Neil Patel di KindAds, Crypto Advertising, Entrepreneurship, and Regulations

Neil Patel adalah pemasar dan usahawan terkenal yang terkenal sebagai pengasas bersama alat dan platform pemasaran seperti Quicksprout, Telur Gila, Hello Bar, dan KISSmetrik. Dia telah bekerjasama dengan syarikat seperti NBC, Amazon, GM, HP, dan Viacom untuk membantu meningkatkan pendapatan mereka.

Penghargaannya termasuk dinobatkan sebagai salah satu daripada 10 pemasar dalam talian teratas oleh Forbes, salah satu daripada 100 usahawan teratas di bawah usia 35 tahun oleh PBB, dan sebagai 100 usahawan teratas di bawah usia 30 tahun oleh Presiden Obama.

Neil Patel

Neil juga merupakan penasihat untuk Jenis Iklan, platform pengiklanan yang bertujuan untuk memotong perantara untuk memberi khalayak lebih banyak iklan yang mesra pengguna dan mencipta lebih banyak nilai untuk pengiklan.

Dalam wawancara berikut, kami membincangkan KindAds, kesan larangan pengiklanan cryptocurrency, keusahawanan blockchain, peraturan, ICO, dan evolusi ruang.

Seperti apa dalam hidup Neil Patel? Terutama sekarang kerana anda semakin terlibat dalam ruang cryptocurrency?

Tidak banyak berubah. Saya masih bangun pada waktu pagi dan memeriksa e-mel. Saya banyak membaca laman web teknologi. Sekarang, laman web teknologi dan crypto juga. Saya memeriksa CoinMarketCap mungkin lima kali sehari. Segala-galanya berubah-ubah, tetapi semakin mengejutkan kerana saya sudah terbiasa dengan turun naik. Selain daripada itu, masih banyak perjumpaan lama, panggilan telefon. Banyak yang belum berubah. Ia hanya mempelajari lebih lanjut tentang kripto kerana saya yakin ia adalah masa depan. Hanya melibatkan diri dalam memastikan saya sentiasa mengikuti semua perkara.

Neil Patel

Neil Patel (dengan rambut).

Bilakah perjalanan anda ke dunia kripto bermula atau bagaimana ia berlaku?

Saya bekerja dengan beberapa orang yang saya kenal di Brazil, dan mereka seperti, kami ingin akhirnya membuat platform iklan untuk orang yang melakukan iklan tetapi menggunakan teknologi blockchain. Saya seperti, oh, sejuk. Begitulah KindAds muncul dan mereka seperti, hei, kami ingin menjadikan anda sebagai penasihat. Kerana saya juga mempunyai banyak “tarikan” dalam arena pemasaran digital, sekurang-kurangnya saya rasa begitu. Sekarang, mengenai pengiklan dan penerbit, dan saya pernah bekerja dengan orang-orang ini pada masa lalu, dan mereka seperti, ya, ini adalah impian mereka. Mereka cepat melaksanakan dan kemudian, saya menyokong mereka sebagai penasihat.

Saya pasti anda dapat memberi banyak penerangan mengenai pengalaman anda dengan projek khusus itu. Apa yang membuat anda memilih KindAds daripada semua projek lain di ruang iklan blockchain?

Orang-orang ini mempunyai banyak tarikan dalam dunia periklanan juga. Mereka memiliki agensi iklan, jadi mereka mempunyai banyak pelanggan. Mereka menguruskan banyak wang. Mereka berhubung dengan baik, dan ini bukan agensi iklan pertama yang mereka miliki. Salah seorang dari mereka baru saja menjual agensi iklan terakhirnya, saya rasa, tahun lalu suatu ketika. Oleh itu, mereka telah melakukannya selama bertahun-tahun Mereka mengalaminya tidak seperti kebanyakan teknologi iklan lain di ruang blockchain.

Sebilangan besar lelaki lain adalah pembangun, jadi mereka tidak tahu bagaimana membuat penerbit atau mereka tidak tahu bagaimana membuat pengiklan. Orang-orang ini bukan sahaja tahu bagaimana melakukan perkara itu, tetapi mereka sudah mempunyai akses kepada banyak orang kerana mereka sudah bekerja dengan banyak syarikat.

