Alex Wearn adalah CEO dan pengasas bersama Aurora, syarikat di belakang IDEX. Dia kini sedang mengerjakan banyak inisiatif yang berbeza, termasuk penjenamaan semula untuk platform pertukaran dan kewangan yang terdesentralisasi. Munair Simpson dari Coin Central berpeluang menemubual Wearn dan rakannya Paus Forrest, ketua pemasaran, pada Konsensus bulan lalu semasa Blockchain Week di New York City. Kami ingin bertanya kepada Wearn beberapa soalan mengenai penjenamaan semula Aurora, aspirasi perbankan cryptocurrencynya, dan beberapa cabaran yang dihadapinya semasa menjalankan IDEX di rangkaian Ethereum.

Temu Bual

Munair Simpson: Alex, anda ingin memperkenalkan diri anda, beritahu kami sedikit mengenai latar belakang anda dan apa yang anda kunjungi baru-baru ini?

Alex Wearn: Nama saya Alex Wearn. Saya CEO dan pengasas bersama Aurora. Kami terkenal dengan produk pertama kami, IDEX, pertukaran desentralisasi hibrid yang dibina di rangkaian Ethereum.

Latar belakang saya adalah dalam pembangunan perisian, terutamanya pengurusan produk. Saya telah bekerja untuk IBM, Adobe dan Amazon. Kami memulakan projek ini sedikit lebih setahun yang lalu. Kami mula membina bursa sekitar Januari atau Disember 2016, Januari 2017.

Kami melancarkan pada Oktober 2017, dan sejak Januari 2018, kami melihat pertumbuhan yang cukup agresif. Kami telah pergi dari 3,000 pengguna pada pertengahan Januari hingga 140,000 pengguna baru-baru ini. Kami adalah pertukaran terpusat berdasarkan jumlah dalam rangkaian Ethereum dan juga kontrak teratas dari segi jumlah transaksi dan hasil.

Kami secara amnya mengambil kira sekitar 5-7% dari lebar jalur rangkaian Ethereum. Kami telah melihat beberapa pertumbuhan yang luar biasa, penerapan yang hebat, dan kami sangat gembira dapat memberitahu anda lebih banyak mengenai projek kami.

Munair Simpson: Forrest, adakah anda ingin memperkenalkan diri?

Paus Forrest: Nama saya Forrest Whaling. Saya adalah ketua pemasaran. Latar belakang saya adalah dalam pemasaran digital tradisional. Saya telah melakukannya selama sepuluh tahun, memasuki crypto melalui peluang pelaburan di sana. Orang-orang ini sedang membina projek DEX pada masa itu, jadi mereka membawa saya membuat beberapa kerja penasihat. Setelah melalui pembiayaan, mereka menawarkan saya jawatan sepenuh masa dan saya tidak menoleh ke belakang.

Munair Simpson: Sebilangan pasukan tidak ada di sini hari ini bersama kalian. Sesiapa sahaja yang ingin anda nyatakan khususnya yang telah menjadi penyumbang kuat untuk memberitahu orang ramai lebih banyak mengenai pasukan?

Alex Wearn: Ya. Pasukan teras awal adalah saya dan adik saya Phil. Dia terlibat sejak awal di ruang crypto dan merupakan orang yang mengenal pasti peluang ini untuk pertukaran yang terdesentralisasi, dan terutamanya pendekatan hibrid ini yang akan kita sentuh sedikit lebih jauh.

Ray adalah pemaju utama dalam semua perkara ini. Dialah yang menyatukannya. Juga Brian, anggota inti lain, yang bergabung dengan kami pada bulan Jun 2017 ketika kami lebih dari sekadar kertas putih dan versi prototaip pertukaran. Sangat mengagumkan apabila melihat inisiatif satu orang kini berkembang menjadi pasukan penyokong. Kami mempunyai sembilan orang yang mengusahakannya sepenuh masa serta beberapa kontraktor.

Saya sangat teruja melihat kematangan produk tersebut. Oleh itu, kami sangat menghargai semua usahanya untuk membantu kami sampai ke tahap ini.

