Dengan lebih daripada 400 perwakilan EOS untuk dipilih, anda mungkin sukar untuk memutuskan mana perwakilan EOS terbaik yang harus anda tinggalkan. Undian anda, tidak kira seberapa besar atau kecil, sangat penting.

21 perwakilan dengan suara terbanyak, Pengeluar Blok, mempunyai pengaruh besar terhadap ekosistem EOS. Mereka mengesahkan transaksi, membuat blok, dan menaja projek komuniti EOS di samping tanggungjawab penting yang lain. Pada masa ini, Pengeluar Blok EOS teratas hanya memperoleh 2.46 peratus suara, dan hanya sekitar 38 peratus pemegang token telah memilih. Jadi, perlumbaan ke puncak belum berakhir untuk mana-mana perwakilan.

Mari pecahkan beberapa perwakilan EOS terbaik dan mengapa anda harus mempertimbangkan untuk memilih mereka.

logo starteos

Starteos

Berasaskan China Starteos adalah pemimpin undi Pengeluar Blok semasa. Dengan asas blockchain sejak tahun 2013, syarikat ini adalah salah satu perwakilan yang lebih berpengalaman. Sebenarnya, Starteos pada satu ketika menubuhkan operasi perlombongan cryptocurrency terbesar di dunia, menghasilkan beban 130,000 kilowatt pada masa itu.

Starteos mempunyai rancangan serampang empat mata mengenai cara memberi manfaat kepada komuniti EOS. Inisiatif pertama adalah membuat senarai aplikasi desentralisasi EOS (dapps) yang disusun. Untuk senarai ini, penyelidik dan pemimpin pendapat menilai dapps untuk memberi anda analisis yang tepat mengenai yang terbaik untuk digunakan.

Selain itu, Starteos telah bekerjasama dengan Pusat Pengajian Kejuruteraan Maklumat dan Perisian Universiti Sains Elektronik dan Teknologi Chengdu untuk inisiatif kedua mereka, Makmal Bersama Penyelidikan dan Aplikasi Teknologi Blockchain. Tujuan makmal adalah untuk meneliti pelbagai bidang blockchain seperti perlindungan keselamatan dan kes penggunaan dunia nyata.

Untuk membantu membina asas pengetahuan masyarakat, Starteos juga mengendalikan beberapa saluran media sosial pendidikan. Saluran-saluran ini (WeChat, Steemit, Reddit) menyediakan kandungan berita dan maklumat EOS.

Terakhir, Starteos mengadakan siri kelas langsung dan sidang kemuncak di sekitar EOS dan topik blockchain lain.

Logo EOS New York

EOS New York

EOS New York adalah satu lagi pengeluar blok utama lima. Perwakilan itu bermula sebagai perbincangan antara dua pengasas bersama pada November 2017, dan pada Januari 2018, yang ketiga bergabung dengan pasukan ketika mereka melancarkan secara rasmi. Walaupun mereka memanggil New York sebagai rumah, pasukan penuh tersebar di Amerika Utara, Amerika Selatan, dan Asia.

Perwakilan mematuhi a Tatakelakuan yang merangkumi (antara perkara lain):

  • Komitmen kepada pemegang token. Kepimpinan EOS New York menghargai pendapat anda dan akan mengambil bahagian dalam dialog terbuka tidak kira berapa jumlah EOS yang anda pegang.
  • Kebebasan kewangan. Tidak ada pengaruh luar atau pelaburan dari entiti yang mempunyai kepentingan dalam Block.one atau Block Producer yang lain.
  • Ketelusan. Pasukan kepimpinan akan sentiasa memberikan banyak maklumat mengenai kewangan, pasukan operasi, dan pemegang saham perwakilan.
  • Prestasi rangkaian yang tinggi. Semua ganjaran blok akan dilaburkan semula ke dalam pemeliharaan dan penskalaan infrastruktur perwakilan untuk memastikan prestasi terbaik.

logo eos.fish

Ikan

Seorang veteran di ruang crypto, Chun Wang memimpin Ikan. Wang memulakan perlombongan pada tahun 2011 tetapi paling terkenal dengan penubuhan F2Pool pada tahun 2013. F2Pool telah berkembang menjadi kolam perlombongan terbesar di dunia dengan pengeluaran hampir satu juta BTC dan empat juta ETH.

Seperti kebanyakan Pengeluar Blok lain, EOS.fish tidak memberi penghargaan langsung kepada pemegang token yang memilihnya. Namun, mereka mempertimbangkan untuk mengagihkan sebahagian daripada penghargaan mereka kepada anggota masyarakat yang menjadi tuan rumah acara jenis hackathon. Acara ini sering membawa kepada teknologi baru yang menarik untuk ekosistem, menjadikan mereka layak mendapat pampasan.

Pasukan ini juga telah mencipta EOS Fishlet, dompet EOS yang menawarkan ribuan pengguna setiap hari.

logo sheos

shEOS

Walaupun perwakilan ini berada di luar tangga ke-21 teratas, shEOS patut diteliti. shEOS adalah satu-satunya perwakilan EOS yang dikendalikan oleh pasukan wanita sepenuhnya. Pasukan kepemimpinan merangkumi nama terkenal dalam blockchain seperti Emily Bush (Decentra Capital Managing Partner), Crystal Rose (Top 20 Women in Blockchain), Pamela Day (Paladin Trust CEO), dan Jessica Houlgrave (Codex Protocol Co-founder / COO).

Pasukan shEOS mempunyai peta jalan terperinci dengan beberapa tonggak yang diproyeksikan pada tahun depan. Bersama dengan nilai pemerkasaan wanita mereka, mereka akan membiayai kelas pertama para sarjana shEOS pada Q3 tahun ini. Melalui yayasan shEOS, perwakilan akan memberi biasiswa untuk membantu merapatkan jurang gender dalam tenaga kerja. Beasiswa ini membantu pemohon wanita belajar pengembangan dapp, menerima mentor industri, dan memperoleh pekerjaan yang berkaitan dengan blockchain.

Perwakilan EOS Terbaik – Siapa yang Perlu Dipilih

Keempat perwakilan ini hanya terdiri daripada senarai pendek ratusan perwakilan EOS untuk dipilih. Sekiranya tidak ada pilihan yang menarik bagi Anda, sebaiknya periksa senarai penuh perwakilan untuk mencari yang sesuai.

Mungkin faktor paling kritikal yang perlu dipertimbangkan semasa memberikan suara adalah bagaimana perwakilan berjanji untuk menghabiskan hadiah bloknya. Anda ingin memilih perwakilan yang akan meningkatkan lagi ekosistem EOS dan telus mengenai bagaimana mereka melakukannya.

Kami menyebutnya sekali, tetapi perlu disebut lagi. Pengeluar 21 Blok mempunyai kesan yang signifikan terhadap nasib blockchain EOS, jadi sangat penting agar undi anda tidak sia-sia.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me