Kursus dan Amalan Pembelajaran Dalam Talian Terbaik untuk Latihan Pembangun Blockchain

Peranan pembangun blockchain dengan cepat menjadi salah satu kedudukan teknologi yang paling menguntungkan di pasaran pekerjaan. Hanya beberapa tahun yang lalu, konsep teknologi blockchain kebanyakannya bersifat teori dan terbuka terutamanya kepada PhD dalam bidang seperti sains komputer dan kriptografi. Namun, sekarang, kursus dalam talian untuk latihan pembangun blockchain menjadikan teknologi ini semakin mudah diakses untuk dipelajari. Dalam artikel ini, kita akan melihat beberapa kursus dalam talian terbaik untuk pengembangan blockchain di pasaran hari ini dan juga mengkaji amalan terbaik untuk mempersiapkan kerjaya sebagai pembangun blockchain.

Adakah saya memerlukan pengalaman pengekodan sebelumnya?

Ini adalah salah satu persoalan terbesar yang dialami oleh kebanyakan orang ketika cuba menentukan apakah kerjaya sebagai pembangun blockchain mungkin atau tidak. Walaupun jawapannya bukan ya atau tidak yang mudah dan banyak bergantung pada keperluan bakal majikan, pengalaman pengekodan di bidang lain selain blockchain pasti dapat membantu.

Oleh itu, pengalaman pengkodan sebelumnya tidak semestinya menjadikan pengembangan blockchain lebih mudah dipelajari. Sebagai contoh, Ethereum mencipta bahasa yang sama sekali baru dengan Solidity. Pada pandangan pertama, Soliditi mempunyai banyak ciri yang sama seperti JavaScript; namun begitu, sangat berbeza kerana banyak sebab setelah diperiksa lebih lanjut. Ini boleh bermaksud bahawa pembelajaran Kesungguhan mungkin memerlukan sedikit masa walaupun untuk para pengembang yang berpengalaman.

Pasaran Pekerjaan: Perkara Yang Perlu Dipertimbangkan Sebelum Bermula

Seperti mana-mana proses kod pembelajaran, penting untuk mempertimbangkan tumpukan teknologi mana yang harus dipelajari. Setakat ini, belum ada bahasa pengekodan yang disatukan atau digunakan secara majoriti. Dari perspektif pelajar, ini menjadikan sukar untuk mempertimbangkan bahasa mana yang harus menjadi sebahagian daripada strategi pembelajaran.

Salah satu strategi terbaik adalah mempertimbangkan projek blockchain mana yang mungkin ingin anda kerjakan di masa hadapan. Contohnya, jika anda ingin menjadi pembangun Ethereum, lebih baik anda memulakan dengan Soliditi. Sekiranya anda ingin bekerja untuk projek lain, penting untuk melihat bahasa pengaturcaraan yang mereka gunakan.

Walaupun anda tidak pasti syarikat blockchain mana yang mungkin ingin anda kerjakan, yang terbaik adalah melihat pelbagai peluang pekerjaan dan keperluan untuk pembangun di laman web seperti crypto.jobs atau cryptojobslist.com sebelum memulakan proses pembelajaran. Ini akan memberi anda idea mengenai jenis teknologi yang harus anda fokuskan dalam pembelajaran anda.

pasaran pekerjaan blockchain

Memilih Kursus dan Kaedah Pembelajaran Terbaik

Terdapat beberapa cara untuk mempelajari pengembangan blockchain. Sekiranya anda seorang pembangun yang lebih berpengalaman, anda mungkin dapat memahami selok-belok bahasa pengekodan hanya dengan melayari halaman Github di beberapa projek blockchain sumber terbuka di luar sana. Walau bagaimanapun, jika anda tidak begitu biasa dengan pembangunan blockchain, tutorial kursus dalam talian mungkin merupakan pertaruhan terbaik anda.

Tidak kira kaedah pembelajaran yang anda pilih, penting untuk diingat bahawa teknologi blockchain maju dengan pesat; oleh itu, kod yang digunakan dalam kursus yang diterbitkan walaupun hanya sebulan yang lalu mungkin perlu diubah sedikit.

Berita baiknya ialah banyak projek blockchain / cryptocurrency menggunakan bahasa pengekodan yang mapan seperti C ++, Golang, dan lain-lain. Ini bermakna bahawa pengkod yang berpengalaman dapat memilih bahasa ini dengan cepat untuk membuat aplikasi dunia nyata.

