Meneroka Penemuan dari Kajian Pasaran ICO ICObench

Meneroka Penemuan dari Kajian Pasaran ICO ICObench

Pada 6 April, laman web kajian ICO ICObench menerbitkan ICO Market Review mereka untuk bulan Mac berserta beberapa data industri yang menarik. Ia merangkumi data mengenai platform ICO yang berbeza, trend pasaran secara keseluruhan, statistik mengikut industri, dan banyak lagi.

Kami membaca laporan tersebut dan mengumpulkan beberapa pandangan yang paling menarik di sini. Teruskan membaca untuk mengetahui mengenai keadaan ICO setakat ini dan di mana bentuk crowdfunding baru ini mungkin akan datang.

Amerika Syarikat menguasai pasaran ICO, tetapi negara-negara kecil juga membuat percikan.

Dengan 415 ICO, Amerika Syarikat hampir dua kali ganda bilangan ICO sebagai tempat nombor 2 dan 3, Rusia (238) dan Inggeris (221). Singapura dan Switzerland adalah satu-satunya dua negara lain dalam angka tiga dengan masing-masing 187 dan 123 ICO.

Switzerland berada di tempat keempat dari segi jumlah ICO, tetapi kedua jika dibandingkan dengan jumlah dana yang mereka kumpulkan. Negara ini hanya satu daripada dua yang menerima sumbangan lebih dari $ 1 bilion – yang lain adalah Amerika Syarikat. Kerana keterbukaan pemerintah terhadap teknologi blockchain, Zug, Switzerland (AKA Crypto Valley) dengan cepat menjadi ibukota crypto. Kemungkinan negara akan terus melihat kejayaan ICO.

Peta data ICO mengikut negara

Namun, yang paling mengejutkan adalah kesan yang dihadapi oleh negara-negara kecil di pasaran ICO. Estonia menghasilkan 77.1 ICO yang hebat bagi setiap 1 juta warganegara sementara Singapura mempunyai 31.9 per 1 juta. Membandingkannya dengan nisbah Amerika Syarikat yang hanya sedikit lebih dari 1 ICO per 1 juta warganegara, jelas bahawa negara-negara ini ingin membuat nama untuk diri mereka sendiri di dunia blockchain.

Sejauh ini Ethereum adalah platform ICO pilihan.

Ethereum menguasai 81.14% dominasi pasaran berbanding dengan platform ICO yang lain. Platform seterusnya dalam senarai, Waves, terletak lebih dari 3%. Dilihat dari ukuran komuniti pembangunan Ethereum dan reputasi rangkaian, tidak hairanlah apabila platform ini mengekalkan dominasi.

Populariti ICO mengikut platform

Walaupun NEO telah menjadi tuan rumah hanya 14 ICO, ia memimpin jumlah dana yang diperoleh untuk setiap satu. Rata-rata, setiap ICO NEO telah mengumpulkan lebih dari $ 5 juta. Platform terbesar seterusnya dalam hal ini adalah Stellar dan projek yang telah membina blockchain mereka sendiri dengan kenaikan purata lebih dari $ 3 juta per ICO.

Stat lain yang memihak kepada NEO adalah skor purata yang diterima oleh ICO-nya. Projek berasaskan NEO mempunyai penilaian tertinggi dari semua platform. Ini mungkin disebabkan oleh kos GAS yang tinggi yang berkaitan dengan pelaksanaan kontrak pintar NEO. Kos ini cenderung menyingkirkan banyak projek yang kurang ternama yang terdapat di rangkaian lain.

Gelembung ICO mungkin telah muncul.


Walaupun jumlah ICO berada pada tahap tertinggi sepanjang masa, jumlah yang mereka kumpulkan adalah paling rendah yang pernah ada. Purata pasaran keseluruhan adalah $ 1.8 juta – hanya 10% dari paras tertinggi September.

data ICO bulan demi bulan

Melihat pada bulan Mac sahaja, trend masih ada. Bilangan ICO meningkat setiap minggu sementara jumlah yang meningkat terus menurun. Pada minggu terakhir bulan Mac, dana purata ICO mencapai $ 348,400.

Mungkin ada beberapa perkara yang menyebabkan aliran menurun ini. Kemerosotan keseluruhan pasaran cryptocurrency kemungkinan besar memberi kesan terbesar pada jumlah yang dapat dikumpulkan oleh ICO. Di samping itu, banyak penipuan keluar dan projek-projek teduh telah memberi kesan yang berterusan kepada masyarakat. Pelabur yang berpotensi sekarang lebih ragu-ragu untuk memasukkan wang ke arah ICO, sebaliknya memilih untuk menunggu sehingga koin mencapai bursa popular untuk membelinya.

Tetapi, melabur dalam ICO masih boleh menjadi perniagaan yang menguntungkan.

Sekiranya anda hanya melabur $ 1000 ke dalam NEO (Antshares pada masa itu) semasa ICO, anda akan mempunyai lebih dari $ 1.5 juta hari ini. Itu kira-kira 160,000% pulangan selama 7 bulan. Biarkan itu tenggelam sebentar. Malah ICO ke-10 yang paling berjaya, Golem, telah menghasilkan pulangan pelaburan (ROI) sebanyak ~ 2,000% pada setengah tahun yang lalu.

ROI ICO

Untuk meletakkan ini dalam perspektif, jika anda melabur dalam saham prestasi tinggi S&P 500 tahun lalu, anda akan mendapat pulangan 132% sahaja.

Dengan kemerosotan pelaburan ICO, sukar untuk mengetahui apakah ada peluang lebih besar sekarang bahawa projek meletakkan harga syiling lebih rendah semasa penjualan orang ramai atau jika minat tidak cukup lagi untuk membawa keuntungan tinggi sebelumnya.

Apa yang ada untuk ICO?

Oleh kerana pasaran nampaknya berpusing, akan menarik untuk melihat bagaimana reaksi ICO. Larian bull yang ketara boleh menyebabkan gelombang mania yang disebabkan oleh FOMO di dunia ICO. Tetapi, kemungkinan besar peluang 2017 adalah satu peluang.

Walaupun jumlah purata yang dikumpulkan oleh setiap projek telah menurun dengan ketara, jumlah mereka memilih untuk mengumpulkan dana dengan cara ini tidak berhenti berkembang. Adalah selamat untuk mengatakan bahawa dari perspektif pendanaan permulaan, ICO tidak akan ke mana-mana dalam masa terdekat.

Seperti biasa, jalan maju yang disyorkan adalah untuk anda: melakukan penyelidikan anda sendiri, jangan melabur lebih banyak daripada yang anda boleh kehilangan, dan bertahan untuk hidup sayang. Selamat memburu (ICO)!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map