Mick Hagen, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Mainframe

mick hagen

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Syarikat Kerangka Utama, Mick Hagen, mempunyai kelebihan dan kekurangannya. Menyedari bahawa tidak selalu jalan lurus menuju kejayaan, sebelum mengerjakan rangkaian penapisan, Hagen mempelajari satu atau dua perkara mengenai kegagalan. Bagaimana mengatasinya, pelajaran apa yang harus diambil daripadanya – dan bahawa, mulai sekarang, dia hanya ingin menumpukan perhatian kepada idea-idea yang mengubah dunia.

Pada bahagian kedua wawancara ini, Steven Buchko dan Christina Comben dari Coin Central menggali motivasi dan cita-cita Hagen. Mereka juga menyentuh apa rancangan pasukan Mainframe untuk sepanjang tahun yang akan datang, dan mengapa mereka memilih China sebagai tempat pertama untuk penampilan fizikal mereka. Sekiranya anda terlepas, lihat bahagian pertama wawancara di sini.

CC: Sebelum ini, anda bercakap mengenai Undrip dan menyebut bahawa itu adalah tempoh paling sukar dalam hidup anda ketika syarikat itu gagal. Bolehkah anda memberitahu kami lebih banyak mengenai perkara itu – pelajaran apa yang anda ambil darinya dan jika ia membantu anda dengan Mainframe?

MH: Undrip adalah penemuan kandungan dan aplikasi mudah alih media sosial. Ini sebenarnya bermula kerana saya ingin belajar pengembangan mudah alih, dan itu adalah masalah yang saya rasakan. Ini adalah enam tahun yang lalu atau lebih. Media sosial berada di puncaknya dan sangat bising.

Saya mahukan alat yang dapat membantu menyaring kandungan yang paling menarik dari semua sampah. Dan, itulah Undrip. Kami mengumpulkan sekitar satu juta dolar, dan kami mempunyai pasukan yang terdiri daripada lima atau enam orang – cukup kecil. Sangat sukar untuk mendapatkan pasaran produk yang sesuai dan membina sesuatu yang orang mahukan.

Kami mempunyai sekumpulan pengguna yang layak, tetapi sukar untuk bersaing dengan Twitter dan media sosial biasa yang akan dikunjungi orang untuk mencari maklumat. Tidak ada model perniagaan yang baik juga kerana, di media sosial, anda memerlukan khalayak besar untuk dapat mengewangkan melalui iklan.

Akhirnya, produk tersebut gagal. Kami memutuskan untuk mencabut palamnya. Susah dari usaha yang berjaya dengan yang berikutnya adalah kegagalan.

Salah satu perkara terbesar yang saya ambil adalah bahawa saya hanya mahu mengusahakan idea-idea gila, bercita-cita tinggi dan besar. Idea itu tidak begitu besar. Ini adalah aplikasi kecil yang bagus untuk menapis media sosial, tetapi itu bukan idea “mengubah dunia” yang besar.

Dari situ, saya terpaksa mengusahakan sesuatu yang lebih besar. Saya terpaksa mencuba kerana, jika saya gagal mengejar sesuatu yang cukup epik, saya akan merasa lebih baik mencubanya. Saya akan merasa lebih baik tentang perjalanan dan pengalaman, dan saya akan didorong oleh semangat dan kemungkinan mengubah dunia.

Salah satu perkara terbesar yang saya pelajari daripada meninggalkan pengalaman itu ialah saya tidak akan menggunakan idea aplikasi kecil lagi. Saya akan mengejar sesuatu yang besar kerana YOLO – anda hanya tinggal sekali.

Anda tidak akan kehilangan apa-apa, dan jika anda gagal, kemungkinan yang masih tinggi untuk mana-mana projek ini, anda sekurang-kurangnya berjaya mengejar sesuatu yang sangat besar. Anda telah meninggalkan semuanya di luar sana, anda meletakkan semuanya untuk mewujudkannya Gagal pada idea itu mendorong saya untuk berfikir lebih besar dan berusaha mengejar sesuatu yang bercita-cita tinggi seperti Mainframe. Mungkin jika saya tidak gagal di sana, saya tidak akan mengejar Mainframe seperti yang saya ada.

Apa motivator terbesar anda untuk Mainframe?

Saya adalah seseorang yang suka menyelesaikan masalah, dan saya suka mencipta barang dan produk dan perkhidmatan yang diharapkan dapat menjadikan kehidupan orang lebih baik atau lebih produktif atau lebih cekap. Saya menikmati proses penciptaan. Saya seronok membuat dan membina.