Pasukan Aurora

Pasukan Aurora

Munair Simpson: Ramai orang tidak biasa dengan Aurora DAO dan rangkaian Aurora baru. Adakah anda ingin memberikan penjelasan ringkas mengenai kedua-duanya?

Alex Wearn: Kami bermula dengan IDEX. Ini adalah produk pertama kami. IDEX adalah pertukaran desentralisasi hibrid. Maksudnya, kami menggunakan kontrak pintar untuk semua penjagaan dana – perdagangan dan penyelesaian.

Tetapi ada komponen terpusat yang berinteraksi dengan kontrak pintar itu. Semua perdagangan dibenarkan secara eksplisit oleh pengguna akhir dan kunci peribadinya, yang kemudian diarahkan melalui pertukaran. Keuntungannya ialah pertukaran dapat mengantarkan pengiriman perdagangan tersebut ke kontrak dan benar-benar memberikan pengalaman perdagangan masa nyata di mana pengguna terlindung dari kependaman yang berasal dari operasi pada blockchain.

Kami tahu ada beberapa kelemahan untuk memiliki komponen terpusat itu, terutamanya risiko serangan DDOS atau DNS. Visi masa depan kami melibatkan mengubah komponen terpusat itu menjadi rangkaiannya sendiri, rangkaian Aurora.

Ideanya ialah kita akan menggunakan token kita, token AURA, melalui model konsensus Proof of Stake, dan mempunyai komponen-komponen yang kini terpusat dikendalikan oleh rangkaian operator. Dan setiap pengendali tersebut akan diberi insentif untuk bersikap jujur ​​kerana model pertarungan yang berlaku di belakang tabir.

Oleh itu, para pemegang saham akan mendapat bayaran transaksi dari bursa untuk peranan mereka dalam mengendalikan pertukaran.

Terdapat beberapa perkara menarik yang telah kami lakukan dengan token AURA.

Setiap bulan, kami memberikan peratusan token kepada mereka yang berdagang di platform sebanding dengan jumlah volume yang mereka lakukan di bursa, dengan idea bahawa semakin banyak kecairan yang anda bawa ke platform atau lebih banyak jumlah yang anda bawa lebih awal, semakin banyak token ini yang dapat anda perolehi, dan semakin banyak anda dapat memperoleh keuntungan daripada pertumbuhan ekosistem Aurora pada masa akan datang.

Perkara yang menarik mengenai token adalah anda dapat memberi insentif kepada rangkaian pelakon yang terdesentralisasi untuk semua baris ke arah yang sama, untuk semua bergerak menuju tujuan bersama. Itulah yang sebenarnya kami cuba lakukan di sini dengan reka bentuk token AURA dan rangkaian Aurora.

Munair Simpson: Pada Sidang Kemuncak Fluiditas di Brooklyn minggu lalu, anda berada di atas pentas bersama beberapa pemain lain di ruang seperti Paradex melebihi protokol 0x. Adakah anda menyamakan perubahan baru, rangkaian Aurora, seperti 0x?

Alex Wearn: 0x difokuskan pada komponen protokol untuk membuka akses pertukaran ke sekumpulan komponen depan pengguna yang berbeza. Anda mempunyai alat penyampai, aplikasi yang ingin disatukan antara satu sama lain.

Itu adalah kaedah yang baik untuk melakukan konsep kecairan rangkaian ini. Tetapi salah satu kelemahan yang kita lihat adalah sukar untuk mencipta pengalaman perdagangan frekuensi tinggi atau berkelajuan tinggi dalam pendekatan protokol semacam itu.

Itulah sebenarnya yang kami fokuskan di IDEX dan Aurora — mengekalkan rasa terpusat dari segi kelajuan sambil menjaga hak penjagaan dan keselamatan yang disertakan dengan menggunakan blockchain untuk menguruskan semua aset cryptocurrency. Kami mengejar pasaran sasaran yang berbeza.

