Blockchain Akan Datang ke Festival Muzik Berhampiran Anda

Justin BlauJustin Blau (3LAU) adalah DJ rakaman dan penerbit dari Las Vegas, Nevada. Dari awal yang sederhana yang memimpin pesta persaudaraan di kolej, dia dengan cepat mulai mendapat khalayak ribuan penonton di pentas paling terkenal dalam Electronic Dance Music. Awalnya terkenal untuk menghasilkan mashup, Justin sejak itu menemukan kembali gayanya untuk berinovasi berdasarkan gabungan genre, menghasilkan suara yang benar-benar unik dipamerkan penuh dengan album terbarunya, Ultraviolet. Sekarang, dia melakukan sesuatu yang lebih besar daripada dirinya: festival muzik.

Justin sedang merancang gerakan untuk mengintegrasikan teknologi blockchain ke dalam kain pengalaman festival muzik moden dengan “festival muzik bertenaga blockchain,” Our Music Festival (OMF). Dalam salah satu kes penggunaan yang lebih buruk untuk blockchain, token OMF bertujuan untuk memanfaatkan teknologi blockchain untuk memberikan pengalaman festival yang sepenuhnya lancar dan berpartisipasi untuk peserta yang akan memberi ganti rugi yang adil kepada artis dan pencipta festival.

Richard Malone dari Coin Central baru-baru ini bercakap dengan Justin mengenai kemasukannya ke dalam muzik dan blockchain dan bagaimana keduanya dapat berfungsi secara sinergis. Oleh kerana kedua industri mempunyai banyak pertindihan penyokong dan ideologi, ini membuat perbincangan cukup menarik.

Catatan editor: Judul artikel ini diedit dari “DJ 3LAU on Building the World’s First-Ever Blocked-Powered Music Festival”

Temu Bual

Justin, anda dikenali sebagai DJ yang menolak Wall Street. Anda juga mendapat biasiswa akademik penuh ke Universiti Washington di St. Louis. Adakah anda sudah menunjukkan tanda-tanda kejayaan ketika anda melepaskan jalan itu atau adakah muzik menjadi hasrat yang akan memakan anda sekiranya anda tidak mengikutinya? Betapa sukarnya keputusan itu?

Saya rasa itu sedikit dari keduanya, jujur. Saya selalu merancang untuk bekerja di bidang kewangan kerana itu adalah minat saya. Di kemudian hari, saya merancang meluangkan masa untuk menjadikan muzik sebagai hobi untuk bersenang-senang, mungkin pada pertengahan tahun tiga puluhan ketika saya sudah mempunyai keluarga.

Saya tidak mahu memikirkannya kerana saya tidak pernah berfikir bahawa adalah realistik untuk membuat kerjaya daripada minat kreatif saya. Saya tidak pasti, tetapi secara semula jadi, kerana internet memainkan peranan besar dalam meletup semua jenis muzik, saya sangat bernasib baik, dan beberapa campuran dan mashup saya menjadi viral di YouTube.

Pada ketika itu, saya adalah seorang junior di kolej dan secara tiba-tiba, terdapat banyak permintaan dari saudara dan ahli sihir lain di kampus kolej lain untuk saya datang dan membuat persembahan. Terdapat banyak wang untuk saya pada masa itu, dan saya mula meninggalkan sekolah setiap hujung minggu untuk bermain di universiti lain. Ada titik di mana saya seperti, “Adakah ini realistik untuk melakukan sepenuh masa memandangkan keadaan kewangan yang saya hadapi dengan semua rancangan ini?”

Satu-satunya cara saya akan berkembang adalah jika saya dapat menumpukan sepenuh masa pada karier saya dan tidak bimbang tentang gred saya yang gagal. Semasa saya mula meninggalkan sekolah dan mengembara setiap hujung minggu, hampir mustahil untuk meningkatkan nilai saya. Saya sama ada akan menamatkan persekolahan dengan cara separuh pantat atau saya akan mengorbankan peluang untuk meneruskan karier kreatif saya, dan itu mungkin tidak akan muncul lagi.

Saya sebenarnya mempunyai seorang profesor yang meyakinkan ibu bapa saya untuk membiarkan saya. Saya mempunyai biasiswa berjasa, jadi tidak sukar untuk meyakinkan mereka kerana mereka tidak membayar sekolah. Mereka akhirnya berkata ya. Terdapat sedikit wang di sana semasa saya membuat keputusan, tetapi tidak dijamin. Saya rasa saya baru tahu bahawa saya harus mengambil risiko dan begitu juga.