Dengan Mainframe, kami berusaha membina platform yang dapat membantu pembangun membina aplikasi yang kaya dan terdesentralisasi yang memberikan privasi dan kebebasan sebagai warganegara kelas pertama.

Tetapi pada akhirnya, saya benar-benar mahu menyelesaikan masalah. Saya ingin menyelesaikan masalah untuk pembangun supaya mereka dapat membina aplikasi terdesentralisasi ini, tetapi saya juga ingin membantu pembangun ini menyelesaikan masalah bagi siapa sahaja pelanggan mereka.

Saya meminati perkara itu. Seperti yang saya katakan, saya melakukan pelaburan malaikat dan bahkan sekarang, saya melakukan banyak pelaburan untuk pengasas dan usahawan hebat. Saya suka keusahawanan, dan saya suka membina pelbagai perkara. Mengusahakan Mainframe memudahkan minat ini untuk membolehkan pemaju dan pengusaha menyelesaikan masalah di luar sana dan membantu kehidupan orang menjadi lebih baik.

Sudah tentu, banyak aplikasi yang dibina di Mainframe mungkin adalah Crypto Kitties dan aplikasi serupa. Tak mengapa. Pasti ada tempat di dunia untuk hiburan dan keseronokan.

Mudah-mudahan, ketika kita dewasa, berkembang, dan memperbaiki platform, terdapat banyak aplikasi terdesentralisasi yang kaya akan perbezaan. Bukan hanya Mainframe yang mengubah dunia, tetapi kami memfasilitasi pengusaha dan pembangun lain untuk mengubah dunia tempat mereka beroperasi dengan pelanggan, industri mereka, dan pengguna mereka.

Itulah yang mendorong saya, itulah yang mendorong saya. Hanya berusaha menyelesaikan masalah.

Sudah tentu, saya mementingkan privasi, dan saya mementingkan kebebasan, tetapi saya pragmatik. Saya tidak akan berusaha menjadi syahid untuk tujuan itu. Saya tidak mahu masuk penjara suatu hari nanti kerana saya menentang beberapa pemerintah yang tidak bersetuju dengannya.

Saya mahu menjadi diplomatik di sini. Saya tidak tahu sama ada saya bersedia diasingkan ke beberapa kedutaan di tempat yang jauh. Bukan itu saya. Saya mahu menyelesaikan masalah, dan saya mahu membina produk yang hebat.

Kami baru-baru ini menonton video Airdrop fizikal anda – idea yang sangat mengagumkan. Saya ingin tahu bagaimana keadaannya di Beijing. Apa yang membuat anda memilih China? Adakah ada kaitan dengan kenyataan bahawa terdapat banyak penapisan di negara itu?

Ya sudah tentu. Itu berada di pinggir zon selesa kami, tetapi kami ingin membuat pernyataan itu. Kami mahu China menjadi tempat pertama yang kami tuju atas sebab itu.

Kita harus agak berhati-hati dalam bahasa yang kita gunakan dalam beberapa pidato yang kita berikan. Tidak ada antara kita yang mahu masuk penjara. Kami mempunyai keluarga.

Kami ingin berkomunikasi, di negara itu terutamanya, bahawa perkara ini penting. Perkara privasi, kebebasan penting, dan kami sedang membangun teknologi yang semoga dapat memberikan kebebasan yang lebih besar bagi orang-orang di sana. Saya rasa kita boleh, dan kita dalam perjalanan untuk melakukannya.

Bagaimana anda menghasilkan idea untuk Airdrops fizikal?

Itulah salah satu perkara yang orang bertanya kepada kita, dan saya harap saya dapat mengatakan, “Oh, memang begitu dan begitulah idea.” Kami masuk ke bilik dengan mungkin empat atau lima daripada kami dan ini adalah salah satu perkara di mana anda mula melakukan percambahan idea dan mengeluarkan idea. Satu idea adalah ini, dan kemudian kita memikirkan idea itu, dan itu berkembang menjadi idea baru. Tidak lama lagi kita mendapat keseluruhan idea ini – kita akan melakukan Airdrop.

