Kini Terdapat Cryptocurrency untuk Pesara juga

Pertama, kita harus membiasakan Nenek memiliki telefon bimbit. Dan, kita semua tahu satu-satunya perkara yang lebih buruk daripada tidak ada yang menyukai catatan Facebook anda yang mendapat jempol dari Grams. Jangan terlalu cepat menolak generasi tua ketika datang ke teknologi. Sebenarnya, kini terdapat cryptocurrency untuk pesara juga.

Mungkin sukar untuk membayangkan orang yang sudah bersara di rumah jagaan yang membahaskan sama ada HODL atau wang tunai semasa bermain domino. Tetapi, menurut a lapor oleh WorldPay, generasi baby boomer membentuk semula industri pembayaran dalam talian global. Mereka membeli lebih banyak barang dalam talian, dan cryptocurrency untuk pesara boleh menjadi langkah logik seterusnya.

Penjual sering mengabaikan demografi ini, terdesak untuk menang selama ribuan tahun. Namun “peselancar perak” ini mempunyai kesihatan yang lebih baik daripada generasi sebelumnya – dan kekuatan perbelanjaan yang besar. Sebenarnya, perbelanjaan dalam talian global oleh pengguna berusia lebih dari 60 tahun dijangka mencecah $ 15 trilion pada tahun 2020 (dua kali lebih banyak daripada 2010).

Mereka semakin baik dalam menguruskan iPhone mereka. Mereka mula membeli Alexa. Dan, mereka perlahan-lahan membuka konsep Bitcoin. Tidak lama lagi para senior membiayai persaraan mereka dengan cryptocurrency juga.

Lihat beberapa idea terkini untuk blockchain dan cryptocurrency untuk pesara.

Ekosistem Dibina untuk Warga Emas

Penduduknya semakin tua. Menurut a lapor oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, pada tahun 2015, satu daripada lapan orang di seluruh dunia berumur 60 tahun ke atas. Menjelang 2030, nisbah itu meningkat kepada satu dari enam orang, dan menjelang 2050, sekurang-kurangnya satu dari lima orang akan berumur 60 tahun ke atas.

Hebatnya kita dapat menantikan jangka hayat yang lebih panjang. Lebih banyak masa untuk bermain golf, pergi ke Florida, mungkin juga bermain Bingo. Saya telah mendengar bahawa permainan bingo kini boleh dimainkan secara dalam talian di bingobuddha. Ini adalah perkara pertama yang harus saya lakukan antara lain. Tetapi dengan kadar kelahiran yang berkurang dan lebih sedikit orang muda yang memikul beban itu, ini memberi tekanan besar kepada sumber daya. Jelas, ada keperluan untuk sistem sokongan yang cekap untuk populasi warga emas yang semakin meningkat.

Gembira adalah ekosistem yang dibina untuk warga tua untuk menyediakan penjagaan peribadi dan rumah kanan yang diperiksa sepenuhnya. Ketua Pegawai Eksekutif Sunny Kapoor mengatakan, “Di platform GladAge, kawalan diserahkan kepada para senior kerana mereka memilih jenis perawatan yang diperlukan, membeli peralatan atau perkhidmatan dan bahkan meninjau pengasuh yang dapat mereka sewa berdasarkan permintaan.”

GladAge berusaha menyelesaikan masalah terbesar sektor yang gagal diselesaikan oleh sistem tradisional. “Kekurangan rumah warga emas, kekurangan pekerja terlatih yang teruk, struktur pasaran yang tidak tersusun dan proses yang huru-hara adalah beberapa perkara,” kata Kapoor.

Infografik GladAge

Masalah semasa dengan industri penjagaan kesihatan kanan.

“Terdapat jurang besar antara rumah jagaan yang ada dan jumlah rumah jagaan yang diperlukan,” jelas Kapoor. “Bahkan yang tersedia tidak sesuai untuk tujuan tersebut dan sering kali tidak mempunyai standard yang diinginkan untuk memberikan suasana yang nyaman.”

Sekiranya anda pernah melangkah ke kemudahan penjagaan warga emas yang dikendalikan oleh kerajaan, anda akan tahu apa yang dia bicarakan.

Sumber negara kebanyakkan negara terbentang dan institusi bukan kerajaan bekerja dengan sumber yang terhad. Dalam banyak kes, tidak ada mekanisme untuk menilai kualiti perkhidmatan mereka. “Ini diterjemahkan ke dalam masalah mental dan fizikal bagi warga emas kita,” katanya.

Untuk menambahkan penghinaan terhadap kecederaan, kebanyakan pengasuh tidak diperiksa dengan betul. Pemeriksaan kursor boleh mendedahkan bekas pesalah seks atau pencuri. Tetapi, bagaimana dengan reputasi dan kesesuaian mereka sebagai pengasuh? Lagipun, siapa yang mahu dikendalikan oleh binti berwajah masam, atau Sarjan Mejar yang kecewa?

