Tidak ada kekurangan kaedah inovatif untuk anda berdagang Bitcoin. Pengenalan kontrak niaga hadapan Bitcoin pada akhir 2017 menawarkan beberapa kelebihan yang harus diteliti oleh peniaga pasaran. Walau bagaimanapun, peniaga Bitcoin pasaran spot juga mempunyai akses ke beberapa faedah. Berikut adalah kebaikan dan keburukan dalam perdagangan niaga hadapan Bitcoin berbanding tempat Bitcoin.

Pilih Instrumen Anda

Anggaplah anda seorang peniaga Bitcoin yang menguntungkan dan telah selama beberapa tahun. Gaya perdagangan Bitcoin yang manakah yang menawarkan modal perdagangan anda paling banyak? Sekiranya anda berniaga niaga hadapan Bitcoin atau tetap berada di tempat Bitcoin di bursa kripto tradisional?

Volatiliti Bitcoin = Margin Kontrak Ultra-Tinggi

Diperkenalkan pada Disember 2017, the Niaga hadapan CME Bitcoin kontrak diselesaikan secara tunai dengan tamat tempoh suku tahun pada bulan Mac, Jun, September, dan Disember. Mereka juga menawarkan kontrak dalam “dua bulan bersiri terdekat bukan dalam kitaran suku tahunan Mac.” Saiz kontrak adalah lima Bitcoin, jadi dengan harga tunai BTCUSD $ 3,400, anda melihat nilai kontrak nota $ 17,000. (Terdapat juga a Niaga hadapan Bitcoin CFE kontrak ada. Ukuran kontrak hanya 1 Bitcoin, jadi lebih sesuai untuk pedagang bermodal kecil.)

Walau bagaimanapun, anda tidak memerlukan $ 17k penuh untuk memperdagangkan kontrak CME. Margin awal (asas 13 Disember 2017 di TradeStation) adalah 70 peratus daripada harga penyelesaian niaga hadapan (kira-kira $ 11,900). Margin semalaman lebih kecil, iaitu 64 peratus dari harga penyelesaian niaga hadapan (kira-kira $ 10,880). Berbanding dengan niaga hadapan indeks saham seperti E-Mini S&Kontrak P 500, niaga hadapan Bitcoin mempunyai peratusan margin awal dan semalam yang sangat tinggi. Jelas, sifat mudah berubah Bitcoin adalah alasan untuk deposit margin yang besar. Walau bagaimanapun, tidak ada margin khusus untuk perdagangan yang ditawarkan.

Ciri menarik niaga hadapan perdagangan adalah kos komisen perdagangan yang lebih kecil berbanding dengan perdagangan Bitcoin di bursa. Sebagai contoh, katakan anda mahu menghabiskan tiga kontrak Bitcoin CME dengan harga $ 5,000 untuk perdagangan sehari (anda mengawal $ 75,000 Bitcoin). Anda menggunakan pesanan had untuk membuka dan menutup perdagangan. Anda mengurus keuntungan 4 peratus pada perdagangan, keluar pada $ 5,200. Di TradeStation, anda akan membayar $ 4.50 untuk membeli kontrak ($ ​​1.50 setiap kontrak) dan $ 4.50 untuk menjualnya. Itu hanya sembilan dolar, ditambah beberapa sen untuk bayaran peraturan, dll.

Berniaga menawarkan penyelesaian unik untuk orang yang ingin berdagang dan melabur wang dengan tujuan meningkatkan modal awal mereka, namun kekurangan masa atau pengalaman untuk melabur sendiri. Atas sebab ini broker menawarkan kemungkinan perdagangan salinan. Terdapat pelbagai platform yang menawarkan perdagangan salinan, dan sementara ada yang manual, yang lain automatik atau separa automatik, dan semuanya menawarkan variasi perdagangan salinan yang berbeza. Pada akhirnya, peniaga harus memilih yang terbaik untuk mereka. Sekiranya anda ingin mula melabur dalam tetapi tidak mempunyai banyak pengalaman, atau anda adalah seorang profesional berpengalaman yang ingin mendapatkan pandangan mengenai analisis orang lain, dengan menggunakan pelaburan salin / perdagangan cermin boleh menjadi tempat yang sangat baik untuk anda mulakan.

