Isaac Phillips Siglo mengenai Peranan Blockchain di Pasar Baru

Isaac Phillips adalah salah satu Pengasas Siglo, protokol blockchain yang berpusat di Gibraltar untuk aplikasi terdesentralisasi untuk menaja hubungan di pasaran baru muncul.

Siglo bertujuan untuk membina ekosistem pengguna dan aplikasi terdesentralisasi di pasaran baru muncul untuk memudahkan kemasukan digital dan kewangan.

Pengguna dalam ekosistem ini dapat mengewangkan perhatian dan interaksi mereka dengan peruncit dengan memilih untuk berkongsi interaksi tanpa nama mereka dan menukarnya dengan peningkatan kesambungan mudah alih atau ganjaran lain.

Dengan berakhir 70% telefon bimbit dunia sebagai prabayar, individu di pasaran baru muncul sering mengalami kekurangan hubungan yang konsisten kerana kos bulan ke bulan yang tinggi.

Apa yang ingin dicapai oleh Siglo?

Kami menumpukan perhatian untuk menjana pendapatan internet. Oleh itu, anda mempunyai syarikat, yang pada dasarnya adalah Google dan Facebook dan sebilangan rakan mereka mengumpulkannya, pendapatan seratus bilion dolar setahun, dan produk utama mereka adalah perhatian dan penglibatan kami sebagai pengguna.

Dan kami rasa seperti itu – jika anda akhirnya membaginya, pendapatan setiap pengguna Facebook melebihi dua dolar seorang di seluruh dunia. Yang tidak waras dan di sini di A.S., sebenarnya 13 atau 14 dolar sebulan yang dihasilkan oleh Facebook dari kami.

Jadi bagaimana jika perkara itu dapat disampaikan kepada pengguna dan dijadikan tujuan yang baik? Facebook mengatakan bahawa tujuan utama mereka adalah untuk menghubungkan orang, tetapi jika mereka sudah memberikan dua dolar hubungan kepada setiap orang yang menggunakan Facebook, maka secara harfiah ia akan mengubah dunia dan membawa berjuta-juta orang, berbilion orang, dalam talian.

Oleh itu, kami melakukan itu dan kami melakukannya selama kira-kira tiga tahun, secara rasmi dua tahun. Kami melakukan beberapa juruterbang dan cara kami mengembalikan keuntungan tersebut adalah melalui waktu tayang. Oleh itu, jika Facebook ingin memberikan 12 dolar kepada setiap orang di Amerika Syarikat, setiap pengguna mereka, bagaimana mereka melakukannya?

Protokol Siglo

Dari kertas putih Siglo.

Tidak ada cara atau platform untuk melakukannya. Jelasnya kos transaksi Bitcoin akan terlalu tinggi, Venmo tidak mempunyai API awam. Mereka boleh menggunakan PayPal tetapi apa penembusan PayPal, walaupun di A.S. Di Amerika Latin dan di Asia dan di Afrika, semua orang menggunakan telefon bimbit prabayar, dan kami dapat mengirim deposit 50 sen kepada semua pengguna kami. Di Mexico, kita dapat mencapai 82% penduduk, dengan pemindahan 50 sen yang kecil, dan segera. Oleh itu, kami mengambil hasil pemasaran dan memberikannya kembali kepada pengguna kami dalam bentuk hubungan.

Dan sejauh ini kami telah memberikan sekitar 600,000 dolar sambungan dalam percubaan awal kami, dan kami bekerjasama dengan jenama seperti Coca-Cola telah banyak membantu, mereka sebenarnya memasukkan kami dalam salah satu program inovasi mereka, menghantar kami ke semua botol mereka.


Sama dengan lelaki ABM, di mana mereka mempunyai fokus sebenar pada pasaran yang berinovasi dan baru muncul. Dan bagi mereka, kesambungan adalah – satu, ia menjadi penghalang besar untuk berkomunikasi dengan konstituen mereka. Jadi sama ada berkomunikasi dengan jurujual mereka atau sama ada berkomunikasi dengan pengguna mereka.

