Sektor ATM Bitcoin semakin meningkat berkat gabungan faktor, termasuk teknologi yang lebih baik, lebih banyak fungsi, dan peningkatan permintaan. Permintaan yang meningkat adalah sebab utama mengapa lebih banyak pelabur melihat model perniagaan automatik ini sebagai jalan masuk pintar ke dalam sektor perniagaan Bitcoin.

ATM Bitcoin muncul di lokasi baru di sebuah semakin meningkat kadar. Hab crypto yang berdiri sendiri ini membolehkan pengguna memasuki pasaran crypto tanpa memerlukan pengetahuan teknikal. Pada dasarnya, pengguna ATM Bitcoin tidak perlu mengetahui apa-apa mengenai pasaran kripto. ATM Bitcoin dianggap oleh banyak orang sebagai penghubung yang hilang antara pasaran kripto dan pengguna sehari-hari. Mesin-mesin ini mudah digunakan, dan mereka memberikan pelabur kripto alternatif yang boleh dipercayai untuk pertukaran fiat-ke-kripto, seperti Coinbase. Mari luangkan masa untuk mengkaji kelebihan dan kekurangan sektor perniagaan crypto yang baru ini.

Populariti yang semakin meningkat

Pasaran crypto berkembang. Setiap hari, pelabur baru belajar tentang kelebihan teknologi blockchain. Permintaan ini mewujudkan peluang unik bagi pengusaha yang cerdas yang ingin memposisikan diri di pasaran sebelum penggunaan utama. ATM Bitcoin membawa tahap kemudahan baru ke pasaran crypto, dengan membenarkan mana-mana individu untuk membeli crypto secara langsung.

ATM Bitcoin melalui Berita Harian Anda

ATM Bitcoin melalui Berita Harian Anda

Menjimatkan Kos

ATM Bitcoin adalah salah satu perniagaan BTC paling efektif yang boleh anda mulakan. Unit ini berharga sekitar $ 10,000 setiap satu. ATM Bitcoin tidak memerlukan banyak elektrik untuk berfungsi, dan tidak ada perkakasan tambahan yang diperlukan untuk memantau pelaburan anda. Pengurangan kos operasi ini mendorong bakal pelombong ke sektor ATM.

Kos pengisian semula mesti diambil kira semasa mempertimbangkan kos operasi ATM anda. Sebilangan besar unit memerlukan anda menyambungkan peranti anda ke dompet panas khusus untuk ATM anda. Anda perlu memantau dompet ini untuk memastikan bitcoin tersedia untuk pembelian oleh pelanggan anda. Sekiranya anda membiarkan dompet anda kosong, pelanggan anda tidak akan dapat membeli bitcoin.

Beberapa unit diprogramkan ke pertukaran. Unit-unit ini tidak memerlukan anda menyimpan dompet panas. Sebaliknya, Bitcoin dibeli terus dari bursa dan dipindahkan ke pengguna ATM Bitcoin. Pilihan ini dapat menjimatkan kos permulaan, tetapi anda harus menyerahkan yuran pertukaran kepada pelanggan untuk mengelakkan keuntungan anda.

Anda perlu menyimpan ATM anda dengan wang tunai jika anda tinggal di kawasan di mana pelanggan dapat menjual Bitcoin mereka di peranti tersebut. Negara-negara pro-crypto seperti Jepun dan Korea Selatan memberikan pilihan ini kepada warganya. AS bersikap ketat dalam membenarkan pilihan ini kerana peraturan yang berputar di sekitar pertukaran mata wang fiat.

Menambah Fungsi

Pengilang ATM Bitcoin menambah fungsi baru pada unit mereka pada kadar yang memusingkan. Anda mungkin mendapati bahawa beberapa ciri baru ini sama bernilai dengan kemampuan membeli Bitcoin. Sebilangan besar ATM Bitcoin membolehkan pengguna membeli pelbagai altcoin. Litecoin, Ethereum, dan Bitcoin Cash adalah altcoin paling popular yang ditambahkan ke ATM ini. Walaupun, beberapa unit menawarkan pilihan yang lebih luas.

KYC Pilihan – Transaksi Tanpa Nama

Salah satu kelebihan terbesar ATM Bitcoin adalah tanpa nama yang dapat dinikmati oleh pengguna. Seperti, Ketahui undang-undang Pelanggan Anda (KYC) yang merambah ke ruang crypto, mereka yang ingin melindungi privasi mereka dapat melakukannya dengan menggunakan salah satu alat yang bermanfaat.

