Ketua Pegawai Eksekutif Cryptopia Alan Booth di Cryptocurrency Exchange Realm

Alan BoothAlan Booth adalah CEO salah satu Cryptopia, pertukaran yang dianggap mempunyai salah satu pilihan token terluas. Ditubuhkan pada tahun 2014, Cryptopia adalah salah satu daripada segelintir syarikat yang berfokus pada blockchain di New Zealand.

Pasukan Cryptopia sering ditugaskan untuk meneliti ratusan projek untuk menentukan keberkesanannya sebelum pertukaran besar lain menyentuh mereka. Pertukaran ini menyenaraikan banyak projek pada peringkat awal dan pasca ICO.

Sebagai usahawan dan perunding perniagaan selama lebih dari 50 tahun, Alan BoothKisah ini agak tidak biasa daripada banyak pengusaha di dunia cryptocurrency. Perspektifnya mengenai cryptocurrency didasarkan pada pengalaman pengembangan perniagaan selama beberapa dekad, dan dia memandang dunia pertukaran cryptocurrency sebagai salah satu peluang paling menarik lagi.

Dalam temu ramah berikut, kami menyelidiki segalanya dari psikologi cryptocurrency, proses penyenaraian duit syiling, dan keusahawanan blockchain.

Bagaimana anda mula diperkenalkan ke dunia crypto?

Itu menarik. Saya berunding dengan Cryptopia atau berunding untuk membantu mereka dalam perkembangan mereka selama beberapa bulan apabila menjadi jelas bahawa mereka memerlukan beberapa kepemimpinan kanan untuk memindahkan mereka dari tempat mereka berada, yang pada dasarnya merupakan fokus teknikal reaktif ke fokus global yang lebih perniagaan mengenai bagaimana kami mengembangkan model perniagaan mereka. Kami sangat menyedari hakikat bahawa anda memerlukan tahap pemikiran yang lebih tinggi. Anda memerlukan perspektif global, terutama dari New Zealand kerana tidak banyak dari kami di sini.

Itu mungkin menduga mengapa kita adalah perniagaan global yang berkembang dari jumlah penduduk yang begitu kecil. Kami sudah lama mengenali antara satu sama lain, pastinya enam bulan atau lebih, dan apabila peluang itu muncul, mengapa saya tidak berpindah dari pekerjaan yang sangat selamat, selesa dan menyeronokkan yang saya ada sebelumnya, yang merupakan ketua eksekutif sebuah sekolah terbang antarabangsa. Tidak ada yang menakutkan berlaku di sana.

Saya berada di akhir hayat kerja saya, agak separa bersara dan semua rakan sekerja saya pergi, “Anda akan melakukan apa? Adakah anda bergurau? ” Tentu saja, tekanan darah naik dan saya berkata, “ya, saya akan melakukan ini.”

Jadi, ini benar-benar mengenai peluang apabila anda telah belajar lebih dari 40 atau 50 tahun mengembangkan model perniagaan dan syarikat terapung dan membawanya ke dunia, yang merupakan perkara utama yang telah saya lakukan. Untuk mencari sesuatu yang baru dan penuh kegembiraan, ketakutan dan keraguan dan ke mana semua ini berlaku? Maka ini adalah peluang yang tidak mampu anda lalui. Jadi, hanya berani mengatakan bahawa mari kita pergi.

Risiko dan semangat umum untuk industri telah membuat banyak orang sangat teruja. Apa keprihatinan utama untuk pertukaran bergerak maju dari perspektif anda?

Mereka banyak dan mereka berubah berdasarkan maklum balas masyarakat dan agak didorong oleh perundangan, didorong oleh keperluan korporat. Dunia FinTech, kita mesti melihatnya dan juga dunia duit syiling. Sekiranya kita ingin mengembangkan dan memberikan produk yang boleh dimakan oleh pengguna biasa, maka kita harus menyampaikan semua perkara yang biasanya mereka harapkan. Oleh itu, jika anda pergi ke kedai runcit untuk membeli pemanas, anda menjangkakan mempunyai jaminan.

Anda mengharapkan selamat, anda berharap dapat dilayan dengan baik dan jelas. Dan biasanya, industri duit syiling setakat ini tidak begitu baik kerana ia berkembang dan kebanyakannya berkembang dari perspektif teknikal dengan kemungkinan berat badan yang lebih rendah daripada penggunaan duit syiling orang ramai. Ia didorong secara teknikal sebagai produk teknikal apabila anda melihatnya. Semasa anda pergi ke bursa, sebahagian daripada mereka memikirkan dengan baik sebelum anda dapat beroperasi.

Jadi, bagi kami, perkara pertama adalah kepercayaan. Sekiranya orang tidak dapat mempercayai jenama anda, dan itu bermaksud setiap bahagiannya, anda tidak akan berjaya. Oleh itu, kami sangat proaktif di sini di New Zealand, bercakap dengan penggubal undang-undang, agensi kerajaan di dalam dan luar New Zealand. KYC, AML, CML, semua perkara itu. Kami merangka peraturan dalaman kami sendiri dan kemudian kebanyakan kes itu melebihi kehendak rakan perbankan kami. Oleh itu, mereka melihat kami dan mereka pergi, wah, anda berada jauh di hadapan yang kami sangka. Oleh itu, membina hubungan kepercayaan dengan pengguna dan rakan perniagaan adalah sangat penting. Perkara seterusnya ialah membangun platform yang stabil dan berfungsi. Saya tidak bermaksud pertukaran wang itu sendiri, tetapi semua teknologi yang mendasari. Adakah kita akan bangun? Adakah kita mempunyai kependaman? Adakah kita laju? Sudahkah kita membeli hubungan perkongsian yang tepat untuk peralatan kita dan bagaimana kita terus dapat membuat skala sesuka hati dan tidak berisiko gagal memberikan hasil? Ini bermaksud menolong orang menyelesaikan pertukaran, mengaktifkan dan mematikan duit syiling mereka. Saya mengesyaki ia sama dengan setiap pertukaran lain.

