Temu ramah dengan Ketua Pegawai Eksekutif Polymath Trevor Koverko adalah pengalaman yang sedikit nyata. Saya telah mengadakan pertemuan dengan tokoh-tokoh politik penting yang lebih mudah dikoordinasikan – dan tanpa perlu menembusi banyak orang yang memuja yang meminta untuk mengambil gambar selfie dengan lelaki kripto pada masa ini. Jadi, apa yang membuat semua orang bercakap mengenai Trevor Koverko? Sebenarnya ada beberapa perkara.

CoinCental Christina Comben memerah beberapa minit masa Trevor di Forum Blockchain Dunia di London, dan inilah yang kami dapati.

Dia Membuat Pilihan Pelaburan Pintar

Trevor Koverko

Pengasas Trevor Koverko Polymath & Ketua Pegawai Eksekutif

Aktif dalam crypto sejak awal dan membeli Bitcoin pertamanya di eBay, Trevor terkenal kerana melabur dalam ICO awal, termasuk MasterCoin, Ethereum, ShapeShift, dan EOS. Sebelum itu, dia berada di Silicon Valley dan Wall Street.

Dan sebelum itu, dia adalah pemain hoki, membuat NYR Draft Pick. Sekarang dia bertekad untuk memimpin apa yang dilihatnya sebagai “rahsia terbesar dan paling baik disimpan di crypto sekarang” – token keselamatan.

Apa yang sangat menggembirakan mengenai Token Keselamatan?

Mungkin soalan yang lebih baik untuk ditanyakan ialah –apa itu token keselamatan? “Sebenarnya sangat sederhana,” katanya, “token keselamatan mewakili pemilikan aset, yang boleh menjadi saham LP, atau apa sahaja, dan itu hanya versi tokennya … Anda mempunyai pelabur yang mengharapkan keuntungan, bukan yang mengharapkan produk , dan anda mempunyai peraturan dan KYC. ”

Namun, sekarang tidak ada token keselamatan kerana prosesnya terlalu rumit dan membebankan untuk membuatnya. Selain itu, tidak ada pertukaran yang menyenaraikan token keselamatan, jadi setelah anda mengeluarkannya, anda akan mendapat banyak pilihan.

“Binance dan semua bursa besar lain mempunyai banyak kecairan,” katanya, “tetapi token keselamatan tidak kerana sebaik sahaja anda menukar satu keselamatan di bursa anda, anda akan berada di bawah bidang kuasa pengawal selia dan SEC. Semua orang mengelakkan penyenaraian sekuriti. Sekarang, ada semua permintaan terpendam untuk kecairan token keselamatan dan tidak ada tempat untuk pergi. “

Dan itulah yang paling menggembirakan Trevor mengenai platform Polymath yang akan melancarkan token keselamatan generasi akan datang. “Polymath memperkasakan sekuriti kewangan berjuta-juta dolar untuk berhijrah ke blockchain dengan mudah,” katanya.

Polymath mempunyai banyak sokongan, setelah mengumpulkan komuniti token keselamatan terbesar di planet ini, mengatasi Telegram dengan 50,000 anggota kumpulan. Ini penting, katanya, kerana ia akan membolehkan mereka mewujudkan kesan rangkaian dengan cepat.

Mengapa Mengenakan Sekuriti Kewangan?

Terdapat banyak alasan untuk menandakan sekuriti kewangan, dari melepaskan mudah tunai hingga mewujudkan ketersediaan 24/7. Tetapi menurut Trevor, bahagian yang paling menarik adalah pengaturcaraan token:

“Dengan kontrak pintar dan token sekuriti, anda dapat memprogramnya untuk melakukan sesuatu, pengundian proksi, tadbir urus korporat, anda dapat melakukan lebih banyak daripada kontrak kontrak kertas dengan mengumpulkan habuk di kabinet pemfailan … Anda dapat menghilangkan keseluruhan pejabat belakang anda.”

Polymath mempunyai beberapa rancangan yang bercita-cita tinggi, sebenarnya, ia bertujuan untuk menjadi “token Ethereum of Security.” Sama seperti Ethereum yang memudahkan pembangun melancarkan IPO, Polymath mempermudah orang-orang Wall Street bukan teknikal untuk melancarkan STO. Dengan hanya menggunakan platform mereka, penerbit dapat melancarkan token keselamatan mereka sendiri dengan beberapa klik (tanpa perlu memahami Ketahanan).

