Di Sebalik Tabir Pertukaran Cryptocurrency: Rahsia, Strategi dan Banyak Lagi

Di Sebalik Tabir Pertukaran Cryptocurrency: Rahsia, Strategi dan Banyak Lagi

Artikel berikut berdasarkan pandangan dari Persidangan Blockchain Connect di San Francisco. Termasuk dalam panel pertukaran ini adalah CEO CEO pertukaran Chris Lee (OKEX), Jesse Powell (Kraken), Mike Kayamori (Quoine), Ketua Pegawai Strategi Kailong Cai (Huobi), dan Ketua Pasaran Antarabangsa Ted Lin (Binance Exchange).

Kami sudah akan menjadi masyarakat yang lebih makmur kerana kita tidak memerlukan seretan besar kepada masyarakat kita … kerana blockchain kini menjadi kepercayaan ketigaberseni.“- Tim Draper, pelabur modal teroka Amerika.

Demografi Perdagangan Cryptocurrency

AS, Jepun, dan China adalah pasaran cryptocurrency utama. Rata-rata peniaga adalah lelaki berusia 20-an dan 30-an, dengan wanita dan kumpulan umur ekstrim lain memasuki pasaran.

OKEX: “30% daripada semua orang Korea berdagang kripto.”

Huobi: 70% pelanggan berasal dari China, banyak dari Jepun, tetapi tidak banyak dari AS. Kira-kira 50% adalah 30-50, sementara rata-rata pelabur China adalah 20-30. “Pelanggan lelaki hingga wanita 4 bulan yang lalu adalah 4: 1. Sekarang 3.3: 1. Oleh itu, penglibatan wanita semakin pesat ”.

Kraken: Pengguna pertukaran Kraken kebanyakannya lelaki, dengan kemasukan baru-baru ini di kedua-duanya benar-benar muda (berumur 18 tahun dengan sedikit wang) dan mereka yang berusia sekitar 70 tahun. Umur rata-rata pada pertengahan 30-an lebih banyak dan celik teknologi dengan sedikit wang untuk dilaburkan. “Sejak kebelakangan ini, kita telah melihat kedua-dua golongan ekstrem, remaja dan 70+.”

Binance: “Kami berada di kedudukan ke-27 global di Alexa, dan ke-70 di AS. AS adalah pasaran terbesar kami, rata-rata berumur 25-35 tahun, kebanyakannya lelaki. ” Yang masih belum dalam crypto adalah krisis pertengahan umur, berusia 50-60-an, “tetapi bahkan nenek bercakap tentang crypto”.

Quoine: Awal 20-an datang secara beramai-ramai. “Ketika saya memulakannya …. mereka mencari kegembiraan seterusnya ”. Crypto “lebih besar daripada FX” dan aset lain – Pelabur Jepun berminat untuk memanfaatkan perdagangan.

Kepentingan Keselamatan Pertukaran Cryptocurrency

Individu perlu memastikan pertukaran yang mereka gunakan menjadikan keamanan sebagai keutamaan, kerana pertukaran selalu menjadi sasaran. Lebih-lebih lagi, pengguna perlu berhenti menyiarkan pelaburan cryptocurrency mereka di media sosial.

Kraken: “Keamanan adalah sesuatu yang selalu kita fikirkan … ia adalah inti pertukaran … inilah yang memberi inspirasi kepada kita untuk membuat pertukaran” kata Powell. “Ini maraton, bukan perlumbaan … menyaksikan banyak ahli terkemuka mendapatkan telefon bimbit mereka, orang diculik”. Powell terus memberi amaran kepada peniaga mengenai keselamatan diri mereka, dengan mengatakan “jika anda bercakap mengenai Bitcoin di media sosial, anda harus memikirkannya dua kali”.

Binance: “Apabila anda berkembang terlalu cepat, anda mengambil jalan pintas … Terdapat pertukaran antara kemudahan dan keselamatan pelanggan”. Lin menjelaskan bahawa beberapa pertukaran tidak mengambil langkah keselamatan amaran dalam praktik sebenarnya. Walaupun dengan pasaran yang diatur di Jepang, hal-hal masih terjadi, itulah sebabnya “bergantung kepada setiap individu untuk memastikan penyedia perkhidmatan yang anda gunakan meletakkan keamanan di depan dan paling utama”.

Kesan Paus Di Pasaran Cryptocurrency

Pemimpin pertukaran cenderung bersetuju bahawa terdapat ikan paus, dari pengaruh sederhana hingga berat ke atas pasaran cryptocurrency. Namun, belum ada pembuat pasaran dengan kawalan sepenuhnya kawalan terhadap pasaran. Pelabur perlu berhati-hati dengan duit syiling dengan mudah tunai yang rendah kerana mereka boleh dimanipulasi dengan mudah.

Kraken: “Pasti ada ikan paus yang membuat pasar…. tetapi saya tidak akan mengatakan bahawa ada orang yang mempunyai pengaruh besar terhadap harga ”.

