Sekiranya anda membaca ini, kemungkinan anda mempunyai pengalaman atau berminat untuk berdagang atau melabur dalam cryptocurrency.

Kemungkinannya cukup tinggi sehingga sebilangan besar pembaca kami melabur sejumlah antara $ 100 hingga $ 10,000 dalam campuran aset seperti Bitcoin, Ethereum, Ripple, dan NEO. Terdapat juga minoriti langsing yang telah berjalan-jalan di kawasan liar dan melabur dalam ICO – ada yang bernasib baik, sebahagian besarnya terbakar.

Keputusan anda mungkin didorong oleh berita dan dorongan, dan kerana risikonya agak rendah, tidak terlalu meyakinkan untuk membuat pesanan anda

Tetapi apa yang berlaku apabila angka $ 100 hingga $ 10,000 itu dikalikan dengan 100x hingga 1,000x, dalam beberapa kes 10,000x. Dan ini adalah tugas sepenuh masa anda. Dan itu bukan wang anda. Landskap berubah sedikit.

Dana Cryptocurrency mempunyai tugas yang unik di hadapan mereka yang melibatkan menavigasi melalui persekitaran yang bising dan kikuk untuk mendapatkan akses ke aliran transaksi berkualiti tinggi dan sasaran pelaburan. Taruhannya jauh lebih tinggi dan reputasi mula penting.

CoinCentral berhubung dengan pasukan di belakang salah satu syarikat pelaburan blockchain terkemuka di dunia, NEO Global Capital, pada pertemuan pertama mereka di Boston. Acara ini memaparkan tokoh hebat dari organisasi seperti Arrington XRP Capital, Pantera Capital, Block72, dan, tentu saja, NGC.

Dana NGC I mempunyai portfolio berprofil tinggi berprofit tinggi seperti Ontologi, Bluzelle, Zilliqa, Trinity, Mainframe, dan Top.

Wawancara berikut memberikan beberapa pandangan serius mengenai mekanik di sebalik menjalankan dana blockchain antarabangsa, terutama di pasaran beruang pada tahun 2018, dari Rakan Pengasas NGC Roger Lim.

Nikmati!

Bolehkah anda memberitahu kami lebih banyak mengenai apa yang memberi anda rasa peluang pelaburan yang baik? Apa ciri khas yang anda cari dalam pasukan, idea, dan teknologi?

Pasukan pengasas NGC telah terlibat dalam industri blockchain sejak awal, jadi kami bernasib baik telah bekerja bersama dengan beberapa pengguna teknologi awal. Seiring dengan berjalannya waktu, pemahaman yang lebih baik mengenai industri apa yang paling memerlukan perbaikan digital, dan juga di mana teknologi terdesentralisasi akan memberi impak yang paling besar, jadi pengalaman kami tentunya telah memanfaatkan.

Oleh itu, kami telah mengembangkan rasa kuat sektor mana yang akan mendapat banyak manfaat daripada blockchain; apa yang menonjol dari segi pasukan pengasas projek; dan sama ada idea itu inovatif dan mengganggu berbanding dengan idea yang serupa dengan sesuatu yang sudah ada dan benar-benar hanya dapat menawarkan peningkatan tambahan.

Oleh itu, NGC mempunyai portfolio pelaburan yang lengkap, dan kami berharap dapat terus menyokong pelbagai industri, termasuk penyelesaian identiti; permainan; penstriman kandungan dalam talian; industri perkhidmatan kewangan (iaitu perbankan, pembiayaan, pembayaran dan pertukaran); dan sebagainya.

Kami juga akan terus melabur dalam rangkaian awam, serta projek privasi dan keselamatan kerana kami melihatnya sebagai contoh kuat untuk mengatasi masalah tertentu. Secara keseluruhan, penting untuk melihat betapa kompetitifnya pasaran untuk apa sahaja yang cuba diselesaikan oleh projek itu.

Mungkin yang paling penting, kita memberi penekanan yang besar pada kekuatan pasukan di tengah-tengah projek: Adakah projek ini mempunyai kepemimpinan yang kuat? Apa pengalaman mereka? Adakah mereka mempunyai kadar kejayaan yang tinggi dari projek sebelumnya? Pasukan yang kuat selalunya merupakan petunjuk terbaik sama ada projek akan berjaya atau tidak.

Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai hubungan dana dengan NEO?

Gabungan kami dengan NEO adalah strategi yang membolehkan NGC memenuhi kedudukannya sebagai firma pelaburan terkemuka. Walaupun NGC adalah entiti bebas sepenuhnya, kami adalah penganut jangka panjang dalam NEO dan telah mewujudkan dana khusus yang bertujuan untuk mendorong pertumbuhan ekosistem Ekonomi Pintar NEO. Melalui penyebaran modal yang strategik, inkubasi projek, dan menggunakan semua sumber daya yang ada, kami percaya bahawa kami dapat membantu mempercepat pertumbuhan pasaran kripto secara keseluruhan, begitu menarik jika anda berminat dengan pelaburan, anda juga dapat mempelajari perdagangan menggunakan sumber dari laman web sebagai https://day-traders.net/.

