Pengumuman bahawa Steve Wozniak masuk ke dalam blockchain sangat baru Equi laman web masih mengatakan “tidak lama lagi.” Tetapi sebagai pengasas bersama Apple, boleh dikatakan syarikat paling inovatif pada masa ini, adakah aneh bahawa Wozniak muncul lewat di adegan blockchain?

Sebenarnya, dia terpesona dengan Bitcoin sejak awal, menyebutnya “emas digital.” Tetapi banyaknya cryptocurrency yang tidak berguna dan ICO palsu menyebabkannya tidak dapat meneruskan perjalanan dengan permulaan blockchain.

Satu lagi Giant Memberi Blockchain sebagai Tanda Kelulusan

Dengan lebih banyak bank, syarikat multinasional, dan bahkan Facebook dan Amazon membeli paten blockchain, kami telah memasuki masa penggunaan blockchain yang belum pernah terjadi sebelumnya. Penipu blockchain menunjukkan keheningan gergasi teknologi mengenai teknologi itu, menggunakannya sebagai bukti overhype. Tetapi sekarang syarikat teknologi besar berusaha untuk memulakan kumpulan penjelajahan dan menggandakan usaha mereka untuk bersiap sedia untuk Web 3.0.

Web 3.0

Apa itu Web 3.0? https://coincentral.com/what-is-web-3-0/

Lebih-lebih lagi, peraturan bergerak ke titik di mana syarikat besar dan pelabur tradisional semakin selesa. Dengan SEC melabel segalanya sebagai keselamatan, mereka hanya akan berhati-hati. Mereka akan melancarkan token keselamatan kerana token keselamatan mempunyai undang-undang yang cukup mapan. Malah, dalam temu bual dengan Ketua Pegawai Eksekutif Polymath Trevor Koverko, dia berkata:

“Undang-undang sekuriti sangat meluas. Sudah jelas apa itu keselamatan. Terdapat banyak undang-undang kes, banyak preseden yang telah ditetapkan dalam Akta Sekuriti 1933 hingga hari ini. Terdapat banyak kejelasan mengenai apa itu keselamatan dan apa yang tidak. Apa yang kami cadangkan ialah kita tahu apa peraturannya, mari kita ikuti peraturannya. Token boleh menjadi sekuriti, jadi anda tidak semestinya memerlukan peraturan mewah yang baru. Kita hanya perlu mengikuti peraturan yang ada sesuai yang mereka anggap sesuai. “

Jadi, adakah itu yang membuat Wozniak dalam permainan? Fakta bahawa peraturan secara beransur-ansur menjadi kurang kabur? Tidak cukup.

Apa Itu Equi?

Equi mendakwa sebagai “penyumbang utama” pelaburan modal teroka tradisional. Oleh itu, tidak seperti permulaan blockchain lain, Wozniak menjelaskan bahawa Equi tidak akan menjadi mata wang baru untuk kepentingannya. Mereka juga tidak akan mengadakan acara pam dan membuang untuk menaikkan harganya. Syarikat itu akan menjual saham saham dalam syarikat, dengan menggunakan tokenisasi aset dunia nyata seperti harta tanah.

Equi

Laman Utama Equi

Dan sebenarnya, Equi sudah mempunyai permulaan untuk bekerja dengan pelabur dalam harta tanah dan aset cair tradisional yang lain. Sebenarnya, salah satu kumpulan Equi telah menyenaraikan keseluruhan bangunan pangsapuri untuk melabur dengan Bitcoin.

Token Equi akan menjadi token keselamatan yang jelas, walaupun, tidak pasti sama ada syarikat itu akan dilancarkan di Amerika Syarikat atau tidak. Wozniak adalah dipetik dalam sumber media dengan mengatakan bahawa Equi mungkin bermula di Malta dan syarikat itu menyukai sikap positif yang telah diambil oleh negara ini terhadap blockchain. “Beberapa negara [seperti Malta] sangat positif tentang cara yang sama dengan kenderaan elektrik,” katanya.

Walaupun AS mungkin tidak melarang syarikat blockchain atau ICO secara terang-terangan, menurut Halsey Minor VideoCoin, “mereka juga tidak mengatakan bahawa anda juga diterima.” Dan itu menghantar banyak wang ke luar negara. Sebenarnya, jika Equi mendaftar di Malta, ia akan bergabung dengan ratusan syarikat Amerika lain yang melakukan perkara yang sama. “VideoCoin adalah syarikat yang terdaftar di Kepulauan Cayman,” kata Halsey.

Apa yang dibawa Steve Wozniak ke meja?

Mungkin soalan yang lebih baik untuk ditanyakan adalah apa yang tidak dibawanya ke meja. Sebagai pengasas bersama Apple, penemu terkenal, dan jurutera komputer, Wozniak adalah salah satu pelopor komputer peribadi. Dia juga merupakan salah satu perintis pertama yang mempengerusikan masa awal internet.

Di luar banyak pengalaman dan penghargaan, reputasi dan kredibiliti, Wozniak membawa dorongan yang tidak dapat dihentikan untuk terus belajar dan memikat dengan teknologi baru. Dia menggambarkan teknologi blockchain terlalu kompleks untuk difahami dalam satu hari (semoga berjaya bagi kita semua). Dia mengatakan bahawa semakin banyak anda membacanya dan melihatnya berfungsi, semakin akhirnya ia masuk akal.

Wozniak juga telah membandingkan Ethereum dengan Apple dalam beberapa kesempatan. Dengan cara platform mereka dibuka untuk pembangun semua jalur untuk membangunnya dan membawa lebih banyak inovasi ke meja, Ethereum melakukan itu untuk DApps, menyediakan pembangun alat untuk membangun aplikasi mereka sendiri, dari seperti CryptoKitties hingga IDEX.

Imej melalui Laman Utama Cryptokitties

Imej melalui Laman Utama Cryptokitties

Walaupun, Bitcoin, dia yakin berada dalam kelas tersendiri. Dengan apa yang anda sebut sebagai minat teknologi, Bitcoin menarik perhatiannya kerana matematik. Dia juga suka bahawa ia tidak mempunyai komponen terpusat atau pencipta yang dikenali. “Matematik bagi saya seperti alam semula jadi,” katanya pernah, dan “Bitcoin masih emas digital.”

Mengemasnya

Dari teknologi hingga kedermawanan, inovasi hingga pendidikan, Wozniak memiliki reputasi sebagai yang terdepan dan tangannya kotor dengan karya sebenarnya. Sekarang nampaknya dia berminat untuk membawa revolusi industri keempat dan membentuk bahagian penting dari apa yang akan datang dengan teknologi blockchain.

Jadi, walaupun dia mungkin paling terkenal dengan zaman Applenya, buku Wozniak belum berakhir, masih banyak lagi bab yang akan datang dan penemuan-penemuan inovatif untuk diikuti.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me