Seperti banyak hal seperti blockchain, permainan mudah alih blockchain setakat ini agak ketinggalan. Ya, terdapat banyak permainan mudah alih blockchain yang boleh anda muat turun ke telefon pintar anda hari ini. Tetapi anda mungkin tidak akan merasa terpikat pada masa ini.

Lebih-lebih lagi, komponen cryptocurrency hampir tidak berkaitan; pada dasarnya adalah ciri tambahan dan bukan yang asas. Sekiranya anda hanya mencari permainan untuk menghabiskan masa di kereta bawah tanah, itu tidak akan memberi banyak perbezaan kepada anda. Tetapi sekiranya teknologi blockchain yang anda ingin saksikan dengan sebaiknya, anda akan mempunyai sedikit masa untuk menunggu.

Industri Permainan Bergerak yang Meningkat

Sejak melayari internet mudah alih mengatasi desktop buat pertama kalinya pada tahun 2016, kami mencapai titik penting yang menandakan perubahan bersejarah. Peningkatan internet mudah alih seiring dengan peningkatan teknologi dan mengurangkan kos. Walaupun mereka mungkin tidak berada di pasaran untuk iPhone X, negara-negara membangun tidak ketinggalan jauh dalam pemilikan telefon pintar, dengan 82 peratus orang di sana mempunyai telefon pintar.

Sebenarnya, India dan China bertahan satu per tiga populasi telefon pintar dunia. Dan mereka cukup terpikat dengan mereka di Amerika Latin, Asia Tenggara, dan Afrika juga.

Pemain besar seperti Nintendo akan bergerak / https://pixabay.com/en/video-games-joy-stick-games-1557358/

Ini adalah perniagaan jarak dekat yang belum membuka mata terhadap kehebatan mudah alih. Dan dengan permainan video yang merangkumi sekitar 25 peratus daripada semua aplikasi yang tersedia di Google Play, anda tidak perlu menjadi pemain permainan untuk melihat potensinya. Malah gergasi permainan berasaskan konsol tradisional suka Nintendo bergerak ke dalam telefon bimbit sebelum produk mereka menjadi tidak relevan.

Tetapi bukan semua keseronokan dan permainan dalam industri permainan mudah alih. Terdapat juga beberapa masalah dengannya. Dan teka apa? Anda berjaya! Permainan mudah alih Blockchain dapat memberikan penyelesaiannya.

Keperluan untuk Permainan Bergerak Blockchain

Semasa mengembangkan permainan untuk aplikasi mudah alih dan bukannya versi berbungkus kotak untuk konsol permainan tidak diragukan lagi mengurangkan kos untuk pemaju, pembayaran juga sering kurang. Sistem pembayaran boleh berpecah dan sukar, tidak cekap dan lambat. Pembajakan dan kekurangan ketelusan tetap menjadi isu utama untuk ditangani. Sukar bagi pembangun untuk mengakses data yang mereka perlukan untuk mengumpulkan maklumat untuk meningkatkan permainan mereka.

Walaupun terdapat peningkatan kaedah pembayaran alternatif, sebahagian besar pembayaran dalam industri mudah alih masih berasal dari SMS. Sejauh ini, ini merupakan jalan penyelesaian untuk mengumpulkan pembayaran daripada orang yang tidak mempunyai akses ke akaun bank. Ini sangat meluas di Amerika Latin dan Asia Tenggara di mana mereka melakukan pembelian dengan kredit telefon bimbit mereka.

Tetapi kaedah pembayaran ini lambat dan membebankan bagi pemaju. Sebenarnya, memerlukan masa sehingga enam bulan untuk pembangun menerima pembayaran dari penyedia SMS! Komisen mereka juga meningkat: mengurangkan bayaran sebanyak 70 peratus dari pembayaran.

Permainan mudah alih Blockchain menggunakan teknologi terdesentralisasi memastikan pembayaran diterima tepat pada masanya (atau bahkan hampir dalam masa nyata). Tidak ada orang tengah yang memotongnya. Ini meningkatkan kecekapan dan akhirnya (secara teori) kualiti permainan untuk kedua-dua pemain dan pemaju.

Permainan mudah alih Blockchain dapat memberikan solusi untuk masalah SMS tanpa mengharuskan pengguna memegang akaun bank. Jadi untuk 2 bilion atau lebih yang tidak memiliki bank di seluruh dunia, mereka dapat bergabung dalam gerakan permainan mudah alih blockchain tanpa masalah.