Munair Simpson: Saya rasa ini adalah masa yang tepat untuk bercakap sedikit mengenai beberapa inisiatif penskalaan yang anda lakukan. Saya rasa di laman web anda menyebutkan rancangan untuk menggunakan sampingan. Adakah anda ingin bercakap sedikit mengenai perkara itu?

Alex Wearn: Seperti yang saya nyatakan sebelumnya, saat ini kami berada di sekitar 7% dari jumlah transaksi di jaringan Ethereum. Jaringan Ethereum mempunyai batasan dari segi transaksi sesaat, dan jika kita terus berkembang seperti yang kita inginkan, akhirnya, kita akan menghadapi batasan kapasiti rangkaian.

Yayasan Ethereum mengusahakan penyelesaian penskalaan mereka sendiri, tetapi kita sebenarnya dapat mengawal masalah itu dengan melihat dan meneroka peluang rantai sampingan yang lain. Idea tentang sidechain menjadi blockchain yang berasingan yang menghubungkan dengan rantai utama rangkaian Ethereum yang membolehkan kita memunggah banyak transaksi dari segi perdagangan ke blockchain tertentu yang tertumpu pada perdagangan IDEX secara eksklusif.

Kami akan dapat memperoleh hasil transaksi yang lebih tinggi, masa blok yang lebih cepat dan masa penyelesaian yang lebih pantas dengan mempunyai rantaian sampingan yang secara khusus difokuskan pada perdagangan IDEX. Kami juga akan dapat menghilangkan bayaran gas. Itulah salah satu cabaran besar dengan terpaksa beroperasi di rangkaian Ethereum, adalah harga gas yang lebih tinggi untuk mengatasi kesesakan.

Selain itu, ia adalah komponen lain di mana token AURA masuk untuk dimainkan. Rancangannya adalah untuk rantai sampingan Proof of Stake, di mana pengendali nod akan menerima yuran transaksi dari bursa untuk peranan mereka dalam beroperasi.

Pengkomputeran Teragih

Pengkomputeran Teragih

Munair Simpson: Sekiranya seseorang ingin terlibat sebagai pengendali nod, apa yang harus mereka lakukan?

Alex Wearn: Sejujurnya, spesifiknya tidak konkrit pada ketika ini. Kami masih awal dalam fasa pembangunan. Kami sedar untuk tidak memberikan spesifik kerana kecenderungan mereka dalam masyarakat untuk mendengar sesuatu dan mengaitkannya sebagai Injil.

Kami berhati-hati untuk tidak memberikan sesuatu yang terlalu spesifik tetapi anda boleh menyamakannya dengan rangkaian Proof of Stake lain yang berkembang di luar sana, di mana individu akan mempertaruhkan koleksi syiling, koleksi aset sebagai bentuk jaminan, sebagai insentif untuk beroperasi dipertaruhkan, dalam hal ini, untuk memproses transaksi untuk rangkaian.

Salah satu faedah lain dari rantai sampingan dan salah satu perkara yang kami terokai adalah integrasi antara rangkaian kontrak pintar yang berbeza. Sebilangan besar platform kontrak pintar baru memastikan bahawa ia sesuai dengan EVM, yang bermaksud bahawa mereka akan dapat beroperasi dengan blockchain Ethereum.

Kami melihat ini sebagai kaedah untuk menyatukan semua aset ini ke satu rantai sisi yang hanya tertumpu pada pengalaman perdagangan IDEX. Kami akan dapat mengumpulkan rangkaian bersama ini di mana semua orang dapat mengakses semua aset yang berbeza dari rangkaian kontrak pintar yang berbeza ini dengan cara yang terdesentralisasi sambil mengekalkan pengalaman perdagangan berkelajuan tinggi dan berkualiti tinggi yang telah kami buat setakat ini.

Munair Simpson: Oleh kerana anda menggunakan banyak kontrak pintar untuk menyelesaikan semua perkara ini, bagaimana anda boleh memperbaikinya? Adakah anda lebih suka karunia bug, atau anda bekerja dengan juruaudit? Bagaimana anda memeriksa kodnya?

