Siapa yang melabur dalam bitcoin? Siapa yang menggunakan bitcoin? Adalah sukar untuk mengesan maklumat ini; data jarang didapati tetapi itu dapat difahami. Menjadi mata wang palsu tanpa nama boleh melakukannya, tetapi ada ruang untuk membuat kesimpulan.

Mari mulakan dengan beberapa tempat menarik:

  1. Terdapat lebih 24,000,000 alamat Bitcoin pada blockchain dengan 49.14% membawa kurang dari 0.001BTC (Kira-kira $ 6.50 USD). Tiga dompet terkaya menempatkan hampir 500,000 BTC, masing-masing dimiliki oleh pertukaran crypto.
  2. 8% orang Amerika memiliki Bitcoin. Bagi mereka yang tidak mempunyai sebilangan, 8% lagi merancang untuk membeli.
  3. Hampir sahaja 18% milenium bitcoin sendiri dan 3% baby boomer.

Di antara lapan peratus orang Amerika yang menggunakan bitcoin dan berjuta-juta alamat di seluruh dunia, pengguna bitcoin paling mudah dibahagikan kepada dua kategori.

Yang pertama, menjadi saham utama, mewakili pelabur dan HODLers. Yang kedua, kumpulan yang jauh lebih kecil, adalah individu yang membelanjakan, memperoleh dan hidup menggunakan bitcoin, atau versi yang paling hampir dengan itu.

Dalam kedua-dua kumpulan itu, terdapat beberapa nama yang menonjol yang menjadi barisan hadapan perbualan. Individu yang telah menyumbang kepada bitcoin dalam pelbagai cara, sama ada sebagai pengguna awal dan pelabur atau mungkin sebagai penyokong evangelikal. Individu ini terdiri daripada orang yang melabur dalam bitcoin, orang yang menggunakan bitcoin, dan selalunya orang yang memperbanyakkan bitcoin.

Siapa yang Melabur dalam Bitcoin? Temui Bulls and Bears

Komuniti pelaburan Bitcoin boleh menjadi persekitaran yang kuat. Bulls menjanjikan pada era baru dan melahirkan bayangan kegembiraan yang tidak terkendali. Walau bagaimanapun, ada beberapa individu di luar sana yang meningkat di atas malapetaka dan memerlukan sedikit lebih banyak masa dan perhatian kita daripada kebisingan umum di luar sana.

Berikut adalah koleksi kecil lembu jantan yang paling kuat dan beruang yang paling ganas berkeliaran di dalam komuniti Bitcoin.

Bitcoin Bull

The bulls: pelabur bitcoin dengan pandangan optimis ke mana harga BTC akan pergi. Beberapa nama yang menonjol telah membuat ramalan harga dan bahkan ketika mengharapkan bulan. Walau bagaimanapun, tidak semua bull bitcoin mengukur ramalan mereka tetapi masih mengekalkan perspektif positif terhadap masa depan bitcoin dan blockchain.

Tom Lee @fundstrat

Pengasas bersama dan ketua penyelidikan di Fundstrat, sebuah firma penasihat kewangan, Tom Lee telah mengukuhkan sikap optimis terhadap Bitcoin. Tom Lee telah dituduh sebagai permabull di Wall Street, yang mungkin mempengaruhi sentimennya semasa di Bitcoin. Namun, yakin atau tidak, Tom Lee mempunyai catatan strategi dan penyelidikan yang kukuh semasa bekerja di JP Morgan dan sekarang Fundstrat.

Ketika bulan? $ 25,000 menjelang akhir tahun 2018

Tim Draper @TimDraper

Seorang kapitalis usaha perintis Silicon Valley, Tim Draper adalah pelabur awal dalam syarikat seperti Skype, Hotmail, Baidu, dan Overture untuk menamakan beberapa. Draper meneruskan usahanya melabur dengan fokus pada penyebaran teknologi yang berkembang dan memudahkan pembaharuan pendidikan.

