Mengapa Teknologi Blockchain adalah Jawapan kepada Masalah Sistem Perbankan Dunia

Sistem perbankan adalah tidak cekap dalam keadaannya sekarang kerana ia memerlukan penggunaan pelbagai pengesahan pihak ketiga dan pemindahan perkhidmatan untuk menyelesaikan transaksi. Blockchain dapat mengurangkan keperluan organisasi-organisasi ini dan memberikan dunia penyelesaian terbaik untuk masalah yang dihadapi masyarakat perbankan. Blockchain mengubah cara kami menjalankan perniagaan secara global dengan menawarkan kami kemampuan untuk melakukan transaksi dengan selamat dengan cara peer-to-peer tanpa memerlukan orang tengah.

Keadaan semasa sistem perbankan global paling buruk. Kami telah menyaksikan banyak bailout kerajaan sehingga kini dan perilaku sombong inilah yang melahirkan kelahiran cryptocurrency sembilan tahun sebelumnya. Satoshi, pencipta Bitcoin yang tidak dikenali, bahkan cukup baik untuk memberitahu kami bahawa ini adalah motivasinya dengan meninggalkan rujukan kepada tajuk utama bailout dari London Times yang terselit di blok genetik BTC – Canselor The Times 03 / Jan / 2009 di ambang bailout kedua untuk bank.

Sejarah Ringkas Bagaimana Bank Mengenai

Untuk memahami kelebihan yang dimiliki blockchain berbanding sistem perbankan semasa, anda perlu memahami sejarah perbankan. Bank berkembang kerana keperluan menyimpan emas dengan selamat. “Jurubank” pertama tidak lain adalah simpanan emas untuk orang kaya.

Individu akan mengeluarkan emas mereka dan pegawai bank kemudian akan mengeluarkan resit yang boleh digunakan untuk membeli barang di sekitar bandar. Akhirnya, jurubank menyedari bahawa orang itu tidak pernah mendapatkan emas mereka pada masa yang sama dan oleh itu, dia memutuskan untuk mula meminjamkan emas orang lain dengan sedikit kenaikan atau kadar faedah.

Kelebihan blockchain bank

Scrooge Mcduck Disney Ducktales

Orang-orang akhirnya curiga dengan cepatnya kekayaan bankir berkembang dan pada suatu malam bankir itu terpojok oleh orang ramai yang menuduhnya yang menghabiskan emas mereka. Mereka memaksa pegawai bank untuk membawa mereka ke peti besi dan menunjukkan kepada mereka bahawa dia memiliki emas setiap orang. Dia dengan senang hati mewajibkan kerana dia tidak hanya memiliki semua emas mereka tetapi sekarang dia juga memiliki minat yang dia hasilkan untuk keuntungan.

Setelah menyedari apa yang telah dilakukan oleh pegawai bank tersebut, individu kaya tersebut menuntut tindakan tersebut. Inilah sebabnya mengapa bank sekarang harus membayar faedah kecil dari pegangan anda juga. Tidak banyak yang berubah sejak itu berkaitan dengan tujuan bank; Ini masih merupakan organisasi pihak ketiga yang ingin memperoleh keuntungan daripada menahan dana anda.

Hari Baru

Hari ini, tiada satu pun langkah yang diperlukan berkat teknologi blockchain. Teknologi telah maju dan sudah tiba masanya sistem perbankan kita melakukan perkara yang sama. Dunia tidak dapat terus menyelamatkan bankir palsu atau menjalankan sistem kewangan berasaskan fiat. Mari luangkan masa untuk melihat bagaimana teknologi blockchain dapat menghilangkan banyak masalah perbankan ini pada tahun-tahun mendatang.

Rakan sebaya

Kata-kata rakan sebaya tidak ada gunanya dalam sistem perbankan pusat semasa yang bergantung pada kombinasi platform pengesahan dan pemantauan untuk memastikan dana anda dihantar. Setiap kali anda menggesek kad debit anda, terdapat kira-kira tiga puluh organisasi pihak ketiga yang berasingan yang mesti berkoordinasi untuk menyelesaikan transaksi anda.

rakan sebaya blockchain

Transaksi Peer-to-Peer di Blockchain

Bank anda mesti memeriksa baki anda terlebih dahulu, mengesahkan bahawa anda benar-benar membelanjakan dana, memberitahu akaun di mana dana akan memastikannya betul, berinteraksi dengan firma pemprosesan peniaga yang terlibat, berinteraksi dengan VISA atau MC, dan senarai tersebut pada. Inilah sebabnya mengapa anda dapat menghabiskan dana kad debit anda dengan cepat tetapi sebarang pengembalian wang memerlukan masa seminggu atau lebih lama untuk diproses.