Alex Wearn: Kami telah melakukan kedua-duanya. Kami mempunyai banyak pakar dalam pasukan yang mengkaji kod semua orang. Kami telah bekerjasama dengan beberapa firma audit yang berbeza. Hosho adalah salah satu yang membuat versi terbaru kontrak pintar kami. Sudah tentu, kita mempunyai bug kepada masyarakat sekiranya ada yang terlepas dari sumber lain.

Munair Simpson: Adakah anda ingin membincangkan sedikit sebanyak mengenai cabaran yang anda hadapi baru-baru ini, apa sahaja yang anda hadapi dalam beberapa bulan terakhir yang mungkin tidak anda jangkakan atau anda harap anda dapat melakukan yang berbeza?

Alex Wearn: Salah satu perkara yang menarik ialah cabaran untuk beroperasi di rangkaian yang dinamik dan sentiasa berubah. Sebelum Disember, sebelum CryptoKitties, kami tidak pernah memikirkan harga gas atau tunggakan transaksi. Itu sebenarnya bukan masalah. Dan secara tiba-tiba, anda dapat menyesuaikan diri dengan rangkaian dan semuanya disokong seperti orang gila.

Jadi sekarang secara tiba-tiba, itulah satu lagi cabaran kejuruteraan yang harus kita selesaikan. Seperti yang saya nyatakan, kami menghantar semua pesanan melalui bursa. Segala-galanya harus diatur satu demi satu, yang bermaksud jika perdagangan saya memerlukan waktu yang sangat lama untuk diselesaikan, maka pengeluaran anda, yang mungkin bergantung pada perdagangan itu, akan berada di belakangnya.

Kita harus memastikan bahawa semuanya bergerak dengan cepat, yang bermaksud memantau rangkaian Ethereum, memastikan bahawa kita menggunakan harga gas yang akan membuat barang bergerak dengan cepat dari segi kelajuan perlombongan. Kami menggunakan Stesen Minyak ETH untuk sementara waktu, tetapi akhirnya, kami mendapati bahawa kami sebenarnya perlu mengembangkan alat dalaman untuk memantau rangkaian, untuk memantau kumpulan transaksi yang belum selesai dan mengenal pasti harga gas yang optimum.

Itu sesuatu yang tidak pernah kita jangkakan empat atau lima bulan yang lalu, untuk menjadi perkara lain yang harus kita selesaikan kerana sifat dinamik beroperasi di blockchain awam.

Munair Simpson: Salah satu perkara yang saya perhatikan ialah anda mempunyai stablecoin anda sendiri. Adakah anda ingin bercakap sedikit mengenai perkara ini?

Alex Wearn: Nama stablecoin adalah Boreal. Itu belum ditayangkan. Tetapi kami mempunyai niat untuk melepaskannya pada tahun ini. Idea di sebalik Boreal adalah bahawa ia disokong terutamanya oleh bursa itu sendiri. Boreal akan sentiasa ditebus di IDEX pada nilai sasaran pembayarannya untuk aktiviti perdagangan sebagai pengganti yuran perdagangan.

Anda dapat membayangkan situasi di mana jika harga turun di bawah nilai sasarannya, peniaga diberi insentif untuk membelinya sebagai cara untuk membayar yuran perdagangan mereka dan benar-benar menurunkan keseluruhan kos perdagangan mereka. Terdapat beberapa cara yang berbeza yang ingin kami fikirkan.

Ini adalah kad hadiah peruncit, sekiranya anda dapat membayar lebih awal untuk aktiviti anda di bursa, atau menandakan pendapatan masa depan di bursa. Dari segi kestabilan, bukannya hanya mempunyai algoritma yang mengawal harga dan menguruskan penawaran dan permintaan dengan harapan dapat mempertahankannya pada nilai sasarannya, anda sebenarnya mempunyai entiti yang menjana pendapatan di belakangnya yang sebenarnya menyokongnya dan menjamin penebusannya.

