Dalam rangkuman aplikasi cryptocurrency ini, kami membawa anda melalui platform maklumat yang memastikan para peniaga, peminat, pemaju, spekulator dan pemerhati kasual sama-sama mengikuti dunia mata wang maya. Walaupun sebahagian besar alat ini tersedia untuk penyediaan desktop dan komputer riba, kami ingin memberi tumpuan kepada versi mudah alih untuk profesional dan amatur yang selalu dalam perjalanan.

Desentralisasi bukan hanya berlaku dalam teknologi cryptocurrency tetapi juga di pelbagai sektor ekonomi dunia. Bitcoin dan projek cryptocurrency lain mendorong revolusi terdesentralisasi dalam tenaga boleh diperbaharui, telekomunikasi, dan persekitaran tempat kerja, untuk menamakan beberapa. Dengan jumlah rekod orang yang bekerja dari jarak jauh, mungkin tidak pernah ada masa yang lebih penting untuk menyediakan alat maya yang tepat di hujung jari anda.

Aplikasi Charting

Pandangan Perdagangan

iOS

Syarikat di sebalik aplikasi web yang luar biasa kini mempunyai versi mudah alih. Sebelum menjadi aplikasi cryptocurrency, TradingView (TV) bermula sebagai membuat carta dan idea platform untuk pasaran tradisional. Anda masih boleh menemui hampir semua pasangan saham, bon atau mata wang di dunia di platform ini.

Sudah tentu, tidak mahu ketinggalan dalam kelas aset terbaru, mereka telah menambahkan sejumlah besar pasangan cryptocurrency ke dalam campuran juga. TradingView mempunyai perjanjian dengan kebanyakan pertukaran utama di luar sana termasuk Binance, Kraken, dan Coinbase. Oleh itu, anda tidak akan tersekat tanpa suapan harga terkini.

Tiga screencaps aplikasi TradingView. Yang pertama adalah kadar syiling semasa, yang kedua adalah grafik ETH-USD, dan yang ketiga adalah berita yang relevan.

Pandangan dalaman pada aplikasi TradingView

Bahagian terbaik mengenai TV ialah pada dasarnya percuma. Dan versi percuma mempunyai banyak barang yang digabungkan dengannya. Pedagang maju ingin melihat ciri tambahan yang disertakan dengan versi berbayar.

Sekiranya anda mencari sesuatu yang sedikit lebih menarik, lihatlah Primer TradingView kami untuk perbincangan mendalam mengenai platform ini. TradingView pada masa ini hanya tersedia di iOS, tetapi versi Android sedang dikembangkan untuk tarikh yang tidak diketahui pada tahun 2018.

Duit syiling

iOS | Android

Coinigy adalah anak baru di blok. Mereka memfokuskan secara eksklusif pada cryptocurrency dan memberikan suapan harga dari lebih 40 pertukaran yang berbeza. Oleh kerana pengkhususan adalah permainan mereka, Coinigy mempunyai alat pengurusan portfolio yang lebih baik daripada TradingView. Di samping itu, mereka menyediakan alat (API) untuk menghubungkan akaun cryptocurrency anda terus ke carta anda supaya anda boleh berdagang dengan satu klik butang terus dari carta.

Tiga tangkapan skrin aplikasi cryptocurrency, Coinigy. Yang pertama adalah skrin pembukaan, yang kedua menunjukkan grafik BTC / USD, dan yang ketiga menunjukkan pilihan papan pemuka.

Lihatlah aplikasi perdagangan Coinigy.

Walau bagaimanapun, semua ini berharga. Penawaran Coinigy tidak percuma, kecuali untuk pilihan percubaan 30 hari. Sudah tentu, ini banyak masa untuk menentukan sama ada pendekatan seperti ini akan berfungsi untuk anda atau tidak.

Penjejak portfolio

Aplikasi berikut juga memberikan beberapa kemampuan membuat peta tetapi, secara umum, lebih tertumpu pada penyediaan perkhidmatan portfolio khusus.

Sekatan

iOS | Android

Blockfolio adalah aplikasi pengurusan portfolio yang komprehensif yang membantu pelabur dan peniaga menjejaki pelaburan cryptocurrency kegemaran mereka. Aplikasi ini terkenal di kalangan banyak masyarakat crypto. Sebenarnya, sebilangan pengguna selebriti seperti Ian Balina terkenal dengan menyiarkan keseluruhan portfolio portfolio mereka di twitter!

