Fork Keras Bitcoin Terkini dan Akan Datang 2018: Apa yang Perlu Anda Ketahui

Sekiranya anda menyangka Bitcoin Cash, Bitcoin Gold, dan Berlian Bitcoin berlebihan, kami mempunyai kejutan untuk anda: Bitcoin mempunyai 7 garpu berbaris untuk memasuki tahun baru.

Betul – enam pudina baru yang berkilat dengan nama Bitcoin. Super Bitcoin, Lightning Bitcoin, Bitcoin God (no jenaka) Bitcoin Uranium, Bitcoin Cash Plus, Bitcoin Silver, dan Bitcoin Atom dijadualkan dilancarkan sepanjang percutian dan memasuki Tahun Baru. Ini akan menggandakan jumlah mata wang bercabang dalam beberapa bulan, meninggalkan pasaran dengan 8 derivatif Bitcoin untuk dipilih.

Bagi mereka yang tidak tahu, garpu keras adalah kaedah bagi pembangun untuk mengemas kini dan mengubah perisian Bitcoin. Setelah Bitcoin mencapai ketinggian blok tertentu, pelombong beralih dari perisian teras Bitcoin ke versi garpu. Selepas perpecahan ini, pelombong mula melombong blok mata wang baru, membuat rantai baru sepenuhnya dan mata wang yang sesuai dengannya.

Bitcoin Cash adalah garpu keras pertama yang berlaku di blockchain Bitcoin, diikuti oleh Bitcoin Gold dan Bitcoin Diamond. Seperti yang anda bayangkan, garpu keras telah menjadi topik hangat dalam komuniti crypto. Ramai yang percaya bahawa ia diperlukan untuk meningkatkan rangkaian dan menyelesaikan masalah skalabiliti Bitcoin, seperti halnya Bitcoin Cash. Yang lain telah mengkritik mereka sebagai skema penghasilan wang, kerana sesiapa yang memegang Bitcoin pada masa garpu menerima bahagian mata wang baru yang sama.

Sama ada anda menyukai mereka atau benci mereka, penting untuk memahami apa itu setiap garpu dan apa yang ingin dicapai, dan memandangkan jumlahnya akan datang, terdapat banyak maklumat untuk dicerna.

Itulah sebabnya kami mengumpulkan maklumat mengenai setiap garpu ke dalam potongan yang boleh dikendalikan ini, untuk menjadikan penyelidikan itu sedikit lebih mudah untuk ditelan. Masa untuk menggali masuk.

Bitcoin Super (SBTC)SBTC

Yang pertama dari garpu baru kami, Bitcoin Super, dianggarkan 12 Disember di blok 498888 dengan bekalan beredar 21,210,000 SBTC. Dari jumlah bekalan ini, 210,000 akan ditambang.

Seperti namanya, Super Bitcoin adalah seperti Bitcoin pada steroid. Pasukannya memilih yang paling mereka sukai mengenai protokol Bitcoin semasa dan memperkenalkan beberapa ciri tambahan yang mereka percaya akan menambah jaringan. Seperti Bitcoin Cash, ia akan meningkatkan saiz blok dari 1MB hingga 8MB untuk meningkatkan skalabiliti. Ia akan menjalankan rangkaian kilat Bitcoin, dan ia merancang untuk menyokong pembayaran tanpa nama dengan bukti pengetahuan sifar menjelang Mei tahun depan.

Cukup lucu, ciri pembezaan Super Bitcoin bahkan tidak berkaitan dengan Bitcoin – ia berasal dari Ethereum. Pasukan ini ingin menerapkan kontrak pintar yang diilhamkan oleh Ethereum ke dalam program Super Bitcoin, yang akan membolehkan pihak ketiga membina aplikasi yang terdesentralisasi pada protokol baru.

Ini semua maklumat seperti yang ditunjukkan di laman web Super Bitcoin. Tidak ada kertas putih, tapi ada rujukan pembangun “Untuk memberikan perincian teknikal dan maklumat API untuk membantu anda mula membuat aplikasi berasaskan Bitcoin.”

Pasukan ini termasuk pengasas INBlockchain Inc. Li Xiao Lai, Pengasas Link Capital JaiPeng Lin, dan Renjer Shi. Dengan peningkatan perisian mereka, mereka berharap dapat “menghidupkan semula dominasi [bitcoin],” yang mereka percaya telah “kehilangan sebahagian besar dari pasaran cryptocurrency.” Oh ya, dan mereka mahu “Menjadikan Bitcoin Hebat Lagi.”