Halaman utama KindAds

Halaman utama KindAds

Bahagian yang indah adalah kebanyakan orang yang masuk ke dalam crypto seperti, ya, berapa banyak wang yang boleh saya hasilkan? Boleh naik? Orang-orang ini benar-benar mahu menyelesaikan masalah. Mereka masih melakukannya. Dan jika anda lihat, mereka menghantar produk yang berfungsi. Sangat jarang berlaku di dunia kripto seperti yang anda ketahui bagi orang untuk menjadi produk penghantaran. Saya rasa pada minggu lalu atau minggu sebelumnya, mereka melancarkan integrasi MailChimp dan mereka mempunyai keseluruhan model ini di mana mereka juga realistik.

Mereka seperti kita tahu bahawa kita tidak akan menghancurkan Google dan Facebook. Sesiapa sahaja yang memberitahu anda bahawa ia tidak realistik. Sekiranya syarikat mengiklankan di Google dan Facebook dan menguntungkan, mereka tidak akan berhenti untuk hanya menggunakan blockchain. Itu omong kosong. Tetapi apa yang anda dapati adalah jika anda dapat membuat sudut yang sangat baik dan unik dan ada ini, hei, Google dan Facebook sudah mempunyai iklan asli. Mengapa kita tidak dapat fokus pada iklan melalui e-mel dan pemberitahuan push, yang merupakan pasaran yang sangat besar? Mereka menukar lebih baik daripada iklan asli, tetapi tidak ada rangkaian yang popular untuk mereka.

Jadi, mereka mengambil bahagian dan akhirnya mereka akan berkembang ke lebih banyak wilayah. Beberapa akan bertindih dengan Google dan Facebook, tetapi ini adalah pendekatan yang sangat pintar. Mereka melihatnya sebagai usahawan dan bukan hanya orang yang suka, saya akan mengembangkan sesuatu dan berusaha menjadi cepat kaya berbanding orang-orang seperti ini, hei, ini perlu menjadi model perniagaan lestari yang berkesan. Kita perlu mendapat daya tarikan dan orang yang menggunakan benda ini. Mereka seperti kita tidak peduli sama ada pasaran itu baik atau buruk. Kami akan melaluinya. Kami sedang membina produk, kami menghantarnya. Kami tidak peduli hanya menunggu hype dan FOMO atau apa sahaja yang disebut orang. Mereka berusaha untuk melakukan perniagaan sebenar kerana mereka melihatnya sebagai kesakitan dan mereka meminati perniagaan itu.

Betul. Ya, itu cukup hebat. Saya tidak begitu memahami logik projek yang cuba dilakukan dengan Google dan Facebook. Demi perbincangan, mari kita menghayati idea projek-projek ini yang cuba menarik pengguna dari iklan Facebook dan Google. Apa pendapat anda bahawa projek pemasaran digital berasaskan blockchain ini perlu dilakukan untuk berjaya, jika mungkin, lakukan dengan Google dan Facebook?

Ianya bukan.

Orang akan berfikir bahawa Facebook mengambil bahagian pasaran dari Google, tetapi ia tidak berfungsi seperti itu. Sekiranya anda seorang syarikat dan anda membelanjakan $ 100 dan anda menghasilkan $ 200 sebagai balasan, adakah anda akan berhenti membuat iklan Google hanya kerana Facebook muncul? Sekiranya Facebook, anda membelanjakan $ 100 dan sekarang anda menjana $ 300, anda tetap tidak akan menghentikan Google kerana Google masih menguntungkan anda.

Sebaliknya, anda hanya akan melakukan kedua-duanya dan itulah yang tidak disedari orang. Anda tidak akan memotong bahagian pasaran mereka seperti BAT sedang berusaha membuat penyemak imbas. Setiap orang yang menggunakan Google mendapat promosi untuk menggunakan Chrome. Adakah anda fikir anda benar-benar akan berjaya menembusi pasaran?

Laman Utama BAT

Laman Utama BAT

Orang-orang ini adalah pengasas Mozilla, saya fikir, atau Firefox atau semacamnya dan jika anda melihatnya, Firefox dihancurkan oleh Google kerana semua orang menggunakan Chrome. Mereka adalah salah satu laman web paling popular di web. Cuma tidak realistik dan saya rasa permainan yang lebih realistik adalah, hei, kita akan mengejar segmen yang berbeza bahawa anda tidak juga menguntungkan sehingga cara orang akan melakukan Google, Facebook, dan KindAds.

Kerana jika anda melihat pasar sekarang, Taboola, Outbrain, ada begitu banyak rangkaian lain di luar sana yang mendapat penggunaan dan mereka akan terus mendapatkan penggunaan kerana mereka menguntungkan. Syarikat mengiklankan tidak berdasarkan pada apakah mereka menyukai Google atau Facebook atau mereka bimbang tentang privasi data Facebook. Ia sememangnya ekonomik dan berdasarkan keuntungan.

