Olympian & Pengasas Bersama Hybridblock Apolo Ohno mengenai Keusahawanan Blockchain

Apolo Ohno adalah pengasas bersama Sekatan Hibrid, pertukaran cryptocurrency, terminal perdagangan, dan portal pembelajaran.

Apolo meminjam dari sekumpulan pengalaman beberapa usahawan lain di ruang keusahawanan cryptocurrency yang dapat; dia adalah pemenang pingat Olimpik lapan kali dan legenda luncur laju trek pendek Amerika.

Baru-baru ini kami berpeluang menemu ramah Apolo mengenai pelbagai topik termasuk keusahawanan blockchain & toleransi risiko, evolusi ekosistem cryptocurrency, dan inovasi dalam bidang pertukaran cryptocurrency.

Banyak orang telah mendengar nama Apolo Ohno dan pelbagai pencapaian yang disertainya. Sebagai seseorang yang telah memenangi lapan pingat di Olimpik, bagaimana anda dapat menggambarkan penerapan pengalaman itu dengan lebih baik dalam bidang keusahawanan cryptocurrency?

Saya rasa sesiapa sahaja yang mengenali saya atau melakukan perniagaan dengan saya pada masa lalu mengetahui kekuatan terbesar saya adalah etika kerja saya dan kemampuan saya untuk mempunyai rangkaian rakan dan rakan sekerja yang luar biasa di seluruh dunia dan cuba menghubungkan titik-titik itu, sama ada rakan saya di Asia, atau rasa lapar saya untuk mencuba menang dalam ruang ini dalam setiap kemampuan.

Bagi mereka yang tidak mengenali saya atau mengetahui apa-apa mengenai latar belakang saya, saya menghabiskan 15 tahun pertama hidup saya yang didedikasikan di ruang Olimpik untuk menang. Bagi mereka yang tidak menonton sukan, mereka harus tahu bahawa atlet Olimpik adalah antara orang yang paling didorong dan bersemangat yang pernah saya temui, fokus pada perkara yang sama berulang kali, sepanjang hari, setiap hari selama bertahun-tahun, berusaha untuk menjadi sempurna pada satu contoh tertentu.

Apolo-Anton-Ohno-Amerika-boleh-belajar-dari-budaya-Olimpik

Gambar ihsan UPI.com.

Ini banyak mengajar saya tentang kehidupan, persiapan, perjuangan, cabaran, kegagalan, bangkit kembali, menjadi lebih kuat, dan belajar. Komuniti blockchain adalah satu yang sangat berbeza. Saya rasa ini adalah komuniti yang sangat kolaboratif yang sangat bersandar, dan kekuatannya adalah kemampuan untuk memiliki mentaliti sumber terbuka ini untuk berkongsi dengan segala-galanya.

Sama ada rakan saya di Santa Monica, dan mereka terbuka untuk membuat sebarang projek berjalan di depan pintu dan berbincang secara terbuka, dan bersikap telus dengan mereka, “Hai, saya rasa masalah anda akan menjadi semakin besar . Anda tidak seharusnya melakukan ICO. ” Atau, “Hei. Kami menyukai teknologi anda. Anda mesti bertambah baik. Lakukan ini dan ini. “

Saya teruja dengan komuniti ini, dan tujuan saya adalah untuk mengukuhkan hubungan antara komuniti ini dan komuniti yang belum mengetahui mengenai crypto dan membina jambatan itu agar semakin banyak peserta berada di sini, menggunakan teknologi ini, dan mengambil bahagian dalam cara mereka merasa selesa. Itulah yang sebenarnya saya teruja, adalah kenyataan bahawa dunia, bagi saya, masih belum tersentuh.

Sekiranya terdapat 50 juta pengguna di dunia untuk crypto, itu bukan apa-apa. Itulah perkara terkecil dan terkecil. Anda mendapat 97 juta milenium di Amerika Syarikat. Anda mendapat 47% daripada semua generasi milenium dunia. Ini akan menjadi pengguna masa depan semua teknologi hebat dan terbaru yang baru ini.

Tetapi jika mereka tidak diadopsi sekarang dalam beberapa kapasiti dan perbualan bermula hari ini, kekuatan turun dari hujung jari dan ia kembali ke institusi dan organisasi yang sama yang cuba diganggu oleh teknologi ini. Saya ingin memastikan bahawa orang memahaminya dengan sepenuh hati: Secara kolektif, semakin banyak kita bekerjasama, semakin kuat kita.