Bagaimana anda menggambarkan diri anda sebagai DJ dan artis?

Saya memulakan karier saya membuat mashup dan gaya gaya yang sangat utama untuk memecahkan banyak kebisingan. Itu berfungsi pada awalnya sehingga pada separuh pertama karier saya, saya menghabiskan banyak masa untuk membuat muzik arus perdana. Pada separuh kedua karier saya, saya mengambil lebih banyak masa untuk membuat jenis muzik elektronik yang lebih kabur. Saya ingin mempelopori genre nostalgia tahun 80an ini yang bercampur dengan produksi moden. Album baru-baru ini yang baru saja saya keluarkan, Ultraviolet, dengan album itu, tujuan saya adalah menggabungkan muzik kanak-kanak kegemaran saya dengan gaya produksi saya yang unik. Rasanya sudah berusia 80-an tetapi lebih kemas kini.

3lau Minda Anda 2013

3lau Minda Anda 2013

Dan bagaimana anda mula-mula memasuki blockchain dan cryptocurrency?

Itu kisah kegemaran saya untuk diceritakan. Ia adalah tahun 2013 dan saya bermain di festival muzik pasangan saya sekarang, Adam Lynn di Mexico. Saya berada di Puerto Vallarta selama beberapa hari dan kembar Winklevoss turun untuk festival untuk menikmati pengalaman ketika itu. Adam memperkenalkan saya kepada Winklevoss’s.

Kami menjadi kawan dengan cepat dan kemudian, saya akan berada di LA semasa Grammy Week dan kami telah berbual. Cameron sangat suka muzik elektronik, dan dia seperti, “Baiklah, mengapa anda tidak datang untuk tinggal di tempat kami semasa Grammy Week di LA?” Sudah tentu, saya tidak akan menolaknya.

Semasa saya tinggal di sana, mereka mengusahakan Projek Gemini. Itulah pendedahan pertama saya mengenai apa-apa yang berkaitan dengan crypto. Itu pada tahun 2014, dan pada masa itu, saya membeli beberapa BTC, tidak ada yang terlalu ketara.

Tahun lalu, pada pertengahan tahun sekitar Mei, jelas semuanya mulai panas, dan saya seperti, “Omong kosong, dari mana asalnya?” Ketika itulah saya mengambil ruang yang sangat besar dan mendapati diri saya terjaga larut malam membuat pengorbanan pada projek lain yang saya sedang berusaha untuk mengetahui tentang ini.

Untuk memahami ruang, memahami teknologi, dan coba memikirkan, “Baiklah, bagaimana saya boleh terlibat di sini? Bagaimana saya dapat menerapkan teknologi revolusioner ini ke industri yang saya minati dan yang juga saya sambungkan? ” Ketika itulah idea OMF membuahkan hasil.

Injil blockchain diberikan kepada anda bukan hanya bertahun-tahun sebelumnya, tetapi oleh dua legenda di ruang angkasa: si kembar Winklevoss. Saya yakin bahawa pelaburan BTC 2014 menunjukkan prestasi yang cukup baik untuk anda.

Ia memang bagus, tetapi saya rasa yang lebih menggembirakan saya ialah pelaburan BTC berubah menjadi banyak altcoin yang kemudian menunjukkan prestasi yang lebih baik pada separuh kedua tahun lalu. Saya cukup bernasib baik pada tahap peribadi untuk melepaskan separuh daripada semuanya. Walaupun kita semua sedikit hancur sekarang, saya pasti masih positif dan gembira mengenainya.

Pada masa saya mula melabur, saya tidak tahu banyak. Saya tidak mempunyai pemahaman mengenai teknologi, tetapi terdapat banyak pertindihan dalam apa yang saya lakukan sebagai pengeluar. Pengeluar dan jurutera teknologi mempunyai gaya hidup yang serupa. Kita semua duduk di depan komputer kita, dan pada dasarnya kita bermain-main dengan sains sepanjang hari, dalam ungkapan yang paling awam.

Kami bermain-main dengan pelbagai perkara di komputer riba kami. Itulah yang kami semua lakukan, dan kami berharap dapat mencipta sesuatu daripadanya, sama ada teknologi yang akan membantu orang atau muzik yang diminati orang. Terdapat banyak pertindihan di kedua-dua ruang tersebut.