Komisen Berdasarkan Peratusan di Pertukaran Spot Bitcoin

Bandingkan harga itu dengan transaksi spot Bitcoin di Kraken. Katakan anda telah melakukan perdagangan nilai dolar yang sama, membeli $ 75,000 BTCUSD dengan pesanan had. Anda memperoleh 4 peratus dari perdagangan anda, keluar dengan hasil kasar $ 78,000. Anda tidak menggunakan margin, masuk semuanya dengan wang tunai. Pertukaran mengira komisen anda sebagai peratusan dari nilai dolar Bitcoin yang anda urus niaga.

Mengira Kos

Sebagai pembeli pesanan had, anda akan digolongkan sebagai pembuat. Sekiranya jumlah dagangan bulanan anda kurang dari $ 250,000, komisen anda untuk membeli adalah 0.12 peratus atau $ 90. Sekiranya anda ingin menutup kedudukan panjang anda menggunakan perintah had, anda juga akan digolongkan sebagai pembuat. Pembuat (pembuat pasaran) mendapat komisen yang lebih kecil daripada pengambil (menggunakan pesanan pasaran, anda akan membayar komisen yang jauh lebih tinggi iaitu 0.22 peratus). Dalam contoh ini, menutup perdagangan anda akan berharga 0.12 peratus atau $ 93.60.

Untuk perdagangan spot Bitcoin hipotetis, pesanan had itu, anda akan melihat komisen pulang pergi (RT) $ 183.60. Itu $ 174.60 lebih banyak daripada komisen untuk perdagangan RT niaga hadapan CME Bitcoin tiga kontrak. Perdagangan niaga hadapan dan perdagangan spot Bitcoin mengawal Bitcoin bernilai $ 75,000.

niaga hadapan bitcoin vs persaingan tempat bitcoin untuk perniagaan anda

Broker niaga hadapan Bitcoin dan pertukaran spot Bitcoin tradisional bersaing untuk komisen perdagangan anda. Foto oleh rawpixel di Unsplash

Perdagangan Hari Lebih Kecil

Sekarang bayangkan anda mahu melakukan pergerakan dua hari dalam sehari dengan perdagangan Bitcoin pada harga $ 3,400, dan anda berjaya. Berikut adalah perbandingan komisen untuk pesanan had:

Perdagangan Spot Bitcoin:

Panjang 5 unit Bitcoin pada harga $ 3,400

Keluar dari 5 unit Bitcoin pada harga $ 3,468

Keuntungan adalah ($ 68 * 5 unit Bitcoin) = $ 340

$ 340- $ 40.08 komisen RT = $ 299.20 keuntungan bersih

Perdagangan niaga hadapan Bitcoin:

Kontrak panjang 1 pada $ 3,400

Keluar kontrak 1 pada $ 3,468

Keuntungan adalah ($ 68 * 5 unit Bitcoin setiap kontrak) = $ 340

$ 340- $ 3 komisen RT = $ 337 keuntungan bersih

Sekiranya anda membuat berpuluh-puluh (beratus-ratus) perdagangan jangka pendek setiap tahun, komisen untuk perdagangan tempat Bitcoin akan jauh lebih besar daripada yang diperdagangkan dengan jumlah dolar kontrak niaga hadapan yang setara. Pertimbangkan dengan teliti komisen perdagangan anda, terutamanya jika anda seorang peniaga Bitcoin yang hiperaktif.

Komisen untuk perdagangan Bitcoin nampaknya disusun untuk menyokong niaga hadapan bergantung pada perjanjian yang dipotong oleh broker anda dengan anda. Walau bagaimanapun, bayaran pembuat dan pengambil turun dengan ketara jika anda mempunyai jumlah dagangan bulanan yang besar di Kraken (dan banyak bursa lain). Sebagai contoh, katakan anda melakukan berjuta-juta dolar jumlah dagangan bulanan di Kraken. Yuran pembuat dan pengambil anda masing-masing akan turun menjadi 0.08 peratus dan 0.18 peratus.