Mereka tidak dapat mencapai pasaran yang dapat disesuaikan sepenuhnya kerana kebanyakan mereka tidak mempunyai hubungan. Dari sisi pengguna, kami mendapati bahawa ia adalah insentif yang sangat hebat. Oleh itu pengguna kami, sebagai pertukaran wang syiling kami, mereka akan mengambil gambar – bekerja dengan – salah satu kempen terbaru kami adalah, anda mengambil gambar resit dengan item tertentu dari mana-mana kedai di Mexico, anda memuat naiknya dan kemudian apabila anda melakukan analisis data mengenai perkara itu, data tersebut akan dinamakan sepenuhnya.

Tetapi jenama tahu, oh wow, apabila orang membeli vodka, mereka cenderung membelinya dengan kacang. Atau mereka cenderung membelinya – bergantung kepada minat dan demografi yang berbeza, anda akan mengetahui trend yang sangat berbeza.

Oleh itu pengguna kami bersedia pergi dan mengambil gambar resit, atau menjawab soalan atau memeriksa harga di kedai khusus ini. Dan semua itu, mereka memperoleh mata, untuk menukar mata wang.

Oleh itu, hasilkan aktiviti harian mereka untuk mendapatkan data untuk banyak jenama besar ini?

Betul dan itu semua data tanpa nama. Bagi kami, data pengguna kami adalah suci, terutamanya data peribadi mereka. Kami berpendapat bahawa itu harus dilindungi, tetapi maklumat yang lebih kontekstual, yang dapat dikewangkan dan keuntungan itu dapat dikembalikan kepada mereka.

Bagaimana projek di ruang ini menghasilkan wang untuk diri mereka sendiri, yang menuju ke pemasaran, ke arah pengguna onboarding, ke arah perkongsian? Apa yang menyalakan lampu?

Baiklah, kami telah mengumpulkan sejumlah modal dan tentu saja, itu diperlukan untuk membina platform pengguna massa sekarang. Tetapi kita biasanya mengekalkan margin kecil. Oleh itu, jika Coca Cola membayar kita 100,000 dolar, kita akan mengekalkan sedikit margin untuk itu.

Baiklah, sekarang, kami – daripada melakukan perkara di mana kita bermula dengan kertas putih dan konsep yang fasih dan mengumpulkan modal, kita melakukan perkara yang sebaliknya. Oleh itu, kami melancarkan produk, mula bekerjasama dengan pelanggan dan pengguna dan kami melakukannya pada mulanya. Jadi sekarang, ia tinggal dalam aplikasi. Anda tidak boleh mengeluarkan duit syiling kami. Secara harfiah, anda mesti mempunyai akaun dan mengakses pelayan kami untuk dapat melakukannya.

Jadi dengan pangkalan data transaksi, kita dapat memproses beribu-ribu transaksi sehari. Tetapi kerana kita sekarang memperagakan ekosistem itu sehingga kita dapat memperluasnya, itu akan memungkinkannya menjadikannya tanpa geseran antara aplikasi. Dan itulah yang perlu kita capai, jangka panjang.

Hebat, apa langkah seterusnya untuk kalian?

Baiklah, sekarang, kami sedang dalam proses untuk memperbaikinya. Oleh itu, pengguna kami yang memenangi pilihan rantaian, kebanyakan mereka berada di bank, mereka adalah orang muda. Mereka mahir teknologi tetapi kebanyakan tidak – mereka tidak mempunyai kecanggihan menggunakan komputer desktop. Mereka tidak pernah mempunyai komputer meja; mereka bergerak terlebih dahulu dan mudah alih sahaja.

Oleh itu, sekarang kita bergerak ke arah platform token, kita sangat fokus pada pendidikan kripto. Oleh itu, bagaimana anda mengajar seseorang yang tidak mempunyai akaun bank bagaimana menggunakan crypto? Bagaimana anda mengajar seseorang yang baru sahaja mendapat telefon Android pertama tahun lalu mengenai keamanan awam dan swasta? Tidak semudah itu. Oleh itu, kami sedang dalam proses untuk berpindah ke sana, dan pengguna kami sangat teruja.