cryptopia

Cuma, di sini, kita benar-benar menumpukan perhatian kepada tiga perkara untuk memajukan kita dengan cepat. Salah satunya adalah komponen yang dihadapi orang ramai. Itu meja bantuan jika anda buntu. Kami mahu dapat bertindak balas dengan cepat. Dan seperti pertukaran yang lain, kami menghadapi kemasukan besar pada awal tahun ini dan itu melemahkan. Tidak ada yang bersedia untuk itu. Kami menggunakan pasukan orang untuk masuk dan melatih sebagai operator sokongan. Sejak itu kami menghabiskan sejumlah besar wang untuk sistem tiket baru, yang sebenarnya disiarkan semalam.

Jadi, pagi ini ketika saya masuk, ada wajah-wajah tersenyum yang berusaha memusingkan badan mereka, wah, ini luar biasa. Oleh itu, kami menghantar semua tiket di laluan masuk sekarang dan meletakkannya di tempat yang baik untuk pasukan respons kami membalas secepat mungkin, saya mahu. Pada masa ini, kami tidak berada di sana. Daripada 40 atau 50 jam dan semua kelewatan yang mengerikan ini, saya mahu orang mendapat respons daripada kami dengan segera dan saya bermaksud dalam beberapa saat mengatakan bahawa kami telah mendapat tiket anda. Saya tidak dapat menjawabnya sekarang, tetapi kami tetap bersabar. Kemudian, dalam beberapa jam, hubungi pelanggan tersebut dan selesaikan masalah mereka. Mereka tidak layak menunggu 24 jam atau 48 jam. Orang ramai cemas. Membuat tiket, kami telah melakukan sesuatu mengenainya. Kakitangan yang terlatih, kami bekerja sepanjang masa. Kami telah membangunkan pejabat asing untuk mengatasi masalah zon waktu. Kami sekarang mempunyai pejabat sokongan di UK yang sebenarnya kami miliki untuk beberapa waktu. Perkara seterusnya hanyalah penstabilan perisian dan perkakasan kami.

Semasa anda memulakan perkara ini, semangat dan rasa tidak berpengalaman pasukan pembangunan mungkin tidak tahu apa yang ada di sini dan sekarang kami telah membeli pasukan antarabangsa yang lebih besar dan kuat. Jadi, itu hebat yang anda dapat, tetapi mari lakukan ini. Jadi, itulah fasa yang sedang kita jalani sekarang. Kami membelanjakan semua wang kami. Sebenarnya, setiap sen yang kami hasilkan dalam perniagaan ini akan terus maju dan mengembangkan produk. Tiada siapa yang berlumba di Lamborghinis atau menerbangkan jet mereka. Mereka hanya menumpuk ke dalamnya.

Jadi, begitulah saya dari segi menghasilkan produk berkualiti tinggi. Ini bukan keputusan yang baru kita buat. Itu selalu ada, tetapi kami sekarang menyatakannya secara dalaman, bahawa kami ingin berada dalam lima pertukaran crypto teratas dan pertukaran aset digital dalam beberapa bentuk dalam dua tahun akan datang. Dalam lima teratas, tiada had, dalam semua aspek.

Adakah anda mengatakan komponen nombor satu yang dianggap sebagai salah satu daripada lima teratas adalah jumlah dagangan? Adakah itu metrik utama?

Saya sangat setuju dengan anda, tapi anda tidak boleh mempunyai jumlah dagangan melainkan anda memberikan perkara lain terlebih dahulu, seperti keselamatan, keselamatan, platform perdagangan yang baik. Sekiranya anda mahukan jumlah dagangan, saya mesti mempunyai alasan untuk anda mempercayai saya, yang mana sekiranya saya mengalami kegagalan, adakah tiket saya akan dijawab? Sekiranya anda melakukan perkara tersebut, anda akan mendapat jumlah dagangan. Saya tidak percaya anda melihatnya dengan cara yang lain dan katakan, hei, mari kita buat jumlah dagangan kerana jika itu datang dengan keras dan tajam, bagaimana anda akan menghadapinya apabila sesuatu pecah?

Ini teknologi, keadaan akan hancur. Ini adalah bagaimana anda mengatasi perkara yang salah yang menjadikan anda berjaya, bukan apa yang anda buat untuk mendorong perniagaan tersebut. Itu akan berlaku sekiranya anda bagus. Perkataan itu keluar mengatakan bahawa ini adalah pertukaran yang bagus. Mereka membetulkan tiket saya, cepat, mereka responsif, selamat. Itu akan mewujudkan jumlah dagangan.

Jumlah dagangan bagi kami adalah pendapatan dan tentu saja, kami mahukannya. Kami sebenarnya memperlahankan penyenaraian duit syiling. Kami melambatkan pengambilan pelanggan baru dan memperlahankan hubungan dengan rakan kongsi hanya untuk menjadikan platform kami dalam keadaan lebih baik sehingga kami dapat menjadi rakan kongsi yang paling dipercayai dan dapat dipercayai. Itu akan mewujudkan jumlah dagangan, tidak diragukan lagi.

Walaupun jumlah dagangan membawa jumlah pendapatan yang cukup besar, ada titik di mana ia menjadi metrik kesombongan di mana orang menggunakan pertukaran hanya kerana tidak ada alternatif yang lebih baik di luar sana .. Jadi, jika ada pertukaran yang dapat menawarkan semua ciri yang anda bicarakan dan tahap perkhidmatan premium, maka jumlah dagangan akan turun. Tidak ada kesetiaan sebenar untuk pertukaran selain pilihan.