Ya, ada persaingan. Ya, selalu ada yang lebih baik, pasukan yang lebih besar melakukan perkara yang lebih besar. Itu semua hebat, kerana persaingan membawa kepada teknologi luar biasa yang akan menang dan memberi kesan. Tetapi pada akhirnya, saya percaya kepada komuniti ini.

Saya seorang penganut asas. Saya meletakkan modal saya sendiri di sebalik pelbagai projek dan saya mempercayainya. Saya harap yang terbaik untuk semua orang. Saya teruja dengan apa yang berlaku di masa depan, dan saya ingin menjadi pemangkin untuk membantu mencetuskan kesahihan ini untuk semua kelas aset yang berada di ruang crypto dan juga beberapa perubahan yang menurut kami perlu berlaku.

Apa yang membawa anda ke ruang blockchain? Apa yang membuat anda begitu berminat dengan keusahawanan cryptocurrency?

Permulaan pertama saya ke dunia blockchain, crypto, dan cryptoasset yang indah ini bermula antara akhir 2012 dan awal 2013.

Beberapa rakan saya yang dipercayai telah lama berkawan dengan saya, saya telah melabur di syarikat mereka sebelumnya dan saya perhatikan bahawa banyak lelaki ini meninggalkan perniagaan mereka yang berjaya dan menggunakan produk, perkhidmatan, dan Bitcoin yang berkaitan dengan Bitcoin syarikat.

Bidang cryptoassets adalah bidang yang sama sekali tidak saya fahami, tetapi apabila saya melihat banyak individu berpengaruh bergerak dan berhijrah, saya fikir ia sangat menarik. Sebilangan besar mereka mula bercakap dengan saya, membincangkan sebab-sebab mengapa saya harus terlibat, bagaimana kesannya, sifat transformatif teknologi dan pelbagai aplikasi. Di situlah perjalanan saya bermula.

Dan ketika saya menyelam lebih dalam, saya benar-benar mula memahami kekuatan yang dimiliki oleh pelbagai jenis teknologi blockchain, dan di mana ia berlaku, sama ada anda tinggal di wilayah terpencil di dunia yang masih tidak mempunyai perkhidmatan telefon bimbit dan anda ingin memperoleh akses ke apa sahaja barang, perkhidmatan, latihan atau aktiviti yang anda cari, atau ada teknologi baru yang berkaitan dengan syarikat yang akan menjadi lebih cekap, telus, dan membatasi jumlah risiko yang berkaitan dengan menjalankan organisasi atau syarikat jenis ini, atau manipulasi , dan lain-lain.

Saya jelas sangat berminat kerana keseluruhan model mata wang mengenai bagaimana kita melihat mata wang digital sebagai pintu masuk ke perbincangan yang lebih besar mengenai apa itu wang, bagaimana masyarakat menentukan wang, dan bagaimana kita berinteraksi dengan wang. Bagaimana perkara itu berperanan dengan pemerintah, peraturan, dan semua interaksi kita berulang-ulang?

Semakin saya menyelam, semakin saya menjadi bingung tetapi juga saya semakin berminat. Itu adalah perjalanan yang indah sejak itu.

Ini adalah salah satu industri di mana setiap hari, anda betul-betul berada di perbatasan kerana tidak tahu apa yang sedang berlaku kerana anda terus maju dengan teknologi baru dan sebahagian besar orang di sekitar anda juga berusaha untuk mengetahui.

Seperti, orang yang paling pintar dalam industri itu sendiri seperti, “Kami tahu beberapa, kami tidak tahu semuanya. Kita tidak tahu apa yang kita tidak tahu. Kami cuba mengetahuinya. ” Ia seperti menghadapi tahap ketidakpastian yang tinggi. Ia seperti permulaan biasa, tetapi secara eksponen lebih tidak pasti dan sukar.

Ia sangat menyeronokkan. Saya juga berpendapat kekuatan, kemampuan, dan potensinya tidak terbatas. Sekali lagi, tidak semua memerlukan token. Tidak semuanya menggunakan blockchain. Tidak semuanya mesti benar-benar terdesentralisasi.

