Mengapa Teknologi Blockchain Penting untuk Ekonomi Amanah

Teknologi blockchain memberi kita kemampuan untuk mengoperasikan sektor ekonomi yang terdesentralisasi yang menggunakan protokol Peer-to-Peer yang lebih selamat dan efisien daripada struktur ekonomi global semasa. Sifat teknologi revolusioner yang tidak berubah dan tidak berubah ini menjadikannya sangat sesuai untuk penggunaan ekonomi pada zaman digital ini.

Tahap ekonomi dunia berubah secara mendadak. Orang-orang bosan dengan ketidakcekapan sistem perbankan semasa yang menjadi begitu kuat dan berpusat sehingga organisasi-organisasi ini tidak lagi mematuhi undang-undang. Organisasi-organisasi ini terus berkembang tanpa kawalan dan dengan restu pemerintah.

Pandangan Ringkas di Blockchain

Nasib baik, teknologi blockchain memberikan penyelesaian ekonomi yang sesuai untuk masalah ini. Rangkaian blockchain menggunakan sebilangan besar komputer untuk menyimpan data secara berlebihan. Data ini disebut “blok” dan ketika mereka dihubungkan bersama-sama mereka membentuk “blockchain”. Setiap blok mempunyai kode dari blok sebelumnya untuk memastikan semua blok berada dalam urutan yang tepat dan tidak ada data yang dapat diubah pada jaringan hingga jumlah node yang telah ditentukan menyetujui transaksi tersebut sebagai sah.

rangkaian blockchain

Pandangan Lebih dekat di Blok Melalui Blockgeeks

Ekonomi Amanah

Masa depan teknologi blockchain kelihatan cerah. Industri dari seluruh dunia mulai menggunakan teknologi inovatif ini untuk memajukan model perniagaan mereka sekarang dengan hasil yang mengagumkan. Menghilangkan keperluan sistem pengesahan pihak ketiga sangat penting untuk mencapai tahap kecekapan yang lebih tinggi dalam ekonomi global dan hanya teknologi blockchain yang dapat memberikan penyelesaian ini ke pasaran.

Tidak berubah dan tidak berubah

Inti teknologi blockchain adalah ciri-cirinya yang tidak berubah. Tidak ada yang dapat mengubah rekod blockchain anda tanpa meretas ribuan komputer secara serentak pada masa yang sama. Teknologi blockchain memberi anda sistem lejar digital yang tidak dapat diubah yang lebih cepat dan lebih murah daripada penyelesaian semasa.

Buku besar ini dapat merevolusikan cara kita memindahkan hak milik harta benda kita. Bayangkan jika rekod pemilikan rumah anda disimpan di blockchain dan anda tidak perlu bimbang tentang pertikaian di masa depan. Ini kelihatan seperti masa depan tetapi sudah ada di sini kerana banyak platform harta tanah blockchain sudah ada.

Teknologi blockchain sangat sesuai untuk melindungi aset fizikal dan digital. Contohnya, bayangkan karya artis atau jurugambar dirakam pada blockchain. Ini akan membolehkan pemilik kandungan dengan mudah membuktikan bahawa mereka memang pemilik sebenar dan item itu adalah kepingan asalnya.

Syarikat kamera berusia 100 tahun Kodak melancarkan mereka KodakCoin ICO awal tahun ini untuk membuat platform yang menggunakan teknologi tepat ini untuk melindungi jurugambar dari penggunaan kandungan mereka tanpa izin. Pencurian kandungan telah menjadi masalah besar bagi jurugambar di era digital ini dan Kodak berharap dapat menyelesaikan masalah dengan projek mereka.

Platform ini menjelajahi internet dan meletakkan data terhadap kandungan pengguna untuk memastikan bahawa tidak ada penggunaan kandungan tersebut secara tidak sah. Sekiranya ada yang dikesan, platform akan secara automatik memberitahu pencipta kandungan mengenai pelanggaran dan mengirimkan pelaku tawaran untuk membeli hak atas kandungan tersebut jika pencipta menghendaki.