Tentunya. Kami tidak akan meminta itu. Mengapa anda berkata kepada seseorang, hei, anda harus setia kepada kami? Itu hanya bodoh. Anda akan setia kepada kami sekiranya saya menawarkan pengalaman hebat. Ini bermaksud jumlah syiling, julat besar untuk diperdagangkan. Kemudahan perdagangan. Satu klik, dua klik. Bagaimana dengan beberapa alat perdagangan seperti yang anda lihat dalam peluang pertukaran wang asing moden? Beberapa alat arbitraj, beberapa alat untuk pengukuran, beberapa alat desktop yang bagus.

Kami ingin memperkenalkan perkara lain. Ini hanya bermaksud bahawa anda dapat mengawal pelaporan anda sendiri dan persekitaran desktop anda sendiri. Ia boleh menjadi alat yang sangat ampuh untuk digunakan selama kita mendengar pelanggan dan berkata, hai, kita boleh mengembangkannya. Beri kami beberapa bulan, mari letakkan di hadapan anda.

Apakah proses penyenaraian duit syiling untuk anda semua? Apa proses untuk seseorang yang ingin memasukkan duit syiling mereka di Cryptopia?

Kami hanya mengulasnya dan kami sangat fokus untuk mengubah cara kami menyenaraikan syiling dan siapa yang kami senaraikan. Kami sangat sedar untuk mendapatkan kepercayaan. Kami sebenarnya adalah panggilan pertama anda untuk orang-orang yang tidak tahu banyak tentang duit syiling, jadi mereka harus mempercayai rakan pertukaran mereka. Oleh itu, kita harus memastikan bahawa jika kita menyenaraikan duit syiling, itu adalah duit syiling yang boleh dipercayai dan jujur ​​yang akan memberi nilai.

Bukan hanya untuk kami sebagai pertukaran, tetapi bukan koin penipuan. Bukan sekadar mengumpulkan wang, mengepam dan membuang barang. Kami mempunyai pasukan senarai duit syiling yang sangat sukar. Saya telah memperkenalkan orang sebagai CEO kepada pasukan penyenaraian duit syiling saya dan saya tidak dapat mengatasinya. Saya katakan, tetapi ini adalah lelaki yang hebat dan saya mempunyai kisah hebat dan saya bertemu mereka di Vancouver dan budak lelaki, mereka telah meyakinkan saya.

Pasukan teknikal senarai duit syiling saya melakukan semua usaha yang sewajarnya. Segala-galanya dari GitHub, halaman Facebook, perkara biasa seperti itu. Sekiranya tidak kelihatan seperti produk yang layak untuk kita pada banyak peringkat, maka ia tidak akan disenaraikan. Itulah kesudahannya.

pertukaran cryptopia

Sekiranya [duit syiling] melepasi itu, kami akan melakukan usaha yang sewajarnya. Kami sebenarnya akan menemu ramah syarikat. Kami akan bertanya mengapa anda mahu menyenaraikan? Mengapa anda mahu menyenaraikan dengan Cryptopia? Apa rancangan anda untuk duit syiling itu? Apa yang anda mahu kami sampaikan kepada pelanggan kerana mereka akan bergantung pada kami? Oleh itu, kami ingin melakukan lebih daripada sekadar duit syiling bernama 21 Juta yang duduk di bursa. Bagaimana jika kita mempunyai kaitan dengan itu dengan beberapa kriteria yang kita gunakan untuk menilai apakah itu peluang yang baik. Sama ada duit syiling yang baik. Kami mungkin mempunyai rancangan 10 mata dan kami mungkin mengatakan, hei, duit syiling ini berlalu pada pukul 9.7. Duit syiling ini masuk, tetapi hanya masuk pada 2.4. Walaupun duit syiling negatif, duit syiling yang mendapat rancangan negatif, ekuiti negatif dalam pemikiran kita, mereka tidak mendapat pertukaran.

Kami mempunyai sejumlah besar syiling pada masa ini. Kami mahu kekal di ruang itu, menjadi pemimpin. Ini bermakna dengan jelas, kita tidak akan melakukannya dengan betul sepanjang masa kerana kita melakukan kesilapan dan sebenarnya, begitu juga dengan beberapa penjana syiling yang jujur ​​dan boleh dipercayai. Rancangan mereka mungkin tidak berlaku begitu saja, sehingga mereka mendapat keraguan untuk sementara waktu.

Selagi kita melihat bahawa mereka tidak melakukan sesuatu dengan sengaja untuk mengganggu pasaran atau hanya untuk mengambil wang, maka kita akan menyokong mereka sehingga mereka mendapat model perniagaan mereka dengan betul. Tetapi kami sangat fokus pada penyenaraian duit syiling bagi kami sebenarnya adalah perkongsian perniagaan. Kita tidak akan membuang duit syiling ke sana.

Saya rasa 2018 adalah tahun perhitungan, di mana pada tahun 2017, hampir semua perkara disenaraikan di mana sahaja. Tidak kira seberapa fungsinya duit syiling itu atau adakah itu sah atau tidak. Oleh itu, sangat menggembirakan apabila melihat trend pertukaran membuat pendirian menentangnya kerana jika kapak itu jatuh, ia tidak jatuh pada pasukan duit syiling tanpa nama yang boleh berada di Switzerland dan Ethiopia. Ini bergantung kepada CEO dan pasukan pertukaran yang membenarkan akses.

Orang ramai datang kepada kami dan mereka berkata, hei, saya tidak mendapat wang saya. Anda adalah pertukaran. Saya pergi, sebenarnya duit syiling yang kami senaraikan, saya takut dompetnya rosak atau mereka tidak melakukan ini, atau mereka melarikan diri. Orang tidak peduli. Mereka bergantung pada kita. Itulah sebabnya Cryptopia harus menjadi rakan niaga dengan setiap pengguna, bukan hanya penyedia senarai duit syiling. Itu tidak beretika.

