Kisah Bitcoin Jutawan Bitcoin yang Tidak Terungkap

Terdapat sebilangan besar kisah kejayaan mengenai orang yang menjadi jutawan Bitcoin. Selepas pembukaan kedudukan kekayaan cryptocurrency tahunan pertama pada awal tahun ini, beberapa kisah Bitcoin ini menjadi terkenal. Namun, yang lain tidak mendapat perhatian.

Dalam artikel ini, kita melihat beberapa kisah Bitcoin ini untuk mendapatkan idea yang lebih baik mengenai pelbagai cara untuk berjaya dalam pasaran cryptocurrency dan menjadi jutawan Bitcoin..

Kingsley Advani Pelabur Awal

Kingsley Advani dapat menjadi jutawan Bitcoin pada usia 24 tahun. Dia melakukannya dengan melabur dalam cryptocurrency setelah seorang rakan memperkenalkannya ke industri pada tahun 2012.

Advani proses mendapatkan kekayaan Bitcoin boleh dianggap sebagai risiko besar kerana Advani menjual harta duniawi dan mengeluarkan simpanan ribuan dolar dari akaun banknya. Secara keseluruhan, Advani melabur $ 34,000 dan mampu menghasilkan tujuh angka rendah hanya dalam enam bulan.

Sekarang, Advani mengembara ke dunia dan bekerja di London, New York, dan San Francisco dengan permulaan cryptocurrency sebagai penasihat.

Kingsley Advani

Kingsley Advani

Erik Finman Pelabur Awal

Erik Finman dikenali sebagai salah satu jutawan cryptocurrency termuda di dunia. Finman mula melabur dalam cryptocurrency pada tahun 2011 apabila harga per BTC adalah sekitar $ 12. Setelah dia menerima $ 1,000 sebagai hadiah dari neneknya, abangnya, Scott, mencadangkan membeli Bitcoin.

Pada akhir tahun 2013, dia menjual pegangan Bitcoinnya ketika harganya mencecah sekitar $ 1,200 per BTC, menjaringkan $ 100,000. Dengan penghasilan tersebut, dia memulakan sebuah syarikat teknologi pendidikan bernama Botangle pada awal tahun 2014.

Pada tahun 2015, seorang pelabur menawarkan untuk membeli syarikat Finman. Pelabur memberikan pilihan antara $ 100,000 atau 300 BTC. Pada masa itu, nilai per BTC hanya sekitar $ 200. Walau bagaimanapun, Finman mempercayai masa depan cryptocurrency dan memilih 300 BTC pilihan.

Menjelang musim panas 2017, Finman memiliki 403 BTC. Sehingga Julai 2018, nilai pelaburan ini berjumlah sekitar $ 2.5 juta.

Erik Finman

Erik Finman

Eddy Zillan – Pelabur Awal

Eddy Zillan adalah contoh lain yang baik tentang bagaimana mengubah pelaburan kecil menjadi berjuta-juta dolar. Ketika Zillan baru berusia 15 tahun, dia mula melabur dalam cryptocurrency.

Menurut Zillan, tidak ada sumber dalam talian (iaitu buku, tutorial YouTube, atau pelabur lain) yang dapat dia andalkan ketika pertama kali mulai melabur. Berbanding dengan kisah Bitcoin lain dalam artikel ini, pelaburan awalnya agak kecil.

Pada mulanya, Zillan hanya melabur $ 100. Namun, pada hari pertama, dia memperoleh keuntungan $ 10. Oleh kerana harga cryptocurrency terus meningkat, Zillan melabur lebih banyak. Hanya dalam beberapa bulan portfolio beliau berjumlah $ 350,000. Pada awal tahun 2018, pada usia 18 tahun, portfolio Zillan telah mencapai lebih dari $ 1 juta.

Eddy Zillan

Eddy Zillan

Ian Balina Pelabur ICO

Ian Balina perjalanan kekayaan cryptocurrency adalah menarik kerana beberapa sebab yang berbeza. Tidak seperti orang-orang dalam kisah Bitcoin di atas yang kebanyakannya melabur di BTC pada masa awal ketika harga sangat rendah, Balina melabur dalam sejumlah ICO cryptocurrency yang baru muncul.