Ketelusan

Adalah selamat untuk mengatakan bahawa terdapat sedikit kepercayaan kepada struktur ekonomi semasa. Satu transaksi mesti melalui tiga puluh atau lebih sistem pengesahan pihak ketiga sebelum diproses. Di samping itu, terdapat institusi kredit utama yang menghasilkan miliaran untuk memberikan maklumat ini kepada pihak yang berminat.

Sifat teknologi Blockchain yang telus akan membolehkan institusi-institusi ini dibuang untuk model perniagaan yang lebih telus dan terbuka di mana sesiapa sahaja dapat membuktikan kelayakan kredit mereka tanpa peduli membayar yuran ejekan.

Memandangkan peranan terpusat yang telah diambil oleh syarikat-syarikat kredit ini di pasaran, akan menjadi peningkatan besar kepada sistem ekonomi semasa untuk menghilangkan organisasi-organisasi yang boros ini untuk mewujudkan sistem berasaskan blockchain automatik.

Rantaian Rantaian Bekalan

Hari semakin hampir apabila anda dapat melihat tahap perkembangan produk anda untuk memastikan kualitinya. Bayangkan bahawa anda dapat mengimbas sebiji oren dan mendapatkan maklumat seperti hari ia ditanam, dituai, apa yang diberi makan, dan berapa lama ia dihantar. Semua ini dapat dikodkan dengan mudah dalam blockchain rantaian bekalan.

Rantaian rantaian bekalan sangat penting untuk membolehkan produk berkualiti tinggi bersinar di pasaran. Keupayaan untuk membuktikan keaslian dan keahlian produk adalah penting dan hanya teknologi blockchain yang membolehkan kita melakukan ini dengan cara yang cekap dan automatik.

Kontrak Pintar

Kontrak pintar adalah salah satu penambahan terbesar untuk teknologi blockchain yang akan berlaku. Fabian Vogelsteller dikreditkan dengan kedua-duanya mengembangkan teknologi dan menggabungkan frasa “Kontrak Pintar”. Protokol berguna ini membolehkan anda memasukkan parameter tindakan khusus ke dalam blockchain yang penting untuk memiliki ekonomi kepercayaan yang berkembang maju.

kontrak pintar

Kontrak Pintar Menawarkan Kecekapan yang Tidak Tanding

Kontrak pintar membolehkan pelbagai individu melabur dalam satu aset dengan yakin. Kontrak pintar dapat diprogram untuk memantau pelaburan sehingga tindakan tertentu selesai. Setelah tindakan pencetus diaktifkan, kontrak akan secara automatik memenuhi tugasnya yang diprogramkan termasuk mengira dan mengagihkan dana kepada semua pihak pelaburan.

Kontrak pintar semakin pintar dengan lebih banyak fungsi dikembangkan setiap hari. Kontrak pintar generasi ketiga hari ini dapat menyelesaikan prosedur yang sangat kompleks. Fleksibiliti ini terus mendorong pertumbuhan ekonomi yang terdesentralisasi dan penting untuk membangun kepercayaan terhadap teknologi ini.

Ekonomi Amanah Berjalan di Blockchain

Teknologi ini ada sekarang untuk mengembangkan ekonomi yang lebih selamat dan efisien daripada pendahulunya. Teknologi blockchain dengan cepat menjadi pilihan pintar untuk tugas-tugas terpenting dalam sektor ekonomi kita dan ketika integrasi berlanjutan, tidak diragukan lagi bahawa teknologi yang luar biasa ini pasti dapat melihat pelaksanaan selanjutnya di pasaran.

Apa pendapat anda semua? Bolehkah anda melihat ekonomi amanah suatu hari nanti menyaingi sistem kita sekarang? Beritahu kami Twitter dan pastikan untuk mendaftar buletin kami untuk terus mengetahui tentang kemas kini paling penting di pasaran crypto.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me