Ketika bulan? $ 250,000 menjelang 2022

Tyler dan Cameron Winklevoss @winklevoss

Mungkin yang paling terkenal dengan perpisahan mereka yang dramatik dengan Facebook, kembar Winklevoss disebut-sebut sebagai jutawan bitcoin pertama di dunia. Saudara-saudara itu kini memiliki jejak besar di ruang tersebut sebagai pemilik pertukaran crypto Gemini dan mengaku memiliki sebanyak satu persen dari jumlah BTC yang beredar.

Semasa Bulan? $ 320,000 dalam 10-20 tahun

Tidak semua lembu bitcoin membuat ramalan harga awam, tetapi mereka tetap sama seperti revolusi. Terdapat banyak pelaburan dalam bitcoin berlaku yang tidak secara langsung melibatkan membeli BTC. Pelabur dan pengurus wang telah mempercayai beratus-ratus projek yang ditujukan untuk memperbaiki dan mengembangkan ekosistem bitcoin.

Blythe Masters @blythemasters

Ketua Pegawai Eksekutif Digital Assets Holdings dan bekas eksekutif semasa di JPMorgan Chase. Masters dan Digital Assets Holdings menumpukan pada alat pemprosesan berasaskan penyulitan yang meningkatkan kecekapan, keselamatan, kepatuhan dan kelajuan penyelesaian perdagangan sekuriti seperti bitcoin.

Michael Novogratz @novogratz

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Galaxy Digital. Novogratz memotong giginya pada mulanya bekerja dengan Goldman Sachs setelah meninggalkan Pengawal Nasional New Jersey. Dia kemudian bekerja di Fortress Investments dan berada di peringkat antara jutawan lain pada tahun 2007 dan 2008 oleh Forbes. Novogratz tetap menaik pada bitcoin dan mendakwa bahawa “hampir mustahak bagi setiap pelabur untuk memiliki sekurang-kurangnya 1% hingga 2% daripada portfolio mereka [dalam crypto]” dalam temu bual dengan Wang CNN.

Dan Morehead @dan_pantera

Ketua Pegawai Eksekutif aktif Pantera Capital yang kini memegang lebih daripada 50 projek berkaitan bitcoin dan blockchain dalam portfolio pelaburan mereka. Morehead telah mendorong Pantera menjadi lebih daripada 23,000% pulangan bagi para pelaburnya sejak membuka kedai pada tahun 2013.

Bitcoin Beruang

Beruang: individu belum dijual pada masa depan bitcoin dan harganya. Beruang selalunya menjadi penentang penilaian BTC dan tidak semestinya digabungkan dengan pandangan pesimis terhadap teknologi bitcoin atau blockchain itu sendiri. Skeptisisme mereka sering rasional dan berfungsi sebagai keseimbangan yang sihat bagi penguat harga di pasaran.

Jamie Dimon, Ketua Pegawai Eksekutif JP Morgan Chase, tidak malu dalam menentang bitcoin, sehingga menyebutnya penipuan dan membandingkannya dengan gelembung tulip Belanda. Dimon ragu-ragu tentang dari mana nilai BTC berasal, mengatakan dalam temu ramah dengan Reuters: “Mata wang tidak akan berfungsi. Anda tidak boleh memiliki perniagaan di mana orang dapat mencipta mata wang daripada udara yang lemah dan berpendapat bahawa orang yang membelinya benar-benar pintar. ” Baru-baru ini, Dimon mengayuh sedikit ketika dia mengakui bahawa dia sekarang percaya “blockchain itu nyata” temu bual dengan CNBC.

Bill Harris, bekas CEO Paypal dan Intuit antara jawatan berprestij lain. Harris menggunakan kata-kata kuat untuk memperkuat sikap bearishnya terhadap bitcoin di artikel yang ditulis sendiri bertajuk “Bitcoin adalah penipuan terbesar dalam sejarah.” Dalam artikelnya, Harris membantah bahawa bitcoin mempunyai nilai kerana kelebihan proses pembayarannya atau menjadi nilai simpanan yang layak. Harris dengan tegas memberi amaran bahawa bitcoin adalah penipuan bersama dan “skema pompa dan pembuangan besar, seperti yang belum pernah dilihat oleh dunia.”