Beberapa idea terdahulu adalah seperti mencari harta karun di mana kita akan meletakkan token di suatu tempat di bandar dan memberi petunjuk kepada orang supaya mereka dapat mencari dan mencarinya. Kemudian, kami berpendapat bahawa jika kami ingin berada di bandar, kami harus mengadakan perjumpaan sebagai gantinya. Mari buat orang di sana dan bercakap mengenai Mainframe. Kami juga mempertimbangkan untuk menggabungkan idea-idea ini.

Dan kemudian, seseorang berkata, “Bukankah keren jika kita melakukan Airdrop yang sebenarnya?” Jadi, pada awalnya kami akan mendapatkan beberapa drone, meletakkan token di dalamnya, dan kemudian menjatuhkan drone tersebut. Namun, kami menyedari bahawa ia mungkin tidak selamat dengan sekumpulan drone terbang di atas. Akhirnya, kami sampai pada idea belon. Hanya satu idea yang berpindah ke idea lain dan berakhir dengan apa yang kita ada hari ini.

Saya sangat menyukai idea Proof of Heart, yang akan menjadi luar biasa.

Kami sangat teruja dengan perkara itu. Salah satu perkara yang saya lakukan dengan Undrip adalah membuat video rap untuk berusaha mengumpulkan wang. Kemudian, kami dikenali sebagai permulaan yang melakukan video rap.

Oleh itu, kami memutuskan untuk membuat video rap lain untuk mengumpulkan wang untuk beberapa perniagaan kecil yang terjejas oleh Taufan Sandy. Ia adalah pengalaman yang sangat hebat. Salah satunya adalah kedai bagel, satu adalah kedai percetakan silkscreen, dan satu lagi adalah restoran. Ini adalah pengalaman yang luar biasa dan memuaskan untuk mengumpulkan wang dan membantu perniagaan mereka dibina semula.

Saya selalu seronok memberi Saya selalu menikmati aspek kebajikan dalam perniagaan – bukan hanya melakukan dengan baik tetapi juga melakukan kebaikan dalam komuniti.

Industri ini mempunyai banyak orang yang menjadi spekulator dan orang yang berusaha cepat kaya. Terdapat banyak tingkah laku dan sikap yang tidak menyenangkan di luar sana. Kami fikir Bukti Hati adalah idea yang bagus untuk cuba menyalurkan beberapa tingkah laku yang kurang sedap itu menjadi sesuatu yang sangat positif – tujuan baik dan organisasi bukan untung.

Itulah yang kami memutuskan untuk lakukan, dan kami telah mengumpulkan sejumlah besar wang. Kami tidak mengumpulkan seratus juta seperti yang dilakukan oleh beberapa projek, tetapi sepertinya betul bahawa kita harus menggunakan sebahagian wang itu untuk amal. Rasanya seperti perkara yang baik, terutamanya dalam industri ini di mana terdapat banyak keserakahan dan spekulasi.

Saya selalu mahu itu menjadi sebahagian daripada budaya kita, mempunyai sikap suka memberi dalam syarikat kita, dan semoga dalam komuniti kita juga. Bukan hanya untuk pasukan, tetapi juga untuk orang di sekitar kita, saya ingin memberi menjadi nilai penting dalam komuniti kita yang lebih besar.

Sepertinya melalui Bukti Hati dan juga melalui Bukti Kebebasan juga bahawa anda benar-benar berusaha untuk memastikan bahawa orang yang memegang token anda benar-benar mempercayai apa yang anda lakukan dan sesuai dengan misi anda. Mengapa begitu penting bagi anda?

Ini penting kerana kita tahu bahawa akan ada orang di luar sana yang tidak mahu teknologi kita wujud. Akan ada orang di luar sana yang tidak mahu melihat kita berjaya.

Agar Mainframe berjaya, memerlukan lebih banyak usaha dan tenaga daripada pasukan 12 atau 13 orang, seberapa banyak yang kita miliki sekarang. Tidak akan berjaya jika hanya kita. Kami benar-benar mahu ini terasa seperti projek untuk masyarakat. Kami mahu ini lebih besar daripada mana-mana orang atau pengasas atau pasukan.

Oleh itu, kami berusaha sedaya upaya untuk menarik orang yang dapat membantu mendorongnya ke hadapan, yang dapat membantu membawa bendera kebebasan tidak kira apa yang berlaku kepada kami. Harapan kami agar ini dapat dibina dan disokong dan didorong oleh masyarakat. Kami memahami bahawa penting untuk memiliki komuniti orang yang berada dalam hal ini untuk jangka masa panjang dan yang mempercayai nilai privasi dan kebebasan.