Komisen Tidak Semuanya dan Perdagangan Tidak Mudah

Oleh itu, jangan biarkan komisen yang lebih tinggi untuk perdagangan spot Bitcoin menakutkan anda dari pertukaran kripto tradisional. Katakan anda adalah pengikut aliran Bitcoin jangka panjang atau pengukur kos dolar (DCA) dan anda hanya melakukan beberapa perdagangan setiap tahun. Anda ingin memperoleh keuntungan besar dengan perdagangan tahan lama. Kos komisen tidak akan memakan banyak keuntungan kasar anda setiap tahun. Anda juga akan terbebas dari kerumitan dan hangnail yang boleh menimpa peniaga niaga hadapan.

Perdagangan aktif Bitcoin atau instrumen kewangan lain bukan untuk pemalu, tidak berpengalaman atau kurang modal. Percubaan untuk melakukan perdagangan Bitcoin (niaga hadapan atau spot) memerlukan banyak kekuatan dan akses kepada metodologi perdagangan yang dapat dihitung dan terbukti. Sekiranya anda seorang peniaga yang aktif, potongan komisen berjangka Bitcoin yang lebih rendah dapat membantu anda menjana lebih banyak (atau kehilangan lebih banyak) wang pada setiap perdagangan, berbanding dengan perdagangan Bitcoin di bursa. Walau bagaimanapun, komisen yang rendah tidak bermaksud jongkok melainkan anda adalah peniaga Bitcoin yang sentiasa menguntungkan.

Berikut adalah kebaikan dan keburukan utama perdagangan niaga hadapan Bitcoin dan tempat Bitcoin di bursa:

Kelebihan Setiap

Niaga Hadapan Bitcoin:

  • Penyelesaian tunai; tidak ada bitcoin yang berubah tangan semasa tamat tempoh dengan CME atau CFE niaga hadapan (kontrak niaga hadapan Bakkt yang akan datang akan diselesaikan dalam Bitcoin, bagaimanapun)
  • Kelebihan cukai Seksyen 1256 IRS (40 peratus dikenakan pada kadar keuntungan modal jangka pendek, 60 peratus dikenakan pada kadar jangka panjang)
  • Tiada masalah penyimpanan (tinggalkan dompet crypto anda di rumah)
  • Tiada masalah penggodam yang diketahui wujud
  • Dikawal selia oleh Commodity Futures Trading Commission (CFTC), semua akaun yang diinsuranskan terhadap pencurian, dll.
  • Komisen rendah (mesti bagi peniaga hari)
  • Beberapa broker niaga hadapan merangkumi platform grafik dan analisis profesional percuma atau rendah untuk pemegang akaun
  • Peluang perdagangan dan lindung nilai spread adalah mungkin (mis. Niaga hadapan pendek Jun, niaga hadapan September panjang, dll.)
  • Apabila jumlah dagangan meningkat, pilihan pada niaga hadapan Bitcoin menjadi kemungkinan

Tempat Bitcoin:

  • Memaksimumkan dua, tiga, empat, atau bahkan lima kali adalah mungkin
  • Pasaran, had, henti rugi, ambil untung, selesaikan kedudukan dan pesanan gabungan tersedia
  • 24/7, 365 peluang perdagangan, dan tidak ada jurang harga hujung minggu pada carta anda
  • Anda boleh membeli dan menjual Bitcoin dalam unit pecahan (perdagangan dolar kecil mungkin, bagus untuk pelabur DCA)
  • Beberapa pertukaran menawarkan akaun yang diinsuranskan sepenuhnya (tidak ada masalah penggodam atau pencurian)
  • Beberapa pertukaran menyediakan penyimpanan sejuk luar talian yang murah
  • Pelbagai pertukaran menawarkan grafik asas, petunjuk teknikal, dan alat pedagang lain

Kekurangan Setiap

Niaga Hadapan Bitcoin:

  • Niaga hadapan Bitcoin tidak diperdagangkan dari petang Jumaat hingga petang Ahad
  • Pesanan pasaran tidak tersedia, hanya had had dan had pesanan
  • Deposit margin awal adalah sekitar 70 peratus daripada nilai kontrak, jadi tidak ada banyak leverage yang tersedia
  • Jurang harga yang besar mungkin berlaku pada carta anda kerana penghentian perdagangan hujung minggu
  • Ada kemungkinan pergerakan had dan had turun terhadap anda
  • Tiada saiz kontrak pecahan tersedia
  • Penting untuk anda memperhatikan daftar kontrak Tarikh
  • Niaga hadapan Bitcoin masih merupakan pasaran dengan jumlah rendah
  • Pasaran bervolume rendah sangat terdedah kepada lonjakan kerana pemain besar bergerak dalam ukuran
  • Niaga hadapan Bitcoin mungkin tidak sesuai untuk spekulasi jangka panjang, kecuali pengurus dana lindung nilai atau pelabur kaya

Tempat Bitcoin:

  • Komisen yang tinggi dapat menjadikan perdagangan hari sebagai cadangan yang tidak menarik
  • Masalah penggodam dan kecurian mungkin berlaku, bergantung pada pertukarannya
  • Tiada kelebihan cukai Seksyen 1256 IRS
  • Bayaran faedah dan gulungan margin dikenakan
  • Pasaran bervolume rendah sangat terdedah kepada lonjakan kerana pemain besar bergerak dalam ukuran
  • Anda mungkin perlu membayar platform grafik dan analisis luaran untuk mendapatkan petunjuk pro-kualiti, sistem perdagangan, aliran pesanan dan alat kemasukan pesanan
  • Anda mesti terus mengikuti semua peraturan, peraturan dan masalah cukai yang mempengaruhi Bitcoin

Niaga Hadapan Bitcoin vs Tempat Bitcoin

Sekiranya anda seorang peniaga hari yang berkemahiran tinggi, niaga hadapan Bitcoin kelihatan seperti alternatif yang layak untuk berdagang Bitcoin di bursa. Anda akan menikmati kos komisen yang rendah dan kemudahan pembayaran tunai. Ini mungkin dua kelebihan yang paling menarik, berbanding dengan perdagangan Bitcoin spot.

Walau bagaimanapun, jika anda adalah peniaga swing, pengikut trend jangka panjang atau pelabur DCA, berdagang Bitcoin di bursa mungkin merupakan jalan yang kurang tekanan. Anda tidak perlu menangani jurang harga yang tidak kemas pada carta anda pada petang Ahad (dan terutamanya pada pagi Isnin). Anda akan mempunyai kawalan penuh terhadap jumlah leverage yang anda mahukan (sifar atau hingga lima hingga satu), sedangkan peniaga niaga hadapan Bitcoin tidak. Apabila anda berdagang Bitcoin di bursa, anda mempunyai lebih banyak jenis pesanan yang boleh dipilih, berbanding dengan peniaga niaga hadapan.

Mungkin yang terbaik, apabila anda berdagang Bitcoin tanpa sebarang pengaruh, kejutan pasaran yang mendadak terhadap kedudukan anda tidak semestinya akan menghilangkan anda. Pergerakan Bitcoin secara tiba-tiba semalam dari $ 3,500 hingga $ 7,000 (jangan fikir ia tidak boleh berlaku) mungkin dengan mudah memusnahkan akaun niaga hadapan Bitcoin anda (jika anda kekurangan), meninggalkan anda dengan puluhan (ratusan) ribuan hutang yang belum dibayar. Begitu juga dengan tempat Bitcoin pendek dengan leverage tiga, empat, atau lima kali ganda.

Dapatkan kesimpulan anda sendiri mengenai isu niaga hadapan Bitcoin vs Bitcoin spot. Setiap jenis perdagangan dilengkapi dengan kelebihan dan kekurangan, dan terserah kepada anda untuk membuat pilihan yang sesuai berdasarkan keadaan unik anda sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me