Jadi, anda boleh menganggapnya sebagai sistem yang lebih mantap dari segi kestabilan. Dan dengan melihat jumlah IDEX, anda dapat merasa selesa dengan jumlah token yang ada dalam bekalan atau beredar. Kami sebenarnya mempunyai niat untuk menggunakannya sebagai kaedah untuk mengawal secara teratur jumlah yang ada di luar sana.

Sekiranya terdapat pendapatan tahunan $ 100 juta dan edaran hanya 100 juta, maka anda merasa cukup senang mengetahui bahawa, dalam setahun, pertukaran akan dapat membawa mereka semua ke luar pasaran hanya melalui operasi biasa.

Boreal Aurora

Boreal Aurora

Munair Simpson: Contoh yang baru anda berikan memberi banyak keyakinan, tetapi bagaimana jika ada orang di luar sana yang menginginkan audit rasmi yang lebih stabil terhadap stablecoin ini? Adakah anda mempunyai rancangan untuk bekerjasama dengan juruaudit, organisasi apa pun, atau adakah rancangan untuk menjadikannya lebih telus?

Alex Wearn: Matlamat akhirnya adalah sistem yang mengatur diri sendiri, yang menggunakan input seperti pendapatan di IDEX, peredaran atau kecepatan token, seberapa cepat mereka ditebus, berapa banyak yang digunakan di platform lain. Ia menggunakan semua itu untuk menguruskan bekalan secara teratur.

Sebaik-baiknya, semua peraturan dan keadaan itu setegak mungkin. Ini adalah wilayah yang belum dipetakan, jadi kami akan berhati-hati dengannya kerana, dapat difahami, orang akan prihatin dengan idea tentang stablecoin, mana-mana sistem stablecoin ini, di mana anda melepaskan aset yang disokong oleh fiat atau tidak.

Kami berusaha menghasilkan paradigma baru, pendekatan baru untuk menguruskan kestabilan dan menjamin nilai aset.

Munair Simpson: Banyak orang dalam komuniti CoinCentral sangat berminat dengan projek anda. Setelah kita bercakap sedikit mengenai Aurora dan Boreal, orang mungkin sedikit bingung.

Sekiranya mereka berminat dengan kejayaan jangka panjang projek anda, yang mana satu harus mereka miliki? Sekiranya mereka mencuba kedua-duanya, atau satu? Bagaimana ia berfungsi?

Alex Wearn: Boreal lebih merupakan alat yang dibina dalam platform pertukaran. Setelah peredaran berkembang, kami merancang untuk menggunakan Boreal sebagai pasaran mata wang asas atau mata wang asas untuk pasaran dalam IDEX. Oleh itu, daripada hanya menambahkan pasangan perdagangan Ether, kita sebenarnya akan memiliki boreal sebagai pasangan perdagangan yang akan memberi orang lindung nilai yang stabil pada saat turun naik.

Idea untuk token AURA adalah bahawa ketika pertukaran dalam rangkaian mula berkembang, begitu juga dengan nilai token AURA. Oleh kerana para pemegang saham mula memperoleh lebih banyak melalui yuran transaksi, model taruhan akan memerlukan jaminan tambahan sehingga nilai token taruhan itu akan meningkat.

Munair Simpson: Orang selalu prihatin terhadap kecairan dalam pertukaran terdesentralisasi ini. Adakah anda ingin bercakap sedikit mengenai apa-apa cabaran atau rancangan yang anda ada di masa depan untuk memastikan bahawa anda mempunyai kecairan yang mencukupi pada semua pasangan yang anda tawarkan di bursa?

Paus Forrest: Kami mempunyai orang-orang di luar sana yang bercakap dengan projek baru dan memastikan bahawa komuniti menyedari IDEX dan peluang untuk memperdagangkan aset ketika pertama kali dilancarkan. Itu membantu memastikan bahawa terdapat pasaran pembeli dan penjual di bursa yang berminat untuk memperdagangkan token sejak awal.

Selain itu, kami bekerjasama dengan firma pembuat pasaran profesional untuk memastikan bahawa terdapat sejumlah besar kecairan serta penyebaran minimum dari segi perbezaan harga antara pembelian dan penjualan, sehingga sesiapa yang ingin mengakhiri kedudukannya dapat untuk melakukannya tanpa masalah.

