Menurut Penjejak 0x, DDEX telah memerintah semua pertukaran terdesentralisasi yang lain untuk beberapa waktu sekarang. Secara teknikal relay yang pada awalnya dibina untuk melaksanakan Hydro Protocol, DDEX kini menyumbang sekitar 75% daripada jumlah dagangan sepanjang Protokol 0x setiap bulan. Bowen Wang, pengasas bersama DDEX, dan Munair Simpson Coin Central mempunyai kesempatan untuk duduk di Forum Terbuka Blockchain acara di Seoul, Korea Selatan untuk mengejar kemajuan DDEX dan cita-citanya untuk masa depan.

Carta Relayer 0x Teratas

Carta Relayer 0x Teratas – DDEX mendominasi.

Temu Bual

Munair Simpson: Bowen, bolehkah anda memperkenalkan diri secara ringkas dan memberitahu kami tentang beberapa kemajuan atau perkembangan yang telah berlaku dengan DDEX?

Wang Bowen: Hai semua. Ini adalah Wang Bowen. Saya adalah pengasas bersama Hydro Protocol dan DDEX. Kami memulakan DDEX pada bulan Oktober tahun lalu. Sekarang ini, kami adalah pertukaran terdesentralisasi nombor satu dalam ekosistem 0x. Kami sudah dalam versi beta sejak Januari, tetapi kami melancarkan aplikasi mudah alih asli kami dengan dompet, dan juga dompet dalam pertukaran terdesentralisasi, dalam beberapa bulan ke depan.

Munair Simpson: Salah satu perkara yang kami gemari di CoinCentral adalah mengambil langkah mundur dan belajar sedikit sebanyak mengenai pasukan di sebalik projek yang berjaya. Adakah anda ingin memperkenalkan latar belakang anda dan apa yang memberi inspirasi kepada anda untuk memulakan DDEX?

Wang Bowen: Saya lulus dari program Matematik dan Ekonomi Universiti New York. Saya bekerja di sebuah firma modal teroka yang dipanggil ZhenFund yang merupakan cabang pelaburan awal Sequoia Capital China. Saya belajar mengenai Ethereum dan Ethereum cofounder pada tahun 2016.

Semasa saya membuat pelaburan, ada satu projek bernama CITA yang berusaha mengumpulkan dana. Pengasas bersama adalah salah satu pembangun bersama dalam projek Pi Ethereum. Itulah bagaimana saya mengenali Ethereum. Itu semasa penggodaman DAO. Saya faham betapa pentingnya kontrak pintar dan betapa berbeza dengan Bitcoin. Itulah sebabnya saya tertarik dengan Ethereum.

Saya melakukan banyak pelaburan dalam bidang blockchain untuk ZhenFund, dan saya mempunyai dana kripto saya sendiri. Saya juga melabur dalam banyak lapisan privasi dan protokol pertukaran yang terdesentralisasi.

Pengasas bersama saya, Tian Li, yang merupakan CEO DDEX, biasa bekerja di Microsoft dan Palantir. Dia adalah jurutera tumpukan penuh dengan CFA. Dia kembali ke China untuk memulakan permulaannya yang disebut ClassBox, yang mempunyai 30 juta muat turun dan enam juta DAU. Dia menjual syarikat itu dan menjadi penasihat kepada banyak syarikat teroka. Dia juga percaya pada Ethereum.

Kami bekerjasama untuk membina dana crypto pertama kami, dan kemudian kami menyedari satu cara untuk membuktikan tesis pelaburan kami adalah dengan membina satu [protokol pertukaran terdesentralisasi] oleh kami sendiri. Kami membina prototaip pertama DDEX di Ropsten pada Oktober tahun lalu. Kami menyedari bahawa terdapat banyak ruang untuk meningkatkan generasi DEX yang asal. Kami bermula dari sana.

Munair Simpson: Kalian telah mengalami banyak kemajuan dalam jangka waktu yang sangat singkat. Terdapat relay lain yang ada di ruang tersebut, seperti Radar Relay dan Paradex, tetapi anda semua yang paling berjaya setakat ini. Apa yang anda fikir telah menyebabkan kejayaan ini?