Sudah tentu, dan senang didengar. Bercakap mengenai peraturan, bagaimana anda berfikir bahawa ini akan berubah untuk pertukaran, terutamanya berada di luar New Zealand?

Saya mengalu-alukan campur tangan peraturan kerana banyak sebab. Yang utama adalah apabila pengawal selia mula memaksakan kehendak mereka dan mengambil perhatian, ini bermaksud bahawa ini adalah peluang yang tulen. Mereka tidak membuang masa untuk sesuatu yang tidak akan mempengaruhi ekonomi global atau ekonomi kita. Contohnya, pengawal selia Selandia Baru, kami bekerja dan kami bekerja dengan mereka kerana mereka menyedari bahawa seseorang harus bekerja dengan mereka untuk memberitahu mereka apa yang sedang berlaku.

Seberang pagar, itu kita. Kita harus bekerjasama dengan mereka untuk mengatakan, anda tidak boleh melakukannya kerana ia tidak akan berfungsi di persekitaran ini. Oleh itu, bekerja dengan pengawal selia adalah penting, menurut saya, dan kami melakukannya dengan sangat baik. Peraturan mesti datang.

Baru saja diumumkan di New Zealand beberapa hari yang lalu bahawa kita akan memulakan, ini tidak berkaitan dengan duit syiling, mengumpulkan GST, yang setara dengan cukai tempatan anda, untuk pembelian dalam talian. Jadi, biasanya apa sahaja sehingga $ 400 yang anda beli dalam talian dari Amazon, misalnya, di New Zealand, anda tidak akan membayar cukai dan mereka mengubahnya. Mereka menggunakan pandangan yang sama dengan duit syiling. Oleh itu, pemerintah mengatakan, bagaimana kita memungut hasil? Bilakah kita membuat cukai hasil? Seperti apa rupa? Bagaimana kami menjadikannya adil untuk anda, pertukaran dan bagaimana kami menjadikannya adil dan dapat dikendalikan oleh pengguna yang mungkin perlu menyatakan keuntungan modal jika mereka pergi, misalnya, sebagai ekuiti atau harta sebagai keseronokan spekulatif murni suka bertaruh? Dan sekiranya demikian, bilakah kita harus melakukan ini? Sekiranya kita mengundurkan semua perkara itu?

Setiap negara mengalami hal ini dan ada yang melompat dan membuat keputusan yang harus mereka sandarkan. Mereka sedikit tergesa-gesa. Di New Zealand, khususnya, kami mempunyai hubungan yang baik dengan pengawal selia dan semua kekuatan yang ada, sampai ke bank, dan semua melihat ruang tersebut mengatakan, anda tahu apa? Kami tidak tahu apa yang harus dilakukan, tetapi mari kita mulakan sesuatu dan saya mengalu-alukannya.

Dan semakin banyak pemahaman dan kawalan kita terhadap perkara-perkara ini pada tahap awal ini beberapa tahun akan datang, semakin bersih dan bersih akan beberapa tahun lagi. Sama seperti perbankan telah menjadi sangat stabil melalui peraturan, begitu juga perniagaan crypto ini, apa pun yang akhirnya kelihatan seperti.

New Zealand mempunyai kelebihan kerana populasi yang lebih kecil dapat menjadikan hubungan langsung dengan pihak berkuasa mengatur lebih mudah. Tim Draper, misalnya, melabur di Papua New Guinea untuk mencuba dan menjadikan seluruh negara ini sebagai kewarganegaraan digital. Lelaki Binance baru sahaja pindah ke Malta. Landskap global baru saja dibuka, dan pemerintah harus mulai menawarkan kelebihan yang berbeza untuk menarik syarikat yang dapat menubuhkan secara hipotetis di mana saja.

Itu bagus kerana itulah sebenarnya perdagangan dalam talian. Ia dalam talian dan global. Kita harus menyertai pesta global, tetapi kita lebih baik bermula dari kedudukan pemahaman dan kekuatan di persekitaran kita sendiri. Pastikan kita mempunyai barang-barang kita sendiri sebelum kita mula berteriak tentang apa yang harus dilakukan oleh orang lain.

Ya, betul. Pergeseran gear sedikit, apa pendapat anda tentang pertukaran terdesentralisasi dan bagaimana mereka akan mempengaruhi keseluruhan pertukaran?

Jawapan yang cepat dan mudah adalah bahawa ia pasti akan mempengaruhi pasaran pertukaran global. Ini pasti akan mempengaruhi FinTech kerana jika orang yang merupakan pelabur biasa dan itulah orang dengan ibu dan muncul dengan beberapa dolar, sampai kepada pelabur institusi, jika mereka dapat melihat cara menjana pendapatan dan selamat, mereka akan berpindah ke sana . Mereka tidak akan membuang peluang pelaburan mereka yang lain dan mereka tidak akan membuang ekuiti yang diperdagangkan di bursa biasa atau bekerja di bursa saham. Tetapi ada ruang di sini bahawa kita belum mengetahui siapa yang akan bekerja atau bagaimana, tetapi semakin banyak kita mengaturnya, semakin banyak alat kita dapat dilihat.

Semakin kuat kita melihat ke pasaran dan semakin profesional kita kelihatan. Itu tidak semestinya hanya mengenakan jas ke dalam mesyuarat, tetapi semakin banyak graviti yang kita miliki di sebalik perbincangan tersebut yang menunjukkan bahawa kita telah berjaya dan kita mempunyai orang pintar di sini dan teknologi itu bagus. Kami bersedia untuk datang dan bertemu dan bercakap dengan pelabur dan rumah pelaburan tradisional. Maka akan ada cara mereka bergabung. Tidak ada keraguan mengenainya. Maksud saya, ia tidak dapat ditolong.