Mereka teruja dengan platform dan mata wang yang dapat mereka tukar dengan crypto lain dan fiat dan itulah fokus kami ketika ini, mendapatkan aplikasi pertama ini untuk menjalankan protokol, dan kemudian membawa pembangun lain. Sebilangan besar pemaju di pasaran baru muncul, pasaran mereka dibatasi oleh penembusan internet. Oleh itu, sekiranya mereka dapat menghubungkan dengan aplikasinya, maka mereka dapat menggandakan pasaran mereka.

Adakah anda mengatakan bahawa aplikasi ini sebenarnya memberi orang hubungan untuk mendapatkan akses ke internet? Dengan mengewangkan peranti mereka?

Tepat sekali.

Inilah data, inilah perkara fizikal, sekarang anda dapat mengakses internet selama sebulan pada satu masa, setiap kali anda melakukan ini.

Tepat sekali.

Sangat hebat. Ya, itu adalah kaedah yang hebat untuk meningkatkan kadar penembusan internet.

Masalahnya adalah, kita harus melakukannya dengan cara yang melindungi pengguna kita. Di pasaran baru muncul, ada – kita bercakap mengenai kepercayaan di A.S., tetapi secara keseluruhan, saya mempercayai Chase Bank. Saya menganggap mereka mungkin tidak mengenakan semua yuran yang berbeza ini kepada saya. Saya secara amnya, berbanding dengan pemerintah di Amerika Latin, mempercayai pemerintah A.S..

Crypto di sini adalah eksperimen yang menyeronokkan dan sangat menguntungkan, tetapi kebanyakan perkhidmatan asas yang ditawarkan oleh blockchain, kami dapat melakukannya tanpa di sini. Di Amerika Latin dan di pasaran baru muncul, orang memerlukannya kerana secara harfiah, pemerintah membuat keputusan sewenang-wenangnya. Jenama – di Mexico, misalnya, anda boleh membeli keseluruhan pangkalan data DMV dengan harga kira-kira 500 dolar pada tongkat USB di pasaran haram.

Siglo

Bila-bila masa anda membuat akaun di Apple, syarikat anda mesti diperakui oleh D&B [Dun & Bradstreet]. Tetapi intinya adalah bahawa tidak ada kepercayaan antara pengguna dan institusi bahawa kita akan menyokong hubungan mereka.

Oleh itu, bagaimana anda melindungi identiti seseorang, maklumat peribadi mereka, dan masih mendapat jenama untuk menaja itu? Dan saya rasa di situlah kami benar-benar berinovasi dan kami telah menghasilkan kaedah untuk melindungi identiti pengguna kami, tidak berkongsi data peribadi, tetapi pada masa yang sama, memberi jenama akses kepada maklumat yang mereka perlukan.

Dan setelah anda mewujudkan rangkaian orang yang baru sahaja disambungkan ke internet, anda boleh melakukan banyak perkara lain. Sekarang, anda mendapat akses ke internet, anda memperoleh lebih banyak wang untuk melakukannya, jadi anda seperti perkongsian dalam banyak organisasi yang sebahagian daripada model perniagaan mereka digabungkan di bank, orang yang berada di luar internet, ke dalam ekosistem mereka.

Inilah contoh yang sangat mudah.

Katakan anda bank di pasaran baru muncul dan anda mempunyai banyak pemegang akaun yang tidak menggunakan aplikasi, kerana a) mereka tidak mempercayainya dan 2) itu mahal. Jadi perkara pertama ialah mereka akhirnya masuk ke bank dan – Saya benci bank pada umumnya dan saya benci pergi ke bank, tetapi di pasaran baru muncul, ia jauh lebih buruk daripada di sini. Jadi ada garis panjang, anda menunggu 30 minit, dan kadang-kadang ada keselamatan.

Banyak bank di pasaran baru muncul, anda mesti melalui alat pengesan logam dan ada seperti akses terhad, dan kemudian, anda menunggu sebaris dan anda harus berurusan dengan juruwang, dan yang memerlukan bank untuk setiap transaksi, katakanlah, 1,50 . Setiap kali seseorang masuk ke cawangan bank, untuk pekerja juruwang, keselamatan, konkrit, sewa, sudah tentu – sekarang, jika mereka melakukan transaksi di telefon bimbit mereka, itu adalah percuma bagi bank.

