Walaupun sistem bukti kerja telah wujud lebih dari 20 tahun, mereka hanya mendapat populariti dengan kedatangan Bitcoin. Sejumlah besar duit syiling telah melanda pasaran sejak zaman awal teknologi cryptocurrency ketika usahawan yang bercita-cita tinggi memanfaatkan kereta penciptaan wang.

Masalah dengan algoritma perlombongan Bitcoin adalah bahawa dalam beberapa tahun kebelakangan ini telah mendorong perlumbaan senjata perkakasan. Sama seperti perang tradisional, senjata terbesar menuju ke penawar tertinggi. Dan, pada gilirannya, mereka yang mempunyai senjata terbesar mendapat pilihan rampasan pertama. Dengan kata lain, lelaki yang berada di jalanan itu tidak dihargai untuk mengambil bahagian dalam perlombongan cryptocurrency bukti kerja.

Nasib baik, ada penyelesaian dan ia datang dalam bentuk perlombongan yang dikumpulkan. Hari ini kami akan mempertimbangkan untuk menggabungkan usaha anda dengan pelombong lain di seluruh dunia menggunakan kolam perlombongan yang popular bernama Bitminter.

Apa itu Perlombongan Berkumpul?

Walaupun terdapat kejayaan komersial dalam operasi perlombongan berskala besar, komuniti internet yang berakal tidak pernah mengejutkan ketika menyelesaikan masalah secara dalam talian. Sekiranya hidup memberi anda lemon, buatlah limun. Apabila Bitmain memerah lemon anda, sertai kolam dan dapatkan faedah ekonomi perkongsian.

Hari-hari ini, satu-satunya cara untuk bersaing dengan pemain besar adalah melalui kekuatan pemprosesan kolektif. Dengan berkongsi kekuatan pemprosesan anda melalui rangkaian, anda pada dasarnya mengumpulkan sumber anda dengan tujuan berkongsi hadiah. Secara semula jadi ganjaran yang anda terima akan setanding dengan sumber yang anda sumbangkan.

Perlombongan yang dikumpulkan

Kelebihan utama pendekatan ini adalah untuk menerima hadiah sekumpulan dengan lebih cepat dan berkala, bukannya secara rawak dan kemungkinan besar hanya beberapa tahun sekali. Terdapat sebilangan kolam perlombongan di luar sana dan pelombong yang berdedikasi harus membuat kerja rumahnya sendiri untuk mencari penyelesaian yang paling sesuai untuknya.

Artikel ini bukan ulasan mengenai kolam penambangan. Sebagai gantinya, kami ingin menunjukkan kepada anda contoh ringkas bagaimana menghubungkan ASIC anda ke kolam perlombongan. Dalam kes ini, kami telah menggunakan Bitminter.

Bitminter

Bitminter adalah kumpulan perlombongan yang bertujuan untuk mempermudah proses terlibat dalam perlombongan cryptocurrency. Ini bermula dari idea untuk menyediakan antara muka grafik (GUI) yang mesra pengguna untuk pelombong untuk berinteraksi dengan blockchain Bitcoin. Dalam beberapa tahun pertama, perlombongan cryptocurrency kebanyakannya merupakan juruteknik komputer yang menggunakan baris perintah – alat antara muka teks sahaja. Jelas, interaksi semacam itu tidak mudah bagi sesiapa untuk melompat masuk dan memulakannya.

Bitminter telah wujud sejak tahun 2011 dan dikendalikan oleh syarikat Norway Aesir Financial AS yang dimiliki oleh Geir Harald Hansen. Ia mendakwa telah mempunyai lebih dari 450 000 akaun berdaftar. Setelah mengerjakan GUI pada awal tahun 2011, Geir memutuskan untuk mengubah projek ini menjadi kolam perlombongan yang lengkap dan dengan itu Bitminter dilahirkan.

ciri-ciri

  • Pelayan yang terletak di Eropah dan AS
  • Bayaran perlombongan 1%.
  • Menyokong ASICBoost menggunakan sepenuhnya perkakasan perlombongan terkini.
  • Menyokong Penggabungan Gabungan.