Tetapi saya berpendapat bahawa idea untuk mempunyai ketelusan radikal ini dalam banyak perkhidmatan, barang, dan aktiviti yang kita ada dalam kehidupan seharian, atau bagaimana ia berkaitan dengan data dan data peribadi kita sendiri, ketika itulah perbualan benar-benar bermula menjadi besar dan kami mula mendalaminya.

Ketika itulah mata kita menjadi terang kerana kita memahami dan melihat bagaimana ekonomi digital ini telah mengubah dunia, bagaimana saling berkaitan kita semua, dan di mana peluang terletak. Ianya hebat.

Apa yang memberi inspirasi kepada anda untuk memulakan HybridBlock?

Inspirasi saya untuk terlibat dalam ruang pertukaran didorong oleh kekecewaan saya sendiri ketika berurusan dengan menaiki dan menukar dari fiat untuk membeli cryptoassets pertama saya. Dan bukan hanya saya, tetapi banyak rakan yang pernah saya hadapi.

Dan saya fikir kebanyakan kita sebagai orang Amerika, kecuali jika anda telah membeli kaedah atau pertukaran lain, saya rasa banyak orang telah menggunakan model Coinbase. Orang-orang itu telah melakukan tugas yang sangat baik untuk mempermudah prosesnya.

Tidak ada yang sempurna. Orang tidak suka dikenakan bayaran yang tinggi, dan selalu ada keluhan di sana sini. Tetapi kenyataannya, itulah perkenalan pertama saya, melalui sistem itu kerana ia adalah yang paling mudah. Saya rela membayar lebih kerana itu adalah yang paling sederhana dan ada tahap kepercayaan.

Dan ketika kecanggihan saya meningkat, saya terus mencari pelbagai jenis pertukaran dan pelbagai jenis teknologi altcoin. Ketika itulah saya mula bermain-main. Tetapi saya memutuskan untuk pergi dengan ruang pertukaran, khususnya HybridBlock, kerana saya berpendapat bahawa ada wilayah dan bahagian dunia yang dapat dilayani melalui model runcit yang sederhana dan dapat menargetkan beberapa titik sakit dan cuba mencari penyelesaian kepada mereka.

Sekatan Hibrid

Saya telah melancong ke Asia sejak 20 tahun yang lalu. Saya yakin pada Asia secara umum. Dari segi kepadatan penduduk, selera mereka untuk mata wang digital dan aset digital dan kadar penggunaan mereka memahami perkara ini kerana fenomena permainan yang telah berlaku di seluruh Asia di samping kecintaan terhadap peranti mudah alih. Saya rasa ia lebih tinggi daripada tempat lain di dunia.

Oleh itu, saya baru melihat dari perspektif peluang: Bagaimana kita memfasilitasi perkhidmatan yang sangat mudah, di mana jika ada masalah, orang dapat mengangkat telefon, dan menelefon dan mengetahui penyelesaiannya, dan minta seseorang memandu mereka melalui proses itu?

Oleh kerana kami terus berkembang dan berusaha melegitimasi ruang cryptoasset, di barisan depan, itulah sasaran saya, bukan hanya runcit, tetapi pemegang cryptoasset yang ada, dan kemudian apa yang hilang dari institusi perdagangan, atau institusi perdagangan berskala besar, atau Firma HFT yang ingin memanfaatkan teknologi mereka untuk berdagang dan masuk dengan cara yang mematuhi, selamat, dan biasa. Begitulah saya bermula.

Satu perkara yang dikejutkan oleh ramai orang dalam cryptocurrency adalah betapa buruknya layanan pelanggan. Sekiranya ada satu syarikat yang sekurang-kurangnya dapat menawarkan perkhidmatan pelanggan yang sangat baik, itu adalah nilai tambah yang cukup.

Oleh itu, semakin banyak produk yang mesra pengguna, terutamanya pertukaran seperti yang membantu orang memasuki ekosistem, semakin kuat industri ini.

Bersetuju.

Ruang ini sangat baru dan terdapat banyak kepingan yang hilang. Terdapat masalah skalabiliti. Terdapat semua perbincangan mengenai ini atau pertukarannya lebih baik kerana mempunyai blockchain ini atau itu.