Bagaimana dengan rangkaian kilat dan pertukaran atom di mana anda boleh menukar rakan sebaya dengan rakan sebaya. Anda boleh menukar Litecoin untuk Ethereum secara langsung dalam satu transaksi tanpa pertukaran. Pertukaran terpusat mempunyai faedahnya, seperti misalnya, ada seseorang yang boleh anda ketuk pintu mereka dan katakan ke mana wang saya pergi? Saya memerlukan sokongan pelanggan. Jadi, ada kelebihan di sana, tetapi kelebihan pertukaran yang terdesentralisasi hanyalah kecekapannya. Saya tertanya-tanya bagaimana pandangan itu dilihat untuk dunia pertukaran terpusat?

Saya tidak mahu orang mengambil peluang pendapatan saya. Kami sedang membina perniagaan. Kami akan berdebat, dan saya rasa ia dapat diperlihatkan hingga kini sehingga blockchain menghasilkan beberapa penyelesaian teknikal. Kami membina persekitaran kepercayaan dan kami memikul, dengan kos yang tinggi, tanggungjawab untuk memberikan kepercayaan itu. Pertama, duit syiling yang kita suka dan inilah sebabnya. Kami telah melakukan usaha yang sewajarnya bagi pihak anda. Kami membenarkan transaksi berlaku dan inilah cara kami mengatur, mengurus dan menyampaikan transaksi tersebut dan menguruskan hubungan dompet.

Cryptopia

Paparan Maklumat Koin Cryptopia

Itulah peranan yang kita ambil. Oleh itu, jika anda berdagang dengan pertukaran terpusat, anda mendapat banyak kelebihan yang tidak anda miliki dengan berdagang rakan sebaya. Jelas kelihatan seperti hubungan antara rakan sebaya. Sekiranya itu pada tahap peribadi, risiko itu jauh lebih besar. Sekiranya ia berada pada tahap yang lebih berstruktur korporat, saya belum tahu bagaimana keadaannya, tetapi saya rasa kita masih perlu menempuh jalan sebelum kita dapat bergerak dari pertukaran terpusat ke peer to peer hanya kerana perlu ada menjadi beberapa peraturan di sekitarnya. Bagaimana pengawal selia terlibat dalam ruang itu? Dengan siapa mereka terlibat? Setiap orang yang ingin berniaga?

Pada masa ini, mereka dapat menangani pertukaran yang berpotensi 2.000.000 hingga 10.000.000 pelanggan. Itu tidak mudah bagi pengawal selia atau pihak berkuasa cukai. Jadi, ada komponen peraturan biasa. Itu mesti ada. Kemudian ada pengurusan kepercayaan dan kemudian ada beberapa masalah teknikal yang saya fikir masih belum berkembang.

Semuanya datang untuk menjalankan perniagaan. Ia memerlukan wang dan modal untuk mendapatkan semua pengguna yang anda mahu dapatkan. Sekiranya teknologinya berfungsi, itu bagus, tetapi pengguna onboard mengambil sumber. Bagaimana projek-projek ini merancang untuk melakukannya? Ini hanya komponen yang hilang dari setiap kertas putih yang mencuba yang tidak berusaha membina perniagaan terpusat untuk mengawasinya.

Saya fikir kedermawanan adalah indah dan ketika orang bercakap mengenai desentralisasi. Ini adalah idea yang hebat dan bersifat dermawan dan akan menjadi indah sekiranya dunia dapat berfungsi seperti itu. Tetapi tidak pernah ada model perniagaan yang berjaya tanpa menjana pendapatan. Tidak ada satu. Semua orang telah mencuba, tetapi anda tidak dapat menyebutkan nama yang tidak perlu menjana pendapatan pada satu ketika atau yang lain.

Walaupun pendapatan itu hanya dihasilkan untuk membuat tindakan berlaku, perkakasan, perisian, lebar jalur, seseorang harus membayar. Oleh itu, jika anda melakukan desentralisasi, bagaimana anda mendapat bayaran? Bagaimana anda mengatasinya? Bagaimana anda menguruskannya? Mengapa tidak berpegang pada model yang berfungsi? Dan ini bukan hanya mengenai pertukaran syiling terpusat. Ini bukan hanya mengenai institusi depan. Ini adalah model yang berfungsi sejak penduduk Bumi yang pertama menukar kacang untuk sebatang kayu atau bolehkah saya memberikan dinosaur saya untuk memasak semasa saya membawa anda jerapah? Saya tidak tahu, tetapi anda tidak boleh mempunyai masyarakat tanpa pertukaran berlaku dengan beberapa nilai sebagai pertukaran.

Walaupun saya pergi ke bar kopi dengan anda, inilah perkara paling mudah. Saya akan katakan, hei, saya akan berjumpa dengan anda untuk minum kopi, saya mungkin akan membayar kopi itu, tapi teka? Kami telah duduk dan bertukar maklumat. Saya mendapat sesuatu daripadanya. Bagaimana anda melakukan sesuatu tanpa menukar nilai?

Ini adalah dorongan antara kemajuan teknologi dan membuktikan modelnya berfungsi, tetapi apa insentif untuk menjalankannya dan mempopularkannya kerana anda menghadapi masalah keseluruhan ayam dan telur. Kami memerlukan sekumpulan pengguna agar ini dapat berfungsi dengan cekap, tetapi kami tidak akan menjana wang untuk melakukannya. Mudah-mudahan, kita akan melihat bagaimana keadaan berlaku dalam beberapa bulan atau tahun atau dekad yang akan datang.