Saya baru sahaja menyelam dan belajar, dan walaupun saya tidak mempunyai latar belakang sains komputer, banyak rakan saya, dan saya belajar dari mereka. Saya begitu terpesona dengan apa yang berlaku di luar tanda dolar. Saya hanya berfikir, “Wah, saya dapat mengirimkan wang sebanyak ini dengan cepat dalam transaksi Ether di mana sahaja di seluruh dunia pada hari Sabtu.”

Itu gila. Sesuatu yang tidak berlaku.

Itulah yang membuat saya berfikir, “Baiklah, ada aplikasi yang jelas di sini dalam muzik, tetapi apa yang realistik? Apakah sesuatu yang tidak terlalu dijanjikan? Apa yang dapat saya capai dalam jangka masa yang mencukupi memandangkan pengalaman dan rangkaian saya? Bagaimana saya boleh menjadi jambatan antara industri yang sudah ada dan fenomena teknologi baru? ” Itulah yang mengilhami idea untuk OMF.

3lau macklemore

3lau dengan Macklemore

Apakah beberapa masalah yang wujud dalam budaya festival muzik semasa yang mendorong timbulnya Festival OMF?

Itu adalah soalan kegemaran saya untuk dijawab kerana apabila anda memikirkan muzik sebagai industri, terdapat dua sisi. Terdapat muzik digital yang dirakam dan ada muzik langsung.

Ruang muzik digital telah berubah begitu luar biasa selama 20, 30 tahun terakhir dari iTunes ke perkongsian fail digital, mengalir, tiba-tiba semua orang dapat mencuri semua muzik yang mereka mahukan. Sangat mudah bagi mereka untuk melakukan itu jika mereka tahu bagaimana semua orang mula mengambil muzik.

Maju pantas untuk streaming menjadikan pengguna biasa lebih mudah membayar keahlian daripada mencuri semua muzik. Itu meletakkan wang kembali ke tangan artis dan label. Penstriman telah menunjukkan cara teknologi dapat menjadikan muzik digital berkembang. Penggunaan muzik digital telah berubah selama-lamanya kerana penstriman.

Muzik langsung tidak berubah sejak Woodstock. Tidak ada perbezaan dalam apa yang biasa anda lakukan dan apa yang anda buat sekarang. Anda membeli tiket, anda pergi, dan kemudian anda perlu melakukannya sekali lagi tahun depan. Itu sahaja.

Tidak ada penglibatan atau peningkatan teknologi di luar sistem dan pengeluaran bunyi. Tidak ada yang mengubah cara orang menggunakan festival muzik dengan cara yang sama orang mengubah cara orang menggunakan muzik.

Saya tidak pernah menyangka ada apa-apa yang salah dengan bagaimana festival berlangsung sekarang kerana saya tidak tahu bagaimana untuk mengubahnya, tetapi ketika saya mula menyelam lubang arnab blockchain, saya mula menyedari betapa jauh lebih cekap boleh jadi.

Jadi, terlepas dari kenyataan bahawa terdapat inflasi harga yang menggila, tidak ada yang memperoleh nilai di pasaran selepas membeli tiket. Tiket dan pemalsuan itu sendiri adalah masalah besar.

Mempunyai lejar umum menyelesaikan banyak masalah berkaitan dengan tiket. Anda juga dapat memberi motivasi kepada peminat untuk berkongsi pengalaman mereka dan berkongsi maklumat mengenai festival yang ingin mereka jalani dengan cara yang sama anda boleh berkongsi senarai main. Kemudian, orang yang mendapat senarai main itu mendapat nilai daripada citarasa orang asal. Mereka mendapat nilai daripada pilihan orang itu.

Dengan cara yang sama jika anda pergi ke Coachella, biasanya anda ingin pergi bersama rakan dan anda memberitahu rakan, tetapi anda sebenarnya membantu festival itu dalam pengalaman tersebut, tetapi anda tidak mendapat ganti rugi untuk itu. Nilai itu tidak ditangkap dengan cara yang sama seperti muzik digital yang menangkap banyak aliran nilai yang ada.

Saya seperti, “Sial, blockchain dapat membantu kita menangkap nilai di mana ia tidak ditangkap sekarang dalam keseluruhan perniagaan festival.” Ketika itulah kami mulai memikirkan, “Baiklah, bagaimana kita menerapkannya?” Itulah yang kami kerjakan selama setahun yang lalu.