Dan saya fikir pada akhirnya, cara saya melihatnya dari perspektif asas adalah: Saya hanya mahukan komponen mudah dan mudah yang masuk akal bagi saya sebagai pengguna biasa dan mengakses harga terbaik dengan bayaran terendah di cara termudah yang cepat, senang, difahami, seolah-olah saya membeli-belah di Amazon.

Itu, bagi saya, adalah cara yang sangat mudah, sederhana, dan intuitif di mana saya berinteraksi dengan cara membeli-belah saya sendiri. Tetapi ketika anda memasuki token kewangan dan perdagangan, saya ingin dapat sesuatu yang sedikit berbeza. Dan saya fikir bahawa lata dan kemudian berkembang ketika kita menyelidiki tahap kecanggihan yang berbeza dari setiap pengguna.

Khususnya, mereka yang berada di ruang ini sejak tahun 2010, lelaki OG crypto yang benar-benar memahami perkara ini lebih baik daripada kebanyakan. Keperluan mereka berbeza daripada lelaki yang berada di Hong Kong yang mendengar tentang crypto melalui Bloomberg di televisyen suatu hari dan mungkin melihat Mike Novogratz di televisyen bercakap tentang bagaimana ia akan mengubah dunia dan bagaimana setiap orang mengganti 0.25% dari pegangan mereka sebagai lindung nilai ke dalam ini, ke dalam lindung nilai mata wang. Sekarang, mereka ingin mengambil bahagian dalam beberapa kapasiti, tetapi mereka tidak tahu bagaimana.

Kami berharap menjadi entiti yang dapat memandu orang melalui proses itu. Tidak pernah mudah. Yang pasti, teknologi adalah salah satu perkara di mana kadang-kadang anda tidak tahu apa yang tidak anda ketahui sehingga anda baru sahaja melaluinya. Dan kemudian anda mengetahui terdapat banyak masalah, cabaran, dan masalah pelayan yang berlaku. Tetapi pada penghujung hari, saya rasa anda boleh menyelesaikan beberapa perkara ini dan ini bermaksud pengalaman yang lancar dan tidak terkalahkan yang sangat, sangat lancar.

Apa yang anda fikir akan menjadi cara utama orang mula mendengar mengenai Bitcoin atau mula berniaga dalam beberapa tahun akan datang? Rintangan besar pertama adalah menyedarkan orang bahawa cryptocurrency wujud.

Bagaimana kita dapat menunjukkan kepada orang bahawa ini adalah sesuatu yang harus mereka gunakan? Apa yang anda fikir industri perlu lakukan secara keseluruhan untuk memudahkan peralihan itu?

Saya akan memberi anda dua sen saya. Selain dari keperluan teknikal penskalaan, UI / UX dompet tambahan, sistem pendidikan sangat penting untuk mendapatkan penggunaan pasaran secara besar-besaran sehingga mereka memahami fakta-fakta mengenai Bitcoin, blockchain, Ethereum, dan teknologi baru lain yang muncul setiap satu jam.

Ia bermula dengan syarikat cap pasaran terkemuka. Sama ada anda bersetuju dengan mereka atau tidak, itu hanya kenyataan. Di situlah psikologi manusia selalu pergi. Oleh itu, ini memberi kepercayaan untuk menjelaskan apa yang ada dalam bentuk yang paling benar, dan juga bentuk kesederhanaannya yang paling asas agar seseorang dapat memahami.

Saya sangat bersemangat untuk membuat aplikasi dan laman web yang direka untuk mendidik orang yang tidak tahu apa-apa mengenai crypto. Contohnya, ayah saya pernah mendengar mengenai Bitcoin, mungkin melalui Julian Assange dalam kajian dan penyelidikannya dalam talian. Tetapi selain itu, dia tidak begitu memahami apa-apa mengenainya.

Dia menganggap Satoshi Nakamoto seperti saudara mara yang lama hilang di Jepun. Saya cuba menjelaskan kepadanya bahawa itu bukan masalahnya, bahawa lelaki, atau wanita, atau pasukan, atau kumpulan ini tidak dikenali, dan bahawa mereka sebenarnya tidak keluar dan menyatakan kepada dunia bahawa mereka masih ada.