Saya turun selama beberapa dekad dan banyak kegagalan. Kami akan berada di sana menyaksikan mereka mengatakan bahawa kami akan menolong anda jika boleh dan hei, pergi dan bermain lelaki, tetapi kembali ke sini apabila ia tidak berfungsi kerana kita akan berada di sini.

Apa pendapat anda mengenai dominasi Bitcoin secara umum berbanding dengan semua duit syiling yang lain pada tahun 2018? Oleh itu, bagaimana bentuk landskap cryptocurrency jika Bitcoin jatuh ke bawah, katakanlah, 15% atau 10% pasaran?

Adakah Bitcoin betul-betul menguasai atau hanya besar? Sekiranya anda melihat bursa dan melihat lalu lintas, dapatkah anda melihat banyak lalu lintas yang berlaku dan minat terhadap CoinCash atau 21 Juta atau Kenya atau perkara-perkara ini? Mereka ada di sana dan orang memperdagangkannya dengan pelbagai alasan. Ibu dan pop akan melakukan ini untuk membeli kereta baru.

Orang lain semata-mata kelihatan sebagai gudang kekayaan dan orang lain ingin menguasai pasaran. Oleh itu, saya tidak pasti bahawa anda boleh mengatakan Bitcoin mendominasi. Ia mungkin merupakan simpanan kekayaan terbesar pada masa ini. Adakah ia menguasai pemikiran orang? Saya tidak pasti mengenai perkara itu. Sekiranya anda seorang pengembang duit syiling, itu adalah duit syiling anda yang dominan dalam fikiran anda dan anda akan mencari menegak tertentu, bahkan pasaran geografi. Jadi, anda berpotensi untuk mengembangkan kedai atau kisah anda dalam ruang lingkup perniagaan tersebut.

Mengapa Bitcoin menguasai? Hanya kerana ia dilihat sebagai peluang? Adakah ia didominasi kerana orang-orang yang berdagang dalam Bitcoin sangat percaya bahawa ia menjadi simpanan kekayaan atau peluang untuk memperoleh modal? Tetapi banyak orang telah melarikan diri. Itulah sebabnya ia bukan $ 20,000 pada masa ini. Hanya diperdagangkan antara 8,000 dan 10,000 di sana. Jadi, ia stabil. Jadi, bagaimana jika jatuh? Sebilangan orang akan kehilangan wang.

Ia tidak akan mengubah blockchain, tidak akan mengubah pemikiran kita mengenai cryptocurrency. Ini tidak akan mengubah pendekatan Cryptopia ke pasar. Ini mungkin menguasai jumlah. Saya tidak pasti bahawa ini adalah kekuatan utama yang menyokong cryptocurrency.

Saya melihat apa yang anda katakan. Ini mungkin hanya dominasi pemerolehan pengguna kerana ada peluang yang lebih besar untuk mereka mendengar Bitcoin dan bukannya Ethereum jika mereka sama sekali mendengar tentang cryptocurrency. Jadi, ia seperti crypto gateway.

Berhati-hatilah agar orang tidak mengatakan Bitcoin seperti Hoover, pembersih vakum. Setiap pembersih vakum selama 20 tahun dipanggil Hoover. Itu adalah jenama yang dominan. Hei, saya akan ke Hoover. Apa yang mereka maksudkan ialah saya akan mendapatkan pembersih vakum saya yang mana terdapat 80,000 alat yang berbeza sekarang dan mereka akan mengosongkan lantai, tetapi mereka hanya menyebutnya Hoover. Jadi, saya berniaga Bitcoin.

Saya akan bertaruh kepada anda seseorang yang mengatakan, ya, saya berdagang Bitcoin, dia hanya mengatakan bitcoin kerana dia tahu atau dia tahu bahawa orang memahami bahawa anda merujuk kepada cryptocurrency. Sekiranya anda mengatakan kepada seseorang yang saya berniaga di Clearpoll atau CoinMedic3, mereka tidak tahu apa yang anda bicarakan. Mereka pergi apa itu? Oh, itu Bitcoin. Oh saya faham. Sekiranya anda pulang ke rumah ibu dan ayah anda dan mereka bertanya apa yang anda lakukan? Anda akan katakan, oh ya, saya berniaga cryptocurrency. Mereka pergi, oh? Apa itu? Anda akan pergi, Bitcoin. Mereka pergi, oh, perkara itu.

Bitcoin Cash bersaing untuk dikenali sebagai Bitcoin dengan alasan. Dalam empat atau lima tahun akan datang, terdapat berjuta-juta orang yang belum pernah mendengar tentang crypto yang mungkin akan menerima banyak faedah daripada memasuki dunia cryptocurrency. Saya tidak begitu pasti bagaimana perkara yang mereka dapati menjadi perkara pertama, tetapi saya tahu ia memainkan peranan penting bagi banyak orang.

Ini pemula. Ini adalah kata kunci yang menarik mereka ke ruang di mana kita berada. Ini hanya kerana ia mempunyai dominasi jenama di persona orang ramai. Sekiranya anda mengatakan Bitcoin, kebanyakan orang tahu bahawa anda bercakap tentang perkara dalam talian yang pelik yang tidak difahami oleh sesiapa dan terdapat beberapa syiling lain, tetapi kami tidak tahu apa namanya. Sebaik sahaja mereka memasuki bursa, jika mereka benar-benar ingin mencubanya, mereka akan melihat yang berikutnya dan berkata oh, saya tidak tahu ada. Mereka akan sampai ke bahagian bawah senarai 2,000.

Oleh itu, saya tidak fikir kita perlu terlalu bimbang tentang dominasi atau apa-apa yang diukur dalam ruang kerana pemboleh ubah yang mengubah persepsi nilai kita terhadap mana-mana produk ini adalah misteri bagi semua orang. Khabar angin boleh menyebabkan perubahan dalam sekelip mata dan perkara seperti itu telah berlaku. Tahu tak? Ia juga berlaku dalam pertukaran tradisional.