ATM Bitcoin terbaik akan membolehkan anda memilih undang-undang KYC jika diperlukan semasa beroperasi di wilayah anda. Ciri ini juga membolehkan anda menyesuaikan fungsi ATM Bitcoin anda untuk memenuhi undang-undang tempatan anda. Ruang crypto melihat peraturan yang semakin meningkat, dan dengan memilih ATM dengan kemampuan ini, anda memastikan mesin anda dapat memenuhi syarat undang-undang tempatan.

Akses Langsung ke ICO

Beberapa ATM Bitcoin menyediakan pelanggan mereka akses langsung ke Penawaran Syiling Permulaan (ICO) yang diluluskan. Baris terbaru Trilliant membolehkan anda membeli altcoin dari ICO menggunakan mata wang BTC, ETH, LTC, atau fiat. Pemaju di belakang projek menyedari perlunya akses lebih terbuka ke pasaran crypto, dan ciri terbaru ini menjadikan memasuki ruang crypto lebih mudah daripada sebelumnya.

Program Pemilikan Pecahan

ATM Bitcoin pemilikan pecahan membolehkan anda membeli ke dalam unit dengan harga serendah $ 100. Program-program ini menggunakan kontrak pintar bagi hasil berdasarkan blockchain yang mengikat secara sah untuk menjamin peratusan keuntungan anda. Teknologi blockchain memberi pengguna ketelusan 100 peratus.

Masalah ATM Bitcoin

Beberapa masalah yang wujud wujud dalam pasaran ATM Bitcoin. Secara khusus, tidak ada undang-undang persekutuan mengenai penempatan unit-unit ini di kebanyakan wilayah di dunia. Kekurangan ketelusan ini menyukarkan untuk menjamin bahawa ATM Bitcoin anda tidak akan dicemuh oleh pegawai tempatan. Negeri Vermont terkenal menutup ATM Bitcoin awal pada tahun 2015 kerana tafsiran yang berbeza mengenai status undang-undang mesin ini.

Selain ketidaktentuan pasaran, anda juga harus berhadapan dengan turun naik harga Bitcoin. Disember lalu, Bitcoin kurang dari $ 20,000 sehelai. Hari ini, Bitcoin berada di atas $ 6,000. Anda akan mengalami kerugian yang besar sekiranya anda menyimpan dompet panas anda dengan $ 19,000 BTC dan menjualnya dengan harga kurang dari separuh harga pembelian asalnya. Turun naik pasaran akan memberi kesan langsung kepada keuntungan anda.

ATM Bitcoin yang berkaitan pertukaran mempunyai masalah yang berbeza. Unit-unit ini mesti bergantung pada pertukaran untuk menyelesaikan pesanan pelanggan. Terdapat banyak rungutan yang dibuat oleh individu yang mengatakan bahawa unit ini tidak berfungsi dengan berterusan.

ATM Bitcoin melalui Magnet Kewangan

ATM Bitcoin melalui Magnet Kewangan

Salah satu insiden yang paling banyak dipublikasikan hingga kini berlaku ketika penganalisis Business Insider Matt Weinberger cuba untuk menggunakan ATM Bitcoin di Las Vegas. ATM akhirnya menolak pembelian $ 11 kerana tidak memenuhi jumlah minimum yang diperlukan. Namun, tidak disebutkan jumlah pembelian minimum pada unit tersebut.

Akibatnya, unit ini akhirnya menyimpan $ 11 dan tidak memberinya BTC. Setelah dia menghubungi Awan Syiling, syarikat itu menjelaskan bahawa unit tersebut tidak dapat mengeluarkan BTCnya kerana bayaran perlombongan pada masa itu. Firma itu menawarkan untuk menghantar BTCnya secara langsung. Kejadian ini menyoroti kelemahan yang masih ada dalam teknologi baru ini.

Pada akhirnya, ATM berfungsi dengan baik, tetapi pasar mengalami kesesakan, yang mengakibatkan biaya ejekan. Anda dapat membayangkan bagaimana pelanggan masa depan anda akan kecewa dalam keadaan ini.

ATM Bitcoin – Anda Tentukan

Hanya anda yang dapat menentukan apakah perniagaan ATM Bitcoin adalah pelaburan yang tepat. Anda mungkin menganggap ini sebagai pelaburan yang menguntungkan jika anda tinggal di kawasan yang mempunyai kripto yang kuat. Perniagaan BTC diharapkan dapat menerima pakai lebih lanjut dalam beberapa bulan mendatang. Ia tidak menghairankan. Orang selalu mencari cara yang lebih mudah untuk memasuki pasaran crypto. ATM Bitcoin boleh menjadi laluan itu.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me