Munair Simpson: Sekiranya kami melancarkan duit syiling atau token esok, bagaimana kami akan mendekati anda mengenai senarai di bursa?

Alex Wearn: Kami mempunyai orang dalam pasukan yang mengendalikannya. Cara terbaik adalah dengan menyertai bilik Telegram kami. Kami mempunyai bilik Telegram AuroraDAO, atau anda boleh menemui kami di laman sosial atau melalui laman web kami dan menghantar tiket sokongan. Saya akan menghantarnya ke borang penyenaraian di mana mereka mengisi beberapa maklumat mengenai token. Pasukan kami akan menyemaknya dan kami menghubungi mereka semula.

Munair Simpson: Apa itu Snowglobe?

Alex Wearn: Idea di sebalik Snowglobe adalah iterasi seterusnya dari apa yang telah kita bangun dari segi platform pertukaran yang terdesentralisasi ini. Tujuan akhirnya adalah untuk memiliki rangkaian yang tersedia untuk mengumpulkan kecairan dari beberapa pertukaran seperti IDEX.

Anda boleh membayangkan situasi di mana sesiapa sahaja dapat membuka platform pertukaran yang mempunyai pandangan dan rasa terpusat dari segi kelajuan perdagangan IDEX, tetapi kemudian di belakang tabir, kecairan digabungkan di pelbagai bursa.

Ini adalah inisiatif jangka panjang yang kita miliki, tetapi kita melihat masa depan menjadi rangkaian perdagangan yang terbuka, global, tanpa izin dan terdesentralisasi. Kami ingin memastikan terdapat banyak titik sentuh untuk memasukkannya sebanyak mungkin. Kami berpendapat bahawa memiliki rangkaian terbuka untuk berkongsi kecairan akan menjadi kaedah terbaik untuk memanfaatkan inisiatif global itu.

Snowglobe Aurora

Snowglobe Aurora

Munair Simpson: Saya melihat sesuatu mengenai modal terdesentralisasi. Adakah anda ingin bercakap sedikit tentang perkara itu dan apa sahaja yang anda mahu bawa ke depan dan tengah?

Alex Wearn: Setelah Boreal beredar, kami ingin mengambil stablecoin yang terdesentralisasi dan mula meminjamkannya melalui bank berasaskan blockchain. Terdapat banyak sistem identiti dan kredit yang dibuat untuk membolehkan kita memahami profil risiko pengguna tertentu.

Kami akan dapat meminjamkan Boreal kepada pengguna tersebut, dan pinjaman tersebut kemudian akan mengakses bentuk jaminan lain yang menyokong Boreal. Oleh kerana pinjaman tersebut dilunaskan, individu perlu membeli Boreal untuk membayar balik pokok dan bunga. Terdapat satu lagi bentuk tekanan harga ke atas aset tersebut.

Ini juga akan menjana pendapatan bagi kita sebagai syarikat dengan menghasilkan pinjaman berasaskan blockchain ini. Visi akhirnya adalah bahawa kami ingin merekrut DAC dan aplikasi lain untuk memainkan peranan yang sama dengan IDEX dan benar-benar menjamin penebusan Boreal di platform mereka untuk pembayaran barang dan perkhidmatan.

Untuk itu, mereka akan dapat berkongsi sebarang keuntungan yang datang dari sisi menjana pendapatan dari platform pinjaman perbankan. Idea di sini adalah untuk menayangkan semula penerbitan mata wang. Ekonomi negara anda yang memberikan nilai mata wang, perniagaan dan pengguna yang menjadikan mata wang itu mempunyai nilai dan kestabilan.

Tetapi ada pemerintah yang mempunyai kemampuan seigniorage dan yang benar-benar mendapat faedah menjadi penerbit mata wang. Kami berusaha membayangkan proses penerbitan mata wang dan menjadikannya perjanjian antara perniagaan dan pengguna sehingga mereka dapat memperoleh keuntungan yang timbul dari memiliki mata wang mereka sendiri.