Saya ingin orang memahami melalui aplikasi ini apa itu crypto dan blockchain, bagaimana ia dapat mempengaruhi kehidupan mereka, bagaimana mereka boleh terlibat, serta aspek yang berbeza seperti turun naik, risiko, dan berapa banyak mereka harus melabur dalam crypto. Semua elemen yang berbeza ini perlu dijelaskan dengan cara yang sangat mudah yang dapat dihubungkan oleh orang lain.

Kami merasakan kami telah bekerja di beberapa medium tersebut, dan kami merasakan kami akan mendapat tarikan dengan pergeseran pendidikan semacam itu. Saya tahu ada beberapa pemain di luar sana yang melakukan pekerjaan dengan baik, dan saya memuji mereka dan mengucapkan terima kasih atas usaha itu, tetapi saya fikir memerlukan perspektif masyarakat secara keseluruhan untuk melakukannya.

Malangnya, individu yang saya perhatikan di ruang ini, mereka begitu lama terbenam. Ia seperti bercakap dengan saya mengenai teknologi di sebalik rejim latihan Olimpik, atau pisau Olimpik yang saya mainkan selama bertahun-tahun. Kebanyakan orang tidak akan memahami perkara ini kerana semua selok-belok yang terlibat.

Sehingga saya memecahkannya kepada seseorang dengan cara yang paling sederhana dan dapat dihubungkan, ia masih terdengar sangat asing. Dan saya rasa itu berubah. Tetapi masih, pada akhirnya, anda harus ingat: Semasa anda berjalan-jalan di mana-mana bandar kediaman anda di mana sahaja di dunia, dan anda bertanya kepada rata-rata orang di jalan, mereka sebenarnya tidak tahu apa ini teknologi, atau bagaimana ia digunakan, dan bagaimana mereka dapat memperolehnya dalam beberapa kapasiti.

Dan sehingga orang mula mengatakan ya, saya rasa kita masih jauh dari penggunaan secara besar-besaran. Dan itu tidak semestinya datang hanya dengan wang institusi, kerana saya rasa ia datang dengan cara yang telah dibina selama 18 bulan terakhir.

Saya berharap, ingin, dan ingin orang-orang dari pelbagai jenis aliran pendapatan mempunyai pengetahuan dan memperkasakan diri mereka walaupun pada tahap terkecil, bahawa mereka benar-benar memahami di peringkat asas apa perkara-perkara ini dan bagaimana ia dapat mempengaruhi kehidupan mereka. Dan jika tidak, tidak, tetapi mereka pasti mempunyai pemahaman dalam beberapa kemampuan.

Ia menarik kerana dari pertengahan hingga akhir 2017, semua orang mula berminat dengan crypto. Duit syiling mula naik seperti 300% dalam sehari, dan banyak perhatian mula mengalir masuk.

Sekiranya ini adalah kali pertama anda menyelami crypto, anda akan dibebani dengan jurang pendidikan yang sangat besar sehingga anda harus belajar bagaimana mengisi dengan cepat untuk membuat keputusan yang berpendidikan.

Saya rasa ia adalah sebahagian besar dari ini. Dan saya fikir ketika kita berkembang dan ekonomi kripto berkembang di seluruh dunia … Saya sangat berminat untuk melibatkan 100 juta orang seterusnya, berpendidikan, lapar, dan ingin mengambil bahagian dengan cara yang mereka boleh, dan bukan semata-mata dari sifat spekulasi perjudian.

Saya tahu saya tidak dapat mengawalnya secara psikologi dan setiap budaya berbeza. Saya tahu ada orang yang mahukan kehidupan yang lebih baik. Mereka mahukan kehidupan yang lebih baik untuk rakan dan keluarga mereka. Tetapi saya fikir secara asasnya, ada beberapa elemen yang sangat kuat untuk teknologi ini.

Pengguna yang berpendidikan sebenarnya adalah pengguna jangka panjang. Jadi, LTV pengguna itu meningkat berbanding lelaki yang berkata, “Saya akan membeli duit syiling apa pun.” Dan duit syiling itu merosot 35% pada hari pertama dan mereka seperti, “Sial. Saya keluar. Ini bukan untuk saya. ” Mereka mula menyebutnya penipuan tanpa mempunyai pengetahuan latar belakang atau pemahaman tentang apa yang baru mereka beli.