Cryptocurrency Boleh Memotong Pembayaran SMS

Pembangun boleh memberi insentif kepada pemain dengan cryptocurrency untuk menyediakan data, mengambil bahagian dalam tinjauan, atau menonton iklan, misalnya. Identiti mereka akan disahkan di blockchain. Ini dapat mengatasi masalah pembajakan dan menghentikan versi permainan berjenama yang tidak terhitung jumlahnya yang menyediakan hiburan secara haram secara percuma.

Projek seperti Enjin Coin diselesaikan untuk memerangi penipuan di pasaran barangan maya menggunakan sifat telus blockchain. Mereka bertujuan untuk menyediakan keseluruhan ekosistem untuk pemain juga.

Beberapa permainan mudah alih blockchain bahkan membolehkan anda menambang cryptocurrency, seperti Ionomy. Walau bagaimanapun, sehingga perlombongan cryptocurrency mudah alih menjadi lebih cekap dan menguntungkan, perlombongan semata-mata dari telefon bimbit akan memperoleh sedikit ganjaran.

Tempat Permainan Mudah Alih Blockchain Sekarang

Terdapat banyak permainan mudah alih blockchain di luar sana. Tetapi mereka belum menyelesaikan semua masalah industri permainan mudah alih. Sebenarnya, salah satu masalah terbesar dengan banyak permainan mudah alih blockchain adalah bahawa mereka kekurangan produk penting mereka: permainan yang sangat bagus.

Beberapa permainan mudah alih blockchain yang paling popular seperti Larian Alien dan Penjara Itadaki mendapat penilaian tinggi, namun dapat berfungsi dengan mudah tanpa cryptocurrency. Permainan blockchain mudah alih baru mula bergerak. Pada masa ini, kebanyakan mereka memasukkan token asli mereka sebagai hadiah permainan atau alat promosi yang mudah.

permainan blockchain google play

Aplikasi Gim Blockchain di Google Play https://play.google.com/store/search?q=blockchain+games&c = aplikasi&penilaian = 1

Terdapat beberapa permainan mudah alih blockchain yang nampaknya benar-benar dilaburkan untuk menjadikan token asli mereka sebagai asas kepada model perniagaan mereka – penukar permainan sebenar, untuk dibahas. Platform seperti Worldopoly dan Ionomy berkomitmen untuk mencipta lebih daripada permainan untuk pemain kasual, membina ekosistem sebenar di mana pemain dapat memperoleh crypto, menambang crypto, dan tetap berada dalam aplikasi mudah alih.

Permainan Blockchain Terkenal yang Pernah

Semua orang mendengar tentang CryptoKitties, DApp yang sangat popular yang menggunakan blockchain Ethereum untuk berdagang dan membuktikan pemilikan kucing (apa sahaja yang mengapung kapal anda, bukan?). Tetapi memerlukan masa untuk bergerak. Setelah kegilaan awal akhir 2017 dan awal 2018, pada bulan Februari mereka mengumumkan pelancaran aplikasi iOS berbahasa Cina yang bertujuan untuk China dan Singapura yang lebih besar.

Tetapi masalah skalabilitas blockchain Ethereum melemparkan kucing di antara merpati dengan begitu banyak transaksi yang mengakibatkan tunggakan, kemacetan, dan kelewatan. Pada bulan Jun, CryptoKitties mengumumkan pelancaran itu pada telefon utama HTC. Aplikasi ini akan dipasang pada setiap peranti baru, yang memberi penambahan kepada pengeluar mudah alih Taiwan. Mari berharap usaha ini berjalan lebih baik.

cryptokitties

Semua orang mendengar tentang CryptoKitties

Terdapat pemain utama lain di ruang permainan mudah alih blockchain, termasuk Huntercoin, garpu blockchain Namecoin yang membolehkan pemain menambang mata wang mereka sendiri dan kemudian mencarinya dan membawanya ke “bank” maya. Dan permainan seperti BitQuest yang juga menawarkan ganjaran dalam Bitcoin pada tahun 2016. Tetapi CryptoKitties mengambil gelaran sebagai permainan blockchain paling terkenal sehingga kini (atau dApp hiburan paling terkenal, sekurang-kurangnya).

Pemikiran Penutup

Kepelbagaian dan jumlah permainan mudah alih blockchain tetap terhad dan terutama dikhaskan untuk permainan yang bereksperimen dengan crypto, dan bukannya menjadikannya instrumental untuk model perniagaan mereka. Tetapi, kerana kedua-dua teknologi itu terus meningkat dan menghubungkan lebih banyak yang tidak dilindungi, permainan mudah alih yang dibina dengan blockchain kemungkinan akan meletup di masa depan. Sebaik sahaja permainan hit besar itu muncul, lebih banyak lagi yang akan menyusul.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me