Dan Larimer adalah perintis cryptocurrency dan blockchain yang dianggap sebagai peranan pentingnya dalam projek cryptocurrency blue-chip seperti EOS, Steem, dan BitShares.

Larimer (github: Bytemaster) mahir dalam semua pertukaran blockchain, cryptocurrency, dan desentralisasi, dan sangat percaya pada kebebasan dan kebebasan peribadi.

Dan Larimer

Artikel berikut cuba membuat sejarah Larimer yang panjang dan berliku dalam keadilan cryptocurrency dari pandangan mata burung.

Maklumat Pantas Dan Larimer dan Kehidupan Awal

Projek: EOS, Steem, Bitshares

Set kemahiran: Pengaturcara, berwawasan

Penemuan: DPOS (Delegated Proof of Stake Algorithm), DAC (syarikat autonomi terdesentralisasi)

Nilai bersih: Anggaran Forbes bernilai $ 600 hingga $ 700 juta Februari 2018

Haiwan Kegemaran: Kucing (mungkin)

Larimer mengenal pasti sebagai ahli falsafah dan pemimpi, dan mengambil definisi ini dari pendekatannya untuk kehidupan, belajar, dan bekerja. Larimer telah dikaitkan dengan pandangan libertarian, yang masuk akal memandangkan pandangan keseluruhannya mengenai kehidupan dan falsafah projek.

Larimer adalah penduduk asli Colorado dan menghabiskan banyak masa formatifnya di Florida dan Virginia (lulus dari Virginia Tech pada tahun 2003).

Larimer pada dasarnya dilahirkan dalam gaya hidup berteknologi dan belajar bagaimana memprogramkan dari ayahnya semasa sekolah rendah.

Sejarah Profesional Awal Dan Larimer

Larimer memperoleh Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan dalam Sains Komputer dari Virginia Tech pada tahun 2003, dan dia dengan jelas menggunakannya kerana dia sering dikreditkan sebagai arkitek dan jurutera berwawasan di sebalik beberapa projek industri cryptocurrency yang paling berjaya.

Jalur kerjaya segera pascasiswazah Larimer melibatkan pengasas dan menjalankan peranan kejuruteraan perisian di beberapa syarikat, dan menghabiskan sebahagian besar masa di sebuah syarikat teknologi automotif yang berpusat di Blacksburg, bernama Torc Robotics (2007-2011). Pekerjaan dengan jangka masa terpanjang kedua adalah sebagai Pengasas dan CEO Inovasi Invictus (2013-2015), sebuah syarikat dengan laman web yang sudah habis masa berlakunya yang memfokuskan kepada pengarang makalah teknikal dan pengembangan dalaman (BitShares).

Kira-kira enam tahun setelah lulus ketika Larimer mendapati dirinya berusaha untuk membina mata wang digital dan terjun ke Bitcoin pada tahun 2009. Dia segera mula bermain-main dengan teknologi itu dan berkomunikasi dengan pengasas Bitcoin tanpa nama Satoshi Nakamoto dalam forum Bitcoin.

Larimer juga menjadi sasaran pembakaran forum Satoshi Nakamoto: “Sekiranya anda tidak mempercayai saya atau tidak memahaminya, saya tidak mempunyai masa untuk cuba meyakinkan anda, maaf.”larimer satoshi

BitShares: Merintis Algoritma DPoS

Pada tahun 2014, Larimer membina BitShares, lejar dan rangkaian edaran peer-to-peer yang juga bertindak sebagai pertukaran terdesentralisasi. Projek ini akhirnya lahir dari ketidakpuasan Larimer dengan kecenderungan pertukaran terpusat ditutup pada kehendak penggodam atau pihak berkuasa. Komponen teras BitShares adalah bitUSD, duit syiling stabil (aset digital yang disambungkan ke dolar AS) yang berasal dari blockchain BitShares.

Larimer adalah penemu algoritma BitShares Delegated Proof of Stake, yang telah digunakan dalam semua perkara dari Steem, EOS, List, Ark, dan banyak lagi.

BitShares berfungsi sebagai segalanya dari rangkaian, bank, lejar, pertukaran, perisian, komuniti, mata wang, syarikat, dan menurut Larimer, bahkan sebuah negara.