Balina bahkan membuat Google Spreadsheet awam supaya pelabur lain dapat melihat projek mana yang dilaburkannya. Dia juga mengembangkan sistem penilaian dan memasukkan maklumat mengapa dia memilih untuk tidak melabur dalam beberapa projek popular. Namun, bagi mereka yang mungkin berminat, Dokumen Balina tidak lagi dalam talian (pada bulan Julai 2018).

Aspek lain dari kisah Balina yang unik adalah bahawa dia sering menyiarkan tangkapan layar dari aplikasi Blockofonya untuk menunjukkan kepada pengikut media sosial secara berkala bagaimana pelaburannya dilakukan dari masa ke masa. Kekayaannya bermula pada sekitar $ 100,000 dan sejak itu mencapai puncak sekitar $ 6 juta, diikuti dengan peretasan.

Ian Balina

Ian Balina

Olaf Carlson-Wee – Pekerja Pertama di Coinbase

Walaupun contoh sebelumnya menunjukkan bagaimana pelaburan awal dan masa pasaran yang baik mencipta jutawan Bitcoin, tidak semua kisah Bitcoin melibatkan pelaburan. Kisah Bitcoin Olaf Carlson-Wee menunjukkan bagaimana bekerja untuk permulaan kecil dapat memberi manfaat dari segi kewangan.

Pada mulanya, Carlson-Wee melabur dalam Bitcoin ketika harganya hanya $ 16 per BTC. Walaupun ini kelihatan seperti pelaburan yang hebat pada tahun 2018, harganya segera turun menjadi $ 2 per BTC. Walaupun begitu, Carlson-Wee tidak menyerah pada pasaran cryptocurrency.

Carlson-Wee mempercayai masa depan cryptocurrency dan memohon untuk menjadi pekerja pertama Coinbase pada bulan Mac 2013. Daripada menerima gaji dalam dolar, Carlson-Wee menerima pembayaran cryptocurrency.

Pada bulan Julai 2016, Carlson-Wee meninggalkan Coinbase untuk mencari dana lindung nilai cryptocurrency sendiri, Polychain Capital. Menurut satu laporan, Aset Polychain meningkat dari jumlah awal sekitar $ 4 juta menjadi $ 300 juta pada tahun 2017.

Olaf Carlson-Wee

Olaf Carlson-Wee

Barry Silbert – Usahawan

Barry Silbert adalah CEO dan pengasas Digital Currency Group (DGC) dan dilaporkan telah melabur di sekitar 75 syarikat yang berkaitan dengan crypto. DGC diiktiraf sebagai syarikat terkemuka di dunia dari segi jumlah dan nilai pelaburan cryptocurrency. DGC dilaporkan mencapai $ 300 bilion aset yang dikendalikan pada tahun 2017.

Silbert juga memiliki beberapa syarikat lain yang fokus pada pasaran cryptocurrency. Ini termasuk Genesis, Grayscale, dan Bitcoin Investment Trust. Kisah Bitcoin Silbert adalah contoh yang baik bagaimana usahawan yang mencari peluang boleh berjaya di pasaran cryptocurrency.

Apa yang membuat kisah Silbert menarik adalah kenyataan bahawa dia bermula sebagai banker pelaburan Wall Street, iklim kewangan tradisional. Namun, dia menyedari potensi pasaran baru ini untuk mengubah masa depan teknologi dan kewangan.

Barry Silbert

Barry Silbert

Kisah Bitcoin Siapa Jutawan Seterusnya?

Sangat menarik untuk melihat apa yang dilakukan oleh jutawan Bitcoin dalam senarai ini dengan kekayaan mereka pada masa akan datang. Adakah mereka akan HODL, atau mereka akan mengeluarkan wang? Apa peranan yang akan mereka mainkan dalam pengembangan pasaran cryptocurrency pada masa akan datang? Seperti yang telah kita lihat sebelumnya, terdapat pelbagai peluang perniagaan baru yang dimungkinkan oleh blockchain dan cryptocurrency.

Walaupun mungkin tidak semudah membuat keuntungan besar dari pelaburan kecil seperti beberapa tahun yang lalu, pasaran dapat berubah banyak, mewujudkan potensi gelombang baru cerita Bitcoin dan kemunculan jutawan Bitcoin baru juga.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map