Ingin menjadi salah satu penyokong blockchain teratas di dunia? Terdapat pelbagai platform yang mapan dan akan datang yang berkaitan dengan kandungan blockchain dan cryptocurrency. Walau bagaimanapun, Twitter berkuasa tertinggi untuk perbincangan influencer. Pengaruh blockchain Twitter adalah beberapa orang yang paling terkenal dalam industri ini.

Dalam artikel ini, kami meneliti siapa yang berpengaruh pada blockchain teratas dan – bahkan lebih penting lagi– membandingkan kandungan Twitter mereka untuk menjelaskan mengapa individu ini mempunyai pengaruh yang besar terhadap landskap blockchain semasa dan masa depan.

Kriteria Pemilihan

Jumlah pengikut untuk setiap pengaruh blockchain Twitter mencerminkan statistik yang terdapat pada 23 Ogos 2018. Jumlah ini dapat meningkat atau menurun pada masa akan datang. Perhatikan bahawa senarai ini tidak berdasarkan jumlah pengikut sahaja. Terdapat pengaruh lain dengan lebih banyak pengikut daripada yang disenaraikan dalam artikel ini. Kami melihat metrik lain seperti penglibatan pengikut dan peranan spesifik yang dimainkan oleh penggiat dalam industri.

Vitalik Buterin (803 K Pengikut)

Vitalik Buterin, Pencipta Ethereum

Vitalik Buterin, Pencipta Ethereum

Vitalik Buterin sedang pesat untuk menjadi influencer blockchain Twitter pertama yang mencapai satu juta pengikut. Buterin bukan sahaja dikenali sebagai pencipta Ethereum tetapi juga sebagai salah satu pemimpin pemikiran (jika bukan yang terbesar) dalam seni bina teknikal blockchain.

Salah satu contohnya ialah ribut tweetnya pada bulan Ogos 2018. Dia menggunakan Twitter sebagai platform untuk menjelaskan keadaan penyelidikan Casper Ethereum. Siri 75 tweet ini menunjukkan kemajuan dan cabaran Ethereum dalam beralih ke PoS. Tweet ini juga merangkumi beberapa pendapat berbeza dari kumpulan dalam komuniti Ethereum.

Buterin juga tidak takut terlibat dalam pertikaian yang tidak berkaitan dengan Ethereum. Sebagai contoh, dia telah mengambil sikap berani terhadap banyak topik, projek, dan orang dalam industri blockchain. Dia telah memanggil Craig Wright dalam beberapa kesempatan dan bahkan secara terbuka menyatakan penghinaannya terhadap pertukaran terpusat.

Charlie Lee (790 K Pengikut)

Twitter Charlie Lee menampilkan foto sampul bergaya anime yang menunjukkan hubungan antara Litecoin dan Bitcoin.

Twitter Charlie Lee menampilkan foto sampul bergaya anime yang menunjukkan hubungan antara Litecoin dan Bitcoin.

Charlie Lee terkenal sebagai pengasas Litecoin (LTC). Walaupun Bitcoin (BTC) boleh dianggap sebagai projek yang bersaing, jelas bahawa Lee menekankan hubungan erat antara Litecoin dan Bitcoin sepanjang Laman Twitter. Sebagai contoh, terdapat pelbagai gambar gaya anime yang menunjukkan LTC dan BTC bersama-sama.

Lee bahkan menyiarkan pada bulan Ogos 2018, “LN dengan pertukaran atom menjadikan Litecoin sebagai rantai sampingan Bitcoin dengan berkesan, tetapi dengan keselamatan yang jauh lebih baik melalui perlombongan PoW yang terdesentralisasi berbanding dengan perlombongan gabungan / gabungan rantai sampingan biasa. Nilai boleh bergerak merentasi rantai dengan lancar untuk memanfaatkan txns onchain LTC yang lebih cepat / lebih murah. “

Lee sering men-tweet semula catatan yang menunjukkan integrasi baru dan penggunaan LTC. Beberapa retweet bahkan menampilkan influencer blockchain lain menggunakan LTC. Sebagai contoh, Lee me-tweet tweet dari Jackson Palmer, pengasas Dogecoin, yang menggunakan Litecoin untuk membeli teh gelembung. Sayangnya, seperti yang berlaku pada banyak influencer blockchain (iaitu Buterin), Lee sering harus memberi amaran kepada pengguna agar tidak jatuh hati terhadap penipuan pemberian cryptocurrency yang dijalankan oleh pengguna dengan akaun Twitter palsu yang tidak disahkan.

Roger Ver (548 K Pengikut)

Roger Ver menyokong BCH dalam perbahasan Bitcoin vs Bitcoin Cash.

Roger Ver menyokong BCH dalam perbahasan Bitcoin vs Bitcoin Cash.