Semuanya berpunca dari pengembalian perbelanjaan iklan dan apa sahaja saluran yang tersedia untuk mereka. Jadi, itu akan sangat menarik. Saya ingin tahu bagaimana KindAds berkembang, terutamanya apabila mereka mula mendapat lebih banyak perkongsian di bawah mereka. Satu perkara yang saya suka lihat mengenai ruang ini adalah, seperti yang anda katakan, lebih banyak projek ini sebenarnya menghantar produk dan menunjukkan pendapatan. Pada penghujung hari, blockchain hanyalah teknologi. Oleh itu, perlu dilihat jika syarikat-syarikat ini benar-benar dapat menggunakan teknologi untuk menghasilkan pendapatan yang, di ruang iklan digital, adalah pemacu utama sama ada sesuatu projek itu berjaya atau tidak.

Sangat setuju. Saya rasa pasaran akhirnya akan berubah dan menyesuaikan diri dan merealisasikan semua ini kerana anda mendapat hak lebih awal juga apabila anda mengatakan Google dan Facebook dan semua pemain besar ini akan datang ke ruang angkasa dan mereka akan menghancurkan semua lelaki kecil.

Anda perlu mempunyai sesuatu yang dapat dipertahankan dan anda harus mempunyai sesuatu yang sudut unik dan idealnya sesuatu yang tidak mereka kejar, jadi dengan cara itu, mereka tidak menghancurkan anda secara teknikal.

Oleh itu, bagaimana anda melihat ruang iklan kripto berkembang dari segi larangan pengiklanan di Facebook, Google, Twitter, dan setiap platform seperti itu sepertinya cuba menahannya, dan memang betul kerana terdapat banyak sampah yang dilalui keretakan pada tahun 2017. Pada asasnya, bagaimana anda menjangkakan projek dapat mendapat berita di luar sana tanpa saluran ini?

Mereka mesti melakukan lebih banyak pemasaran masuk organik seperti akhbar, pemasaran media sosial. Telegram tidak terlalu berkesan, walaupun ada yang mengatakannya, tetapi anda melihat ada beberapa orang yang mempunyai 50,000 ahli Telegram dan ketika itu, namun harganya masih berterusan kerana anda tidak mendapat orang yang benar-benar setia yang menggunakan produk atau platform. Heck, beberapa daripadanya belum dikembangkan. Tetapi anda harus membina komuniti di sekitarnya.

Dan saya tidak membincangkan komuniti di mana mereka berada di sana kerana mereka mendapat Airdrops percuma. Saya bercakap bahawa anda harus membina komuniti orang yang mempercayai projek ini, yang bersemangat dan ingin menggunakannya dengan ideal.

Ya, saya setuju sepenuhnya. Banyak projek memamerkan seperti, oh, kita ada, anda tahu, 15,000 pengguna Telegram, tetapi mereka semua di sana secara pasif menunggu untuk melihat apakah Airdrop berlaku atau mereka bahkan tidak terlibat atau log masuk ke Telegram untuk itu perkara. Apa yang anda katakan ialah metrik untuk komuniti yang berjaya?

Saya melihat metrik untuk komuniti yang berjaya seperti penggunaan, seperti penggunaan aplikasi, penggunaan produk, orang mengetuk pintu dan mendaftar kerana mereka ingin menggunakan apa sahaja yang anda buat. Sekiranya anda ingin membuat “Uber” yang terdesentralisasi, lebih baik anda mempunyai banyak orang menggunakan aplikasi anda. Sekiranya anda tidak dapat membuat orang menggunakan aplikasi anda, maka tidak menjadi masalah.

Semua barang lain hanya bersifat persisian seperti komuniti Reddit. Hebat hanya untuk mengeluarkan berita, tetapi pada akhirnya, penggunaan adalah perkara yang penting. Berdasarkan sebahagian besar kertas putih untuk projek blockchain yang berpusatkan pengguna dari tahun lalu, anggapannya adalah bahawa orang akan menggunakan token mereka dan orang benar-benar menggunakan platform mereka. Ini mewujudkan keperluan ini untuk sejumlah besar pengguna dan kemudian ketika seluruh larangan pengiklanan berlaku, jenis iklan besar-besaran keluar dari jendela untuk banyak projek ini. Jadi sekarang, banyak orang buntu bagaimana kita mendapatkan pengguna ini? Bagaimana kita membina komuniti ini? Sangat menarik untuk melihat bagaimana keadaan berkembang pada tahun 2018 bagi banyak orang. Bagaimana anda melihat landskap pemasaran digital berkembang melalui blockchain? Bagaimana blockchain akan mengubah landskap pemasaran digital?