Ketelusan

Cryptocurrency menghilangkan keperluan ini untuk pengesahan pihak ketiga. Sifat telus teknologi blockchain menjadikannya sangat sesuai untuk perkhidmatan kewangan. Seorang individu boleh memeriksa mana-mana dompet di blockchain untuk memastikan dana ada dan setelah dihantar, mereka pergi terus ke individu lain yang terlibat dalam transaksi.

Hantarkan Sebarang Jumlah dengan Segera

Adakah anda pernah cuba menghantar sejumlah besar wang ke peringkat antarabangsa? Ini adalah mimpi buruk yang boleh memakan masa beberapa hari untuk diselesaikan bergantung pada jumlah yang anda putuskan untuk dihantar. Semasa pemberhentian ini, dana anda tidak dapat diakses oleh anda dan pihak lain yang terlibat dalam transaksi tersebut. Adalah biasa untuk menunggu lebih dari seminggu sehingga transaksi besar selesai.

Teknologi blockchain menghilangkan keperluan untuk menunggu dan tanpa mengira jumlah crypto yang anda kirim, masa pemindahan adalah sama. Ini adalah kelebihan besar yang dimiliki crypto berbanding sistem perbankan semasa.

Blockchain di atas bank

Ibu Pejabat Google

Bayangkan bahawa anda adalah syarikat antarabangsa yang besar yang mesti menghantar modal berjuta-juta dolar ke peringkat antarabangsa. Teknologi blockchain akan membolehkan anda menyelesaikan tugas ini dengan kesederhanaan yang tidak dapat ditandingi. Tidak akan ada kelewatan tambahan dan dana akan lebih aman daripada bentuk pemindahan wang lain yang ada sekarang. Anda juga mengelakkan kerugian daripada menukar dana antara negara.

Penyimpanan rekod

Rekod yang disimpan pada blockchain tidak dapat diubah dan mudah dikesan. Tidak ada yang dapat menggodam data ini dan mudah untuk mencari satu transaksi. Mengintegrasikan sistem berasaskan blockchain akan membolehkan bank menangani masalah umum seperti pencurian identiti atau transaksi yang dipertikaikan dengan cepat. Beberapa bank mula meneroka pilihan ini dan diharapkan banyak lagi yang akan mengikutinya dalam beberapa bulan mendatang seiring teknologi ini terus menerus diterima pakai.

Biro Kredit Bye-Bye

Sifat telus blockchain menghilangkan keperluan untuk biro kredit. Sistem berasaskan blockchain akan membolehkan sesiapa sahaja melihat sejarah kewangan mereka dengan cepat dan dengan itu membuktikan kemampuan mereka untuk membayar hutang.

Blockchain di atas bank

Laporan Kredit

Pada masa ini, syarikat kredit hanya diwajibkan untuk memberi anda satu laporan kredit setiap tahun secara percuma. Ini adalah organisasi bernilai miliar dolar yang berkembang maju dari teknologi yang tidak lagi diperlukan. Masa dan modal yang besar dapat direalisasikan dengan menghilangkan institusi-institusi yang boros dari sistem perbankan.

Meningkatkan Keselamatan

Teknologi blockchain masih bertahun-tahun menjelang sistem perbankan semasa dari segi keselamatan. Sifat protokol yang berlebihan memastikan bahawa dana anda selamat dan membolehkan anda menyimpan dana anda secara peribadi.

Masa Depan Blockchain

Kelebihan teknologi blockchain tidak dapat dilihat dan untuk pertama kalinya dalam sejarah, ekonomi global yang terdesentralisasi adalah kenyataan. Inilah sebabnya mengapa sistem perbankan pusat bersikap lantang terhadap penentangan mereka terhadap cryptocurrency seperti Bitcoin. Anda boleh melihat retorik agresif ini berterusan ketika sistem perbankan terus melalui krisis identiti mereka tetapi pada akhirnya, matematik dan kecekapannya akan sentiasa menang.

Apa pendapat anda semua? Sudah tiba masanya bank-bank serius mengenai blockchain? Beri tahu kami dalam komen di bawah dan pastikan untuk mendaftar buletin kami untuk terus mengetahui semua berita crypto terkini semasa ia berkembang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me