NGC Fund I nampaknya merupakan dana yang lebih baru berbanding dengan NEO Eco Fund. Bolehkah anda menerangkan apa perbezaan antara kedua-dua dana tersebut, dari segi objektif dan sasaran pelaburan yang berpotensi?

Dana NGC I adalah dana untung kami, di mana kami melabur dalam projek yang paling menjanjikan dan inovatif yang berkaitan dengan blockchain. Kepentingan kami yang lebih luas adalah memajukan industri, jadi kami melabur dalam projek yang mempunyai kes penggunaan yang kuat dan dapat membantu mendorong penerapan blockchain arus perdana.

Dana kedua kami adalah NEO Eco Fund dan tujuan kami di sini adalah untuk mempromosikan pertumbuhan ekosistem Ekonomi Pintar NEO. Sejajar dengan kepercayaan kami terhadap NEO, kami kadang-kadang melabur dalam projek yang secara khusus akan memanfaatkan infrastruktur NEO.

Secara keseluruhan, matlamat kedua-dua dana tersebut adalah untuk membantu para pemula mencipta kelebihan daya saing yang berkekalan dalam industri yang menjadi sangat padat, sangat cepat.

Apa jenis sasaran dan tujuan jangka pendek yang biasanya anda setuju dengan firma permulaan setelah anda memutuskan untuk melabur? Bagaimana anda mahu mencapai sasaran ini?

Matlamat, objektif, dan sasaran berbeza bergantung pada jenis projek yang kami sokong. Sekiranya ia adalah rangkaian awam, misalnya, kami akan bekerjasama dengan projek tersebut untuk mengenal pasti jurang dalam pasukan teknikal, peta jalan, dan tonggak sebelum pelancaran mainnet. Kami bermurah hati dengan masa kami untuk setiap pelabur kami; kami mahu mereka berjaya, dan jika mereka ingin memanfaatkan pengalaman mana-mana rakan kongsi kami atau menghubungi rangkaian kami, mereka mendapat sokongan dan sokongan penuh dari firma.

Ini cenderung khas bahawa dana usaha memerlukan pasukan pengasas untuk memiliki sasaran jangka panjang bahawa syarikat itu harus dijual dalam jangka waktu yang ditentukan. Adakah berbeza dengan NGC? Jangka masa apa yang anda gunakan untuk tujuan jangka panjang, dan bagaimana anda menentukan matlamat jangka panjang?

Secara amnya, pelaburan token mencapai kecairan jauh lebih cepat di bursa daripada pelaburan ekuiti (bulan dan bukannya tahun). Walaupun begitu, di NGC kami mahu semua pelabur kami berjaya sama ada kami membuat pelaburan token atau ekuiti. Kami masih memegang banyak pelaburan kami dan kami terus bekerjasama dengan mereka dan mengharapkan mereka dapat meneruskan pertumbuhan, perkembangan dan mencapai objektif perniagaan utama dalam beberapa tahun akan datang.

Adakah terdapat kelebihan untuk mengendalikan dana cryptocurrency di pasaran bear?

Dengan satu cara, kenaikan dramatik bitcoin tahun lalu telah memantapkan industri blockchain: kini terdapat minat terhadap blockchain dan cryptocurrency yang tidak ada sebelumnya. Ketika kita menjauh dari mania kripto yang berlaku, faedah mengendalikan dana kripto kita di pasaran beruang adalah bahawa kebanyakan projek kini datang dengan niat baik.

Ini bukan untuk mengatakan kita telah benar-benar menyingkirkan pelaku buruk, tetapi tentunya ada lebih banyak projek dan pemain yang muncul di pasaran pada puncaknya ketika ada peluang yang lebih besar untuk menang cepat. Begitu juga, pasaran semasa membolehkan pelabur meluangkan masa untuk meneliti, memahami teknologi baru atau masalah yang dapat diselesaikan oleh projek – di pasaran lembu, pelabur mungkin bertindak kerana takut kehilangan.

Selain penilaian yang baik, pasaran semasa telah menghasilkan projek yang lebih kuat dengan pasukan kepemimpinan yang berpengalaman, kes penggunaan yang menarik, dan teknologi mutakhir. Kami yakin bahawa daya saing pasaran tidak pernah menurun.

Apa yang memisahkan dana pelaburan berkualiti tinggi daripada dana berkualiti rendah?

Dana pelaburan berkualiti tinggi adalah dana yang membuat keputusan pelaburan yang berpendidikan dan bijaksana. Satu perkara yang sangat kami banggakan di NGC ialah pasukan pengasas kami berasal dari latar belakang pelaburan kripto, pasaran kewangan tradisional, teknologi baru muncul, dan penggabungan dan pengambilalihan.

Kami akan mengatakan bahawa dana pelaburan terbaik adalah yang dapat menikahi pengetahuan khusus kripto mereka dengan pengalaman dari sudut tradisional yang lebih tradisional, dengan itu mengambil pendekatan pelaburan yang lebih lengkap dan dipertimbangkan.