Bowen Wang: Saya rasa tiga perkara. Satu perkara yang pasti ialah kita mempunyai pasukan teknikal yang sangat kuat. Sebilangan besar ahli pasukan berasal dari usaha terdahulu Tian, ​​ClassBox. Mereka saling mengenali sejak sekian lama. Mereka adalah jurutera tumpukan penuh yang hebat.

Yang kedua adalah operasi kami. Kami menyenaraikan banyak token [untuk mendapatkan] yang sukar dan token yang baru dilancarkan, yang tidak dapat diakses oleh pesaing.

Titik ketiga jelas merupakan platform perdagangan kuantiti kami. Kami mesra pembuat pasaran, jadi banyak peniaga akan datang untuk membuat pasaran di DDEX. Kami juga mempunyai pasukan kuantiti dalaman kami untuk memberikan mandat kecairan.

Senarai Relayer 0x Teratas

Senarai Relayer 0x Teratas – DDEX adalah yang pertama.

Munair Simpson: Salah satu perkara yang anda katakan adalah pasukan anda. Bagaimana anda dan rakan sepasukan anda dapat memperoleh banyak bakat dan apakah jalan yang anda ambil untuk mengembangkan pertukaran DDEX? Adakah anda meneruskan crowdfunding tradisional? Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai bagaimana anda menggunakan DDEX?

Wang Bowen: Pada dasarnya, semua ahli pasukan kami adalah rakan, rujukan, dan orang yang pernah bekerjasama dengan kami sebelumnya. Mereka semua datang untuk menyertai pasukan kami kerana mereka sangat mengenali kami. DDEX pertama kali memperoleh dana ekuiti dari ZhenFund. Terdapat juga Modal Permulaan dari Silicon Valley, yang merupakan Garrett Tan dari YC dan Alexis Ohanian dari Reddit. Kami membuat generasi token untuk Hydro Protocol, yang mana kami ingin membina seribu DEX di atasnya. Kami melakukan penjualan peribadi kepada tiga puluh pelabur institusi, dana crypto utama di China dan Silicon Valley (FBG, Draper Dragon, Inblockchain, dan banyak lagi).

Munair Simpson: Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai rancangan masa depan dari segi menyebut banyak DEX yang anda mahu ada di atas platform anda? Apakah kemajuan yang telah anda capai dalam bidang ini?

Bowen Wang: Kami berpendapat bahawa dompet, penyemak imbas dApp, dan dApps, secara umum, harus mempunyai pertukaran yang dimasukkan ke dalam aplikasi asli mereka sendiri. Sekarang, kami bergabung dengan Coinbase Toshi dan Cheetah, yang merupakan syarikat awam China. Kami telah disatukan ke lebih dari 10 dompet Ethereum. Kami adalah satu-satunya pertukaran terdesentralisasi pertama mudah alih sekarang. Kami menggunakan semua peranti mudah alih.

Munair Simpson: Apakah proses anda untuk menyenaraikan token? Bagaimana anda menangani permintaan tersebut?

Bowen Wang: Kami bermula dengan melihat komuniti mereka, jumlah pemegang token, pengedaran token, dan kualiti rangkaian sosial mereka. Twitter mereka, Telegram mereka, Reddit mereka dan betapa popularnya mereka menunjukkan tanda-tanda permintaan perdagangan pasaran sekunder. Kemudian kita melihat kontrak pintar. Kami akan menilai jika ada kekurangan atau fungsi root yang dapat menghasilkan lebih banyak token. Terakhir, ini bergantung pada sama ada kita dapat menggabungkan token secara teknikal. Kemudian, kami memulakan tempoh pengembangan perniagaan untuk membincangkan bagaimana memberikan pengalaman perdagangan terbaik untuk pelanggan kami.

Munair Simpson: Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai pasaran yang anda sasarkan? Siapa pelanggan pertukaran yang sesuai?

Wang Bowen: Pelanggan yang ideal pastinya merupakan orang yang mengambil bahagian dalam ICO. Setiap peserta ICO mempunyai token mereka di dompet mereka, tetapi mereka biasanya tidak mempunyai tempat untuk menjual atau membeli pada saat pertama generasi. Kami sentiasa mahu menjadi pertukaran pertama untuk menyenaraikan token atau projek yang panas itu. Mereka dapat memperdagangkannya terus dari dompet mereka. Mereka dapat membeli token terus dari dompet mereka tanpa sebarang komplikasi.