Ini akan mengubah landskap pemasaran digital kerana anda akan dapat memotong orang tengah lebih daripada yang lain. Saya tahu banyak orang bercakap mengenai hak data, privasi dan semua ini, tetapi apa yang akan anda lihat seperti Facebook mempunyai banyak masalah privasi, namun anda tidak melihat Facebook digunakan kurang, mari kita hadapi saja. Orang mungkin membenci mereka, tetapi mereka tetap menggunakannya.

Saya yakin jika anda melihat pendapatan suku tahunan mereka, itu akan tetap lebih baik daripada pendapatan suku tahun lalu. Apa yang sebenarnya akan anda lihat ialah orang yang memotong orang tengah, penerbit menyimpan lebih banyak wang, pengiklan mendapat harga yang lebih baik kerana apa yang berlaku adalah harga terus meningkat dan ekonomi tidak berfungsi untuk orang lain.

Bagaimana anda melihat dunia ICO berubah? Saya membaca artikel di mana anda disebutkan bahawa mereka tidak seharusnya menyasarkan pelabur yang tidak bertauliah dan terus terang tidak harus memasarkan untuk mengumpul wang dan semuanya semakin bersih. Ini hanyalah permulaan yang merujuk kepada larangan iklan kripto. Bagaimana anda melihat dunia ICO berubah pada tahun 2018?

Neil PatelSaya melihat di mana peraturan yang akan menjadi lebih ketat, yang saya rasa semestinya. Sebab saya mengatakan bahawa ya, anda mahukan sesuatu yang bebas sehingga dapat berkembang, tetapi anda perlu menghentikan rasuah orang yang mengumpulkan banyak wang, membeli rumah besar dan Lamborghini dan mengantongi semua wang atau mencurinya. Saya tidak peduli bagaimana anda menyusunnya atau walaupun orang baik-baik saja, saya rasa ia tidak betul. Saya rasa perlu ada peraturan.

Sekiranya anda melihat banyak pertukaran ini, saya tidak suka mengatakannya, terdapat banyak manipulasi harga yang berlaku di bursa ini. Turun naik banyak mata wang ini bukan kerana keadaan pasaran semula jadi. Ini kerana orang memanipulasi harganya. Dan saya tahu ini kerana saya pergi ke beberapa persidangan ini dan mendengar orang-orang seperti, ya, kami mengeluarkan ICO kami. Saya membuat banyak pesanan untuk barang-barang kami sendiri dan kami menaikkan harganya dan kemudian kami akan membubarkan saham kami sendiri. Dan saya seperti, OK, ini adalah perkara yang teduh. Sekiranya kita mahu crypto berjaya di masa hadapan, yang saya rasa akan berlaku, kita juga perlu membersihkan banyak pelaku buruk.

Crypto telah menyentuh banyak industri yang berbeza seperti, oh wow. Semua saluran yang kuat ini boleh digunakan untuk kejahatan seperti pemasaran influencer, misalnya. Pemain tertentu akan dibayar untuk tweet mengenai duit syiling. Duit syiling naik 30%, 40% secara langsung berkaitan dengan perhatian yang dihasilkan oleh tweet. Itu agak gila.

Anda tahu mereka juga menjual pada masa yang sama, bukan? Seperti banyak lelaki ini seperti, ya, saya telah menaikkan harganya, biarkan saya membuang saham saya. Saya bercakap dengan beberapa lelaki di sebuah persidangan dan mereka seperti membuat pasaran adalah sah di bursa saham. Dan saya suka, ya, tetapi versi pembuatan pasaran mereka berbeza daripada yang anda lakukan. Selain itu, mereka memberi tahu pasar kapan mereka akan menjual saham mereka terlebih dahulu. Anda hanya akan mendapat harga naik, membuang saham anda, dan tidak peduli. Saya suka, itu sama sekali berbeza. Mereka melakukannya dengan telus.

Sungguh gila melihatnya kerana garis-garisnya begitu kabur.

Saya seperti, kawan, saya tidak sabar menunggu pemerintahan ini dihancurkan. Saya bukan peminat semua peraturan pemerintah dan saya rasa banyak perkara yang mereka buat dalam banyak kes, tetapi saya hanya benci melihat orang menjadi kacau dan orang-orang memanipulasi kotoran. Ia tidak sejuk.