Komponen utama bagi mana-mana pelabur di ruang ICO adalah akses kepada aliran transaksi. Apa yang memberi kelebihan kepada NGC di sini? Adakah anda mempunyai nasihat untuk pelabur runcit yang lebih kecil?

Reputasi yang kuat untuk membantu projek pasca pelaburan adalah penting dan juga mendorong lebih banyak pengasas dan usahawan ingin bekerjasama dengan kami. Kami bukan sahaja bekerjasama rapat, tetapi kami mengalu-alukan dana lain untuk bekerjasama dengan kami untuk berkongsi tawaran, pandangan, dan kepakaran. Kami sangat percaya pada kolaborasi dan bahawa pelbagai di antara pelabur blockchain (kepakaran geografi, latar belakang, dan rangkaian) membawa pengalaman yang beragam dan banyak manfaat untuk projek.

Bagi pelabur runcit, As Warren Buffet pernah berkata, “jangan sekali-kali melabur dalam sesuatu yang anda tidak faham” jadi pasti buat kajian anda, fahami apa yang anda laburkan; dan kepelbagaian adalah penting. Cryptos sangat mudah berubah dan oleh itu berisiko, menimbang risiko sebelum menyelam.

Memandang ke pasaran yang lebih luas yang menjadi sangat sesak. Dari ICO yang telah disiapkan setakat ini pada tahun 2018, mana yang menonjol bagi anda sebagai peluang unik atau menarik?

Kami berpendapat bahawa semua projek yang kami laburkan mempunyai pasukan inovatif dan penyelesaian unik untuk masalah masa kini dalam industri. Ontologi, misalnya, memberikan penyelesaian kepada identiti digital; Certik menyelesaikan masalah keselamatan di blockchain dengan pengesahan rasmi; Hadron membantu perusahaan seperti NASA melaksanakan tugas pengiraan mereka dengan populasi pengguna dan peranti yang besar sehingga tugas-tugas ini dilakukan dengan cekap dan tepat waktu. Semua projek yang sangat bercita-cita tinggi membuat kemajuan besar dan kami berharap dapat menyokongnya di masa hadapan.

Bagaimana pasukan NGC mencapai kesepakatan mengenai projek mana yang akan dilaburkan, atau tidak?

Walaupun tidak ada peraturan yang keras dan cepat, produk yang kuat, rancangan perniagaan yang berkesan, dan pasukan pengasas yang bercita-cita tinggi, berorientasikan matlamat pasti akan menjadi landasan dari apa yang kita anggap sebagai usaha yang menjanjikan. Setiap rakan NGC memahami bahawa pelabur berminat untuk melihat dan melabur dalam projek yang unik dan memberi kesan, jadi kita sering kali sepakat mengenai sama ada mahu melabur atau tidak.

Pada pandangan anda, bagaimana pandangan untuk keseluruhan harga Bitcoin dan cryptocurrency dalam tempoh 12 bulan akan datang? Apakah titik-titik penting yang akhirnya dapat mengubah pasaran ke satu arah atau yang lain?

Sekiranya saya terpaksa meneka – saya akan mengatakan bitcoin dapat melihat kenaikan baru dalam 12-18 bulan akan datang. Oleh kerana peraturan, piawaian, dan infrastruktur menjadi lebih matang, saya menjangkakan pasaran akan bertindak balas secara positif.

Apakah nasihat terbaik anda untuk semua pengasas ICO atau permulaan blockchain?

Oleh kerana ruang blockchain menjadi semakin bising, cadangan yang selalu kami buat kepada pengasas dan pengusaha adalah mempertimbangkan sama ada mereka benar-benar memerlukan blockchain atau tidak. Fokus pada masalah yang anda cuba selesaikan dan tentukan apakah blockchain benar-benar penyelesaiannya.

Apa pandangan NGC ketika kita melangkah ke akhir tahun 2018 dan seterusnya?

Kepentingan utama kami terletak pada memajukan industri blockchain ke arah penerapan arus perdana, jadi ketika kami bergerak menjelang akhir tahun 2018, kami akan terus berusaha mencapai tujuan tersebut dengan melabur dalam projek yang paling inovatif; menaja inisiatif pendidikan tinggi; dan memfasilitasi perbualan antara pemimpin industri dan profesional perniagaan yang akan menangani apa yang diperlukan oleh industri, di mana tepatnya pasar berdiri, dan langkah-langkah apa yang dapat diambil pada Tahun Baru untuk memajukan industri secara keseluruhan.

Sejalan dengan ini, kami baru-baru ini melabur dalam beberapa inisiatif yang berfokus pada blockchain dalam pendidikan tinggi: baru-baru ini di Berkeley dan Universiti Nasional Singapura. Kami juga mengadakan pertemuan pertama kami di Boston untuk membincangkan pembiayaan dan pembangunan projek, amalan pelaburan terbaik, dan trend industri yang baru muncul. Kami merancang untuk melakukan lebih banyak perkara ini semasa kami menyelesaikan tahun ini, dan semoga memasuki tahun 2019.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me