Tiga tangkapan skrin dari Blockfolio, aplikasi cryptocurrency. Yang pertama menunjukkan pelacak prestasi, yang kedua menunjukkan harga dan analisis terkini, dan yang ketiga menunjukkan kemas kini.

Salah satu cara untuk memantau portfolio crypto anda ialah Blockfolio.

Beberapa ciri tambahan yang bagus termasuk makluman sasaran harga dan kemas kini pembangunan dari pasukan projek cryptocurrency.

Penjejakan Duit Syiling

iOS | Android

CoinTracking boleh dikatakan aplikasi penjejakan portfolio paling komprehensif di luar sana. Aplikasi ini menganalisis perdagangan anda dan membuat laporan dalam masa nyata. Sekiranya anda suka menggunakan sebilangan pertukaran dan menyimpan duit syiling anda di beberapa lokasi, maka menggunakan aplikasi cryptocurrency ini akan menjadikan mengakses semua maklumat tersebut sangat mudah. CoinTracking disyorkan untuk pengguna cryptocurrency yang maju tetapi tidak begitu sukar digunakan.

Aplikasi cryptocurrency, Cointracking. Panel pertama menunjukkan papan pemuka aplikasi, yang kedua menunjukkan data untuk duit syiling, dan yang ketiga menunjukkan amaran perubahan harga.

CoinTracking membolehkan anda mengesan aset digital anda dengan mudah.

Laporan masa nyata cukup berguna bagi peniaga yang memerlukan akses kepada keuntungan yang direalisasikan dan tidak direalisasikan dalam masa yang singkat. Laporan tersebut juga merangkumi kalkulator cukai keuntungan modal yang bagus bagi mereka yang perlu mengikuti IOU mereka.

Aplikasi Berita

Pilihan aplikasi cryptocurrency untuk berita tidak disertakan dengan ciri. Walau bagaimanapun, ketika datang ke berita, anda pasti menginginkan kandungan berkualiti daripada ciri. Juga, pastikan untuk menghubungi kami di CoinCentral pada masa akan datang kerana kami berharap dapat memperkenalkan aplikasi kami sendiri pada satu ketika.

Cointelegraph

iOS | Android

Cointelegraph ditubuhkan pada tahun 2013 dan memberikan berita berkualiti bersama dengan ilustrasi seperti kartun tanda dagangan mereka. Aplikasi ini mempunyai beberapa penukaran harga cryptocurrency untuk pasangan fiat utama seperti Dolar AS ($), Euro () dan Pound Britain (£). Walau bagaimanapun, fungsi tidak begitu hebat. Sekali lagi, kekuatan aplikasi cryptocurrency ini terletak pada aplikasi itu sendiri dan lebih kepada akses cepat ke berita cryptocurrency terkini.

Tiga screencaps untuk aplikasi cryptocurrency, CoinTelegraph. Skrin pertama menunjukkan berita, yang kedua menunjukkan artikel berita tertentu, dan yang ketiga menunjukkan indeks harga bitcoin.

Ikuti perkembangan terkini berita Cointelegraph.

CoinDesk

iOS | Android

Sekali lagi, bukan aplikasi yang paling canggih. Walaupun terdapat beberapa laporan dari pengguna mengenai gangguan dan gangguan fungsi, Coindesk disyorkan untuk pengguna yang mengikuti suapan berita CoinDesk dengan teliti.

Aplikasi Cryptocurrency, Coindesk, adalah aplikasi berita crypto. Tangkapan skrin pertama menunjukkan perubahan harga Ethereum, yang kedua menunjukkan berita terkini, dan yang ketiga menunjukkan artikel tertentu.

Contoh skrin dari aplikasi berita crypto, Coindesk.

Dompet Peribadi

Kelebihan utama memiliki dompet peribadi berbanding dompet pertukaran adalah anda benar-benar memiliki kunci peribadi. Hasilnya, ini membolehkan anda menjadi bank anda sendiri. Dua dompet peribadi berikut menerapkan falsafah ini dan disyorkan oleh banyak orang dalam komuniti crypto.