Apa yang Anda Perlu Mulakan

  • Sekurang-kurangnya satu pelombong ASIC yang layak (seperti Antminer S9) dan pemacu usb ASIC yang berkaitan.
  • Versi terkini dari Jawa (Pastikan reboot setelah dipasang).
  • Dompet Bitcoin

Prosesnya

1. Pergi ke laman web projek.

2. Klik Gabung untuk membuat akaun dan gunakan ID dari akaun lain yang sudah anda miliki (Google, Facebook, dll) untuk pengesahan.

3. Pilih nama pengguna anda dan sahkan alamat e-mel anda.

4. Log masuk dan muat turun aplikasi klien Bitminter terkini di bawah Alat:

Bitminter. Dapatkan aplikasi pelanggan terkini untuk menyambung ke ASIC anda

Dapatkan aplikasi pelanggan terkini untuk menyambung ke ASIC anda

5. Java mungkin menghasilkan kesalahan semasa cuba memuat turun aplikasi Bitminter pada platform Windows tertentu. Jika ini terjadi, pergi ke “Mulai program pencarian dan file” dan cari “Konfigurasi Java”. Pilih Keselamatan dan tambahkan domain Bitminter ke senarai lokasi muat turun yang boleh diterima:

Bitminter. Java kadang-kadang menghalang muat turun aplikasi cryptocurrency

Java kadang-kadang menghalang muat turun aplikasi cryptocurrency

6. Jalankan aplikasi, klik pada “Engine Start”, dan log masuk dengan maklumat masuk Bitminter anda. Tahniah anda sekarang melombong kripto di kolam Bitminter bersama dengan pelombong dari seluruh dunia!

Terhubung dan membuat kerja di kolam perlombongan Bitminter

Terhubung dan membuat kerja di kolam perlombongan Bitminter

Pada ketika ini, anda mempunyai kulit yang berkesan dalam permainan. Walaupun begitu, adalah bijak untuk melakukan pusingan dan belajar bagaimana mengubah peralatan anda dan mengetahui cara berinteraksi dengan kolam pada kapasiti maksimum. Bitminter subreddit adalah titik permulaan yang baik untuk pertanyaan lebih lanjut atau anda boleh terus menghubungi Bitminter.

Pemikiran Akhir

Memulakan perlombongan cryptocurrency tidak sesukar yang anda fikirkan. Itu juga tidak bermaksud untuk semua orang. Mempunyai perkakasan yang betul adalah langkah pertama yang penting. Industri ini maju dengan pesat dan terjebak dengan peralatan yang ketinggalan zaman boleh menyebabkan perbezaan antara tetap menguntungkan atau perlahan-lahan berdarah. Oleh itu, berikut adalah beberapa perkara tambahan yang ingin anda perhatikan.

Pertama, lakukan usaha wajar dan kirakan jangkaan keuntungan perkakasan perlombongan bitcoin anda. Kedua, anda semestinya biasa dengan kontroversi di sekitar Bitmain, pengeluar ASIC terbesar di ruang cryptocurrency. Bitmain terkenal oleh masyarakat kerana amalan perniagaannya yang kejam. Khususnya, untuk perlombongan dengan peralatan terkini dan kemudian menjualnya di pasaran sekunder setelah mengembangkan alternatif yang lebih baik.

Akibatnya, banyak pelombong wannabe akhirnya membeli mesin-mesin yang ketinggalan zaman. Peralatan perlombongan “terkini” dapat memberi anda pulangan beberapa ribu dolar dan ada kemungkinan besar anda sudah berada di belakang kurva teknologi terkini. Dengan kata lain, lakukan banyak penyelidikan dan pastikan anda benar-benar mendapat ASIC yang layak sebelum melompat ke dalam permainan ini!

Dengan semua itu, masih ada wang yang perlu dibuat. Sekiranya trend Bitcoin adalah sesuatu yang boleh dilalui, keuntungan itu akan menjadi sangat bermakna ketika bull kembali ke pasaran.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me