Charles Munger, jutawan dan naib pengerusi Berkshire Hathaway, melihat sedikit potensi dalam bitcoin dan lebih suka melihatnya keluar. Munger telah berkata, “Itu menjijikkan. Bitcoin adalah racun berbahaya. ” Legenda pelaburan menentang keras idea bitcoin dan projek crypto lain dan berkongsi sikap ini dengan CEOnya, Warren Buffet. Perasaan yang dikongsi mereka mungkin akan menjauhkan bitcoin daripada portfolio Berkshire Hathaway.

Siapa yang Menggunakan Bitcoin? Berjumpa dengan Setia

Di luar pelaburan, kes penggunaan dunia nyata masih cukup baik berbanding dengan alternatif fiatnya. Terdapat sebilangan kecil projek yang menjadikan crypto lebih berguna setiap hari dengan integrasi pedagang dan pilihan pembayaran pengguna. Peruncit besar seperti Microsoft, Steam, dan Pornhub mempunyai pilihan pembayaran crypto yang terintegrasi tetapi ini masih sedikit digunakan.

Kaedah individu untuk membelanjakan dan mendapatkan bitcoin kini tersebar dan sering memilih dan bukannya pilihan lalai. Membelanjakan bitcoin memerlukan komitmen melebihi penggunaan ad-hoc yang terdapat pada kebanyakan kita. Pembersih Bitcoin, atau mereka yang paling dekat menjalani kehidupan hanya bitcoin, adalah bukti awal konsep untuk penggunaan besar-besaran. Individu-individu ini menguji bitcoin dengan mengintegrasikannya ke dalam kehidupan mereka dan mengambil risiko menggantikan fiat.

Sehingga bitcoin menjadi lalai, sama ada mengganti atau bekerja bersama fiat, pengguna perintis ini adalah contoh terbaik bitcoin di alam liar, di luar pertukaran.

Andreas M. Antonopoulos (@aantonop), penyokong bitcoin lisan, telah aktif merancang hidupnya untuk menggunakan bitcoin dan bukannya fiat. Antonopoulos terkenal telah menggunakan Bitcoin secara langsung sejak diperkenalkan kepadanya pada tahun 2012. Dia bahkan telah menggunakan fakta ini sebagai tulang belakang mengapa dia percaya bitcoin adalah wang sebenar walaupun ada usaha orang untuk menghilangkannya. Antonopoulos berkata, “Mengapa wang bitcoin? Kerana orang lain menganggap itu wang. Anda boleh menulis puluhan Ph.D. disertasi yang menjelaskan dengan tepat mengapa bitcoin bukan wang, [tetapi] saya telah menggunakannya selama dua tahun. Oleh itu, tidak penting apa yang disertasi anda katakan kerana bagi saya ia adalah wang. “

Olaf Carlson-Wee (@polychaincap) kini terkenal sebagai pengasas Polychain Capital, firma pelaburan crypto yang menjadikan $ 4 juta menjadi lebih dari $ 1 bilion. Walau bagaimanapun, sebelum Polychain, Olaf dilaporkan telah tinggal di bitcoin selama tiga tahun. Olaf mula menerima gajinya secara eksklusif dalam bitcoin setelah bergabung dengan Coinbase pertukaran crypto muda dan menjadi pekerja pertamanya. Baginya “… faedah utama untuk mendapatkan pembayaran dalam Bitcoin adalah perubahan dalam pemikiran.”

Kesimpulannya

Siapa yang menggunakan bitcoin? Pelabur dan spekulator dengan beberapa pengguna sehari-hari berada di antara mereka. Secara individu, lelaki milenial muda merupakan pemilik yang paling biasa. Dari pemiliknya, pelaburan dan spekulasi adalah sebahagian besar aktiviti untuk bitcoin dan kebanyakan cryptocurrency.

Oleh itu, walaupun pasaran tidak menentu dan kes penggunaannya sedikit, buat masa ini, keseronokan sebenarnya ialah drama dan kisah yang berkembang antara lembu, beruang, dan keperibadian alam semesta bitcoin – spekulasi bulan, skeptisisme sihat, dan pengguna perintis sama.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me