Pertunjukan ringan di Ultra Music Festival, Courtesy Beat Media

Festival Muzik Ultra, Kesopanan: Beat Media

Mengapakah teknologi blockchain atau lejar diedarkan adalah jawapan kepada masalah semasa dalam pengalaman festival moden?

Setiap kali ada yang memberitahu saya “idea blockchain” mereka, itulah soalan yang selalu saya ingin jawab atau tahu jawapannya. “Mengapa ini relevan? Mengapa blockchain jawapannya? “

Saya rasa ada banyak cara di mana blockchain dapat digunakan untuk muzik live.

Nombor satu, dan cara yang paling jelas dan kuat adalah tiket. Tiket palsu ada di mana-mana, setelah pasaran untuk tiket umumnya terlalu mahal, dan tidak ada cara untuk mendapatkan nilai apabila sesuatu habis terjual dan secara tiba-tiba, tiket didagangkan dengan harga dua, tiga kali ganda.

Tidak ada yang membuat atau membuat persembahan di acara itu mendapat faedah. Nilainya hilang kerana harga tidak cekap.

Teknologi lejar diedarkan membantu dari segi pemalsuan dan pengedaran tiket dalam segalanya, tetapi juga membantu kami membuat rangkaian yang memberi lebih banyak motivasi kepada peminat.

Itulah dimensi kedua yang sedang kita hadapi, yang diaktifkan oleh teknologi kontrak pintar. Sekiranya peminat memberitahu rakan tentang festival dan rakan itu pergi dan membeli tiket, peminat asalnya harus diberi ganti rugi atas usaha pemasaran yang terdesentralisasi. Semakin anda menarik peminat menyebarkan berita tentang sesuatu, semakin banyak mereka membawa orang ke dalam ekosistem, semakin banyak nilai yang dihasilkan oleh ekosistem, dan akhirnya berkembang daripadanya.

3lau membuat persembahan di Staples Center

3lau membuat persembahan di Staples Center, Dengan hormat: Rukes

Bagi saya, dimensi yang pertama adalah tiket. Dimensi dua adalah menyelaraskan insentif untuk semua orang yang berpartisipasi dalam festival dengan cara yang belum pernah dilakukan sebelumnya. Teknologi kontrak pintar membolehkannya.

Saya rasa bahagian ketiga lebih merupakan bahagian perkongsian di mana ketelusan yang diaktifkan oleh teknologi blockchain menjadikan festival lebih mudah untuk bekerjasama untuk mendapatkan maklumat penjualan dan data menjadi lebih umum. Data yang kami hasilkan dari pengalaman kami sangat berharga untuk membantu festival lain menjalankan acara yang berjaya dan bahkan akhirnya membolehkan pengguna membuat acara mereka sendiri jika mereka mahu.

Sudah tentu, sudah lama, tetapi kami ingin memulakan dengan sesuatu yang nyata, dan itulah sebabnya kami membuat festival pertama kami tahun ini. Kami akan mempelajarinya dan melihat bagaimana kami dapat meningkatkan.

Kesimpulannya, ketiga kes penggunaan tersebut adalah tiket dan ketelusan melalui tiket, memungkinkan mekanisme insentif melalui kontrak pintar, dan akhirnya, data umum. Artis biasanya tidak memiliki data ketika mereka menjual tiket ke suatu acara. Untuk terus terang, Live Nation memiliki data tersebut.

Peminat juga tidak mempunyai akses ke data tersebut, dan itu tidak adil. Mengapa data tersebut tidak boleh diketahui umum apabila semua orang menyumbang kepadanya? Itulah tiga cara yang saya fikir kita benar-benar dapat merevolusikan ruang.

Jadi apa sebenarnya Festival OMF?

Ada festival itu sendiri, dan ada tokennya. Untuk membincangkan perayaan itu sendiri, kami mahu OMF menjadi rangkaian festival yang semuanya menggunakan token OMF dan sistem serta teknologi yang kami buat. Tetapi pada tahun pertama, Festival OMF sama seperti festival lain. Perbezaannya ialah terdapat banyak pendidikan blockchain di festival ini.

Kami akan mempunyai suku crypto yang mesti anda lalui untuk sampai ke festival. Anda boleh membeli tiket dengan crypto. Anda boleh membeli tiket dengan bitcoin atau eter. Setahu saya, saya rasa tidak ada festival lain yang menerima crypto untuk pembelian tiket sekarang. Kami akan menjadi yang pertama di sana.