Binance: “Saya akan mengatakan ikan paus ada, tetapi tidak semestinya dengan niat jahat”. Sebilangan ikan paus “keluar untuk bermain, ada yang bermain arbitraj”. Lin terus mengatakan bahawa beberapa ikan paus “keluar untuk bermain, beberapa keluar untuk arbitraj”, dengan pasaran yang kurang cair seperti Ripple (yang dimiliki 60%) mempunyai “ikan paus yang membuat pasar, melakukan arbitraj”. Pada akhirnya, Lin percaya manipulasi tidak terlalu meluas.

Huobi: Paus mempengaruhi “70% kedudukan Bitcoin”.

Bagaimana Pertukaran Pilih Syiling Yang Mereka Senaraikan?

OKEX: Syarikat melihat teknologi dan seberapa besar pasarannya, dan jika ada “siling” untuk pasar ini. Mereka juga ingin mengetahui apakah itu token utiliti, dan risiko, keselamatan, dan ciri-ciri teknologi di belakangnya. Lee mengatakan memerlukan beberapa minggu hingga sebulan untuk menyenaraikan duit syiling baru.

Huobi: Huobi mempunyai sistem kredit yang disebut “rantaian pintar” berdasarkan lima kriteria. Ini termasuk strategi, pasukan manajemen, teknologi, ukuran pasarnya, dan potensinya. Walau bagaimanapun, “satu perkara yang tidak kami bagikan ialah bagaimana kami menilai item ini … kami tidak mahu orang jahat disebarkan”.

Binance: Orang bertanya kepada saya “apa yang akan anda senaraikan seterusnya. Menjadi kegilaan orang untuk meneruskan perkara besar seterusnya ”. Lin mengatakan hanya ada beberapa cara yang berbeza untuk benar-benar memahami jika anda memilih projek yang betul. “Bagi kami, kami melakukan metodologi yang sangat berpatutan. Adakah pasukan itu bagus, adakah mereka mempunyai rekod prestasi yang baik, adakah mereka mempunyai produk…. Dan adakah mereka benar-benar menggunakan teknologi blockchain secara nyata? ”. Dia terus mengatakan bahawa mereka suka pasukan sederhana yang tidak mencari sejumlah wang yang berlebihan. “Kami lulus kurang dari 3% daripada semua pemohon dalam ulasan kami … 97% dari mereka ditolak”, kata Lin.

Trend

Bitcoin masih merupakan duit syiling pilihan untuk diperdagangkan, tetapi altcoin mendapat daya tarikan. Terdapat juga sebilangan besar pengusaha yang berusaha menarik minat orang ramai dengan melancarkan ICO.

Huobi: Sebelum ini, kita melihat orang banyak berdagang. Sekarang kita melihat orang memegangnya.

Quoine: Bitcoin masih merupakan duit syiling yang paling popular. Popularitinya sebahagiannya kerana token terbesar dari segi jumlah dan juga kerajaan Jepun yang memanggil tender undang-undang crypto.

Binance: Jepun lebih banyak menggunakan Bitcoin, dengan pasaran altcoin sangat kecil. Ini harus berlaku dengan peraturan pemerintah, karena pemerintah harus menyetujui duit syiling.

Masa Depan Perdagangan Cryptocurrency

Walaupun pasaran cryptocurrency masih seperti barat liar, manipulasi pasaran dijangka menurun. Negara harus mencari peraturan untuk membantu mengawal manipulasi ini.

Quoine: Apabila pasaran matang, manipulasi pasaran akan turun. Lebih masa, apabila terdapat lebih banyak pelabur institusi dan pelabur runcit, pasaran akan matang dan pertukaran harus telus mengenai siapa yang membuat pasaran, dan siapa yang membeli apa.

Psikologi Perdagangan Cryptocurrency

Orang perlu membuat kajian latar belakang yang lebih baik mengenai duit syiling dan bukannya hanya melabur berdasarkan nilainya atau apa yang diberitahu oleh berita itu.

Kraken: Powell menyatakan “sangat menakutkan apabila anda mendengar beberapa strategi ini”. Dia percaya berita itu memanipulasi tingkah laku perdagangan dan menganggap selalunya berbahaya untuk melabur dalam duit syiling hanya kerana mempunyai nilai kurang dari satu sen.

Binance: Pengguna baru sering mencari duit syiling dengan turun naik yang besar kerana mereka merasa lebih menarik dan berpotensi menguntungkan.

Pemikiran Akhir

Apabila dunia cryptocurrency berkembang dari segi penggunaan pengguna dan peraturan pemerintah, pertukaran cryptocurrency akan dipaksa untuk menyesuaikan diri. Banyak pertukaran membuat pertaruhan strategik besar di mana mereka melihat industri menuju. Menjalankan pertukaran cryptocurrency memerlukan penglihatan tahap sage hampir bercampur dengan kemampuan untuk menjalankan startup dalam persekitaran yang sangat pantas dan kompetitif.

Perkembangan pertukaran cryptocurrency akan menjadi topik yang sangat menarik untuk diikuti pada tahun 2018, jadi nantikan lebih banyak lagi!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map