Munair Simpson: Saya ingin bercakap sedikit mengenai rancangan pemasaran anda. Bagaimana orang mengetahui lebih lanjut mengenai pertukaran anda? Bagaimana anda bertanding di ruang ini juga?

Bowen Wang: Itu bergantung pada pemasaran. Pemasaran siaran tidak masuk akal bagi masyarakat umum kerana mereka tidak mempunyai token. Kami berasaskan Ethereum jadi kami hanya menyokong Ethereum dan ERC20. Oleh itu, kami melakukan pemasaran dalam talian yang lebih tertumpu pada lokasi penipu. Ada orang yang menggunakan CoinMarketCap dan ada orang yang menggunakan Reddit dan Twitter. Kami melakukan lebih banyak perkara dengan senarai mel dan SEM.

Munair Simpson: Terdapat banyak pertukaran yang akan dikeluarkan pada suku ketiga tahun ini. Pada akhir suku keempat, kita akan mula melihat beberapa Plasma DEX keluar. Pernahkah anda memikirkan apa yang akan dilakukan untuk memberi kesan kepada anda dan perniagaan anda?

Bowen Wang: Plasma pastinya sesuatu yang sangat ingin kita lihat untuk seluruh komuniti Ethereum. Kami mengawasi dengan teliti sebarang kemajuan pada rantai plasma atau sampingan. Sekiranya ada teknologi kerja yang keluar, kami berusaha menjadi yang pertama juga menggunakannya. Kami ingin melihat lebih banyak lagi apabila Ethereum pergi ke P0S atau Metropolis dalam masa terdekat. Mudah-mudahan lebih cepat.

Munair Simpson: Bolehkah anda memberitahu kami sedikit mengenai tokenomik HOT? Siapa yang akan menjadi orang yang sesuai untuk memegangnya dan jangka masa apa yang kita bicarakan?

Bowen Wang: Pada dasarnya, HOT Token adalah lapisan insentif yang dibina berdasarkan protokol utiliti. Senario seperti jika CoinCentral ingin memiliki DEX mereka sendiri, mereka boleh menggunakan kod kami untuk membina dan mengurus mesin. Mereka dapat membina API dan SDK mereka dalam sebulan dan kemudian menyebarkannya di pelayan. Mereka memulakan pertukaran mereka sendiri, tetapi tidak ada kecairan.

Kemudian ada lapisan insentif. Oleh itu, jika timbunan CoinCentral benar-benar menyumbang kepada pasaran pembuat, ia akan diberi sumbangan seperti pengeluar blok, setiap 24 jam untuk memberikan hadiah PANAS. Ini akan mengurangkan pulangan seperti perlombongan Bitcoin, jadi ia akan berkurang dari masa ke masa dalam jangka masa 24 jam, tetapi di situlah kita melihat bagaimana kita dapat memberi insentif kepada masyarakat untuk memberikan kecairan untuk pertukaran yang terdesentralisasi yang berbeza untuk dibagikan.

Seperti pertukaran yang terdesentralisasi, kami berpendapat bahawa akan ada halangan lokasi geografi. DEX Korea tidak akan memasuki pasaran China. DEX China tidak akan memasuki pasaran AS. Kami akan dibenarkan melihat lebih banyak pihak dan rakan kongsi dari berbagai belahan dunia bergabung dengan kami dalam Hydro Protocol.

Munair Simpson: Adakah ada perkara yang saya tidak minta anda mahu bincangkan?

Wang Bowen: Berita besar pastinya aplikasi asli kita. Kami akan menyiarkan 0x token dan token HOT kami sendiri. Kami akan membenarkan semua orang mendaftar lebih awal untuk mendapatkan airdrops. Kami ingin berkongsi ganjaran dengan komuniti kami.

Terima kasih DDEX Team!

Sungguh istimewa apabila dapat duduk bersama Bowen di acara yang begitu sibuk. Terima kasih sekali lagi kerana meluangkan masa untuk bercakap dengan pasukan Coin Central. Kami berharap mereka akan terus berjaya dan berkongsi kejayaan tersebut melalui CoinCentral. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Bowen dan DDEX, lihat yang PANAS kertas putih dan DDEX laman web.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me