Proses untuk disenaraikan di bursa itu sendiri telah menjadi sangat rosak kerana anda boleh memanipulasi pasaran dengan pertukaran tersebut. Kami disenaraikan, harga akan meningkat. Katakan kita disenaraikan di bursa utama. Kecairan dari pasaran akan meningkatkan jumlah orang yang memperdagangkan duit syiling itu, dan ini memberikan lebih banyak fleksibiliti kepada projek untuk menghilangkan token mereka bila-bila masa mereka mahu. Kita akan melihat bagaimana keadaan maju.

Saya bersetuju sepenuhnya. Perkara lain juga ialah banyak pertukaran ini melakukan perkara seperti anda boleh berdagang seberapa banyak yang anda mahukan. Tanpa bayaran perdagangan, jangan ragu membuat pasaran sehingga anda dapat memanipulasi harganya. Saya suka, cerita hebat. Ia mengerikan.

Di luar ruang iklan digital, apakah projek kegemaran anda di dunia crypto?

Terdapat beberapa projek seperti Polymath yang saya sayangi sekarang. Polymath berasaskan keselamatan. Tzero adalah perkara yang sama. Saya sangat mementingkan keselamatan kerana saya percaya jika anda akan melabur, mungkin juga mempunyai beberapa kekurangan dengan memiliki ekuiti. Saya tidak mendapat konsep ini hanya memiliki token dan jika naik, anda akan mendapat nilai. Anda juga harus memiliki ekuiti. Ia sangat berisiko. Mengapa anda tidak boleh menang di kedua-dua belah pihak?

Itulah dua pilihan yang cukup kukuh di sana.

Sebahagian daripada mereka tidak dapat dilaksanakan. Saya melihat beberapa orang seperti ini, kita akan membuat versi Docker yang lebih baik dan membuat penghantaran barang dan semua ini sangat baik. Saya seperti, anda tidak mempunyai hubungan di ruang ini. Anda tidak pernah melakukan kotoran di ruang ini. Saya suka, cari. Mereka akan melakukan kuasa dengan lebih baik dan mereka akan menukar grid kuasa dan semua ini. Saya seperti, anda baru mengumpulkan $ 40,000,000. Mari kita realistik.

Neil Patel

Itulah yang saya benci mengenainya. Saya suka ruang, tetapi saya benci bagaimana orang hanya mencipta syarikat omong kosong. Selesaikan masalah sebenar yang dihadapi orang. Anda akan membuat Uber yang terdesentralisasi namun memerlukan lebih lama untuk memesan kereta untuk menjemput anda menggunakan teknologi blockchain kerana tidak secepat. Seperti apa? Adakah seseorang akan menunggu sebentar sebelum pesanan selesai? Tidak, mereka akan menggunakan Uber kerana memerlukan dua saat. Ya, versi anda mungkin terdesentralisasi, tetapi tidak begitu mudah bagi orang. Anda mesti bersikap realistik.

Betul, betul. Sangat mengejutkan kerana begitu banyak projek mengumpulkan banyak wang dan mereka berperanan sebagai usahawan kerana mereka tidak mempunyai banyak pengalaman di ruang tertentu.

Saya setuju dengan awak. Saya tidak sabar untuk melihat apa yang berlaku. Saya menunggu banyak barang dibersihkan. Mungkin saya benar-benar gila, tetapi saya fikir ia akan berlaku.

Kata-kata hikmat apa yang boleh anda kongsi dengan pemasar digital dan pengusaha lain yang ingin memasuki dunia blockchain?

Jangan hanya masuk kerana anda tahu anda boleh masuk dan menjana wang atau anda fikir ini adalah masa depan. Melompat kerana anda ingin belajar, anda bersedia belajar menghabiskan masa dan tenaga untuk melihat apa yang sudah berlaku, apa yang orang lakukan, dan meluangkan masa anda. Anda tidak akan ketinggalan menaiki kapal. Perkara ini akan berada lama di sini Ini masa depan. Jangan risau jika saya tidak melepaskan ICO dalam enam bulan akan datang … Tidak apa-apa. Tidak ada yang salah dengan menghabiskan satu tahun hanya belajar dan bertempat dan membuat rangkaian serta membangun Rolodex dan membuat landasan anda dalam komuniti sebelum anda melakukan sesuatu. Tidak mengapa.

Apa kata anda sumber pendidikan atau pembelajaran terbaik untuk orang yang tidak biasa dengan ruang sekarang?

Persidangan adalah yang terbaik. Saya rasa anda paling banyak belajar dari itu.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me