional yang tidak sabar untuk kekurangan bitcoin, ada orang lain yang sangat suka peluang untuk memperoleh pendedahan bitcoin yang lama tetapi tidak mempercayai hak penjagaan pertukaran kripto, atau tidak dapat menangani kekurangan teknikal sokongan atau waktu henti berterusan. (Sekiranya anda pernah mencuba menggunakan pertukaran kripto semasa pertembungan keras atau peristiwa berita kripto utama, sukar untuk menyalahkan mereka).

Sehingga kini, pilihan mereka terhad kepada Grayscale Bitcoin Investment Trust (GBTC) yang kerap berdagang dengan premium 30% hingga 80% ke bitcoin sebenar, menunjukkan terdapat permintaan yang besar dari pelabur yang, atas alasan apa pun, dilarang membeli bitcoin sebenarnya sendiri.

Akhir sekali, sebilangan kecil pelabur akan melihat kenaikan harga bitcoin pada tahun lalu dan tidak takut untuk kekurangan aset. Apabila aset dapat berlipat ganda dalam seminggu, pendedahan risiko anda dengan kedudukan pendek sangat besar – secara teori tidak terhad.

Mungkin anda mungkin percaya bahawa bitcoin berada dalam gelembung kerana ia tidak dapat dinilai dengan menggunakan analisis fundamental, tetapi itu juga berlaku setahun yang lalu, dan jika anda meletakkan posisi bitcoin pendek pada bulan Disember 2016, anda akan mempunyai kehilangan kira-kira 17 kali ganda pelaburan awal anda (atau dari segi perdagangan niaga hadapan, anda mungkin dipanggil margin dan / atau jika posisi anda ditutup secara paksa lama dahulu oleh pertukaran anda).

Dengan pendedahan minimum perdagangan $ 375,000, kerugian tersebut akan bertambah dengan cepat.

Kesimpulan: Turun naik, tetapi akhirnya baik untuk BTC

Itu tidak meninggalkan anda dengan keputusan yang jelas mengenai apakah akan menggunakan bitcoin panjang atau pendek untuk jangkaan perdagangan niaga hadapan. CME Group akan melancarkan produk niaga hadapan bitcoin mereka pada 18 Disember, tetapi pesaing mereka yang lebih kecil CBOE baru-baru ini mengumumkan bahawa mereka akan mengalahkan CME dan memulakan perdagangan niaga hadapan bitcoin pada 10 Disember, petang Ahad ini. Pelbagai faktor boleh menyebabkan kemasukan modal mengambil kedudukan panjang atau pendek, tetapi dengan cara yang sama, kemungkinan besar akan berlaku perubahan harga dalam jangka pendek.

Walau bagaimanapun, dalam jangka masa panjang, ini adalah langkah penting untuk mengesahkan bitcoin dan cryptocurrency lain, dan akhirnya akan menurunkan turun naik bitcoin harian kerana ia berdagang di samping kelas aset yang lebih tradisional.

Sumber

  1. https://coincentral.com/this-week-in-cryptocurrency-110317/
  2. https://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/pr7654-17
  3. https://www.cmegroup.com/education/cme-bitcoin-futures-frequently-asked-questions.html
  4. https://coincentral.com/short-bitcoin/
  5. https://www.cnbc.com/2017/10/13/jamie-dimon-says-people-who-buy-bitcoin-are-stupid.html
  6. https://www.forbes.com/sites/johnwasik/2017/11/06/why-buffett-sees-bitcoin-bubble/
  7. https://www.investors.com/news/heres-the-latest-financial-leader-to-cast-doubt-on-bitcoin/
  8. https://www.investopedia.com/terms/v/volcker-rule.asp
  9. https://www.pionline.com/article/20171204/INTERACTIVE/171209944/shorts-on-bitcoin-investment-trust-should-perk-up-in-december
  10. https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me