Dompet Blockchain

iOS | Android

Blockchain Wallet dibawa kepada anda oleh syarikat yang sama yang menjalankan salah satu yang paling popular peneroka blockchain di seluruh dunia. Antaramuka mudah dan intuitif untuk digunakan. Pada masa ini, dompet itu hanya menyokong Bitcoin, Ether dan Bitcoin Cash tetapi mengharapkan lebih banyak yang akan ditambahkan dalam beberapa bulan akan datang kerana dompet yang bersaing memasuki pasaran yang menawarkan lebih banyak syiling.

Dompet Blockchain Apl Cryptocurrency. Gambar pertama menunjukkan carta harga dan baki untuk aset digital anda. Yang kedua menunjukkan pemindahan, dan yang ketiga adalah kod QR untuk menerima dana.

Setiap orang memerlukan aplikasi dompet peribadi. Di sini anda dapat melihat pendekatan Blockchain Wallet.

Dompet Blockchain juga secara perlahan menambah pertukaran fiat-ke-crypto di sejumlah negara terpilih. Mudah-mudahan, kita akan melihat sebahagian besar negara disenaraikan dalam perkembangan masa depan.

Dompet Roti

iOS | Android

Dompet Roti telah wujud selama beberapa tahun sekarang dan bahkan telah disyorkan oleh guru bitcoin seperti Andreas Antonopolous. Pasukan Bread menegakkan semangat cryptocurrency dengan menjadikan kod dompet sebagai sumber terbuka. Tambahan pula, kunci peribadi anda tidak dipegang oleh pelayan mereka tetapi oleh anda sendiri. Semua transaksi berlaku secara langsung dengan blockchain yang sesuai.

Aplikasi Cryptocurrency, Dompet Roti. Dompet peribadi ini dipamerkan dengan tiga panel. Yang pertama menunjukkan aset anda, yang kedua menunjukkan sejarah transaksi anda untuk Bitcoin, dan yang ketiga membolehkan anda menambahkan dompet.

Dompet roti

Roti mempunyai kelebihan tambahan untuk membolehkan anda membeli cryptocurrency dengan kad debit dan kredit anda dan mereka bahkan memberikan pilihan ATM Bitcoin, jika ada.

Tukar Dompet

Aplikasi pertukaran sebahagian besarnya bergantung pada pilihan dan akses peribadi anda di negara anda. Perbezaan utama dengan aplikasi pertukaran adalah bahawa kebanyakan pertukaran menyimpan kunci peribadi anda. Dengan kata lain, mereka menyimpan cryptocurrency anda untuk anda. Sekiranya keselamatan menjadi perhatian utama anda, pertimbangkan untuk menggunakan dompet perkakasan.

Terlalu banyak pertukaran untuk kita lindungi di sini jadi untuk tujuan menjaga perkara yang jelas dan ringkas, kita akan memberi tumpuan kepada dua aplikasi pertukaran utama, satu dari AS dan satu dari Asia.

Pangkalan Wang Syiling

iOS | Android

Coinbase secara tradisional hanya menumpukan pada beberapa syiling, yang intinya: Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash, dan Litecoin. Walaupun ketika ini mereka tidak menawarkan pelbagai jenis syiling dan ciri, apa yang mereka lakukan adalah menyediakan pertukaran cryptocurrency yang kukuh. Coinbase mungkin dianggap sebagai pertukaran paling selamat di dunia dengan simpanan duit syiling yang disokong insurans dan persekitaran yang mesra peraturan.

Cryptocurrency App Coinbase membolehkan anda terus berada di puncak pasaran dan melindungi aset anda. Imej ini menunjukkan skrin pasaran dan aset Coinbase.

Pandangan pantas pada aplikasi Coinbase.

Ramai pelabur tidak berminat untuk mengumpulkan pelbagai jenis cryptocurrency dan lebih suka pengalaman pengguna yang sederhana. Coinbase melakukan ini dan melakukannya dengan baik, yang mungkin merupakan salah satu sebab mengapa aplikasi ini mempunyai ulasan yang sangat positif. Sekiranya anda mempunyai akaun dengan Coinbase, aplikasi ini penting untuk koleksi anda.