Dan saya tahu itu akan selalu berlaku kerana itu berlaku selama beratus-ratus tahun dengan segalanya. Tetapi saya rasa sekarang, kita mempunyai semua alat viral yang berkaitan dengan ini sehingga kita dapat mengeluarkan kandungan hebat yang dapat difahami oleh setiap orang.

Sama ada anda seorang pakar InfoSec yang telah bermain dalam permainannya selama 7 tahun, atau anda adalah orang yang tidak tahu apa-apa mengenai teknologi dalam apa jua kapasiti tetapi anda mendapat sejumlah wang tambahan di dalam poket anda dan anda merasa ingin turut serta kerana anda suka yang baru teknologi. Tetapi anda harus memahami risiko yang terlibat dan anda perlu memahami siapa, mengapa anda membelinya, dan dari mana.

Ya, betul-betul. Seperti, “Apa proses di belakangnya?” Begitu banyak orang yang melabur pada tahun 2017, termasuk saya, melabur dalam projek yang hanya mereka ketahui secara konseptual. Akan menarik untuk melihat bagaimana banyak projek ini, yang mana banyak telah mengumpulkan sejumlah besar modal, akan berkembang pada bulan-bulan berikutnya.

Sayaini adalah masa yang luar biasa. Saya mempunyai tempat di LA. Saya sering ke Hong Kong. 80% masa saya dihabiskan di Asia. Saya ingat pada tahun 2016 bercakap dengan banyak rakan DC saya dan mengatakan kepada mereka, “Guys, ini adalah sektor perniagaan yang semestinya anda sangat perhatikan, dan saya tidak sabar sehingga anda berada di sini dan mengambil bahagian kerana kekuatan modal yang mereka ada di kawasan-kawasan di dunia. “

Dan saya ingat perbualan mereka. Mereka seperti, “Tidak, kawan. Saya gembira dengan harta tanah dan bioteknologi saya. Saya gembira dengan pelaburan jenis bukit pasir biasa saya di Silicon Valley. ” Dan sekarang, pada akhir tahun 2017, saya teringat bercakap dengan mereka dan mereka memiliki 2 atau 3 syarikat. Cukup lucu betapa cepatnya orang berpusing dan melencong, dan mereka bergerak dan mereka bergoyang, dan mereka masuk ke ruang.

Saya tidak menyalahkan sesiapa kerana melompat masuk atau menjual terlalu lewat atau terlalu awal. Kami masih awal. Tidak pernah dinobatkan sebagai pemenang dalam apa jua kemampuan, dan saya sangat bersyukur dan gembira dikelilingi oleh beberapa orang yang benar-benar cerdas yang sangat saya hormati untuk mengajar saya, mempamerkan, dan menonton dan belajar dari orang lain.

Sama ada pengendali pertukaran lain, sama ada individu di luar angkasa yang merupakan peniaga, sama ada orang yang mengembangkan teknologi yang luar biasa untuk menjadikan hidup kita lebih mudah dan cepat dan lebih baik, atau mereka yang melakukannya dari perspektif masyarakat dermawan: Guy berpindah ke Puerto Rico dan cuba mencari cara untuk menyalakan lampu hanya untuk bahagian dunia yang sederhana di mana orang tidak terlalu memperhatikan tetapi ada keperluan besar.

Terdapat banyak cara yang berbeza di mana kekayaan kripto yang telah dihasilkan, dan juga pengetahuan kripto dan teknologi yang berkaitan dengan blockchain dapat diterapkan yang benar-benar dapat mempengaruhi cara ini dalam perspektif positif. Lebih-lebih lagi daripada sekarang kita memerlukannya, dan saya senang menjadi sebahagian daripada itu dalam beberapa kemampuan dengan memfasilitasi tempat di mana orang dapat memperdagangkan aset ini.

Tentunya. Ada pepatah bahawa anda harus sentiasa melabur pada orang. Semasa anda memulakan syarikat, mempunyai orang yang tepat dalam perjalanan adalah sangat penting.

Cara untuk melihatnya adalah, jika anda tidak begitu memahami industri cryptocurrency tetapi anda tahu banyak orang yang benar-benar pintar bekerja sangat keras, seperti 100 hingga 120 jam kerja kerja, sesuatu mungkin sedang berlaku.