Bitcoin Platinum (BTP)BTP

Kami memasukkan Bitcoin Platinum dan “spesifikasinya” dalam draf artikel ini sebelumnya, tetapi sejak itu, ia didedahkan sebagai penipuan.


Rupa-rupanya, projek itu dipelopori oleh seorang remaja Korea Selatan dengan tujuan untuk menjana wang dengan memendekkan Bitcoin. Remaja itu berharap dapat memanfaatkan trend harga jangka pendek Bitcoin, dengan berfikir bahawa memperkenalkan garpu baru mungkin membantunya untuk melakukannya.

Dalam pengakuan bersalah, remaja itu menggunakan Twitter untuk meminta maaf atas penipuan tersebut.

Walaupun kami tidak menyetujui amalan penipuan tersebut, anda harus menyerahkannya kepada kanak-kanak itu – cara yang lebih kreatif untuk menjana wang daripada penjualan roti.

Kilat Bitcoin (LBTC)

Kembali ke garpu yang dikatakan nyata. Garpu kedua sebenar kami akan datang pada atau sekitar 23 Disember di blok 499,999, dengan pelancaran jaring utama pada minggu berikutnya.

Tujuan di sebalik LBTC adalah untuk memberikan, pembayaran pantas yang pantas. Untuk melakukan ini, mata wang akan mengembangkan ukuran bloknya menjadi 2MB dan bersukan selama tiga saat. Pasukan berharap penambahan ini dapat membantu proses Lightning Bitcoin dari 1,000 hingga 10,000 transaksi sesaat.

Lightning Bitcoin juga membuat penanda di garpu dengan meninggalkan mekanisme konsensus bukti kerja Bitcoin. Sebaliknya, ia akan memilih bukti sistem kepentingan yang didelegasikan yang serupa dengan Ark’s. Sebagai tambahan, LBTC akan bergabung dengan SBTC dengan membina kontrak pintar di blockchainnya. Inovasi ini tidak akan aktif semasa pelancaran bersih utama, tetapi pasukan merancang untuk mengembangkannya menjelang Q3 2018.

Sebagai penulisan, laman web duit syiling tidak aktif. Terdapat juga sedikit maklumat mengenai pasukan ini, dengan Jack Zhang, ketua komuniti Cina projek, sebagai satu-satunya ahli yang disahkan. Sepatutnya, Lightning Bitcoin mempunyai sokongan pertukaran dari dompet CEX.io, BTCC, gate.io, dan Coldlar.

Dewa Bitcoin (ALLAH)

Ya, itu disebut Bitcoin GOD, dan ya, singkatan perdagangannya sebenarnya adalah ALLAH. Garpu ketiga dan tidak bermoral ini akan berada di blok 501225, yang memberikannya tentatif tarikh 25 Disember. Pencipta ALLAH, Chandler Guo, menargetkan tarikh ini “untuk menjadi simbolik saya memberikan gula-gula kepada semua Pemegang Bitcoin.” Kami tidak dapat memperbaikinya – itu adalah kata-katanya sendiri.

Bitcoin God (GOD) akan dikeluarkan dari rantai bitcoin utama pada ketinggian blok 501225, yang akan berlaku pada 25 Disember untuk menjadi simbolik saya memberi gula-gula kepada semua Pemegang Bitcoin. Jumlah keseluruhannya adalah 21 juta. Tiada pra-lombong. pic.twitter.com/4T2lwojYTr

– Chandler Guo (@ChandlerGuo) 4 Disember 2017

Setakat ini, Bitcoin God adalah kuda hitam kumpulan kami. Tidak banyak yang diketahui mengenainya selain apa yang dikongsi dalam tweet Chandler Guo dan tangkapan skrin WeChat. Selain tarikh yang dijangkakan, kita hanya tahu bahawa akan ada bekalan beredar 21,000,000 ALLAH dan koin itu tidak akan mempunyai premis.

Uranium Bitcoin (BUM)

Bolehkah kita berhenti untuk menghargai detik perdagangan garpu ini, sebentar? Ini seperti peringatan fizikal tentang bagaimana tidak masuk akal semua garpu ini.

BUM

Bagaimanapun, kembali ke perniagaan. Seperti Bitcoin God, Bitcoin Uranium tidak mempunyai laman web, dan semua maklumat mengenai duit syiling itu berasal catatan 25 Oktober di Bitcoin Talk. Blok ketinggian yang tepat untuk garpu masih belum ditentukan, tetapi tarikh kasar menetapkan kemas kini untuk 31 Disember. 21.000.000 bekalan yang beredar tidak akan mempunyai premis.