“IPO tidak kemas, mahal dan memakan masa,” katanya, “blockchain akan mengubah semua itu.” Dengan pasukan penasihat yang tiada tandingannya di tempat lain, Polymath mendapat sokongan daripada Patrick Byrne dari Overstock, Erik Voorhees ShapeShift, dan pengasas bersama Ethereum Anthony Di Iorio, antara kelas berat industri lain.

Penasihat Polymath

Penasihat Polymath / https://polymath.network/

Oh, dan mereka melancarkan Standard Token Keselamatan ST20. Ya, sama seperti standard ERC20 untuk token utiliti. Polymath merancang model yang sama untuk token keselamatan, mewujudkan standard baru yang bergerak maju – tidak hairanlah dia begitu pompa.

Jenis Penerbit Apa Yang Menarik Polymath?

“Kami sumber terbuka diedarkan,” jelasnya, “dan sangat penting bagi saya untuk memilikinya di mana kita tidak membuat keputusan untuk orang lain. Kami bukan penerbit, kami hanya memberi mereka alat untuk menolong mereka patuh dalam bidang kuasa apa pun, di mana pun kelas pelabur mereka, dan jenis pengecualian yang mereka lakukan, seperti bagaimana mereka mengumpulkan wang. Adakah pengecualian jenis AS? Adakah prospektus penuh? Kami menolong orang menavigasi proses itu. “

Beberapa penerbit Polymath pertama telah diumumkan dan termasuk IPwe, pendaftaran paten berkemampuan blockchain pertama di dunia, dan BlockEstate, dana harta tanah AS yang diiktiraf. Trevor juga membuat pengumuman secara langsung di persidangan itu untuk mengatakan bahawa salah satu penerbit pertama adalah pembuat filem yang mengumpulkan dana untuk filemnya melalui STO.

Filem Atari menampilkan Nolan Bushnell, pengasas Atari dan akan dihasilkan oleh Leonardo DiCaprio.

Bagaimana Trevor Koverko masuk ke dalam semua ini?

Ketika ditanya mengenai detik Bitcoin pertamanya, senyuman masam melintas di wajahnya. “Pada masa itu adalah budaya orang yang sangat spesifik,” katanya. “Itu belum arus perdana. Gelombang pertama bukan orang teknologi. Itu lebih banyak geeks ekonomi dan orang-orang di kalangan itu. Orang seperti Roger di sana [dia menunjuk seorang lelaki berpakaian tidak formal di sudut bilik akhbar].

“Dia adalah lelaki sejati pertama. Dia adalah orang pertama yang berasal dari Gerakan Libertarian. Lelaki seperti Erik Voorhees. Ia sangat kecil. Saya ingat persidangan itu diadakan di sebuah bilik kecil. Kita semua akan melepak. Tidak ada seorang pun yang menggunakan wang itu ketika itu. Ia seperti sebuah kongsi gelap. Ia kutu buku. Kami fikir kami keren, tapi kami tidak, ”dia ketawa, mata hanya berkaca-kaca.

“Semua orang lebih muda, ini seperti satu dekad yang lalu. Kami baru sahaja membesar di ruang bersama. Kemudian ia menjadi arus perdana dan meletup. Kami tidak menjangkakannya Saya merasa nostalgia kerana pada masa itu sangat murni dan asli. Tidak ada yang melompat kereta. Orang benar-benar mempercayai apa yang dimaksudkan dengan Bitcoin dan crypto.

Tetapi Token Keselamatan Akan Meninggalkan Ramai Orang

Sekiranya Trevor tidak berada di dalamnya untuk mendapatkan wang, tetapi untuk yang ideal, adakah pelik bahawa penerbit Polymath akan terhad kepada pelabur yang bertauliah? Atau bahawa pembiayaan untuk Polymath bukan melalui ICO tetapi terhad kepada sekumpulan orang tertutup? Adakah dia merasakan bahawa dia bertentangan dengan masyarakat Utopia yang dia bicarakan? Agak lama. Tetapi dia tidak kehilangan tidur kerana itu.