Ini adalah masa yang luar biasa, dan saya senang terlibat dengan cara yang juga kami cuba menyelesaikan beberapa masalah ini dan kami berusaha untuk menyelesaikan beberapa masalah yang ada. Ini adalah proses yang menyeronokkan. Saya rasa kita baru bermula.

Pasaran tidak menentu ada di sini. Kita tahu bahawa ia naik dan turun, kiri dan kanan. Sukar untuk mengatakan sama ada berdasarkan berita, khabar angin, atau fakta. Apa pun, ia bergerak dengan kuat dan pantas. Ada orang membuat banyak perdagangan wang, dan ada individu yang menjadi pemegang jangka panjang bahawa mereka sudah lama tidak menyentuh dompet mereka.

Terdapat pelbagai strategi di mana sahaja. Saya hanya teruja untuk menjadi sebahagian daripada ekonomi dalam setiap kemampuan dan membantu dalam perjalanan 100+ juta orang seterusnya, di mana sahaja di dunia ini. Saya sangat meminati hal itu, dan semoga bekerja dengan pengawal selia dengan cara yang mereka faham bahawa ini adalah ruang yang tidak boleh dikawal selia berlebihan dan tidak boleh bertindak seperti aset tradisional kerana sangat berbeza dalam setiap kapasiti.

Saya rasa setelah mereka faham, negara-negara tersebut akan menjadi negara pertama yang menang. Dan kami telah melihat banyak perkara, sama ada Korea, Jepun, atau Malta, atau bidang kuasa seterusnya.

Sudah tentu, dan sangat menarik untuk melihat bagaimana banyak orang di sebalik projek ini adalah pengambil risiko yang besar. Jenis keperibadian menapis ini. Kerana pada tahun 2015 atau 2016, untuk mengusahakan projek cryptocurrency sepenuh masa – yang mana banyak projek itu meletup pada tahun 2017.

NEO adalah Antshares pada masa itu. Pasukan ini terus berusaha. Dan kemudian pada tahun 2017, ia meletup. Ia naik dari beberapa sen atau dolar hingga $ 200 hingga $ 300. Pemikiran yang memerlukan seseorang untuk melibatkan diri dalam industri cryptocurrency sejak awal mesti mempunyai selera untuk mengambil risiko atau sekurang-kurangnya tahap toleransi ketidakpastian yang tinggi.

NEO sangat mengagumkan. Di China secara umum – dan saya tidak tahu berapa banyak pendengar ini yang pernah atau melihat komuniti blockchain di setiap provinsi yang berbeza secara teknologi didorong oleh pemerintah untuk menjadi pemimpin. Pada masa lalu, orang Cina selalu dianggap sebagai raja peniru.

Tetapi kenyataannya adalah, saya rasa selama 10 tahun akan datang, anda akan mula melihat mereka sebagai inovator dan pemimpin hebat dalam robotik, AI, dan dalam teknologi blockchain. Ini permainan nombor. Kepadatan penduduk yang dimiliki oleh China, dan India, untuk jenis teknologi dan keperluan ini sangat luar biasa.

Saya rasa ia memberi inspirasi, dan saya menggesa individu yang tidak pernah menghadiri perjumpaan atau persidangan di luar negara – Kami akan mengadakan persidangan pada akhir bulan Julai di Bangkok, di mana kami membawa sejumlah besar permulaan Asia Tenggara , VC yang kuat, dan syarikat teknologi baru hadir. Ini perspektif yang sangat hebat dan berbeza untuk melihat selera di kawasan-kawasan di dunia ini yang tidak biasa kita lakukan.

Dan saya menjadi orang Amerika, berbeza. Saya selalu percaya Amerika Syarikat akan sentiasa memiliki kekuatan untuk menjadi pusat teknologi selama 10 tahun akan datang, tetapi keadaan mungkin berubah. Saya fikir ia adalah perkara yang baik. Saya berpendapat bahawa kita akan melihat teknologi yang lebih hebat. Seperti mana-mana persaingan, krim selalu naik ke puncak.

Apa jenis nasihat yang akan anda berikan kepada siapa pun dari industri lain, yang mungkin atau mungkin tidak berkaitan dengan sains komputer atau blockchain, untuk mengambil langkah jika mereka berfikir tentang mendapatkan keusahawanan blockchain?