Binance

Android

Binance adalah pertukaran cryptocurrency terbesar di dunia dengan permodalan pasaran $ 1.3 bilion. Pada masa ini mereka hanya menyediakan pertukaran crypto-to-crypto. Antara muka yang licin dan pelbagai jenis syiling memberi pengguna banyak peluang untuk melabur dalam token projek yang lebih kecil. Atas sebab-sebab ini sahaja, Binance tetap menjadi kegemaran utama di kalangan peminat cryptocurrency di seluruh dunia.

Meninggalkan duit syiling di mana-mana pertukaran adalah pendekatan yang lebih berisiko. Walau bagaimanapun, jika anda lebih suka melakukan ini, maka aplikasi cryptocurrency ini dapat membuat anda sentiasa dikemas kini dalam portfolio anda.

Cryptocurrency App Binance membolehkan anda terus berada di puncak pasaran. Di sini kita melihat tiga skrin. Salah satunya adalah papan pemuka, satu adalah skrin perdagangan, dan yang ketiga adalah gambaran keseluruhan pasaran.

Aplikasi Binance membantu anda mengikuti pasaran dan perdagangan.

Pengguna harus sedar bahawa saat ini tidak ada aplikasi gedung aplikasi iOS walaupun terdapat beberapa versi dalam talian yang boleh dimuat secara manual. Ini adalah risiko keselamatan yang berpotensi. Kami mengesyorkan pengguna iOS menggunakan aplikasi web buat masa ini.

Keselamatan

Pengesah Google

iOS | Android

Mana-mana pelabur yang mementingkan keselamatan akan menginginkan aplikasi cryptocurrency ini dalam koleksi mereka. Bukan rahsia lagi bahawa penipuan adalah perkara biasa di dunia cryptocurrency. Pengesahan 2 faktor (2FA) adalah ciri keselamatan yang agak baru yang menambahkan lapisan keselamatan kedua ke akaun sensitif. 2FA paling sering digunakan semasa log masuk ke pertukaran cryptocurrency dan ketika membenarkan pemindahan. Walau bagaimanapun, ia juga boleh digunakan dengan akaun Gmail standard stok anda atau mungkin juga laman web WordPress anda.

Pengesahan Google 2FA menambahkan tahap keselamatan yang lain. Gambar ini menunjukkan proses penyediaan, log masuk dan pengesahan untuk Google 2FA.

Pengesahan Google 2FA menambahkan tahap keselamatan yang lain.

Aplikasi pengesah akan memberi anda kombinasi nombor 6 digit yang diperlukan sebelum meneruskan langkah seterusnya dalam proses log masuk atau pemindahan. Nombor ini dikemas kini setiap 20 saat atau lebih. Ini bermaksud bahawa penyerang memerlukan kata laluan dan telefon anda untuk menggodam akaun anda. Penggodam telah diketahui mencuri / menemui kata laluan dari separuh dunia. Tetapi, memegang telefon peribadi anda adalah tugas yang lebih sukar!

2FA Google sangat disyorkan. Kami membahas topik ini secara terperinci di sini.

Dalam Penutup: Senarai Semak Apl Cryptocurrency untuk tahun 2018

Apabila industri cryptocurrency terus berkembang, banyak sub industri mula berkembang seiring dengannya. Ini secara semula jadi memberi peluang kepada pemain inovatif memasuki ruang dan membawa aplikasi cryptocurrency unik mereka sendiri ke pasaran.

Banyak orang melakukan kesalahan memuat turun aplikasi yang hanya memfokuskan pada pengesanan harganya. Seperti yang telah kami tunjukkan, jelas terdapat sejumlah aplikasi yang mengkhususkan, dari berita ke membuat carta ke penyimpanan, keselamatan dan seterusnya. Anda mungkin hanya perlu mengesan harganya. Tetapi, semasa anda menjelajah lubang arnab cryptocurrency, anda mungkin akan mendapati diri anda menggunakan beberapa aplikasi yang berbeza untuk terus mengetahui.

Adakah kita terlepas beberapa alternatif menarik? Apakah cadangan aplikasi cryptocurrency anda semasa kita memasuki separuh kedua tahun ini? Pastikan tweet kami aplikasi kegemaran anda untuk tahun 2018!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me