Pergi ke bursa saham London dan anda akan melihat sekeping surat khabar esok yang harganya meningkat atau turun pada hari berikutnya kerana orang ramai ada di sana. Orang ramai di sana lewat, ingat. Sekiranya anda melihatnya dalam berita, itu sudah berlaku. Itu perkara yang sama untuk ini.

Jadi, apakah projek kegemaran anda sekarang?

Ia mesti fokus pada blockchain. Maksud saya, duit syiling nampaknya menjadi alat yang digunakan untuk meningkatkan modal, meningkatkan kesedaran, menimbulkan histeria atau keseronokan. Sebilangan daripada mereka, dan saya percaya jumlahnya sangat sedikit, saya tidak ingin memberikan angka secara statistik, tetapi saya rasa, sangat sedikit yang benar-benar mempunyai asas pelaburan yang baik. Adakah syarikat kuat di belakangnya? Adakah mereka mempunyai etika yang baik? Mengapa mereka melakukan ini? Untuk apa? Atau hanya untuk mengumpulkan wang?

Apabila mereka mendapat wang, mereka boleh pergi, oh, lihat berapa banyak wang yang kita dapat. Jom buat sesuatu. Itu bukan cara untuk mengembangkan perniagaan. Seseorang mesti mempunyai kisah baik yang disokong secara teknikal. Ia mesti mempunyai nilai sosial hari ini. Dan itu bermaksud baik untuk manusia? Adakah ia akan menyelamatkan planet ini? Adakah ia akan melakukan sesuatu? Buat pembuatan? Walauapapun.

Hei, saya bukan dermawan. Saya tidak mengatakan bahawa anda mesti melakukan sesuatu untuk menyelamatkan planet ini. Tetapi belia masa kini jauh lebih sedar tentang apa sahaja yang kita / mereka lakukan adalah mengenai kesedaran sosial dan nilai dan tanggungjawab sosial. Jadi, bagi saya, mana-mana projek itu, sama ada berasaskan blockchain atau koin yang melakukan sesuatu yang lebih daripada sekadar menjana wang untuk sekumpulan lelaki, sehingga mereka dapat membeli Lamborghini, mendapat lebih banyak perhatian dan sokongan daripada kami daripada yang lain.

Ada cara untuk pergi dan mencipta kekayaan untuk diri sendiri daripada memburu peluang yang ada hanya kerana pertukaran menyenaraikannya. Oleh itu, kami sangat berhati-hati dengan perkara itu. Oleh itu, saya tidak ingin mengatakan pada tahap ini, kita mempunyai orang tertentu. Kami mempunyai beberapa perniagaan yang sedang kami kaji, tetapi semuanya sangat baik dari segi penjualan mereka. Etika, latar belakangnya bagus.

Mereka mempunyai pengurusan yang kuat, sejarah. Mereka sudah dibiayai dengan baik. Mereka bukan hanya mengambil wang untuk memutuskan apa yang akan mereka lakukan dengannya.

Ucapan yang bagus. Satu titik yang anda buat mengenai bagaimana projek-projek ini perlu beretika dan bagaimana kesannya terhadap model perniagaan tersebut kerana sekali lagi, anda memanfaatkan urus projek yang sama yang ingin mengubah industri yang secara substansial ditahan oleh ketidakcekapan atau rasuah.

Ia membentang jauh. Sekiranya anda menjumpai penyelesaian yang mengganggu perniagaan dan biasanya jika ia mengganggu perniagaan, ia mengganggu dan mempengaruhi orang, pengguna, dalam beberapa cara. Itu mungkin, di mana ia berkaitan dengan sekuriti blockchain, sekuriti dan menjejaki untuk menjadikan keseluruhan persekitaran kepercayaan yang kita jalani. Intinya adalah kita mengatakan bahawa kita boleh percaya tetapi kita tidak boleh mempercayai.

Semua yang kita lakukan adalah mengenai kepercayaan. Kami meminta peguam untuk menjaga masalah kepercayaan kami dan bersalaman dan kami masih tertanya-tanya apakah itu kesepakatan. Oleh itu, menyelesaikan masalah kepercayaan di seluruh dunia mungkin merupakan salah satu faedah terbesar bagi umat manusia kerana setelah kita menyelesaikan masalah kepercayaan, anda kemudian dapat bersikap positif atau yakin bahawa sesuatu yang anda mahu berlaku dan dipersetujui berlaku sebenarnya akan berlaku. Sekiranya ia tidak berlaku, ini bukan hanya mengenai kepercayaan yang rosak. Ini mengenai kewangan yang terlibat sebelum anda sampai di sana.

Itu semua hilang. Masa depan semuanya berjalan di sekitar model perniagaan itu. Oleh itu, pengurusan kepercayaan dalam blockchain dan sekitar syiling dan sekitar bursa, pertukaran terdesentralisasi, mungkin merupakan perkara terbesar yang harus kita tangani. Yang membawa saya kembali ke program pembangunan teras saya sekarang, yang mengembangkan pertukaran yang boleh dipercayai.

Jelaskan dengan jelas, tidak jelas. Jadikannya boleh dipercayai, sampaikan apa yang kami katakan akan kami lakukan.

Seperti apa hari dalam kehidupan Alan Booth? Apa yang anda lakukan untuk bersenang-senang apabila anda tidak melakukan pertukaran jenis barang? Sekiranya ada masa untuk bersenang-senang.