Oleh itu, bagaimana mereka membuat orang yang terbiasa masuk ke bank, mula menggunakan aplikasi mudah alih mereka? Baiklah, anda mesti memberi mereka hubungan. Jadi bagaimana jika mereka dapat meletakkan 75 sen internet untuk melakukan transaksi.

Oleh itu, bukannya pergi ke bank untuk membayar bil elektrik anda, lakukanlah dari aplikasi dan kami akan memberi anda token penyambungan. Jadi secara tiba-tiba, yang menjimatkan wang bank, pengguna lebih berhubung, dan itu sejajar dengan insentif. Itu adalah satu kes penggunaan tertentu, tetapi mungkin sama untuk syarikat penerbangan atau aplikasi tenaga kerja; semua ini perlu memberi kesalinghubungan untuk mengembangkan pasaran mereka.

Secara mutlak dan blockchain memungkinkan untuk menyampaikan data bersama dengan nilai wang dalam satu transaksi. Menurut anda apa rintangan terbesar untuk menangani komponen antara muka pengguna daripadanya?

Maksud saya, saya rasa itu adalah salah satu cabaran terbesar kerana semua orang bercakap mengenai blockchain minggu ini tetapi sebenarnya tidak ada aplikasi. Maksud saya, kes penggunaan utama di blockchain sekarang adalah, Bitcoin mungkin aplikasinya, dan kemudian anda mempunyai Ethereum yang berfungsi untuk mengumpulkan modal. Tetapi sejauh aplikasi sebenar untuk pengguna akhir, aplikasi tersebut belum ada. Oleh itu, sesiapa yang dapat mengatasi masalah itu akan mengalami – akan sangat berjaya.

Kami fokus pada telefon bimbit, kami juga melancarkan dompet untuk desktop, tetapi mudah alih akan menjadi tumpuan kami. Android akan menjadi tumpuan kami. Dan mewujudkan antara muka yang sangat mudah, dan kami menggunakan kartun, secara harfiah, untuk mendidik pengguna kami. Kami hendak, apa maksudnya, adakah anda mahu menyimpan kunci anda atau adakah anda mahu kami menyimpan kunci anda kerana kami harus memberi mereka pilihan itu, saya rasa. Tetapi ia akan menjadi satu cabaran.

Kami akan mengeluarkan dompet pertama kami dalam masa 6-8 minggu. Oleh itu, kita akan melalui semua itu dan mengetahui bagaimana cara berkomunikasi dengan cara yang mudah, dengan seseorang yang bukan teknikal.

Ya, pasti. Oleh itu, apakah beberapa cara di mana seseorang yang membaca ini dan diberi inspirasi dan ingin membantu, bagaimana mereka boleh terlibat?

Baiklah, mereka harus bermula dengan bergabung dengan saluran Telegram kami dan kami mencari secara aktif untuk pemaju yang berminat dengan pasaran baru. Dan yang berminat dengan penyertaan kewangan dan digital, jadi saya rasa itu adalah salah satu perkara terbesar.

Menumbuhkan komuniti pengembang, kerana sekarang, kebanyakan pembangun tertumpu pada masalah yang tidak memberi kesan pada pasaran baru. Dan kami yakin di situlah kesan terbesar blockchain.

Apakah beberapa cara yang anda fikir anda dapat mengatasi hujah bahawa pasaran baru tidak boleh menghasilkan wang untuk projek blockchain?

Saya berpendapat bahawa kita melihat banyak jenama antarabangsa yang sangat teruja dengannya. Terdapat banyak perbelanjaan jenama di pasar ini, dan memerlukan masa untuk membina hubungan dengan mereka. Tetapi setelah anda menjalin hubungan, ia biasanya tahan lama. Jadi bekerjasama dengan – dua syarikat yang dapat saya sebutkan kerana mereka secara terbuka menyatakan bahawa mereka bekerja dengan kami adalah Coca Cola dan ABM.