Di luar itu, setiap orang yang mendapat tiket akan mendapat dompet ether melalui rakan kami, SingularDTV, mereka menjalankan antara muka dompet web. Dompet tersebut akan, di masa depan, mempunyai teknologi untuk menebus token tersebut.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ArdaSzneVwA?rel=0]

Tahun pertama benar-benar seperti pelancaran perayaan. Kami melakukan ini, dan kami ingin menunjukkan kepada dunia bahawa kami komited.

Tahun kedua, kami mula membina perkongsian. Rakan kongsi saya dalam projek ini ialah Adam Lynn. Dia menjalankan 18 festival di Amerika Syarikat, dan kami akan membawa festivalnya ke rangkaian pada tahun kedua. Sebaik-baiknya, dari tahun tiga hingga lima tahun, kita membuat festival di seluruh dunia sendiri dengan nilai yang diberikan oleh peminat kepada kita secara kewangan. Kami juga dapat bekerjasama dengan festival lain yang ada dan saya dan Adam mempunyai jaringan untuk melakukannya.

Kami membawa semua festival ini ke rangkaian kami, dan semua festival ini akan menerima token dan menyumbang data dan nilai kembali ke rangkaian yang ingin kami buat. Itulah lima tahun akan datang dari matlamat OMF. Semasa kami membina rangkaian peristiwa fizikal yang sebenarnya, kami juga akan berusaha dari aspek teknologi dan memastikan bahawa kami menguji semua teknologi sebelum kami benar-benar melaksanakannya.

Ketakutan terbesar saya ialah mengatakan sesuatu berfungsi sekiranya masih belum berfungsi. Walaupun kita tahu banyak teknologi yang kita bangun, ia hanya diuji pada kumpulan kecil dan untuk meningkatkannya, kita perlu menjalankan lebih banyak ujian. Itulah pandangan jangka pendek dan makro mengenai apa yang akan menjadi OMF dari masa ke masa.

Mendapatkan kembali kepada beberapa perincian yang lebih menarik, bercakap dengan saya mengenai struktur insentif yang tersemat. Apa yang mendorong orang untuk mengumpulkan dan menggunakan token OMF, dan dengan itu menjadi anggota komuniti yang aktif? Apa kehebatan token sebenar dan model insentif yang mendasarinya?

Kami mula menyenaraikan semua aktiviti yang biasanya dilakukan oleh peminat yang memberi nilai pada festival ini. Orang nombor satu membeli tiket lebih awal. Apabila peminat membeli tiket lebih awal, mereka memberikan kecairan kepada pencipta pengalaman, dan kecairan itu dapat digunakan untuk menjadikan pengalaman lebih baik.

Nombor dua adalah ketika mereka memberitahu rakan. Sebilangan besar orang yang pergi ke festival memberitahu rakan mereka untuk membeli tiket juga, tetapi tidak ada yang memberi nilai kepada peminat untuk melakukannya. Peminat sudah melakukan itu. Kami memberi pampasan kepada mereka kerana melakukan itu.

Akhirnya, ketika mereka memberi maklum balas mengenai siapa pemain kegemaran mereka dan bahagian kegemaran festival mereka. Tidak ada yang pernah menyelesaikan tinjauan, tetapi jika anda mendapat kredit percuma untuk menyelesaikan tinjauan, anda mungkin akan melakukannya. Saya tidak tahu sama ada ia akan berjaya, tetapi saya boleh mengandaikannya.

Dengan tiga cara tersebut, peminat mendapat pampasan untuk memberikan maklum balas dan memberi nilai kepada pengalaman yang dinikmati oleh semua orang secara kolektif. Visi kedua kami adalah membuat token utiliti yang mempunyai nilai penebusan dunia nyata. Sudah tentu, terdapat lebih banyak konsekuensi undang-undang, kerana sehingga ia mempunyai nilai penebusan, itu bukan token utiliti dan sehingga banyak teknologi ini berfungsi, kemampuan untuk kita melayakkannya berdasarkan peraturan SEC sangat rumit.

Yang akhirnya kami putuskan adalah bahawa kami tidak mahu berhenti, kami membuat festival muzik setiap hari. Saya membuat persembahan pada mereka, dan kemudian pasangan saya menjalankan 18 daripadanya. Mengapa tidak lakukan sekarang, tunjukkan kepada dunia bahawa kita bermaksud perniagaan dan ini bukan sekadar idea. Terdapat produk terpasang di dunia nyata sekarang.