Berdasarkan apa yang kita ketahui mengenai Bitcoin Uranium, tujuannya sesuai dengan tujuan Bitcoin Platinum. Seperti BTP, ia akan tahan ASIC, tetapi bukti kerjanya akan menggunakan CPU dan juga GPU. Tidak seperti rakan sejawatnya, ia akan mengurangkan masa sekatannya lebih jauh hingga 1 minit dan akan tetap dengan Segwit berbanding dengan Segwit 2x.

Ia juga merancang sejumlah ciri yang akan membezakannya dengan yang lain. Sebagai permulaan, ganjaran blok Bitcoin Uranium akan dikurangkan dua kali setiap 450 hari. Pada masa yang akan datang, pihaknya juga berharap dapat menerapkan alamat tanpa nama.

Pada masa ini, tidak ada maklumat yang dapat disahkan mengenai pasukan Bitcoin Uranium, kerana forum Bitcoin Talk hanya menyertakan pautan ke Twitter projek dan GitHub untuk melakukan perlombongannya.

Bitcoin Cash Plus (BCP)BCP

Mengambil nota dari buku main Bitcoin Platinum, Bitcoin Cash Plus juga ingin memenuhi janji asal Bitcoin sebagai “Wang Tunai Elektronik Peer-to-Peer.” Syukurlah, Bitcoin Cash Plus sebenarnya mempunyai laman web, tetapi tidak ada maklumat mengenai bekalan syiling. Namun, ia mengatakan bahawa kemas kini dijadualkan untuk blok 501407, yang akan menjadikannya garpu pertama Tahun Baru kami pada 2 Januari.

Sejajar dengan beberapa garpu lain, ia menggunakan algoritma Equihash untuk mencegah pemusatan penambangan dengan perkakasan ASIC, lebih mengutamakan penambangan GPU. Ia juga menawarkan skalabiliti rantai dengan blok 8MB, sama seperti Super Bitcoin.

Tidak seperti garpu lain, ia menggunakan Penyesuaian Kesukaran Kecemasan Bitcoin Cash. Ini membolehkan pelombong beralih antara rangkaian BTC dan BCP dengan mudah, melindungi Bitcoin Cash Plus dari turun naik hash dengan membiarkannya mengurangkan kesukaran perlombongan dalam keadaan kecemasan.

Sejauh ini, tidak ada maklumat mengenai pasukan, tetapi laman web mengatakan ini “[akan] dikemas kini tidak lama lagi.” Buat masa ini, GitHub, Twitter, dan Facebook projek yang tidak aktif adalah yang kita miliki.

Bitcoin Perak (BTCS)

Sekiranya anda Google Bitcoin Silver, hasil kedua akan memberi anda laman web yang sebenarnya tidak dapat anda akses. Melihat sebagai laman web tergendala, forum Bitcoin Talk yang lain perlu dilakukan untuk semakan kami.

Menurut forum 24 Oktober, garpu dirancang sementara untuk beberapa waktu pada bulan Disember, tetapi ketinggian blok sebenar untuk kemas kini akan ditentukan. Kami tahu bahawa akan ada bekalan beredar, anda meneka, 21,000,000 dengan pra-lombong.

Bitcoin Silver bergabung dengan revolusi GPU dengan algoritma Equihashnya, begitu juga dengan BUM, BTP, dan BCP, ia tidak akan membenarkan penambangan ASIC. Dengan saiz blok 1MB dan Segwit diaktifkan, ia akan mempunyai banyak hiasan Bitcoin sendiri, tetapi seiring dengan rintangan ASIC, masa blok 30 saat yang mengagumkan akan membezakannya dengan mata wang induknya.

Sekali lagi, kami tidak mempunyai maklumat yang jelas mengenai pasukan atau bagaimana mereka merancang untuk melaksanakan perubahan ini.

Bitcoin Atom (BCA)

BCA

Kami telah menambahkan Bitcoin Atom ke senarai ini selepas fakta. Berita mengenai garpu baru saja terungkap, dan dengan demikian, kami ingin mengemas kini maklumat di sini.