“Ada beberapa cara saya memikirkan soalan itu. Kami mempunyai kepercayaan utama bahawa crypto bersikap terbuka, terdesentralisasi, dan tanpa nama seperti yang kami percayai, tetapi kami juga harus berkompromi dengan beberapa perkara untuk memberi kesan. Sekiranya kita ingin memasuki arus perdana dan kita ingin benar-benar menolong orang dalam skala besar, kita harus mengikuti peraturan dan anda harus melakukan sesuatu dengan pantas dan betul. “

Setidaknya di AS, STO akan terbuka kepada pelabur yang terakreditasi apa pendapatnya mengenai perkara ini? Dia tidak begitu menyukainya “Adakah adil hanya orang kaya yang dibenarkan melabur dalam perniagaan baru yang menarik? Saya secara peribadi tidak menganggap itu adil. Saya berpendapat bahawa peraturan ini perlu dikemas kini. Hanya kerana anda mempunyai wang tidak bermakna anda seorang pelabur yang pintar. Ini bermakna anda mempunyai wang.

Orang yang tidak mempunyai wang, lihat Ethereum. Ethereum mencipta banyak kekayaan untuk banyak orang yang tidak bertauliah. Sekiranya pemerintah mengatakan, tidak, anda tidak dibenarkan melabur di Ethereum, bahawa hanya institusi besar dan orang kaya yang dibawa masuk, maka saya rasa itu tidak adil. “

Namun, dalam masa-masa yang berubah ini, dia percaya bahwa perubahan peraturan akan datang. “Sudah ada langkah untuk melakukan ini dengan Jobs Act dan pengecualian berbeza yang keluar, yang menggembirakan. Kami juga mempunyai pemikiran global, jadi kami tidak hanya melihat AS dan Eropah. Ini kanvas terbuka dan sesiapa sahaja boleh menyesuaikannya untuk keadaan tertentu. Tidak seperti Ethereum itu sendiri. “

Polymath Ethereum

Perbandingan Polymath Ethereum

Apa Cabaran Lain Yang Akan Datang?

Bagaimana Polymath membolehkan penerbit mematuhi peraturan SEC atau memastikan bahawa token keselamatan mereka tetap selamat? Dia berhenti sejenak dan berkata:

“Baiklah, jadi kami tidak melakukan banyak perkara. Kami ingin memberi tumpuan kepada apa yang kami mahir. Apa yang kami mahukan ialah membuat lapisan teknologi untuk ekuiti yang dapat diprogramkan. Daripada hanya sijil saham yang mengumpulkan habuk di kabinet pemfailan anda, anda mempunyai token yang terdapat di blockchain yang boleh anda perintahkan untuk melakukan sesuatu. Anda boleh mempunyai modul. Saya rasa apa yang kita lakukan di Polymath adalah kita mempunyai modul yang berbeza untuk KYC untuk menyelaraskan proses itu. “

Jadi, sekarang, mengenai KYC atau menguruskan keselamatan token keselamatan anda, Polymath bukan kedai sehenti anda, walaupun, “beberapa perkara sedang dalam proses,” katanya. Terdapat juga sejumlah besar kawasan kelabu undang-undang seperti apa yang berlaku selepas STO dan di mana token keselamatan diletakkan di kunci kira-kira syarikat.

“Itulah yang kami perlukan bantuan,” katanya. “Perkara seperti hak penjagaan, perkara seperti pertukaran. Masih belum ada banyak kecairan untuk token keselamatan. Itu masalah peraturan kerana terdapat banyak pertukaran token utiliti seperti eBay. Mereka hanya memperdagangkan produk seperti token utiliti yang bukan keselamatan. ”

Bilakah Perubahan Akan Terjadi?

Bilakah token sekuriti mula menguasai tempat kejadian dan kerdil dari blockchain semesta? “Ini berlaku sekarang. Ini adalah titik perubahan. Pada suku ini, saya rasa di sinilah semuanya berlaku. Sudah berakhir sebentar dan sekarang kita melihat hasil dari semua kerja keras yang dilakukan semua orang. Ini adalah usaha yang sangat digerakkan oleh masyarakat dan itulah yang saya suka. “

Berapa banyak tempat yang dilihatnya untuk token utiliti bergerak maju? “Oh, banyak. Kami menyukai token utiliti, itulah yang memulai semuanya dan kami hanya menggunakan teknologi yang dibuat oleh token utiliti. Saya rasa ia akan menyatukan dan akan ada banyak penggabungan dan kematian serta mayat dan kita akan melihat beberapa protokol besar muncul semakin besar dan kesan rangkaian yang akan mereka pegang. Maka tanda keselamatan akan menjadi fenomena yang semakin meningkat. “

Token keselamatan semakin meningkat … adakah anda sudah bersedia?

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me