Oleh kerana kami mendapat lebih banyak penjelasan dari SEC, dan ketika kami bekerjasama dengan beberapa rakan teknologi kami, kami mula mengembangkan sisi token utiliti di mana ia mempunyai nilai penebusan yang nyata di luar perkara sederhana. Di situlah kita berada sekarang. Banyak yang akan berfungsi lebih cepat daripada kemudian. Kami tidak tahu apakah banyak yang akan disempurnakan pada bulan Oktober, tetapi beberapa teknologi berfungsi mengenai kawalan akses, dan apabila anda mempunyai sejumlah token di dompet, anda akan mendapat gelang. Gelang itu membolehkan anda masuk ke kawasan VIP sebagai insentif pertaruhan.

Artis pemenang Grammy, Zedd, akan menjadi tajuk utama (ihsan japantoday.com)

Artis pemenang Grammy, Zedd, adalah tajuk utama OMF yang diumumkan pertama kali, Courtesy: Japan Today

Terdapat banyak perkara yang dapat kita lakukan, tetapi pada akhirnya, kita mahu peminat terlibat dalam pengalaman festival dan merasa mereka mendapat nilai daripada penglibatan itu. Itulah matlamat kami.

Akhirnya, untuk menutup gelung ini, kami juga masih menyukai idea pertama kami, yang memberikan pemilikan festival kepada peminat. Kami berhasrat untuk membuat token keselamatan yang mewakili pemilikan dan pembahagian keuntungan dalam festival itu sendiri. Token keselamatan itu akhirnya akan membolehkan beberapa kuasa membuat keputusan di barisan pemain.

Cara susunannya disusun sekarang, satu orang atau sekumpulan orang membuat keputusan ini bagi pihak seluruh komuniti. Tidak ada keputusan yang mewakili apa yang orang mahu lihat, dan ada masalah – ada ketidakcekapan di sana. Sejujurnya, bagaimana kita menyelesaikannya, akan memakan masa bertahun-tahun, tetapi kita mulai sekarang. Kami mula memikirkan bagaimana kami dapat melakukannya.

Elemen token keselamatan memberi kita kemampuan untuk membuat peminat merasa lebih terlibat dalam pengalaman tersebut. Tentu saja, adalah langkah pertama ke arah perkara yang benar-benar terdesentralisasi. Itulah penjelasan panjang lebar untuk semua aspek ini yang sedang kami jalankan. Saya rasa perkara utama yang ingin saya sampaikan kepada orang ramai adalah kita semua yang mempunyai projek blockchain, kita semua belajar seiring dengan berjalannya. Sesiapa yang mengatakan bahawa mereka tahu dengan tepat apa yang akan berlaku adalah berbohong. Kita perlu memerhatikan tingkah laku pengguna dan mengembangkannya semasa kita berjalan. Saya berpendapat bahawa bersikap telus mengenai perkara itu sangat penting.

Ini semua terdengar hebat, tetapi saya mesti bertanya: Apa yang salah?

Saya fikir banyak perkara boleh menjadi salah. Saya percaya bahawa perkara-perkara yang boleh berlaku tidak semestinya bernilai kegagalan rangkaian atau apa yang sedang kita bina.

Industri muzik sangat berpolitik. Saya rasa banyak orang akan menolak idea seperti ini dan belum ada yang mengetahui tentangnya, jadi saya ingin tahu bagaimana perkara itu mempengaruhi orang industri. Secara amnya, orang industri tidak suka mengubah keadaan kerana itulah yang membayar bil mereka dan memastikannya selamat. Saya rasa jawapan terbaik yang dapat saya berikan kepada anda ialah kami berusaha mengelakkan semua perkara yang salah dengan melibatkan beberapa pemain industri muzik utama.

Beberapa ejen terbesar adalah rakan kongsi dalam projek ini: Paul Morris, yang merupakan salah satu ejen paling terkenal di dunia yang mewakili Tiesto dan Hardwell dan banyak DJ lain, Lee Anders mewakili Skrillex dan Zedd, ejen saya yang mewakili saya dan Chainsmokers . Orang yang mempunyai kekuatan sebenar dalam perniagaan untuk membentuk persepsi, tetapi juga yang mempercayai projek ini dan percaya bahawa ia adalah masa depan festival muzik. Apabila anda mempunyai orang seperti itu, menurut pendapat saya, kita dapat mengelilingi beberapa masalah politik yang mungkin kita hadapi pada masa akan datang.