“Non-profail pengasuh membawa kepada fenomena pasar ‘apa-apa baik-baik saja’,” kata Kapoor. “Sistem Pemarkahan membawa persaingan yang sihat di antara para pemangku kepentingan – untuk menjaga kesejahteraan dan mata pencarian mereka, mereka harus menunjukkan prestasi yang baik dalam pekerjaan mereka. “Tujuan GladAge berkembang adalah untuk merancang sektor penjagaan kanan yang terdesentralisasi yang dilengkapi untuk berkembang secara dinamik. Ia melakukannya dengan memperkenalkan teknologi paling futuristik dalam industri tradisional yang berusia lebih dari satu abad. “

Platform Perancangan Persaraan Berkuasa Kontrak Pintar

Ketika Bitcoin masuk ke hati nurani umum, agak sukar untuk membayangkan bahawa dalam beberapa tahun yang singkat, cryptocurrency akan menyelesaikan masalah utama. Atau bahawa akan ada cryptocurrency untuk pesara.

Tetapi industri persaraan AS sahaja yang bernilai $ 27 trilion. Oleh itu, masuk akal bahawa syarikat blockchain akan lebih melihat ke arah ruang ini.

Kita semua tahu bahawa kita perlu menabung untuk persaraan kita, tetapi banyak milenium masih bergelut dengan hutang pelajar – dan banyak boomer juga bergelut dengan hutang pelajar anak mereka. Sebilangan besar orang Amerika jangan simpan cukup untuk persaraan mereka, yang menjadikan mereka masa depan yang kurang menarik.

Selain itu, rancangan persaraan sekarang dimiliki oleh entiti pusat, kurang telus, dan tidak jelas mengenai pembayaran dan kapan anda boleh menerimanya.

Actus sedang berusaha untuk menyelesaikan masalah ini dan membuat simpanan untuk persaraan lebih mudah dengan menggunakan kontrak pintar untuk memotong orang tengah dan mewujudkan ketelusan. Penyimpan boleh memegang portfolio pelaburan yang ditetapkan untuk persaraan mereka, dari rancangan 401k / IRA yang dikawal selia hingga pelaburan cryptocurrency.

Platform Actus

Tujuannya adalah untuk meletakkan keputusan kembali di tangan penyelamat, dan bukannya beberapa pengurus dana tanpa wajah di sebuah syarikat besar. Ini juga akan memberi insentif kepada orang muda untuk menabung untuk masa depan mereka.

Beli Bitcoin dengan 401k atau IRA anda

Bagi pelabur crypto yang tidak percaya akan nilai masa depannya, Bitcoin IRA membolehkan mereka menggunakan dana dari rancangan 401k atau IRA mereka untuk membeli Bitcoin dan cryptocurrency lain.

Mengklaim untuk memastikan pemindahan dana persaraan anda ke akaun Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash, dan sejumlah cryptocurrency utama yang selamat, ini membolehkan pelabur digital baru mengambil peranan yang lebih aktif dalam menabung untuk persaraan.

Ia juga menjadikan simpanan untuk usia tua lebih menarik, kerana, mari kita hadapi, prospek rumah persaraan, alat pendengaran, dan gigi palsu, tidak begitu seksi.

Seperti pelaburan sekalipun, mungkin bukan idea bijak untuk menggunakan semua simpanan anda untuk melakukan ini. Meletakkan nasib tahun-tahun keemasan anda di bawah tekanan pasaran bullish atau bearish boleh menjadi sedikit tertekan ketika anda melangkah ke persaraan.

Cryptocurrency untuk Pesara

GladAge adalah syarikat blockchain Australia, yang ingin mengatasi penuaan penduduk di pelosok dunia ini. Namun, jika ternyata berhasil, itu adalah model yang dapat diluncurkan ke seluruh dunia.

“Ini juga berguna untuk membangun ekonomi mikro di mana semua transaksi dapat dilacak dengan lebih berkesan. Ini membantu memantau impak dengan lebih tepat dan mengarahkan pelaburan ke arah aktiviti dengan kesan yang paling tinggi, ”kata Kapoor.

Tidak ada yang mahu berakhir di rumah jagaan, tetapi kita tidak selalu mempunyai kawalan terhadap perjalanan hidup kita. Oleh itu, sangat selesa untuk mengetahui bahawa kita mungkin sekurang-kurangnya dapat bersuara – dan mempertaruhkan – kualiti penjagaan kita dengan cryptocurrency untuk pesara, portfolio pelaburan yang bervariasi, dan peluang untuk berbuat lebih banyak dengan 401k kami.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me