Sekiranya anda menjalankan pertukaran, adalah 26 jam sehari untuk menjalankan pertukaran. Sekiranya anda dapat menghabiskan satu jam lagi, anda mungkin akan merasa seronok. Ini mungkin peluang pekerjaan terakhir saya. Saya berumur 60-an. Saya telah menghabiskan 50 tahun untuk menjadi usahawan dan penyokong senjata. Gelombang tangan anda dan lihat siapa yang mengambil perhatian dan membuat sesuatu berlaku.

Jadi, keseronokan bagi saya sebenarnya adalah memanfaatkan peluang perniagaan. Saya tidur dengan harapan saya bangun pada waktu malam dengan idea untuk mencoret-coret di alas. Saya datang bekerja awal. Saya bangun pada pukul 5 pagi. Saya sampai di sini pada pukul 7 pagi sekiranya saya dapat dengan kerja yang sudah selesai. Saya tidak mahu tiba di tempat kerja dan melihat e-mel. Sekiranya anda melihat e-mel dan lain-lain, itu adalah permintaan orang lain tepat pada waktunya. Saya akan tiba di sini menjadi kreatif.

Saya mahu tiba setiap hari, saya tidak mempunyai apa-apa kecuali kreatif dan memaksa semua pekerja dan rakan saya untuk menyokong kreativiti itu dan membawa kreativiti mereka sendiri. Jadi, anda tidak boleh bersenang-senang lebih dari itu, bukan? Apa lagi yang ada? Hanya untuk membuat barang dan melihat orang bersemangat dan memberi mereka peluang.

Tetapi ketika saya berada di luar ini, hei, saya suka terbang kapal terbang ringan. Saya menunggang motosikal laju. Saya buat barang lelaki, dan ketika saya tidak membuat barang lelaki, saya di rumah menolong isteri saya di kebun. Hanya lelaki biasa. Sebilangan besar waktu bangun pagi saya adalah menjadi usahawan global berkenaan dengan peluang global yang besar ini yang mari kita ubah dunia.

Seperti bergerak dari arang batu ke wap, stim ke mekanisasi, mekanisasi ke elektronik, dan sekarang kita beralih ke era digital dan kita berada di dalamnya. Tempat yang hebat.

Jadi, bagaimana sebenarnya anda melakukannya? Adakah anda baru bangun lebih awal dan selesai semuanya pada jam 5:00 pagi?

Tidak ada cukup masa dalam sehari. Apa itu, sangat kritikal mengenai perkara yang sebenarnya penting. Sekiranya anda membuka e-mel anda ketika anda mula bekerja, saya akan menjamin bahawa anda akan duduk di sana dengan menunda-nunda dan melompat antara e-mel. Kebanyakan orang tidak bekerja dari atas ke bawah atau bawah ke atas. Anda agak selektif, jadi anda sudah gagal melakukan apa yang diharapkan orang. E-mel dan pertanyaan masuk adalah harapan orang lain tentang cara menggunakan masa anda.

Mereka memaksakan keperluan mereka kepada anda. Oleh itu, anda telah membiarkan diri anda diuruskan oleh peraturan luar. Anda mesti tiba di pejabat anda dengan apa-apa yang mengganggu proses kreatif mengapa saya berada di pejabat ini? Kenapa saya datang ke sini? Saya datang ke sini untuk memahami apa yang kami dapat. Jadi, itu adalah kerja tetap. Untuk bekerjasama dengan orang pandai yang telah anda gunakan. Saya mempunyai peranan utama dalam pekerjaan dan diri saya sendiri. Hanya menggaji orang yang lebih pintar daripada anda sendiri. Kerana jika anda mempekerjakan orang yang tidak lebih pintar daripada anda, anda harus memberitahu mereka apa yang harus dilakukan dan anda tidak mempunyai masa untuk itu.

Sekarang, menggunakan orang yang lebih pintar daripada anda, bagi saya, yang menetapkan bar cukup rendah, itu mudah, jadi saya mendapat pilihan yang sangat baik. Tetapi, secara amnya, anda perlu menggunakan orang-orang terbaik dan membuat mereka pergi dan kemudian anda akan begitu sibuk berlari untuk berusaha bersamanya, bukan mereka yang mengikuti anda, sehingga anda sebenarnya tidak mempunyai masa untuk semua itu di luar bunyi bising. Anda harus memaksakan dunia apa yang anda mahukan, bukan dunia memaksakan kepada anda apa yang mereka inginkan. Pusingkannya.

Setiap kali saya berbual dengan seseorang, ini adalah mengenai apa yang saya mahukan, dengan cara yang paling baik. Kami akan mendengar jalan masuk tetapi kami sudah mempunyai jalan untuk diikuti. Sekiranya anda mula mengikuti jalan orang lain, anda tidak akan sampai ke mana anda mahu pergi.

Inilah perkara. Saya telah menjadi mentor perniagaan selama 20 tahun.

Membimbing CEO baru. Ketua Pegawai Eksekutif baru, ini adalah tugas paling sepi di dunia kerana ini mungkin merupakan tugas CEO pertama anda, jadi anda tidak boleh bercakap kerana orang di bawah anda mengharapkan anda menjadi bos, jadi anda tidak boleh meminta mereka. Anda tidak boleh bercakap kerana anda adalah CEO. Tidak baik bertanya kepada dewan, mereka memandang rendah anda. Anda tidak boleh bercakap di sebelah kerana mereka pesaing anda. Jadi, satu atau dua tahun pertama sebagai CEO baru adalah tempat paling sepi di planet ini.

Jadi, apa yang harus anda lakukan adalah fokus sepenuhnya pada perkara yang perlu anda selesaikan dan itu adalah dengan mengubah apa yang biasa anda lakukan sebelum anda menjadi CEO atau bos. Apa yang biasa anda lakukan adalah bertindak balas terhadap setiap kebisingan yang datang pada diri anda dan itu memenuhi hari anda sehingga anda menjadi gila.

Terima kasih!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me