Tyler dan Cameron Winklevoss terkenal dengan banyak eksploitasi crypto. Pada tahun 2014, Winklevoss Capital, firma pelaburan yang dihasilkan oleh kembar ini, melancarkan Winkdex. Tujuannya adalah untuk membuat alat pemantauan harga Bitcoin yang lebih tepat daripada pilihan yang ada pada masa itu. Hari ini, platform pemantauan harga Winkdex melihat penggunaan banyak institusi kewangan, termasuk Bloomberg, semasa menentukan harga sebenar Bitcoin.

Bagaimana Winkdex Berfungsi

Indeks harga Winkdex alat menarik data dari pelbagai pertukaran, termasuk Bitfinex, BTCE, CampBX, dan LocalBTC. Data yang dikumpulkan kemudian dimasukkan ke dalam formula matematik proprietari. Rumusan ini mengambil kira pelbagai jenis faktor untuk menentukan nilai wajaran sebenar Bitcoin.

The Winkdex menggunakan proses lima langkah untuk memastikan harga yang diberikan adalah ketepatan tertinggi. The langkah pertama adalah untuk mengumpulkan data perdagangan dari semua bursa yang mengambil bahagian. Maklumat tersebut kemudian diberi cap waktu dan dimasukkan ke dalam grid. Kotak merangkumi sumber, waktu, harga, kuantiti, dan kuantiti sebagai peratusan jumlah dagangan. Selain itu, protokol matematik mencari titik data yang salah dan menolaknya dari persamaan.

Proses Data

The langkah seterusnya dalam persamaan Winkdex adalah untuk menyusun perdagangan berdasarkan harga dari terendah ke tertinggi. Langkah ini adalah komponen penting dalam persamaan kerana ia membolehkan platform mengabaikan data yang paling tidak stabil. Kedua-dua perdagangan persentil rendah dan tinggi dapat menimbulkan penyelewengan dalam formula matematik yang digunakan.

Kenali Perdagangan

The langkah ketiga dalam indeks harga Bitcoin campuran Winkdex adalah untuk mengenal pasti perdagangan dengan harga dalam ambang batas. Tindakan ini memerlukan penghapusan harga data pertukaran yang dikumpulkan di bawah 95 peratus teratas dalam persamaan. Dalam langkah ini, lima peratus atas dan bawah semua perdagangan dikecualikan dari pengiraan. Dengan menghilangkan perdagangan volume atas dan bawah, Winkdex dapat membuat pengiraan harga yang lebih stabil.

The langkah keempat formula indeks harga Bitcoin campuran Winkdex melibatkan persentil atas dan bawah yang dikeluarkan. Apabila titik data yang dihapus ini tidak menambahkan hingga tepat 5 peratus, Winkdex akan membelah data untuk mencapai persentil kelima yang diinginkan yang diperlukan oleh protokol.

Data yang dikumpulkan oleh Winkdex kemudian disusun kembali dan dimasukkan ke dalam tabel yang menunjukkan bobot perdagangan. Berat suatu perdagangan adalah pengiraan yang mengambil kira perkaitan antara perdagangan yang berkadar. Data ini akan merangkumi sebarang maklumat perdagangan berpecah pada langkah sebelumnya. Data dikira dengan mengambil jumlah isi dan membahagikannya dengan jumlah kuantiti.

The Winkdex

Winkdex yang berpangkalan di New York memasuki pasaran pada Oktober 2014 di bawah gelombang media liputan. Sejak penubuhannya, platform Winkdex telah muncul sebagai salah satu indeks harga Bitcoin paling tepat yang tersedia untuk pelabur crypto.

WInkdex melalui Laman Utama

The Winkdex Blended Index melalui Laman Utama

Aplikasi Winkdex

Duo crypto memutuskan bahawa adalah keputusan yang bijak untuk mengembangkan platform mereka ke sektor mudah alih setelah menyedari perlunya pendekatan yang lebih mesra pengguna. Keinginan ini mendorong pelancaran aplikasi Winkdex iOS dan Android. Anda boleh menggunakan platform langsung dari peranti pintar iPhone atau Android anda.