Dari sisi teknologi, masalah terbesar adalah penskalaan – memastikan kita dapat mengukurnya untuk menampung puluhan ribu orang pada masa yang sama. Itu mungkin salah, dan itulah sebabnya kami tidak mengaktifkannya sehingga kami menjalankan ujian serius terhadap sistem PoS (Point of Sale) bertenaga blockchain kami di stesen makanan dan stesen perdagangan.

Kami mempunyai teknologi di mana anda menggesekkan gelang di atas titik akses, dan itulah yang membolehkan anda memasuki festival. Itu juga mencatat data kapan individu itu pergi ke festival, dan data tersebut menjadi umum, direkodkan di rangkaian Ethereum.

Ada semua omong kosong ini yang harus kita pastikan ia berfungsi dalam skala besar, dan itulah sebabnya kita bersikap jujur ​​dan mengatakan bahawa kita tidak akan membahayakan pengalaman itu sehingga kita tahu ia berfungsi dengan sempurna. Itulah sebabnya kami mengambil masa tambahan untuk membinanya. Di situlah banyak peningkatan kewangan dilakukan. Semua wang yang telah kita kumpulkan sejauh ini dan wang yang akan kita kumpulkan di masa depan secara peribadi, semua wang itu akan digunakan untuk memastikan rangkaian berfungsi dengan sempurna dan teknologinya stabil.

Mengapa membina Ethereum? Saya suka Ethereum, saya peminat besar, tetapi kebimbangan skalabiliti banyak. Adakah anda yakin bahawa Ethereum dapat menyokong OMF sekarang dan masa depan?

Terdapat jawapan dua bahagian untuk soalan itu. Yang pertama, kita sedang membina Ethereum kerana kita tahu itulah keputusan yang selamat sekarang. Bagi kami, kami berada pada kehendak pergerakan teknologi blockchain secara keseluruhan. Mengapa Ethereum adalah kerana kita tahu bahawa ia berfungsi sekarang, tetapi itu tidak menghalang kemungkinan kita menukar platform.

Kami mungkin menukar token untuk token di platform lain di jalan raya. Terdapat banyak potensi untuk kita kerana kita tidak pernah membayangkan jaring utama kita sendiri. Tidak ada alasan sebenar dengan produk khusus kami, jadi saya rasa ia memberi kami lebih banyak fleksibiliti dengan pertukaran token masa depan dan berpotensi beralih ke rangkaian yang menunjukkan janji di masa depan. Saya tidak pernah berkahwin dengan Ethereum.

Mari kita bincangkan lebih lanjut mengenai kesan konsep anda kepada rakan sekerja dan industri amnya. Adakah DJ atau superstar terkenal lain yang dijual dengan idea ini dan / atau bekerja di belakang tabir dengan anda untuk menyokong pergerakan ini? Saya tahu Gramatik adalah juara crypto dan blockchain.

Ada saya sendiri, dan kemudian rakan saya Kevin Edelson, yang merupakan CMO. Dia melakukan pemasaran untuk semua orang, dari Chucky Cheese hingga LMFAO, artis, jenama, dan semuanya. Dia telah mengembangkan semua strategi pemasaran untuk kami dan semua jenama dan merupakan pakar di sana. Saya membawanya sejak awal, dan dia adalah salah satu kawan baik saya. Dia juga mengusahakan projek 3LAU.

Rakan lain yang saya bawa ialah Adam Lynn, yang mengendalikan Prime Social Group, yang merupakan penganjur bebas terbesar di Amerika Syarikat. Pasangannya, Zack Rubin, juga terlibat dan mereka mengawasi logistik dan pengembangan festival kerana mereka adalah ahli yang benar. Mereka adalah kumpulan orang seterusnya yang kita terlibat – ejen. Orang-orang yang mewakili para seniman yang dalam banyak cara menjadi penjaga pintu perubahan dalam perniagaan.

Itulah sebabnya kami pergi ke beberapa ejen paling berkuasa dalam industri ini untuk mendapatkan sokongan dan sokongan mereka. Ejen tersebut termasuk Paul Morris. Sam Hunt, Lee Anderson, dan Hunter Williams yang saya sebutkan tadi.