Menurut laman webnya, Bitcoin Atom adalah “Bitcoin yang berkembang dengan pertukaran atom dan rangkaian kilat.” Seperti yang dicadangkan oleh raison d’Atre ini, pertukaran atom dan rangkaian kilat sangat penting bagi reka bentuk Bitcoin Atomic. Seperti yang diperincikan dalam forum Bitcoin Talk projek, “Atomic Swaps (AS), yang saat ini dilaksanakan melalui HTLC on-chain dan berpotensi melalui Lightning Network (LN) off-chain, membawa kemampuan untuk menukar aset secara langsung antara blockchain tanpa perantara yang terlibat. Keupayaan ini disebut perdagangan rantaian silang atom, dan kami mencadangkan sokongan Bitcoin Atom untuknya, dengan membawa AS API dan sekumpulan utiliti perdagangan rentas rantai ke dalam perisian teras Bitcoin yang asli dan memaksanya ke BCA. ” Pasukan ini percaya bahawa pertukaran ini akan membawa era baru desentralisasi kepada cryptocurrency, yang membolehkan pertukaran peer-to-peer tanpa kepercayaan sepenuhnya tanpa memerlukan pihak ketiga.

Di samping itu, Bitcoin Atom akan beroperasi menggunakan bukti kerja hibrid dan bukti mekanisme konsensus yang diperagakan oleh saham. Sistem ini, yang dimiliki oleh pasukan, akan melindungi mata wang daripada serangan perlombongan dan penumpuan kuasa rangkaian.

Tidak ada tarikh yang sukar untuk kelahiran Bitcoin Atom ke dunia kripto, kerana garpu belum dijadualkan untuk ketinggian blok tertentu, tetapi ia akan tiba beberapa waktu pada bulan Januari. Menurut tradisi, akan ada 21,000,000 bekalan. Pasukan ini belum mendedahkan akan ada premis atau tidak.

Apa Yang Perlu Kita Fikirkan Semua Ini?

Salah satu cara utama dari garpu ini adalah persamaannya. Pada intinya, BUM, BCP, dan BTCS semuanya berusaha menyelesaikan pemusatan perlombongan Bitcoin dengan menggunakan algoritma Equihash. Kesemuanya akan mengintegrasikan perlindungan replay, dan sejauh mana kajian ini menunjukkan, semuanya akan menerapkan Segwit. Perbandingan ini tidak termasuk Bitcoin God, kerana kami tidak cukup mengetahui perkembangannya untuk memperincikan spesifikasinya.

Walau bagaimanapun, kelebihan teknologi ini bukan satu-satunya persamaan minat. Jika kita melihat forum Bicara Bitcoin untuk BTCS dan BUM, misalnya, semuanya termasuk menyalin dan menampal maklumat mengenai tujuan dan tujuan koin. Anda dapat melihatnya di bahagian atas setiap forum dengan tajuk utama, dan anda dapat melihatnya di bahagian bawah di bawah Soalan Lazim setiap syiling. Lebih-lebih lagi, setiap forum disiarkan dalam satu hari dari dua yang lain: BTCS pada 24 Oktober, BUM dan BTP pada 25 pada jam yang sama. Dan masing-masing memiliki beberapa bentuk slogan Trump “Make America Great Again”, seolah-olah seragam bergema dari menjerit sumur budaya yang sama.

BUMFAQ BTCSFAQ

Pada pendapat saya, sifat suka-suka dari forum-forum ini dan selang waktu antara penyiaran mereka membuat saya tidak senang. Pasangkan ini dengan kurangnya maklumat yang jelas yang diberikan oleh projek-projek ini, dan saya benar-benar bersekongkol mengenai semua garpu ini. Bitcoin Platinum telah didedahkan sebagai penipuan, dan saya tidak akan terkejut jika beberapa lagi garpu ini juga hancur. Super Bitcoin adalah satu-satunya garpu yang menyediakan pasukan (minus Bitcoin God, dengan pasukannya yang terdiri dari Chandler Guo), dan pada masa itu, hanya tiga mata wang yang dicadangkan yang mempunyai laman web sebenar (LBTC, SBTC, BCP).

Semua garpu ini menjanjikan aliran mata wang mereka ke dalam dompet pemegang Bitcoin, tetapi saya masih belum jelas di mana anda perlu menyimpan Bitcoin anda untuk menerima salah satu daripada mata wang bercabang ini.

Di bawah ini anda akan dapati jadual perbandingan dengan spesifikasi setiap duit syiling. Ikuti pendapat saya dengan sebutir garam, tetapi saya akan teliti menggunakan garpu ini sehingga kami diberi maklumat yang lebih terperinci. Garpu ini mungkin bermaksud musim Krismas yang penuh dengan barang, tetapi sehingga saya mengetahui stoking saya tidak akan diisi dengan arang batu, saya menghampiri garpu ini dengan berhati-hati.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map