Munair Simpson: Siapa ketua ekonomi anda?

Alex Wearn: Saya yang paling banyak membuat kajian mengenai pemikiran ekonomi di sini. Tetapi kami juga berhubungan dengan para pemimpin pemikiran di ruang ini yang memikirkan kembali bagaimana dunia jika anda mengembalikan konsep perbankan swasta.

Ini bukan pemikiran gila. Hanya lebih dari seratus tahun yang lalu, sebahagian besar bank adalah swasta, dalam arti entiti swasta bertanggungjawab untuk mengeluarkan wang mereka sendiri, dan kekukuhan wang itu adalah fungsi seberapa baik entiti swasta tersebut dalam menguruskan risiko aset mereka, “Seberapa berisiko pinjaman mereka?”

Dan sekarang kami mempunyai sistem sesat ini di mana anda mempunyai bank pusat yang paling sesuai untuk menjamin kelangsungan pemain kewangan yang besar dalam ekosistem tersebut. Tetapi dengan melakukannya, anda sekarang telah mengambil beberapa risiko dari syarikat kewangan dan membebankannya kepada pembayar cukai.

Kami berusaha memikirkan bagaimana kita dapat mengubah struktur insentif agar lebih sejajar, lebih telus, dan setiap orang dapat bertanggung jawab atas tindakan mereka sendiri.

Munair Simpson: Apa rancangan dan inisiatif pemasaran anda, dan apa yang telah anda lakukan pada masa lalu yang berjaya? Apa usaha yang anda lakukan untuk menjadikan IDEX begitu berjaya?

Paus Forrest: Sekarang ini, kami berusaha untuk mewujudkan lebih banyak kehadiran sosial di Twitter dan Reddit. Kami dapati bahawa sebagai pertukaran, kemungkinan itulah kaedah terbaik untuk menjangkau masyarakat. Kami mengumumkan senarai token baru, membuat orang teruja dengan ciri baru yang akan muncul. Kami akan menekankan perkara itu.

Kami melakukan lebih banyak wawancara dengan orang seperti anda dan penerbitan yang dipercayai. Kami mengeluarkan berita kerana kami merasakan bahawa kebanyakan orang hanya mengenali kami untuk IDEX, sedangkan kami adalah projek yang jauh lebih besar seperti yang dijelaskan oleh Alex.

Saya dulu bergantung pada Google AdWords, YouTube dan lain-lain. Bukan hanya itu tidak berfungsi, mereka sebenarnya memotong jalan tersebut ke crypto. MailChimp mengumumkan bahawa mereka juga akan mematikan perkhidmatan. Oleh itu, kita mesti datang dari banyak sudut kreatif dan ini benar-benar seperti usaha akar umbi sebagai perbandingan. Kita semua belajar bagaimana berjaya dalam perniagaan ini.

Munair Simpson: Adakah ada perkara yang ingin anda bicarakan yang belum kami bahas dalam temu ramah ini?

Alex Wearn: Saya ingin memberi suara kepada seluruh pasukan. Terdapat sebilangan besar orang yang tidak disenaraikan di laman web. Sejak itu kami berkembang melalui apa yang dapat dilihat di laman web, dan ada banyak orang lain yang menyumbang di belakang tabir.

Mereka adalah anggota inti yang merupakan sebahagian daripada pasukan sejak awal lagi tetapi kami telah meningkat menjadi lebih dari 20 tahun. Kami tidak mahu melupakan semua jurutera yang rajin, orang pemasaran dan kakitangan sokongan yang ada di luar sana memastikan bahawa IDEX berkembang menjadi produk terbaik.

Terima kasih Team Aurora!

Terima kasih khas kepada Alex dan Forrest kerana meluangkan masa untuk duduk bersama kami di Consensus. Kami berharap mereka akan terus berjaya dan berkongsi kejayaan tersebut melalui Coin Central. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai visi Alex untuk Aurora, lihat Aurora kertas putih dan laman web.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me