Kursus Latihan Pembangun Blockchain

Manfaat lain dari populariti blockchain yang semakin meningkat adalah sekarang terdapat peningkatan jumlah kursus dalam talian yang sangat baik. Beberapa kursus pengembangan blockchain boleh didapati di laman web seperti Udemy untuk sejumlah tumpukan teknologi yang berbeza. Ini termasuk 3+ jam, kursus blockchain bintang 4,5+, khusus untuk JavaScript begitu juga iOS menggunakan Swift.

Bagi mereka yang berminat untuk belajar Ethereum dan Solidity, ada kursus selama 24 jam yang dirancang untuk semua peringkat pembelajaran. Pengajar mengajar segala-galanya dari asas-asas teknologi blockchain dan enkripsi hingga ke perincian terperinci dan terperinci mengenai cara memprogramkan kontrak pintar dan aplikasi interaktif, berbilang halaman. Dengan lebih daripada 18,000 pelajar dan penarafan 4.7 bintang, kursus ini adalah salah satu yang paling popular dan diberi nilai tertinggi ketika ini di pasaran.

Selain platform pembelajaran yang merangkumi semua seperti Udemy, terdapat beberapa laman web khusus blockchain / crypto seperti Sekatan dan universiti tradisional dengan nama besar seperti Universiti Oxford yang menawarkan pelbagai kursus dalam talian untuk pelajar di pelbagai peringkat pengembangan blockchain.

sekatan

Prospek kerjaya

Bagi mereka yang baru memulakan perjalanan mempelajari pengembangan blockchain, ada beberapa berita baik dan berita buruk. Penting untuk diperhatikan bahawa data menunjukkan bahawa pasaran pekerjaan telah menjadi semakin kompetitif. Menurut penyelidikan oleh syarikat pencari pekerjaan, memang, penawaran pencari kerja yang berminat dengan pekerjaan blockchain pada umumnya (tidak ada kategori khusus yang disenaraikan untuk pengembangan blockchain) telah meningkat untuk memenuhi permintaan majikan.

Dari perspektif majikan, ini adalah perkara yang baik. Dari perspektif pembangun, sejarah memberitahu bahawa ini boleh menimbulkan cabaran bagi sesetengah orang.

pekerjaan ios dan blockchain

Catatan Pekerjaan Pembangun iOS vs Blockchain

Satu perkara yang perlu diperhatikan adalah kemungkinan kedudukan pengembangan blockchain akan mengikuti jalan yang serupa dengan trend pekerjaan teknologi lain pada masa lalu. Sebagai contoh, dari carta di bawah ini, kita dapat melihat bahawa minat keseluruhan untuk menjadi pembangun iOS kekal tinggi sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Walau bagaimanapun, seperti yang dilihat dalam carta di atas, jauh lebih sedikit syarikat yang mengambil jawatan ini pada tahun 2018 berbanding tahun 2015.

pekerjaan blockchain dan ios

Pencari Kerja Pembangun iOS vs Blockchain

Pada dasarnya, kerjaya sebagai pembangun blockchain kemungkinan akan tetap popular sepanjang masa; namun, minat pencari kerja yang berkekalan sebenarnya boleh bermaksud mewujudkan lebihan tenaga kerja dalam jangka panjang. Walaupun begitu, sebilangan besar pemaju yang berkelayakan / berpengalaman masih harus mendapat permintaan tinggi dan tidak perlu terlalu banyak masalah mencari peluang pekerjaan baru di masa depan.

Selain itu, kami tidak tahu dengan tepat kapan trend pengambilan pekerja mungkin perlahan. Oleh itu, ada baiknya anda mulai belajar melalui kursus dalam talian sekarang berbanding dengan risiko ketinggalan pencari kerja lain hanya kerana kemungkinan pengambilan pekerja menjadi perlahan pada masa akan datang.

Kesimpulannya

Walaupun tidak banyak pilihan kursus pada masa ini bagi mereka yang ingin menjadi pembangun blockchain berbanding dengan bidang teknologi lain, pilihan baru muncul dengan cepat. Sebelum memilih kursus dalam talian, pertimbangkan beberapa faktor seperti pasaran pekerjaan keseluruhan semasa dan prospek kerjaya masa depan. Semua ini akan membantu anda menentukan timbunan teknologi terbaik untuk dipelajari dan membolehkan anda membuat strategi tertumpu dan diperibadikan untuk bukan sahaja membina aplikasi di dunia nyata (iaitu kontrak pintar, dapps, dan banyak lagi) tetapi juga mencari peluang kerjaya jangka panjang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
map