Saya tidak mempunyai latar belakang sains komputer dalam kekuatan dan bentuk apa pun. Walau bagaimanapun, banyak rakan saya lakukan. Dan di mana mereka mempunyai kelemahan, mungkin saya mempunyai kekuatan dan sebaliknya. Ini adalah untuk membina pasukan di sekitar anda, dan belajar, serta terlibat dengan orang dan syarikat yang bersedia menunjukkan apa yang mereka kerjakan, dan bagaimana anda dapat memperkuat fungsi anda dalam organisasi tersebut, dan bagaimana anda dapat belajar sendiri.

Saya fikir itu adalah pendekatan pertama, adalah pemahaman pertama dan terpenting di peringkat asas: Apakah industri ini? Bagaimana saya memainkan peranan? Sekiranya anda tidak akan membangun teknologi pertukaran atom seterusnya yang akan diperdagangkan di bursa yang didaftarkan secara terbuka di bidang kuasa tertentu, maka apa yang anda mahu lakukan?

Sekiranya anda hanya ingin mengeluarkan sejumlah wang, kemudian fikirkan apa itu dan lakukanlah dengan cara terbaik dengan jenis niat dan ketelusan yang betul sehingga semua orang memahami bahawa inilah yang anda cuba lakukan. Pada penghujung hari, kami masih komuniti kecil.

Dan rasanya sangat besar dan kita tahu bahawa terdapat ribuan projek setiap hari yang berlaku di seluruh dunia. Ia berkembang dan sangat luar biasa Tetapi jika dibandingkan dengan penembusan dunia dan internet, atau penembusan Facebook, atau penggunaan telefon bimbit, kami masih kecil dan saya rasa masih ada jalan yang panjang. Sangat indah bagi sesiapa sahaja untuk terlibat pada peringkat ini dalam permainan ini, dan anda tidak perlu menjadi pakar.

Bagi mereka, kami memuji mereka dan saya memuji mereka. Saya mengucapkan terima kasih atas kerja keras mereka. Namun, saya rasa ada tempat untuk semua orang di dunia ini dan ada tempat untuk semua orang dalam ekonomi ini. Dan apa pun itu, terserah kepada individu itu untuk menentukan kekuatan sebenar mereka dan bagaimana mereka dapat mempermudah penggunaan masa dan tenaga mereka dengan sebaiknya ke arah memajukan organisasi syarikat atau impian ke hadapan.

Bagaimana seseorang boleh lebih terlibat, atau membantu dalam apa jua kemampuan, untuk menolong anda berjaya?

Pasti. Saya selalu mendesak – Seperti rakan-rakan saya yang bertanya bagaimana mereka boleh belajar, saya berkata mula pergi ke beberapa perjumpaan tempatan. Anda pasti akan terkejut dengan seberapa terbuka komuniti itu. Tidak seperti organisasi lain atau perjumpaan tempatan yang pernah saya kunjungi.

Dan saya pernah berkunjung ke banyak, menjadi usahawan bersiri yang ingin teknologi baru, dan melihat dan melihat di mana peluang seterusnya. Saya fikir komuniti crypto dan blockchain benar-benar berbeza. Dan hakikat bahawa anda akan bertemu dengan banyak orang yang mungkin merupakan yang pertama di sana. Mereka cuba belajar dengan cara yang sama.

Anda bukan sahaja membina sekumpulan rakan, rakan sekutu, dan rakan niaga yang luar biasa, tetapi anda juga belajar bersama orang yang pakar dalam bidangnya dan mereka yang baru pertama kali. Mereka belum memiliki Bitcoin pertama mereka.

Dan jika anda adalah orang itu, di situlah anda bermula. Saya yakin bahawa anda dapat membaca semua yang anda mahukan dalam talian, tetapi sehingga anda mula pergi ke sana dan anda mula membicarakannya dan menjadi berpendidikan secara peribadi, itu adalah pengalaman yang berbeza. Tetapi setelah anda melakukannya, saya memberi amaran: Lubang arnab sangat dalam dan anda tidak akan pernah kembali.

Terima kasih!

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Hybridblock, lihat Laman web hybridblock dan kertas putih.

Untuk berhubung dengan Apolo Ohno, anda boleh menjumpainya di Twitter.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me