3lau ultra

3lau membuat persembahan di Ultra Music Festival, Dengan hormat: Ultra Music Festival

Di luar ejen-ejen tersebut, tambahan baru untuk pasukan kami, yang menarik, adalah lelaki bernama Dan Berkowitz – pengasas hiburan CID. Dia mengkhususkan diri dalam perkhidmatan VIP, dan dia telah membuat beberapa acara festival antarabangsa yang cukup eksklusif, 3.000, 4.000 acara destinasi. Pada dasarnya, apa Festival Fyre cuba menjadi tetapi gagal pada, ia hanya pada skala yang lebih kecil. Sebab mengapa dia melakukannya pada skala yang lebih kecil adalah kerana ia dapat dikendalikan kerana dia sangat berjaya dalam hal itu. Dan mengendalikan VIP di Coachella, dia mengendalikan VIP di Bonnaroo dan banyak festival lain, dan dia akan mengambil alih dunia pengalaman VIP kami untuk projek ini dan kami sangat gembira kerana dia terlibat.

Terdapat sebilangan besar nama dalam bidang teknologi yang terlibat, tetapi kami tidak dapat mengeluarkan semua nama sehingga 22 Jun. Tentu saja SingularDTV adalah rakan kongsi utama kami dan menanamkan keseluruhan projek.

Saya mendengar bahawa anda memulakan label rakaman bernama Bloom Records dan juga mendengar bahawa anda sangat terlibat dengan organisasi bernama Pencil for Promise.

Dua tahun yang lalu, saya memulakan label rakaman di mana kami menyumbangkan semua keuntungan kepada badan amal yang berbeza. Pensil Janji adalah yang pertama dan kami mengumpulkan kira-kira $ 200,000 untuk mereka. Kami membina tujuh sekolah di Guatemala yang saya lawati.

Tujuan keseluruhan saya adalah untuk memberi para peminat kekuatan untuk membantu mengumpulkan wang untuk tujuan hebat melalui muzik. Apabila peminat mendengar lagu di Spotify, mereka tidak memerlukan apa-apa dan membantu mengumpulkan wang, dan apabila mereka membagikannya dengan rakan, ia akan mengumpulkan lebih banyak wang. Itu adalah misi pertama saya untuk memberikan kembali kepada peminat. OMF adalah yang kedua.

Bloom telah melakukan perkara yang luar biasa. Kami telah mengumpulkan hampir $ 300,000. Kami telah menyumbang $ 20,000 kepada Tabung Bantuan Taufan Harvey di Houston. Kami telah mengumpulkan $ 20,000 untuk Fuck Cancer dengan album baru saya, dan kami akan mengumpulkan ratusan ribu untuk Fuck Cancer kerana album tersebut terus menjana pendapatan. Itulah projek semangat saya yang lain yang saya gemari dan saya akan terus berusaha.

Adakah aspek filantropi terbina dalam pengalaman OMF?

Kami pasti ingin menerokainya. Saya rasa sukar bagi kita untuk melaksanakan beberapa perkara tersebut dalam jangka pendek, tetapi dalam jangka masa panjang, kami ingin mewujudkan sistem di mana kami menyumbangkan satu dolar untuk setiap tiket kepada badan amal yang dipilih oleh peminat. Itu sesuatu yang saya mahu buat Saya akan mengatakan bahawa kita tinggal sekitar enam bulan dari perbualan itu. Sekarang, kami hanya memberi tumpuan untuk memastikan semuanya berfungsi dan kami mematuhi. Saya telah mengusahakannya selama setahun, dan belum ada yang tahu mengenainya. Anda boleh bayangkan kegusaran dan jangkaan saya di sini.

Di mana orang boleh mengikuti OMF?

Tempat terbaik untuk semua orang adalah Laman web OMF. Anda boleh menyertai Telegram, Twitter, Instagram. Kami akan menghantar banyak maklumat berguna, rakan artis masa depan, maklumat tiket, barisan, dan petikan inspirasi yang memberi inspirasi kepada pasukan untuk membuat konsep. Di sinilah semua orang dapat mengetahui lebih lanjut.

Kami akan melancarkannya pada 21 Jun. Acara ini akan berlangsung di Civic Center Plaza di San Francisco pada 20 Oktober tahun ini.

Nantikannya. Terima kasih kerana meluangkan masa, Justin.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me