Itulah sebabnya kami cuba memberikan token kepada orang-orang. Tidak sempurna. Kami tahu banyak orang masih melakukan sesuatu hanya untuk mendapatkan token percuma, tetapi kami melakukan yang terbaik untuk mencuba memberikan token kepada orang-orang yang nampaknya mengambil berat tentang projek dan misi.

Anda menyebut video muzik lebih awal. Dan, anda telah beberapa kali bercakap mengenai bagaimana hip-hop berpengaruh dalam hidup anda. Bolehkah anda bercakap lebih banyak mengenai perkara itu?

Saya separuh Guatemala. Oleh itu, setiap kali kita berkumpul dengan keluarga ibu saya, terutama ketika dewasa, kita akan mengadakan pesta ini dan menari. Tarian adalah bahagian budaya yang menyeronokkan – merasakan irama dan merasakan rentak. Saya dibesarkan dengan menikmati muzik yang membolehkan anda menari dan menari. Oleh itu, saya menikmati hip-hop.

Saya tidak melakukan tarian formal atau apa-apa ketika dewasa, saya kebanyakannya bersukan. Tetapi, ketika saya masih baru di Princeton, mereka mempunyai semua organisasi di auditorium besar ini berusaha meyakinkan anda untuk menyertai kumpulan mereka.

Semasa saya meninggalkan gimnasium itu, seorang gadis mengetuk bahu saya dan bertanya, “Adakah anda menari?” Saya berkata, “Ya, saya suka menari tetapi saya tidak seperti penari terlatih.” Dia memberi saya brosur dan berkata, “Baiklah, Anda harus mencuba Body Hype. Ini adalah kru tarian hip-hop. ”

Oleh itu, saya akhirnya mencuba dan bergabung. Saya berada di kru tarian hip-hop ini.

Pada dasarnya, saya hanya menikmati rentak yang baik, muzik yang bagus, dan dengan hip-hop, kerana berkaitan dengan liriknya, saya menikmati permainan kata yang cerdas dan cemerlang. Seronok apabila artis dapat menggunakan kata-kata dengan cara yang membuat anda berfikir. Apa yang anda dengar tidak semestinya apa yang mereka katakan dengan cara yang sangat pintar dan saya suka itu. Saya suka permainan perkataan yang bijak, dan oleh itu saya menikmati seniman yang baik yang menggunakan kata-kata menarik untuk membuat anda berfikir dan membuat anda sentiasa berada di jari kaki.

Ini sesuatu yang saya nikmati, tetapi saya tidak tahu sama ada ia menerjemahkan kepada Mainframe selain daripada muzik itulah yang mendorong produktiviti saya.

Apa yang ada dalam peta jalan untuk 2018?

Beberapa perkara. Satu perkara adalah mengetatkan narasi supaya orang memahami bahawa Mainframe jauh lebih besar daripada sekadar pemesejan dan komunikasi.

Perkara kedua, yang mungkin lebih penting daripada yang pertama, adalah benar-benar menyampaikan kes penggunaan. Dapatkan Onyx dengan lebih baik supaya orang dapat menggunakannya tanpa penapisan, tanpa pengawasan. Bekerja dengan rakan kongsi lain, beberapa syarikat, beberapa kerajaan, dan beberapa usahawan pemaju muda yang kurang senang untuk mendapatkan aplikasi hebat yang dibina dan dihantar. Itulah sesuatu yang kita bicarakan awal hari ini sebagai satu pasukan, dan itulah yang akan kita habiskan sepanjang hari.

Saya baik-baik saja jika CryptoKitties ingin membina Mainframe, tetapi kami ingin membina perkara yang dapat menyelesaikan masalah sebenar dan yang membantu orang atau syarikat menjadi lebih selamat, lebih peribadi, lebih berhubung, dan lebih produktif. Fokus kami adalah untuk terus membawa platform ke titik di mana pemaju dan rakan kongsi dapat menyampaikan pengalaman hebat itu.

Terima kasih

Apa pun yang mendorong produktiviti anda, Mainframe bertujuan untuk menjadi bahagian penting daripadanya dalam waktu terdekat. Terima kasih sekali lagi, Mick, kerana meluangkan masa untuk bercakap dengan kami dan mengintip kisah Mainframe.

Sangat menarik untuk melihat apa yang ada pada 2018 untuk pasukan Mainframe dan projek kreatif yang dibina di platform.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me