Komuniti crypto bergerak secara unik dalam strategi pemantauan pelaburan mereka. Ramai di ruang crypto melihat integrasi mudah alih sebagai langkah penting ke arah penggunaan cryptocurrency berskala besar. Dengan melayani individu-individu ini, Winkdex telah dapat memperoleh sebahagian besar bahagian pasaran.

Widget Winkdex

Pada tahun 2015, platform Winkdex menjadi tersedia di borang widget juga. Widget membolehkan anda memantau indeks harga dengan cepat tanpa langkah tambahan untuk membuka aplikasi. Memasang widget adalah mudah dan widget adalah alternatif yang popular untuk memuat turun keseluruhan aplikasi Winkdex.

Sokongan Ethereum

Winkdex juga menyokong fungsi yang serupa untuk Ethereum (ETH). Ethereum telah lama menjadi salah satu cryptocurrency teratas dari segi permodalan pasaran di seluruh dunia. Persamaan matematik yang digunakan untuk mengira harga Bitcoin adalah sama ketika menentukan Ethereum.

Si Kembar Winklevoss

Anak kembar Winklevoss tidak asing lagi dengan sorotan kripto. Duo dinamik telah menjadi suara penting di ruang crypto selama bertahun-tahun. Pasangan ini pada mulanya mendapat liputan media yang besar setelah menyaman Facebook. Saudara-saudara itu mendakwa Facebook telah mencuri konsep mereka dari platform ConnectU saudara. Setelah menjalani percubaan yang panjang, kembar tersebut menerima ganti rugi $ 65 juta.

Ini adalah kemenangan tuntutan undang-undang $ 65 juta yang akhirnya memberi kembar dana untuk melabur dalam Bitcoin. Saudara-saudara itu menggunakan $ 11 juta dana ini untuk membeli Bitcoin pada bulan April 2007, ketika harga Bitcoin sekitar $ 120 per Bitcoin.

Tyler dan Cameron juga telah membuat nama untuk diri mereka sendiri dalam komuniti crypto sebagai kapitalis teroka. Salah satu pelaburan kembar yang paling banyak dipublikasikan adalah BitInstant. Pertukaran crypto yang berpusat di NY ini memasuki pasaran pada tahun 2011 dan beroperasi sehingga tahun 2014. Pembangun projek ini termasuk Charlie Shrem dan Gareth Nelson.

Anak kembar Winklevoss kembali menjadi tajuk utama pada tahun 2008 ketika mereka bertanding di Olimpik Beijing. Pada tahun 2017, laporan muncul bahawa kembar itu adalah antara jutawan Bitcoin pertama. Pada masa itu saudara-saudaranya merasa bangga bahawa mereka memiliki lebih dari satu peratus daripada jumlah bitcoin yang beredar.

Penolakan SEC

Anak kembar Winklevoss mempunyai bahagian yang sama dengan SEC sepanjang perjalanan crypto mereka. Pada bulan Julai tahun ini, saudara-saudara menerima mereka kedua Penolakan SEC mengenai pelancaran dana ETF Bitcoin. Saudara-saudara menamakannya sebagai Dana Gemini setelah pertukaran crypto mereka yang sangat berjaya. SEC menyatakan dalam penolakan mereka bahawa “sebahagian besar perdagangan Bitcoin berlaku di tempat yang tidak dikawal selia.”

Kembar Winklevoss Dapatkan Lampu Hijau

Bulan ini, pertukaran crypto Gemini diterima kelulusan untuk menambahkan Litecoin ke platform. Platform ini mempunyai kepatuhan SEC sepenuhnya, dan secara kebetulan, menggunakan harga Winkdex.

Winkdex Terus Meluaskan

Kembar Winklevoss adalah pemain penting dalam komuniti crypto. Pengaruh dan kepintaran mereka tetap terasa di seluruh ruang crypto. Saudara-saudara ini terus mendorong peningkatan penggunaan Bitcoin, dan banyak di ruang melihat penyertaan mereka sangat penting dalam mendapatkan lesen ETF Bitcoin.

Mudah-mudahan, dalam beberapa bulan akan datang, kedua-dua pemikiran kreatif ini dapat meyakinkan SEC mengenai kelebihan membiarkan ETF Bitcoin beroperasi. Buat masa ini, komuniti kripto memerhatikan langkah mereka untuk menentukan apa yang seterusnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me