Selama bertahun-tahun mengumpulkan BitShares, Larimer mengembangkan Graphene, sebuah sumber terbuka yang kebanyakannya merupakan implementasi blockchain C ++ yang berfungsi sebagai asas bagi blockchain BitShares dan Steem.

Pada masa inilah Dan Larimer dan ayahnya Stan, seorang veteran industri aeroangkasa Amerika, bermula Cryptonomex Inc.., agensi pembangunan dan perundingan blockchain yang bebas. Cryptonomex Inc. memuji para jurutera yang telah merancang dan membina “salah satu seni bina blockchain paling maju di pasaran” – dan semestinya demikian.

BitShares dan Steem mampu memproses lebih dari 100,000 transaksi sesaat, dengan waktu purata kurang dari 1 saat setiap transaksi.

Steem: Blockchain Memenuhi Kejayaan Komersial Pengguna Tinggi Awal

Pada tahun 2016, Dan Larimer berkumpul dengan Ned Scott dan mengasaskan Stee

Laman Utama Steemit

mit, Inc. dan berkhidmat sebagai CTO projek sehingga Mac 2017. Dia adalah arkitek utama blockchain Steem dan cryptocurrency Steem.

Steem memberi kuasa kepada seluruh rangkaian Steemit. Steemit, yang seperti Reddit yang terdesentralisasi, kini merupakan rangkaian sosial berasaskan blockchain yang beroperasi di hadapan dengan lebih daripada 50,000 pengguna setiap bulan.

EOS dan Block.one

Dan Larimer membuat pertukaran menjadi CTO Block.one, syarikat induk dan syarikat induk EOS. Mengikut laman web, Block.one “merancang sistem pasaran bebas untuk menjamin kehidupan, kebebasan, dan harta benda dengan menerbitkan perisian sumber terbuka yang percuma untuk digunakan oleh semua orang.”

Steemit

26 Jun 2017 memulakan penjualan token satu tahun untuk EOS, projek haiwan kesayangan Dan Larimer semasa.

EOS bertujuan untuk mengatasi banyak masalah yang dihadapi oleh blockchain sejauh ini, seperti masalah skalabilitas, biaya transaksi, kurangnya interoperabilitas, dan tingkat kesulitan yang tinggi untuk ditangani oleh syarikat warisan dan perusahaan.

Mengikut Buku putih EOS,

“Perisian EOS.IO memperkenalkan seni bina blockchain baru yang direka untuk membolehkan penskalaan aplikasi terdesentralisasi menegak dan mendatar. Ini dicapai dengan membuat konstruk seperti sistem operasi di mana aplikasi dapat dibina. Perisian ini menyediakan akaun, pengesahan, pangkalan data, komunikasi tak segerak dan penjadualan aplikasi di ratusan teras CPU atau kelompok. Teknologi yang dihasilkan adalah seni bina blockchain yang merangkumi berjuta-juta transaksi sesaat, menghilangkan bayaran pengguna, dan memungkinkan penggunaan aplikasi terdesentralisasi dengan cepat dan mudah. ​​”

Coretan menarik dalam sejarah cryptocurrency adalah pertukaran 2014 ini antara Dan Larimer dan Ethereum Founder Vitalik Buterin dalam sebuah video yang entah bagaimana ia difilemkan pada tahun 1996.

Larimer’s EOS, yang dijuluki “Ethereum killer” di beberapa kalangan, diharapkan bertembung dengan Ethereum di beberapa bidang di masa depan.

Pemikiran Akhir

Sedikit pengusaha di ruang cryptocurrency dan blockchain dapat mengesan cap ibu jari mereka di seberapa banyak projek seperti Dan Larimer. EOS dan Steemit (dan hingga tahap tertentu, masih Bitshares) bersedia menjadi beberapa projek teratas di ruang cryptocurrency pada tahun 2018.

Ada sebab Larimer dianggap sebagai legenda sempadan dalam cryptocurrency dan lingkaran pengaturcaraan blockchain. Rekodnya yang terbukti berjaya untuk mewujudkan syarikat yang berfungsi dan sangat kompetitif adalah sesuatu yang menjadikannya komponen mematikan dari sebarang projek.

Ikuti Larimer Twitter untuk mengikuti kehidupannya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me