Itu adalah dua syarikat gergasi, syarikat minuman ringan terbesar di dunia dan syarikat bir terbesar di dunia, dan mereka sangat teruja dengan blockchain. Dan mereka melihatnya sebagai cara untuk menghubungkan bukan sahaja pengguna, malah kedai.

Jadi sekarang di pasaran baru muncul, kebanyakan barang pengguna masih dijual di kedai ibu dan pop yang kebanyakannya tidak berkaitan. Semua jenama ini mahu berhubung dengan kedai ibu dan pop tersebut. Mereka mahu membuat inventori maklumat, mereka mahu dapat menyampaikan promosi.

Mereka mahu menjalin komunikasi langsung, tetapi mereka tidak dapat sampai mereka berada dalam talian. Oleh itu, mereka benar-benar datang kepada kami dan mereka berkata, bagaimana kita dapat melakukan ini? Adakah cara kita boleh menggunakan blockchain untuk mendapatkan banyak syarikat untuk menaja hubungan ratusan ribu kedai ibu dan pop di Mexico sahaja.

Oleh itu, jika anda menggandakannya di seluruh Amerika Latin, terdapat sejuta kedai ibu dan pop yang ingin dihubungkan oleh jenama; Blockchain adalah cara untuk melakukannya.

Untuk mendapatkan lebih banyak orang ke internet dan syarikat seperti Facebook terutamanya menjadikannya keutamaan. Semakin banyak pengguna untuk mereka adalah lebih banyak pengguna untuk model perniagaan, jadi mereka mendapat pesawat itu. Saya tidak tahu sama ada mereka masih meneruskannya.

Facebook, jumlah pasaran mereka meningkat secara keseluruhan – secara historis kira-kira 100 dolar untuk setiap pengguna, saya rasa itu jumlahnya … izinkan saya menyemaknya, tetapi saya fikir ia adalah 100 dolar. Jadi bagi mereka, ya, jelas mereka sangat berminat untuk menghubungkan lebih ramai orang.

Mereka mempunyai kumpulan yang disebut internet.org yang bukan untung, yang memberikan – fokusnya adalah untuk menghubungkan orang dan mereka bekerja dengan operator mudah alih di beberapa pasar dan mereka memberikan internet percuma, tetapi terhad kepada Facebook, WhatsApp dan Wikipedia.

Bagaimana anda bermula di Mexico?

Ibu bapa saya adalah mubaligh jadi saya tinggal di sana semasa kecil. Oleh kerana semasa kami memulakan projek ini, saya berpusat di New York dengan saudara saya dan kami berkata, kami ingin memberi impak kepada pasaran baru yang mempunyai hubungan. Dan New York bukanlah tempat untuk melakukannya kerana semua orang berhubung. Kami mempunyai pasukan seramai 15 orang untuk gaji dua pembangun di New York, jadi ini adalah tempat yang baik untuk mencubanya.

Mexico tidak pernah menjadi tujuan akhir, lebih seperti, ini adalah tempat yang boleh kita mencubanya, melihat apakah ia berjaya. Setelah ada daya tarikan di sana, kami melancarkan Columbia, sekarang, kami memperbaikinya dan kami ingin berkembang ke seluruh Amerika Latin dan pasaran baru muncul.

Ia menarik, saya berpendapat bahawa kedua-dua negara mungkin merupakan penerapan blockchain paling banyak di Amerika Latin, adalah Argentina dan Venezuela. Dan itu adalah dua negara di mana terdapat keperluan sebenar untuk blockchain, kerana anda mempunyai hiperinflasi, anda mempunyai pemerintahan yang tidak boleh anda percayai.

Jadi apa yang berlaku, orang memerlukannya. Tidak ada cara untuk mendapatkan modal masuk dan keluar dari Venezuela sekarang yang hampir sama efisiennya dengan Ethereum dan Bitcoin.

Saya rasa di situlah anda perlu mendorong penggunaan dengan Blockchain, berbanding, oh wow, saya boleh membuat spekulasi mengenai perkara ini dan berpotensi menghasilkan 100X dalam tiga bulan akan datang.

Terima kasih!

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Siglo, lihat mereka laman web dan kertas putih.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map