Walaupun Vitalik Buterin dan Charlie Lee adalah penyokong blockchain Twitter yang penting, pembangun bukan satu-satunya orang yang mempunyai kemampuan untuk mempengaruhi ruang blockchain. Roger Ver, sebagai pelabur / usahawan mempunyai pengikut yang kuat juga. Menurut biografinya, Ver adalah pelabur awal dalam Bitcoin, Zcash, BitPay, Kraken, dan banyak permulaan blockchain lain yang berjaya.

Perkara yang paling penting untuk diperhatikan dari akaun Twitter Ver sepanjang 2018 adalah pendiriannya mengenai perbahasan Bitcoin vs Bitcoin Cash. Ver bersikeras menyokong BCH sebagai masa depan komuniti Bitcoin. Ini menarik kerana ini disandingkan dengan Charlie Lee dan yang lain. Ini juga menunjukkan bahawa komuniti blockchain tidak serentak. Terdapat banyak perdebatan di mana pengaruh blockchain dapat membantu menentukan hasilnya.

Nick Szabo (222 K Pengikut)

Pada tahun 1990-an, Nick Szabo memperkenalkan konsep seperti kontrak pintar dan emas bit. Sejak masa itu, dia tetap menjadi pengaruh utama dalam industri blockchain.

Pada tahun 1990-an, Nick Szabo memperkenalkan konsep seperti kontrak pintar dan Bit Gold. Sejak masa itu, dia tetap menjadi pengaruh utama dalam industri blockchain.

Apabila melihat kefungsian blockchain pada tahun 2018, kemungkinan tidak ada teknologi yang dibincangkan lebih daripada kontrak pintar.

Nick Szabo adalah seorang saintis komputer dan sarjana undang-undang yang terkenal. Pada tahun 1996, ia menggabungkan dua hasrat ini dan memperkenalkan konsep “kontrak pintar” kepada dunia. Pada tahun 1998, dia memperkenalkan konsep lain yang disebut, “Bit Gold”, yang meminta para pemaju untuk mengambil aspek terbaik dari pasar emas dan menerjemahkannya ke dalam mata wang digital.

Sejak tahun 2005, Szabo telah menulis beberapa catatan di Tidak dikira, blog peribadi di mana dia meluahkan pemikirannya mengenai fungsi sistem kewangan, kerajaan, dan teknologi. Sebahagian besarnya, Szabo tweet mengenai politik. Sama seperti Roger Ver, dia sangat mengkritik penapisan dari pihak berkuasa berpusat.

Namun, tidak seperti tiga entri yang disebutkan di atas dalam senarai ini, Szabo sebenarnya tidak menunjukkan minat yang mendalam untuk tweet mengenai satu projek. Sebaliknya, dia kadang-kadang tweet mengenai konsep teknikal. Sebagai salah satu pelopor cryptocurrency, pendapat Szabo mengenai kewangan dan teknologi telah memberi inspirasi kepada banyak minda terpenting dalam industri ini.

Laura Shin (98.1 K Pengikut)

Laura Shin terkenal sebagai wartawan blockchain / cryptocurrency dan hos podcast Tidak Terikat.

Laura Shin terkenal sebagai wartawan blockchain / cryptocurrency dan hos podcast Tidak Terikat.

Banyak sumber media melukis blockchain dan crypto dalam keadaan negatif. Itulah sebabnya penting bagi orang di media yang melihat industri secara objektif. Terdapat sebilangan laman berita berinformasi yang memenuhi tujuan ini. Terdapat juga individu wartawan yang mempunyai banyak pengaruh.

Laura Shin berpangkat sebagai salah satu wartawan individu teratas di ruang ini. Sebagai “tanpa pelaut” yang diproklamirkan sendiri dan menjadi tuan rumah Podcast tidak terikat, Shin menceritakan kisah pelopor dalam blockchain / crypto. Sebilangan besar tweet Shin merangkumi pautan ke episod episod Unchained.

Podcast mempunyai pelbagai pemimpin dari pasukan projek blockchain, firma VC, pertukaran crypto dan banyak lagi. Ini memberikan pandangan penonton tentang bagaimana teknologi yang dikembangkan saat ini berpotensi untuk mengubah masa depan berbagai industri.

Masa Depan Pengaruh Blockchain Twitter

Seperti yang ditunjukkan oleh senarai ini, ada beberapa cara di mana seseorang dapat menjadi peneraju utama di ruang ini. Pembangun, pelabur, wartawan, dan profesional lain berpotensi memainkan peranan penting dalam memulakan atau mengambil bahagian dalam perbualan penting.

Walaupun ini boleh (dan sering terjadi) menimbulkan beberapa perdebatan di kalangan komuniti blockchain Twitter, ia juga bermanfaat untuk menentukan falsafah mengenai bagaimana blockchain harus berfungsi. Pada gilirannya, ini dapat memberi pengaruh positif pada bagaimana industri terus berkembang di masa depan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me